BEG airport status
Indija povukla iz naoružanja avione Sea Harrier Sea Harrier je bio u službi indijske mornaričke avijacije 33 godine. Ukupno je nabavljeno 30 aviona uklučujući i tri dvoseda Harrier T.4.

Indija povukla iz naoružanja avione Sea Harrier

Poslednji u svetu britanski lovački avioni sa kratkim i vertikalnim poletanjem i sletanjem Sea Harrier (morski hrt) povučeni su iz naoružanja.

Indijski list ‘’The Times of India’’ preneo je 21. marta vest da je indijska Ratna Mornarica nakon 33 godine službe prestala da koristi ove avione. U junu je planirano i povlačenje iz upotrebe nosača aviona R 22 ‘’Viraat’’ na kome su se indijski Sea Harrieri bazirali. Ovaj brod star 57 godina nabavljen je 1986. od Kraljevske Mornarice UK.

Njegova poslednje plovidba početkom marta iskorišćena je za učešće na paradi u Visahapatnamu nakon koje je iz aktivne flote isključeno 6 aviona Sea Harrier koji su u tom trenutnku bili na njemu. Indijske lovce koristila je 300. eskadrila ‘’Beli tigrovi’’ stacionirana u mornaričkoj vazduhoplovnoj bazi Hansa, u saveznoj državi Goa. Početkom godine u stroju je bilo 11 aviona od čega dva dvoseda.

Formation Flying - 2 MIG 29K & 1 Sea Harrier during Induction Ceremony, at Indian Naval Base, Goa on February 19, 2010.
Indijske avione Sea Harrier naslediće ruski MiG-29K/KUB.

Avioni Sea Harrier povučeni su iz upotrebe pre svega zbog problematične logistike, sve teže i skupe nabavke rezervnih delova a čak je i 6 poslednjih operativnih aviona jedva održavano u letnom stanju kanibalizujući preostalih pet primeraka.

Ova eskadrila započeće uskoro obuku na novim ruskim palubnim višenamenskim borbenim avionima MiG-29K i KUB a očekuje se da će operativna sposobnost biti dostignuta 2018-19. kada bi u upotrebu trebalo da uđe novi nosač aviona Vikrant. Indija je u dva ugovora nabavila ukupno 45 aviona MiG-29K i KUB a poslednjih 6 će biti isporučeno ove godine. Za sada je ruskim avionima opremljena 303. eskadrila ‘’Crni Panteri’’ koji dele istu bazu sa 300. eskadrilom a baziraju se na nosaču aviona R 33 Vikramaditja.

Indija je u periodu od 1983. do 2002. nabavila 30 aviona Sea Harrier/Harrier a prvih 27 aviona nabavljenih do 1990. su bili novi primerci, od toga 23 jednoseda Sea Harrier FRS.Mk 51 i 4 dvoseda Sea Harrier T.Mk 60. 2002. godine iz UK su nabavljena tri ‘’kopnena’’ dvoseda Harrier T.4 od kojih je jedan poslužio kao izvor rezervnih delova.

Pored 300. eskadrile avione Sea Harrier koristila je i 551. eskadrila, takođe iz baze Hansa. U toku karijere u indijskoj ratnoj Mornarici u udesima je izgubljeno čak 17 aviona a 7 članova posade je poginulo. Neki avioni vremenom su poslužili kao donori rezervnih delova a jedan avion je 2005. godine završio u muzeju indijske mornaričke avijacije.

U periodu 2008-2010. indijska kompanija HAL izvršila je modernizaciju jednosedih aviona u poslu vrednom oko 70 miliona dolara. Radari ‘’Sea Fox’’ zamenjeni su izraelskim višenamenskim radarima Elta EL/M-2032 a integrisane su i moderne izraelske rakete vazduh-vazduh Rafael Derby.

Međutim, program modernizacije LUSH (Limited Upgrade Sea Harrier) je kritikovan od strane indijskih kontrolora i revizora kao skup i neefikasan. Tada je procenjeno da indijska Mornarica ove modernizovane ali stare avione neće moći da operativno koristi više od tri godine.

Ratna Mornarica Indije je bila poslednji korisnik Sea Harriera u svetu a Kraljevska Ratna Mornarica Ujedinjenog Kraljevstva je svoje avione povukla iz upotrebe marta 2006. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Sea Harrier jos uvijek koristi US navy, oni su otkupili sve britanske harijere .

Odgovori
Go

To su dva (tj. tri) razlicita aviona (unapred se izvinjavam zbog cepidlacenja). Sea Harrier su koristili samo UK i Indija, a sad vise niko. Amerikanci koriste AV-8B Harrier II, tj. njihovi marinci, ne mornarica. Oni su otkupili sve Britanske BA Harrier II kada su oni povuceni iz upotrebe.

Golube, marinci su mornarička pešadija tako da to jeste mornarica.

Ž

Не, USMC су ипак посебан вид оружаних снага и нису део US Navy.

Dr

Zasto im na grbu onda pise-department of the navy- USMC ?

http://www.navy.mil/navydata/organization/org-over.asp

Go

Na grbu im pise „Department of the Navy“ zato sto mornarica (Navy), marinci (Marine Corps) i obalska straza (Coast Guard) potpadaju zajedno pod Department of Navy. Takodje postoje Department of the Army i Department of the Air Force. Sva tri potpadaju pod Deparment of Defence.

Americke oruzane snage se sastoje od 5 rodova: armija, vazduhoplovstvo, mornarica, marinci i obalska straza. Marinci nisu deo mornarice.

12

@Drago

Dept. of the Navy je drzavna organizacija nadlezna za USN, USMC i u posebnom slucaju USCG. To ne znaci da su ta tri vida sluzbe u jednoj korpi, vec da imaju zajednickog predstavnika u okviru DoD.

@Udaloy

Mornarica i mornaricka pesadija su u SAD dva razlicita vida. Najvise zato sto je USMC nastao iz Continental Marines, a ne mornarice kao kod drugih drzava.

Marinci realno jesu mornarička pešadija, ali nisu integrisani u mornaricu već su zajedno sa mornaricom i obalskom stražom potčinjeni nečemu što bi se kod nas možda moglo prevesti kao ministartvo mornarice ili kako već (Department of the Navy). USMC bez USN nikako ne može da funkcioniše.

ra

Druže i Italija poseduje 16 komada na svoja dva nosača mislim da su trebali da ih povuku ali kasni isporuka F-35 u pitanju su 22 aviona od 130 naručenih

Odgovori
Ž

САД, Италија и Шпанија користе дакле америчку верзију AV-8B и B+ “Harrier II/II+“ као и двоседе TAV-8B . Sea Harrier не користи више нико.

De

Dobar tekst.

Uvijek zalosno kad ovakvi klasicni avioni se povuku iz upotrebe I postaju samo povijest.

Odgovori
Go

Opasni su to avioni bili

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Bice veoma interesantno pratiti ukrajinsko dejstvovanje i citavu pozadinsku logistiku sa F-16! Tako kako ce ga oni koristiti taj avion nikad nije koriscen do sada. Takodje nikad nije isao protiv ni blizu sposobnog neprijatelja da ga pogodi na vise nacina. Rusima ce najveci problem biti naci ga. Imam osecaj da ce F-16 postati najnevidljiviji STALTH…

22. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

>> што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота E moj Aleksa, kakvo ogranicavanje covece, tamo se vodi ozbiljan rat i oni se osposobljavaju adekvatno, vec sada ukrajinski piloti veoma, veoma osposobljeni, svakodnevno…

22. May 2024.Pogledaj

branislav na: Da li je Ministarstvo odbrane prikazalo drugu aktivnu FK-3 bateriju u naoružanju Vojske Srbije?

Umesto drugog diviziona bolje bi bilo napraviti 100 PA topova od 100mm koji bi tukli do 10km uvis jer za uništenje bilo kog preskupog PVO ima bezbroj jeftinih načina!!

22. May 2024.Pogledaj

Алекса na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

@Djuka Па кад јесте поређење баба и жаба. Зна се колико комплетна обука за пилота траје и зна се да оно што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота за поједине задатке. То…

22. May 2024.Pogledaj