BEG airport status
Diković na Batajnici: Nadam se da će se naši piloti sa vežbe BARS 2017 vratiti avionima MiG-29 koji će ostati u Srbiji Detalj sa vežbe BARS-2016, mešovita srpsko-ruska posada u avionu MiG-29UB / Foto: Ministarstvo odbrane

Diković na Batajnici: Nadam se da će se naši piloti sa vežbe BARS 2017 vratiti avionima MiG-29 koji će ostati u Srbiji

Načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Ljubiša Diković danas je, zajedno sa komandantom RV i PVO general-majorom Rankom Živakom, na aerodromu Batajnica prisustvovao izvršnoj pripremi za letenje pred početak letačkih aktivnosti na letno-taktičkoj vežbi “BARS-2016“, prenosi sajt Vojske Srbije.

U obraćanju pripadnicima RV i PVO i oružanih snaga Rusije general Diković je istakao da je u toku završna faza vežbe koja je jedinstvena i specifična za vazduhoplovce dve države.
 

e9ffd986-91ff-11e6-9eee-001a649ddcfe
General Diković na Batajnici / Foto: Ministarstvo odbrane

– Specifičnost potiče iz samog naziva “bratstvo“ koje jasno determiniše odnose između Oružanih snaga Rusije i Srbije i našu doslednost u sprovođenju strategijskih opredeljenja da sa prijateljima sarađujemo, da negujemo to prijateljstvo, da ga razvijamo i da jačamo sposobnosti naših oružanih snaga – naglasio je general Diković.

14712775_10154498930893672_6293118488340352996_o
Helikopter Mi-17 sinoć na helidromu kod Vojnomedicinske Akademije / Foto: Salinger Igor/ Ministarstvo odbrane

Načelnik Generalštaba je istakao je da će se BARS naredne godine izvesti u Rusiji što će našim pilotima dobro doći kada je reč o iskustvu, a izrazio je nadu da će se naši piloti sa te vežbe „vratiti avionima MiG-29 koji će ostati u Srbiji„.

Predstavnik komande Ratnog vazduhoplovstva Ruske Federacije pukovnik Konstantin Jurevič Surikov izrazio je tom prilikom zahvalnost zbog srdačnog prijema naših vazduhoplovaca kao i pozitivne utiske zbog dobre organizacije vežbe, prenosi sajt Vojske Srbije.

U avionima RV i PVO Vojske Srbije lete mešovite srpko-ruske posade / Foto: Ministarstvo odbrane
U avionima RV i PVO Vojske Srbije lete mešovite srpko-ruske posade / Foto: Ministarstvo odbrane

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

Da vidimo i to vise.

Odgovori
Hm

Pa nadaj se…Ja licno nisam za to. Ako ne mozete imati avijaciju koja zasluzuje prefiks ratna ili borbena,i ne treba vam. Platite lepo Rumunima,eto kao prijateljska zemlja i neka lepo cuvaju nebo. Da skarabudzite 6-7 izraubovanih devetki,i kao nesto ste postigli? Rupe bez dna,i opet kratkorocno resenje,jer koliko se vek moze produziti tim polovnim devetkama koje bi vam Rusi eventualno dali,ustupili ili prodali za koju god cifru? Btw mi da smo sposobni za bilo kakvu modernizaciju,mi bi to vec ucinili sa postojecim Migovima.

Odgovori
gi

Pre 10tak godina, Srbija je razmisljala o ustupanju Air Policing-a drugoj drzavi. Medjutim, najpovoljnija je bila ponuda Belgije – koliko se secam nesto preko 30 miliona USD godisnje. Naravno, svi su imali uslove da Srbija obezbedi tehnicke uslove za smestaj aviona, opreme i naoruzanja, vojnika…, a po standardima drzave koja pruza usluge… (sto je procenjeno na oko 20 miliona USD inicijalno i 4-5 miliona USD godisnje).
A koliko je to dobar ‘biznis’ najbolje svedoci svojevremeni odnos Italije i Slovenije – RV Italije je iznajmljivalo F-16 ADV od USA za svoje pootrebe i potrebe AP Slovenije, medjutim, trosak iznajmljivanja je pokrivalo naplatom usluga od Slovenije…
Sve u svemu, za 30-35 miliona USD godisnje, RViPVO Srbije bi moglo da se dovede u sasvim solidno stanje, jer sada zivotari sa realno manje od 20 miliona USD godisnje…

Hm

Ja sam bio malo sarkastican,jer sam revoltiran ko i vecina. Hocemo i jare i pare,pa ne moze. Kupili dva helija jer MORALI! Za ne daj Boze,opet neka poplava,sta ce? A njih jedino strah reakcije naroda. A za RV verovatno misle,“uvek ima vremena“. Jedan analiticar je rekao,ako za vojsku trazite tj cekate pare,nikada ih nece biti na raspolaganju u budzetu. Za vojsku se jednostavno izdvoje i tacka,sto bi narod reko,rodis! I gotovo. Kako je BJRM „rodila“ Su25 i Mi24? Eto tako…Pa Albanija kupila dvadesetak Bel/Agusta helija cini mi se. Zar toliko jaci od nas? Ajde…

Vl

Pa da li je bas adekvatno da nacelnik generalstaba jedne zemlje o tako bitnoj temi prica iz perspektive „Nadam se“?
To je isto kao „Mozda“, „Verovatno“, „Trebalo bi“ itd.
Isto tako ja se nadam da ce se RV i PVO obnoviti jos od juna 1999. godine.

Odgovori
12

Nazalost, Vlado, u ovom „demokratskom“ periodu je to adekvatno. Jednostavno receno, vojska danas je u potpunoj milosti i nemilosti politicara. A svi znaju sta najvise politicari daju – obecanja koja se retko kad ispune…

Ne

Ne zelim da ispadnem zloban,nikako mi to nije namera,ali me interesuje sta se uvezbava sa jednim mig-29ub? Jel leti jos neki obzirom da dezurna para stoji?

Odgovori
go

Mediji pominju samo mig 29ub, ali imaju i 21ice, supergalebovi, orlovi. Verujem da su se Rusi otimali oko miga 21. To je poslastica za njih. Orla i galeba da ne pominjem. Ako ih nisu leteli kod nas-nece ih nigde drugde leteti.

Ap

Ako se nada onda je to upućeno političarima tj. velikom vođi jer ništa nije dogovoreno/potpisano.

Odgovori
Do

Sta su vezbali i sa cime bi vezbali da se pokvario jadni Mig???

Odgovori
Ž

Није летео само један МиГ-29…

Odgovori
Do

Dva-tri??? VrH!

RO

Ratno vazduhoplovstvo 3 aviona od koga se sa njima branimo i kako?

Odgovori
ki

Sta bi se postiglo sa jos stare 2/3 29ke? Nista….

Odgovori
IL

Mislim da je ovakva izjava i krunski dokaz da od novih MiG-ova nema nista i da je maksimum kojem se mozemo nadati 5-6 polovnih B/UB (+ nasa 2-3), kojima ce zivotni vek biti produzen za 10-ak godina, nesto raketa R-73 i pokoji rezervni deo da se taj air policing pokrpi do nekih srecnijih vremena koja tesko da ce doci. To automatski znaci da ni od modernizacije G-4 nema nista, posto je potpuno sumanuto ulagati milione evra u digitalizovani skolski avion da bi pilot posle presao na analogni lovacki. Drugim recima, ako drzava Srbija negde ne shteka barem 100 miliona evra samo za modernizaciju lovacke avijacije polovnim B-ovima koji ce biti dogradjeni do SMT nivoa, ceka nas recikliranje postojece tehnike do njenog potpunog otkaza i isteka svih mogucih resursa.
Neki ce reci: “Bolje ista nego nista“, a ja samo mogu da se nadam da nam takva lovacka avijacija na tehnoloskom nivou od pre 30 godina nece istinski zatrebati…

Odgovori
De

Nada je jedna stvar a realnost druga.

Ako stvari nastave kako idu sada, RV I PVO Srbije ce imati samo helikoptere i Laste oko 2025-e. To je nesto ala Slovenija i malo bolje nego Albanija.

Sto se tice pozitivnih stvari, ostatak Balkana ce biti u slicnim odnosima.

Nevidim neku buducnost za Bugarksu ili Hrvatasku da odrze lovacku aviaciju u buducnosti. Amerikanci su kazali Hrvatima da ih nije briga da Hrvati odrze lovce (to znaci nema besplatnih F-16!). A Bugari samo pricaju o novim avionima a ne rade nista da ih kupe.

Bosna, Crna Gora i Makedonija tako reci nemaju neku vojnu aviaciju (samo neki mali broj helikoptera su operatvni).

To znaci da jedine susjedne drzave koje ce imati pravo ratno zrakoplovstvo su Ruminija (12-24 F-16A/B) i Madzarska (14 JAS-39 nakon sto se jedan popravi).

Odgovori
gi

Nazalost, potrebe drzave su na nivou 1-2 eskadrile aviona… Air Policing, mozda neka multilateralna operacija, dostavljanje humanitarne pomoci, podrska Plavim slemovima, traganje i spasavanje… Ofanzivna komponenta je nestala pre par decenija…
Ako se neko seca rata 1999., a moze i da procita – tih dana su letele samo 29ke, dok 21ce nisu koriscene jer se vec tada smatralo da su zastarele i da bi bili samo kovcezi za pilote… (licno smatram da je data odluka jedna od najtrezvenijih u poslednjih 30godina). 16 ili 26 Mig29 ne bi pravilo razliku ni 1999., a ni danas – uzimajuci izmedju ostalog i nase ’iskustvo’, VKS RF su definisale da u svakom strateskom pravcu mora da postoji najmanje 1 puk S400 ili S300 (min 2 diviziona) sa pripadajucim PVO sredstvima manjeg dometa i 120 vazduhoplova, od kojih 50-70 za pravlast u vazduhu. Obzirom da jedan puk pokriva 400-500km u precniku (oko 2x vece od povrsine teritorije Srbije), sve je jasno… To su pare koje Srbija nema… Ako je neko citao dela Misica, Putnika… – shvatio je da para nikada nije ni bilo! Vecina nabavki je bila sad-za-juce… Npr – Srbija nije na vreme nabavila municiju za topove pre WWI, iako je vojska trazila tacno definisane kalibre i vrstu municije; kada je rat poceo – ministar vojni je zatrazio hitnu isporuku od saveznika po definisanim kalibrima ili, sto je neko dodao, mozda i on sam – raspolozivu; time, Francuska je dostavila sve sto je mogla, a samo manji deo je bio po definisanim kalibrima… Nista nismo naucili iz istorije… Vecina naroda ove drzave je uz Rusiju, ali se krece ka Evropi/AustroUgarskoj i u tom rascepu, gubimo narod… Vodje ne shvataju da je najskuplji zivot, a da je najjeftiniji novi avion…
Obracunavajuci inflaciju nastalu vremenom, danasnji F16blk50 kosta nesto vise od 2kom F16blk20, ali su mu i operativne mogucnosti znatno vise… Pored toga, u samom USAFu, operativni troskovi su u medjuvremenu porasli za vise od 300% (najvise cene goriva i ljudski resursi)… Podaci postoje na sajtu Kongresa, a u vezi isporuke Blisko-istocnim zemljama… Najbolji odnos cena-operativna mogucnost i dalje ima F15… Time, kada i sam USAF menja 2500 letelica sa 1500, sta da rade manje drzave?
Istovremeno, NATO i USA su vec mnogo puta prebacili istocno-evropskim drzavama da ne ulazu dovoljno u svoje naoruzanje, posebno avijaciju i brodove. Tako se moglo cuti na poslednjoj konferenciji da “…previously mentioned states can muster only 2 operational squadrons on short notice…in 2 week-notice in area of 5 squadrons…for which operations are limited to 50-100hrs of flight time…with aircraft with less than 20hrs…greatest problem aside limited number of aircraft is mixture of fleet that can’t be maintained outside home state…most equipment is obsolete…“. (Ceska, Slovacka, Madjarska, Hrvatska, Rumunija i Bugarska)
Buducnost ce samo reci i smatram da trebamo da gledamo svoju ’kucu’, ali NATO sa jedne strane ratuje protiv ‘unutrasnje frakcije’ – stvaranja vojske EU (Italija, Francuska i Nemacka), dok radi kao de-facto servis USA i istovremeno sprovodi operacije u Evropi, Aziji, Africi…
Npr – NATO preporuka za Rumuniju, Bugarsku, Hrvatsku i druge drzave je da uzmu F16 avione, slicne opreme, odrzavanja…, a da avioni USAFa istu mogu da koriste. EU sa druge strane trazi ‘komplementarne borbene grupe (complementary battle groups)’, gde u opisu stoji da oprema i rezerve delova za naoruzanje jedne drzave EU moraju da odgovaraju opremi i rezervi delova bilo koje druge drzave EU – npr, EF2000 ako poleti na patrolu iz Italije i ima tehnickih problema sa motorom iznad Poljske, Poljska mora da prihvati avion i zameni motor u vremenu kao da je avion u maticnoj bazi u Italiji… Naravno, vec su osmislili i kazneni mehanizam kroz povratne EU fondove (odnosno umanjenje alokacije) za drzave koje ne ispune uslove… EU vidi buducnost (past-2025) borbenih aviona oko EF2000, F35, Gripena i Rafala. A Srbija, ako ikada i udje u EU, dobice i uslov standardizacije naoruzanja…
Inace, jedino je UK imala kapaciteta da stopira stvaranje vojske EU… Sada je ta prepreka sklonjena. Poljska zeli da preuzme datu ulogu, posebno jer ima podrsku SAD zbog fabrika na svojoj teritoriji (cemu tezi i Rumunija), ali ipak, koliko god cenili sebe, nisu UK i u slucaju blokade EU fondova mogu da izgube dosta…

Odgovori
De

“…previously mentioned states can muster only 2 operational squadrons on short notice…in 2 week-notice in area of 5 squadrons…for which operations are limited to 50-100hrs of flight time…with aircraft with less than 20hrs…greatest problem aside limited number of aircraft is mixture of fleet that can’t be maintained outside home state…most equipment is obsolete…“.

A najvjerovatnije su glavnina tih 2-5 eskadrila iz Poljske?

Sve ukupna borbena aviacjia Ceske, Slovacke, Madzarske, Bugarske, Hrvatske, Rumunske je oko 130 aviona:

MiG-21 – 36/3 eskadrile (12 Hrvatski/24 Rumunski).
MiG-29 – 27/2 eskadrile (12 Slovackih/15 Bugarskih)
JAS-39 – 28/2 eskadrile (14 Ceski/14 Madzarskih)
L-159 – 19/1 eskadrila (Ceski)
F-16 – 6 (Rumunski da zamijeni MiG-21)
Su-25 – 12/1 eskadrila (Bugarskih)

A kad pogledas operativne avione onda je situacija puno losjia

A operativno je puno losjie: veliki broj Bugarski Su-25 I MiG-29 ne lete, Samo je 8 Slovackih MiG-29 operativni, a Hrvati imaju svega 7 MiG-21 operativni.

A niti MiG-29UB ili MiG-21UM imaju bilo kakvu borbenu sposobnost.

Odgovori
gi

Naveo sam kojih 6 drzava, a NATO racuna samo na operativne avione (ne racunaju avione koji su na odrzavanju, modernizaciji, nisu integrisani data linkom i tako dalje)

Am

Mig kosta 4-5 evra po stanovniku Srbije, malo ili mnogo, ne znam, procenite sami.

Ja znam da akciza za litar goriva kosta 50 i neki dinar.
To znaci da mesecno dam Srbiji 20e samo kroz gorivo.

PDV je 18 %, to znaci da dobacim barem jos 50e svakog meseca u budzet.

I neka mi neko objasni kako drzavi dam svakog meseca 70 evra (+ bruto/neto plata), a ta ista drzava nema da mi uzme tih 7 godisnje za avion? Pa svake godine da kupujemo 1 u proseku imali bismo 20 komada.

To je 1% od onoga sto znam da dajem…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pajo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Vladimir, naveo sam izvore za podatke koje sam izmio sto one pro ruske ili pro ukrajniske i sto se oklopa tiče oni se približno podudaraju. Nitko nije govorio o tome koja strana trenutno ima inicijativu i napreduje ali po koju cijenu. Daleko od toga da se stvari po UA razvijaju povoljno ali sanjati o tome…

17. Feb 2025.Pogledaj

Mislav na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Croatian Army, Swedish Army, German Army, Kuwaiti Army, French Army, Singapore Army, Israel Army, Saudi Arabian Army, Polish Armed Forces, Australian Army, Turkish Armed Forces, Czech Army, Bulgarian Army, United Arab Emirates Army, Lithuanian Armed Forces, Mexican Army, Spanish Army, Pakistan Army, Malaysian Army, Saudi Arabian Army, Finnish Army, National Army of Colombia, Armed Ilija,…

17. Feb 2025.Pogledaj

PeleBC na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Imaš izjavu Bogdana od prije par dana gdje govori kako su taj manevar za film "ukrali" sa njegovog demo leta sa nekog ranijeg MAKS-a na Su-57.

17. Feb 2025.Pogledaj