BEG airport status
Bugarska od Rusije kupuje motore RD-33 Poljski motori RD-33 na bugarskom lovcu MiG-29 / Foto: Aleksandar Mladenov/AERO

Bugarska od Rusije kupuje motore RD-33

Bugarska je u sredu 9. novembra potpisala ugovor sa Rusijom o kupovini motora RD-33 za lovačke avione MiG-29. To je potvrdio bugarski premijer Bojko Borisov koji prvobitno nije bio voljan da iznosi detalje sporazuma ali je već nakon dva dana agenciji TASS otkrio da je posao vredan skoro 21 milion evra i da će se nabaviti 10 motora.

Borisov je takođe saopštio da Sofija želi da od Rusije otkupi pravo na održavanje motora za avione proizvođača MiG i Suhoj koje Ratno Vazduhoplovstvo ima u inventaru.

Prema ugovoru koji je potpisan sa kompanijom RSK MiG Bugarska će nabaviti 4 nova motora RD-33 Serije 2 kao i 6 motora čiji će se remont izvšiti u remontom zavodu OAO ’’MMP imena Černiševa’’. Prva dva motora moraju stići pre 30. aprila 2017. dok će svakog sledećeg meseca biti isporučivana po dva motora.

Kako je dodatno preneo bugarski vazduhoplovni žurnal Aero bugarska vlada je još 24. oktobra ove godine izabralo bugarsku firmu Aviostart LTD kao isporučioca motora. Ova firma je faktički predstavnik kompanije RSK MiG u Bugarskoj i sa njihovim predstavnicima su provedeni pregovori 25. i 26. oktobra nakon čega je završena procedura direktnih pregovora i konačno potpisan ugovor.

Prethodno je 4. oktobra objavljeno da je poništen tender za nabavku 10 motora koji je bio objavljen još 15. aprila a glavni razlog otkaza tendera je bio to što ponuđači nisu zadovoljili glavni uslov da se motori (novi ili polovni) u momentu potpisivanja ugovora nalaze uskladišteni. Sutradan je ministar odbrane Nenčev rekao da će se pristupiti direktnim pregovorima a procedura za novi tender objavljena je 18. oktobra.

Podsetimo 22. oktobra 2015. Bugarska je sa Poljskom potpisala ugovor o remontu 6 motora RD-33 u poljskom zavodu WZL-2 iz grada Bidgošč (Bydgoszcz) a po preporuci NATO-a koji je zahtevao od svojih članova da se uzdržavaju od vojne saradnje sa Rusijom zbog aktuelne situacije u Ukrajini. Sporazum sa Poljskom uključivao je, osim remonta i pozajmljivanje motora kao i moguću modifikaciju aviona.

Dva poljska motora stigla su u Bugarsku 29. decembra 2015. koje će Bugarska moći vremenski koristiti dve godine ili po 200 sati naleta a odmah sutradan u Poljsku su poslata prva dva motora sa bugarskih lovaca. Remont 6 motora koštao je Bugarsku skoro 6,138 miliona evra a nakon remonta motori će moći da se koriste narednih 8 godina ili 350 sati naleta. Poređenja radi RSK MiG je ponudio 500 sati naleta po motoru uz cenu od 6,3 miliona evra.

Sporazum sa Poljskom napravljen je bez saglasnosti ruskog proizvođača RSK MiG čiji su rukovodioci zapretili da će prekinuti svaku logističku podršku za bugarske MiG-ove 29 i koji su podsetili da poljski remontni zavodi nemaju licencu za radove na motorima RD-33.

Sasvim je moguće da zbog potpisivanja ugovora sa Rusijom, posao sa Poljskom neće biti realizovan ne samo zbog toga što će se bugarski motori ipak remontovati u ruskom zavodu nego i zato što je Bugarska otpočela pregovore i za dobijanje licence za servisiranje mlaznih motora lovaca MiG-29 i jurišnika Su-25.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BB

Jedno je sigurno, novi im predsjednik se sigurno razumije u tu materiju…
:-)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj