BEG airport status
Sutra u Beogradu: Regionalna konferencija posvećena oblasti civilnog traganja i spasavanja Konferencija o prekograničnoj saradnji u oblasti civilnog traganja i spasavanja drugi put u Beogradu

Sutra u Beogradu: Regionalna konferencija posvećena oblasti civilnog traganja i spasavanja

Regionalna konferencija posvećena oblasti traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu održaće se 9. i 10. februara u Beogradu, u Palati „Srbija“. Organizatori konferencije su Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije i EUROCONTROL.

Konferencija je zajedinčka inicijativa ove dve institucije i zamišljena je kao dalja podrška ICAO zaključcima u kojima je prepoznata potreba da se promoviše povećanje i unapređenje SAR usluga i kapaciteta u Evropi u saglasju sa Aneksom 12 ICAO-a i unapređenjem međunarodnih pravilnika u ovoj oblasti.

Tema konferencije biće i zaključci sa regionalnog skupa predstavnika vazduhoplovnih vlasti koji je održan 22. januara takođe u Beogradu na kojem su su učestvovali predstavnici Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore, Makedonije, Ruminije i Srbije. Tom prilikom Srbija i DCV su pozvani da preuzmu inicijativu i pokrenu formiranje radne grupe koja će istražiti metode za regulisanje SAR operacija u kontekstu prekogranične saradnje na regionalnom nivou i predložiti optimalna rešenja:

DCV je domaćin regionalne konferencije posvećene saradnji u ovoj oblasti koju organizujemo u saradnji sa EUROCONTROL-om. Budući da Evropska unija ima svoju regulativu i propise kada je TiS u pitanju a zemlje koje nisu članovi nemaju zajedničke nadnacionalne dokumente i protokole saradnje, videli smo da postoji prostor da budemo faktor koji povezuje naš region u toj problematici.

Konferencija će biti organizovana i kako bismo na njoj započeli razgovore o osnivanju koordinacionog tela koje će pripremiti nacrte akta koje bi trebalo da potpišu zemlje u našem regionu i zemlje članice EU koje se graniče sa prostorom nekadašnje Jugoslavije. Već smo pripremili tekst sporazuma između Srbije i Makedonije koji bi trebalo da posluži kao model. Model koji će omogućiti da zemlje koje nisu članice EU imaju sporazume, ujednačenu regulativu i ono što je najbitnije praktična rešenja za prekograničnu saradnju jer TiS akcije i situacije ne poznaju državne granice, ograničenja i administraciju. – rekla je u nedavnom intervjuu za Tango Six direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov.

Planirano je da prvi dan konferencije bude fokusiran na strateške i institucionalne aspekte prekogranične saradnje u TiS oblasti i kao takav biće namenjen da predstavnici nacionalnih regulatornih tela, ICAO-a, ECAC-a i EUROCONTROL-a (čiji će direktor biti prisutan) razmene mišljenja o ovoj temi. Drugog dana razmatraće se praktični i operativni aspekti ovakve saradnje i to će biti prilika da SAR post-holderi u okviru pomenutih institucija takođe razmene svoja iskustva u organizovanju SAR vežbi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Dok svi komentarisu clanak o tragovima na nebu : ) meni je ovaj privukao paznju.
Prosle godine smo imali jednu (SAR) – operaciju koja se zavrsila neslavno i bez odgovornosti . Ne mislim na odgovornost pada (za koju sam ubedjen da je ima ) nego na odgovrnost za operaciju traganja i spasavanja a posto letelica sa kojom je izgubljen radio kontakt nije stigla na odrediste . Nekoliko sati je trebalo da se nadje olupina sa zrtvama u neposrednoj blizini najveceg internacionalnog aerodroma u zemlji !
Da li ce ista pametno izaci iz ove konferencije ili ce samo da se zavrsi na zakljucima i pred nacrtima pred ugovora ili ce nesto konkretno da se desi u SAR misijama u Srbiji ?
Da li se to DCV polako priprema da na mala vrata prepusti takve misije okolnim drzavama za neke nadoknade ?
Mozda cemo svi zajedno da se udruzimo i da uz pomoc radne grupe osnujemo timove za traganje i spasavanje a mozda ce od svega toga da bude jedno veliko kao i dosada NISTA .
Koliko sektor za vandredne ima helikoptera opremljenih za takve sitaucije ?Koliko ima Mup ne cekaj oni su u Mup-u ..
Dobro koliko ima vojska ? Da li su oni nadlezni ili ovi ? Koliko pitanja i koliko nejanih stvari samo je jedna jasna – helikoptera nema ,trebali da stignu do kraja prosle pa pomereni do Jan ove sad je vec Feb a pomerno je do Juna cini mi se …
I tako u krug birokratija radi svoje ,novac odlazi na konferencije i skupove ,skupe hotele, sale, sastanke … opreme sve manje a protokola sve vise i vise .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Odličan članak i odličan tekst Radića. Orao je bio tu kad je trebalo, a sada je vreme za zasluženu penziju i da se kupi nešto novo.

06. Nov 2024.Pogledaj
06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Dežurni pljuvač ponovo jaše. Orao ladno može da se pohvali zahvaljujuci svojim performansama gabaritim i taktikama naših pilot da je uspesno dejstvovao u svojoj originalnoj ulozi jurisnika ispod nJboljih NATO avion, radara i vazduh vazduh raketa. Tako se pred svegom dokazao svojoj nameni 99te sto puta više nego Dasault Rafale do sada.

06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Predivan članak sa ršeno sastavljen kao za knjigu. Hvala T6 od srca.

06. Nov 2024.Pogledaj