BEG airport status
Slovenija remontuje helikoptere u Švajcarskoj Slovenački AS-532AL ''Cougar'' "74" na probnom letu prilikom primopredaje, Alpnah januar 2016. / Foto: NSPA

Slovenija remontuje helikoptere u Švajcarskoj

Slovenačke oružane snage primile su u januaru na upotrebu prvi remontovani srednji transportni helikopter AS-532AL ‘’Cougar’’. Radovi na helikopteru izvršeni su u švajcarskoj firmi RUAG Aviation, Alpnah gde je helikopter i preuzet. Posao je podržala agencija NSPA (NATO Support and Procuremment Agency) u okviru programa Aviation Support Programme.

Ugovor o remontu i održavanju slovenačkih AS-532 potpisan je prošle godine, radovi na prvom helikopteru započeli su u septembru a remont je uključivao i radove na motorima Makila 1A1. Agencija NSPA će kroz program Aviation Support Programme podržavati logistiku i održavanje slovenačkih helikoptera i dalje jer je ugovor potpisan na tri godne sa mogućnošću da se produži za još dve.

Slovenija poseduje 4 helikoptera AS-532AL ‘’Cougar’’ od kojih su dva nabavljena 2003. a dva 2004. godine. Nalaze se u sastavu helikopterskog odeljenja 151. helikopterske eskadrile, 15. puka vojne avijacije i baziraju na aerodromu Cerklje. Osim za transport služe i za traganje i spasavanje, za pružanje podrške kopnenoj vojsci iz vazduha, kao i pružanje pomoći civilnim strukturama.

Dva helikoptera koja su nabavljena 2004. imaju hidrauličnu dizalicu nosivosti 272 kg, dodatni rezervoar za gorivo i filtere za prašinu. 2009. godine flota slovenačkih Kuguara je modifikovana u programu modernizacije koji je koštao 26,3 miliona evra. Paket nove opreme obuhvatao je balističku zaštitu putničke i pilotske kabine, medicinski komplet, sistem za identifikaciju svoj-tuđ, radio uređaji sa zaštitom od prisluškivanja, snimač govora i podataka, sistem za samozaštitu helikoptera sa dispenzerima infracrvenih i radarskih mamaca. Deo nove opreme koja se nalazi u helikopterima je izmenjiv sa drugim primercima tj. može se skidati. Modernizacija je trajala dve godine.

Tango Six je 2012. godine na aeromitingu posvećenom stogodišnjici srpske vojne avijacije intervjuisao slovenačkog pilota ‘’Cougara’’ koji nam je bliže predstavio svoj helikopter oznake „74“, upravo onu letelicu koja je prva remontovana u Alpnahu:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

gi

Sta se desava sa AS532 za RV?
Najavljivase, pricase i niko nista…
Doduse, kada se proslog meseca pricalo o naoruzanju iz Rusije za Srbiju, u DEU su mediji napomenuli da se tokom 2016. ocekuje potpisivanje ugovora za kupovinu min 2 helikoptera kompanije Airbus, ali nas povezuju sa EC135…

Odgovori
Fo

Neozbiljna smo drzava. I tako se ophodimo prema svemu.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj