Prince Aviation, najveći biz-jer operater i jedna od tri bitne škole letenja u Srbiji, danas je najavila novu opciju obuke – upis tipa za mlazni avion Galeb G-2A.
Kako su iz Princa rekli za Tango Six, Direktorat civilnog vazduhoplovstva odobrio im je prošle nedelje ovlašćenje za školovanje civilnih pilota za tip aviona Galeb G-2A. Tako će upis ovog oldtimera biti prvi put moguć u naše civilne dozvole:
– Školski centar naše kompanije ovim postaje jedina organizacija u Srbiji a verovatno i u Evropi koja nudi ovu vrstu obuke. Na ovaj potez smo se pre svega odlučili zbog održavanja naše vazduhoplovne tradicije, ne bi li osvežili kadar koji koji je u stanju da leti ove legendarne avione u našoj zemlji.
Iako će upis tipa G-2 biti pre svega stvar prestiža i nadogradnje letača a ne komercijalna potreba, računamo da će biti zainteresovanih. Posebno jer se na ovom avionu takođe mogu demonstrirati i vežbati i određeni nepravilni položaiji tokom leta što svakako može usavršiti nečije veštine. – rekli su u Princu za Tango Six.
Minimumi za upis Galeba biće završene ATPL, CPL ili PPL teorije (poslednja uz high-performance kurs koji se isto može završiti u Princu) kao i 200 sati TT od kojih 70 PIC. Ground school (teorijski deo obuke) trajaće 30 časova dok će praktični (letenje) iznostii 10 sati i 20 minuta ne računajući ispit na kraju obuke. Medical se podrazumeva uz pomenute dozvole, dok će zbog specifičnosti aviona i letenja instruktori voditi računa da kandidati ispune sve potrebne uslove i kriterijume.
U Princu naglašavaju da će teoriju i letenje voditi dva iskusna opitna pilota, nekadašnja člana akro-grupe „Leteće Zvezde“, da će se letenje obavljati sa sportskog aerodroma Ečka i da će upis tipa biti moguć samo u srpske (nacionalne) dozvole. Za potrebe ovog kursa Princ će imati na raspolaganju dva aviona, jedan iz Beograda, drugi iz Novog Sada.
Svi zainteresovani mogu se javiti za više informacija na broj 011/2608431 ili preko mail adrese info@princeaviation.com.
Mike
BRAVO!!!
Lt Rinas
Galeb Jonathan Livingston:-))
boris
ako daju solo i da mozes posle da iznajmis da provozas nekog onda i vredi nesto…
Goran
U Americi sam prvo vukao reklame iznad obale New Jersy-ja i Ft. Lauderdale ,FL.
Posle sam polozio za CFI i radio godinu danau FlightSim akademiji obucavajuci kineske studente. Dobio sam ponudu za mesto F/O u Republic Airlines gde sam radio dve godine.
Da li ima sanse za mene kao pilota u Srbiji.
Imam FAA licencu.
Jovan
Kako? Gde bi onda oni sa vezama i vezicama….
Saves(t)ni Gradjanin
Ostani gde si, (u Srbiji) za bolje nisi!….
ps. zaista je zalosno, ali i ziva istina to sto je Jovan rekao. Prosto, tako je…
boris
zasto? Sto ne zelis da ostanes u USA, a ako vec ne zasto ne Middle East. U Srbii prvo moras da naucis da se uvlacis i ne zameras a tek onda da ravnas
Sascha410
Gorane prvi korak je konverzija dozvole, a to znaci 14 ATPL ispita CPL i IR check da bi dobili EASA dozvolu. Kao iskusan pilot ovi ispiti Vam ne bi bili problem i savjetovao bih Vam neku od „online“ skola kao Bristol ili da se raspitate, znam da u Americi, konkretno na Floridi ima dosta skola gdje mozete da uradite ove testove. Medjutim to bi Vam oduzelo oko godine dana, a poslije CPL i IR check, pa to je isto… U Evropi nije bilo povoljnija klima za zaposljavanje u zadnjih bar 25 godina ali nema garancija ni za sta.. A u Srbiji…mogucnosti ima, ali opet ko zna…
Neša
Svaka čast. BIlo bi zanimljivo da uvedu i onu neku vrstu turističkih vožnji za nas obične smrtnike koji nikada nećemo imati pilotsku dozvolu. Nešto poput onih Mig varijanti sto nude Rusi.
Jeste manje atratkivan avion od ali kapiram da bi interesovanja bilo…naravno, ukoliko nema nekih nepremostivih zakonskih prepreka za tako neki poduhvat.
126LAE-Delta
Lepa vest, zaista. Prince aviation ce imati jedan veliki plus.
Slazem se da je ovo stvar prestiza i nadogradnje letaca, ali ne i komercijalna potreba? Ipak bi jedan oldtimer kao G2A bio komercijalno uspesan kao atrakcija, bilo na avio-dogadjajima, bilo kao turisticka atrakcija. Sta mislite?
Fokker
Pogodak bi bio 100%
Griffin
U USA tip poseduje i leti na MiG-29.