Ukrajinsko državno preduzeće ‘’Antonov’’ objavilo je da je dobilo čvrstu narudžbinu za 10 aviona An-178 koji će biti izvezeni u Azerbejdžan. Trenutno se na ovom tipu aviona vrše ispitivanja kako bi dobio sve potrebne sertifikate, između ostalog i kako bi zadovoljio evropske zahteve CS-25 za velike avione.
Otkriveno je da je juna ove godine Antonov potpisao ugovor sa azerbejdžanskom firmom Azal za isporuku 10 aviona An-178 koji će biti uvedeni u flotu takođe azerbejdžanske kompanije Silk Way Airlines. Proizvodnja prva dva aviona, koji su već plaćeni, je već započela a oni će biti isporučeni sredinom 2018. godine. Finansijski detalji ugovora nisu saopšteni i predstavljaju komercijalnu tajnu.

Od svog prvog leta koji je obavljen 7. maja 2015. prototip je u 100 letova naleteo preko 160 sati a u avgustu ove godine započela su zemaljska ispitivanja utovara i istovara tereta koji su činila tri terenska vozila HMMWV M1097A2.
An-178 je srednji taktički transportni i teretni avion razvijen iz putničkog An-158 koji opet predstavlja verziju An-148 u varijanti An-148-200.
Sa nosivošću od 18 tona An-178 se reklamira kao idealna zamena za transporter An-12 a teretna kabina može poneti raznovrsne terete među kojima su i kontejneri 1C velikih gabarita.

U bliskoj budućnosti radiće se i na tome da se realizuje plan da An-178 zajednički proizvode Ukrajina i Azerbejdžan čime bi se i podelili troškovi a Azerbejdžan bi dobio transfer tehnologije i razvoj avio-industrije.
Saopšteno je i da je ovih 10 aviona samo prvi deo ugovora a Antonov se nada da bi do 2032. godine mogao da na tržištu proda oko 200 An-178. Pored radova na osposobljavanju pogona za serijsku proizvodnju u narednom periodu radiće se i na potvrđivanju taktičko-tehničkih karakteristika aviona.
Pored Silk Way Airlines koja će biti prvi korisnik za sada je An-178 naručila iračka armija i to dva aviona a saudijsko Ratno Vazduhoplovstvo je potpisalo pismo o namerama za nabavku 30 primeraka. U toku je sklapanje jednog aviona za RV Iraka koji će biti isporučen krajem 2017.
Ukrajina čini napore da se u proizvodnji aviona An-148, 158 i 178 oslobodi od zavisnosti od Rusije u kojoj se proizvodi 53-70 procenata aviona. Mnogi stručnjaci smatraju da Antonov to neće uspeti i da će se morati sarađivati sa ruskom vazduhoplovnom industrijom.
Northrop Grumman
Iznenađuje me kako jedna nerazvijena zemlja poput Ukrajine može proizvoditi tako sofisticiranu opremu poput tenkova, aviona i taktičkih balističkih raketa koje su često najbolje u svojoj klasi.
Ogorčeni
Npr. zato što 70% aviona proizvodi Rusija, koja ipak ima neku tehnologiju i nije baš nerazvijena.
Npr. zato što su te fabrike iz bivšeg SSSR-a i do promene pro-ruskog režima, Rusi su im nabavljali poslove i davali im da proizvode avione koji su Rusi isprojektovali.
Naravno, Ukrajinci će zbog trenutne situacije, sve to rasprodati Kinezima, jer oni sami ne mogu da proizvode i prodaju proizvode bez Rusije, a Kinezi jedva čekaju da im jeftina ruska tehnologija padne u ruke kako bi je prekopirali.
Northrop Grumman
Zapravo ukrajinska vojna industrija je započela svoj procvat tek nakon smene vlasti i početka građanskog rata…
Ukrajinski BM Oplot je dosta bolji od T-90,a dokazano je da ukrajinski sistem Nož pruža bolju zaštitu od ruskog Kontakt-5, još kad se uzme u obzir da će Ukrajina proizvoditi taktičke balističke rakete koje će predstavljati konkurenciju na svetskom tržištu pogotovu to što će Saudijska Arabija kupovati dosta ukrajinskog naoružanja
126LAE-Delta
Ukrajina nerazvijena? Osim ako ti namena nije nekakvo trolovanje(stagod da to znacilo), izgleda da imas stereotip kad je u pitanju prostor bivseg SSSRa.
Ogorčeni
@Northrop Grumman Oplot BM je razvijen pre revolucije protiv Viktora Janukoviča.
Kontakt -5 nije ruski već sovjetski, a koristi ga Rusija, Ukrajina, Indija Srbija… I isti taj sistem je doživeo nadogradnju kako u Rusiji, tako i u Ukrajini, ako se ne varam.
O taktičkim i balističkim projektilima opet govoriš paušalno. Većina ukrajinskih fabrika je bila integrisana u odbrambeni sistem SSSR-a i ostala je u velikom stepenu vezanosti za najpre ruske fabrike i proizvode. Važi i obrnuta situacija, samo što za razliku od Ukrajine, Rusi nemaju toliko finanisjskih problema da prevaziđu zavisnost od Ukrajine, za razliku od ovih drugih.
I da se složim – Ukrajina nije nerazvijena, tj. bila je jedna od najrazvijenijih sovjetskih republika. Nakon revolucije protiv Janukoviča, njohva ekonomija je pred bankrotom. Čisto sumnjam da im se i vojna industrija razvija kako ti predstavljaš.
I da se razumemo – za razliku od tebe nisam oostrašćen. Posebno ruske turiste ne volim da vidim u svojoj blizini, ali bilo bi ti bolje da stvari gledaš realno. Ukrajina za sada nema potencijal da sama razvija oružje. Verovatno će uključiti Kineze, a zapad ima svoje i više nego dobre i potpuno drugačije vojne proizvode, tako da nema potrebu da troši vreme i novac na Ukrajinu.
Northrop Grumman
Znači zemlja u kojoj je godišnji BDP po glavi stanovnika svega 4.000 dolara i u kojoj je uništena gotovo sva industrija, zemlja koja je za 25 godina izgunila 12 miliona stanovnika je po tebi potpuno razvijena i na istom nivou kao recimo Švajcarska sa 65.000$?
Upoznaj malo prostor bivšeg SSSR-a pa ćeš onda i ti imati velike stereotipe!
Northrop Grumman
@Ogorčeni
BM Oplot ne koristi nijedan deo proizveden u RF, većina delova se proizvode u Ukrajini dok se ugrađuje francuska elektronika…
Što se tiče zavisnosti od ruske strane to je već davno prevaziđena priča jer Ukrajina ima dobru saradnju sa Francuzima i Izraelcima tako da im Kinezi sigurno neće biti potrebni, jedini problem im predstavlja slaba ekonomija i mali budžet…sigurno je da će biti zainteresovanih za taktički projektil Grom koji je u fazi testiranja,a proizvodnja počinje 2018.
126LAE-Delta
@Northrop Grumman
Bolje sam upoznao prostor bivseg SSSRa iz vise razlicitih izvora, nego ti iz „pouzdanih“ zapadnih.
A ti i dalje misli da je zavisnost Ukrajine od ruske strane „davno prevazidjena prica“. Jer upravo zbog toga Ukrajina ima slabu ekonomiju, htela je supstituciju, umesto diverzifikacije…
O glupostima poput „ukrajinska vojna industrija je započela svoj procvat tek nakon smene vlasti i početka građanskog rata…“ da i ne pricam.
Northrop Grumman
@126LAE-Delta
Da li je Ukrajina pre 2014. razmišljala o proizvodnji novih taktičkih projektila? Nije!
Kad budeš posetio neku zemlju bivšeg SSSR-a i upoznaš te ljude onda ćeš drastično izmeniti mišljenje
Zivojin Bankovic
Ako Ukrajinci sami priznaju da do 70 delova za An-148/158/178 proizvode Rusi onda je svaki komentar suvisan. A upravo je obrnuto, ruska vojna industrija ce doziveti procvat jer ce sve ukrajinsko zamenuti domacim proizvodima. Ukrajinci nece moci naci toliko trziste za svoju tehniku kao sto je to bilo rusko. Koliko su samo motora proizvodili za ruske helikoprere i skolsko-borbene avione?
Y.Tymoshenko
Ukrajina nerazvijena? Otkud ti to? Ukrajina je siromašna, ali je daleko od nerazvijene. To je najindustrijalizovanija republika bivšeg SSSR posle Rusije. Pa projektni biro Antonov se nalazi u Kijevu. Osim Antonova, u Ukrajini se nalaze i MotorSych, Ivchenko-Progres i Yuzhmash, kao i zavod im. Morozova. A imaju i svemirski program.
126LAE-Delta
@Northrop Grumman
Ti si jos vise neobavesten od Kostunice. Jos 2005. godine su oni razmatrali proizvodnju sopstveno dizajniranih krstarecih i taktickih balistickih raketa. Pre toga su imali tesnu saradnju sa ruskim svemirskim programom, koja je prekinuta godinu dana nakon Euromajdana.
Sto se tebe tice, pokazao si se gorim od amatera, jer si prepun predrasuda. Cak i kad imas valjane informacije, ti ih toliko iskrivis samo da bi zadovoljila tvoje predrasude i stereotipe kojima te je Zapad naucio. Ili da ti prostije kazem, „there’s one word for you, and you’re full of it.“
Banja Luka
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2016&mm=09&dd=10&nav_id=1175188
Inače, oklopna vozila nisu baš tema o kojoj bismo trebali na ovom portalu, ali osoba koja pljuje po ruskoj tehnici da se uhvati Oplota?! Koliko ih je izašlo fabrike u Harkovu od „demokrackih promjena“? Kasni li se slučajno sa isporukama? Ajde, informišite se malo- pa ćete vidjeti da proizvodnja „Oplota“ u raznoraznim varijantama postoji kao što postoji i remont aviona u Srbiji. Za seriju od 400 MBT-ova trebalo bi im 20 godina sa sadašnjim kapacitetima.
Što se tiče industrije u Ukrajini- nasljedili su mnogo, kao i mi. I kao i mi- sljedi im ista sudbina, nakon dolaska novih demokrackih „gospodara“. Budi siguran da čeličane u Mariopolju, fabrike u Harkovu, ili Antonov, kao takav neće ostati u rukama Ukrajinaca, čak i ako sada jesu u rukama njihovih oligarha. Ili će promjeniti vlasnika, ili će ići u stečaj.
O procvatu industrije otkako je Janukovič pobjegao govoriš? Ajde da ne idemo u taktičke projektile srednjeg dometa- zašto ne naprave fabriku municije? Ukrajina bukvalno nema državnu fabriku „streljiva“. Koliko ja znam barem. Opšta nestašica je na ratištu svih kalibara (u strateškom smislu- ne na taktičkom nivou). Uredno se duži pokvarena municija iz SSSR-a, koju nisu htijeli da prodaju ni devedesetih kada su praznili skladišta.
Ovo sve teško možeš da vidiš kada odeš u Kijev. Ipak, zlatni grad je tužan „iznutra“. Ljudi znaju da nešto nije u redu, da ne ide pravim putem. Svi u Srbiji, HR, i BIH znaju kakav je ovaj osjećaj- ne treba ja da vam ga opisujem. Narod vidi šta je i kako je, iako ga veoma stručno lažu.
To me dovodi do pitanja: Ako ljudi u UKR znaju kako stoje stvari- koga ti i zašto ubjeđuješ u suprotno? Čitav Balkan je preživio „demokratizaciju“ ima par decenija- sad nam ti objašnjavaš kako je tamo nešto drugo u pitanju? Svašta.
trap
Ukrajina je najrazvijenija zemlja sssr. Oni su rusima razvili svemirski i nuklearni program kao i sve avione i helihoptere koje rusija danas koristi. Zato su rusi danas kivni na njih jer bez kieva njihova avijacija se gasi za 10ak godina.
Cak se i amerikanci interesuju oko ukrajine upravo zbog najboljoh svetskih avijona.
Sto se tice ovoga antonova izuzetan avijon samo mu je QWG I ECRWX malo zaostao ali to dobar side flow nadoknadjuje
Стеван Вељовић
Украјина није развила ни један авион који руси користе данас осим пар модела Антонова, какве црне ракете за свемирски програм? Не могу да верујем да неко изјави овако нешто! Значи Украјинци су развили целе фамилије ваздухоплова за бирое Сухој, МиГ, Јак, Тупољев, Иљушин… Генијална тврдња… Вaљда је i Сергеј Корољев радио у Кијеву такође.. Свашта…
BMMD
Da li ovaj izuzetan avion može da leti bez čeličnih balasta kako, zbog genijalnih ukrajinskih inženjera koji su hteli da „poprave“ projekat, ne bi ispao iz centraže. Da li će i jedan uopšte biti isporučen bez ruskih delova? Ruska avijacija će biti mrtva za desetak godina bez Ukrajine?! Da li je propao Motor-sič ili Mil koji sada u Rusiji nabavlja motore za svoje helikoptere? Da li se sledeće godine uvodi PAK-FA dok Ukrajina ne sme da leti nad Donbasom da ne bi ostala bez ostataka svog RV-a? Da li ruskom RV-u na samrti stižu novi i novi SU-35S, SU-34, Ka-52, MI-28, uskoro i TU-160M2 ili cvetajućem ukrajinskom? Za koje se najbolje svetske avione u Ukrajini interesuju Amerikanci? Molimo prosvetlite nas! Nije li Južmaš pred bankrotom dok Rusi izbacuju i Jarsove i Rubeže a uskoro i Sarmate? O čemu Vi pričate? Ukrajina je bila mezimče SSSR-a, kao kod nas Slovenija ili Hrvatska gde su forsirano građene nove ili prosto prenošene fabrike iz Srbije. Bez obzira na puka postrojenja, know-how je uvek bio u Rusiji, a ne u Ukrajini. Sada su i postrojenja u Rusiji. Ako su Ukrajinci tako sposobni, zašto sebi ne naprave raketni program? Zašto iz Antonova ne izbace nešto što može da leti? Zašto su prodali pravo na AN-225 Kinezima? Zato što su bankrot i nemaju kadar sposoban da bilo šta ozbiljno razvije. Umesto ostrašćenosti, sledeći put pokažite više smisla za realnost da bi bili tretirani kao kredibilni sagovornik. Ovako, nasmejali ste nas na početku radne nedelje. Na tome Vam hvala!
Jovan PG
Trap, mislim da te nisu shvatili bas najbolje…
BB
Ma pusti ga, vidiš da „pali babu da mu štrika najke“
Ivan
Ukrainska industrija je propala to mogu da tvrdim jer sam video sopstvenim ocima.U fabrici aviona Antonov radnici nisu dobili primanja 6 meseci nema delova za proizvodnju novih aviona pokusaji da se ruski delovi zamene evropskim ili americkim propadaju jedan za drugim. Da bi mogli da naprave ove avione koji su do sada poruceni i placeni trebace im 15 godina jer ce im trebati bar godinu dana da predizajniraju avion bar jos 2 godinue da prerade liniju za sklapanje 4 godine da razviju nove fabrike za proizvodnju motora za avione posto su sadasnje propale kadar ili otisao u rusiju ili u USA ili se penzionisao mladi beze iz zemlje glavom bez obzira. Sto se tice taktickih raketa ukrainska vojska koristi rakete Tochka U ruske proizvodnje dometa do 120 kilometara za razvoj nove takticke rakete malog dometa im treba preduzece i inzinjeri koji nece da rade za obecanja a ako nedo bog putinu prekipi ruski Iskander sa ruske granice pogadja pretcednicku palatu i drzavnu radu u kijevu za 10 minuta. Sto se tice borbenih aviona i helihoptera koje ukraina trenutno koristi na svima isticu resursi u sledecih 5 godina jer sve delove treba nabaviti iz rusije a rusi hoce pare nema vise nista na veresiju isto je i sa raketama vazduh vazduh i vazduh zemlja.Sto se tice ruske avijacije koje se dotakao gospodin Northrop Grumman ona je u veoma dobrom pa i u odlicnom stanju vise od 80 posto raspolozivih aviona leti zamena starih aviona novim je u jeku da ima nesreca i padova ali manje nego u USA sto podvrdjuje i americki DoD a kakav je kvalitet ruskih pilota vidi se u siriji gde za godinu dana dejstava nije doslo ni do jednog incidenta da je gadjana ni skola ni bolnica ni prijateljske trupe dok su koalicija predvodjena amerikancima izvrsila 3 udara po pozicijama umerene opozicije u poslednjih godinu dana au avganistanu za to vreme dva puta gadjala jednu te istu skolu punu dece koju je sama finansirala. Da ukraini nedostaje streljacke municije je takodje tacno i to u velikim kolicinama.
Буран
Која гомила полуинформација.
Пре свега Олег Антонов је Рус који је посао започео на територији РСФСР, а онда је декретом фабрика пребачена у Украјинску ССР и тамо је остала до дана данашњег. Сви производи фирме Антонов имају масу делова из бившег СССР-а и није их све могуће произвести у Украјини. Авионика за Ан-124 и Ан-225 је рађена у Русији, крила у Узбекистану, хидрауличи системи такође у Русији… Новији модели имају велики удео руских делова. Сада Украјинци покушавају то да надоместе увозом западне робе, али то ће много да кошта.