BEG airport status
LYBE 1305:00 Z 140°12KT CAVOK 11/05 Q1027 NOSIG=
Predsednik Opštine Čajetina: Nije realno da Ponikve odmah budu profitabilne Godišnji prihod regiona i do 20.000.000 evra kada Ponikve dosegnu broj od 100.000 putnika godišnje

Predsednik Opštine Čajetina: Nije realno da Ponikve odmah budu profitabilne

Skupština opštine Čajetina spremna je da na svojoj prvoj sednici usvoji Odluku o pristupanju novom regionalnom preduzeću, te da, shodno svojim mogućnostima, opredeli i sredstva za stavljanje Ponikava u funkciju, naveo je predsednik Opštine Čajetina, Milan Stamatović, u svom autorskom tekstu objavljenom u Danasu.

On navodi da postoji volja i želja da se region Zapadne Srbije, preko Ponikava, uključi u evropski i svetski vazduhoplovni sistem:

– Na konferenciji za štampu u avgustu ove godine predstavnik Wizz Air iskazao je zainteresovanost za Ponikve, uz napomenu da čekaju rasplet situacije i da li će se stvoriti uslovi za letove. –

Za primer dobre prakse naveden je aerodrom u Nišu:

– Pre dolaska ove kompanije (Wizz Air) na aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu sredinom 2015. godine na niškom aerodromu nije realizovan niti jedan međunarodni let u 2014, a dolaskom i Ryanaira do kraja 2016. godine očekuje se promet od oko 300.000 putnika.  –

„Čajetina će opredeliti sredstva za Ponikve“

– Nije realno da aerodrom Ponikve postane profitabilan odmah na startu, već da se, kroz njegovo stavljanje u funkciju, stvore uslovi za razvoj privrednih aktivnosti Zlatiborskog okruga i Zapadne Srbije. – navodi u tekstu Stamatović.

On piše da je Opština Čajetina jedan je od najjačih zagovornika statusne promene aerodroma Ponikve te njegove transformacije u formu društva sa ograničenom odgovornošću na regionalnom principu upravo zbog činjenice da jedan grad ili opština neće biti u mogućnosti da finansijski i tehnički servisira aerodrom:

– Statusnom promenom stvoriće se pretpostavke da se u rad i finansiranje samog aerodroma Ponikve uključe i druge opštine Zlatiborskog upravnog okruga, ali i zainteresovani privrednici, čime će se brzo i jednostavno prikupiti preostali novac za stavljanje aerodroma u punu funkciju, ali i njegovo kasnije funkcionisanje. –

Skupština opštine Čajetina spremna je da na svojoj prvoj sednici usvoji Odluku o pristupanju novom regionalnom preduzeću, te da, shodno svojim mogućnostima, opredeli i sredstva za stavljanje Ponikava u funkciju, piše Stamatović.

– Nadamo se da će Grad Užice imati razumevanje za inicijativu da rešenje za Ponikve leži upravo u udruživanju lokalnih samouprava i privrednika Zlatiborskog okruga i Zapadne Srbije, te da će, u što je moguće kraćem roku, doneti Odluku o statusnoj promeni aerodroma Ponikve na zadovoljstvo celog regiona. –

„Bitne činjenice“

Stamatović iznosi i „bitne činjenice“ u vezi sa aerodromom Ponikve.

Navodi da prema studiji „Ekonomski uticaj konverzije vojnog aerodroma Ponikve u međunarodni civilni aerodrom na Zlatiborsku regiju“ (Regionalna privredna komora Užice, 2008), izrađenoj u okviru programa Regional Airports Interaction for Regional Development-RAIRDev kada saobraćaj na Ponikvama dostigne 100.000 putnika godišnje može se očekivati sledeće:

Zaposlenost: 95 radnih mesta na aerodromu

Indirektni uticaj: dodatnih 1.045 zaposlenih u regionu

Promena turističke strukture: povećanje učešća turista iz Evrope i sveta

Godišnji prihod regiona: oko 20.000.000 evra (prihodi koji se generišu iz šire uloge aerodroma kao i ekonomskih aktivnosti – dodatne investicije i dolazeći turizam)

Promena strukture i kvaliteta turističkih kapaciteta i ostalih usluga

Povećano ulaganje stranih investitora

Povećana mobilnost i porast kvaliteta života stanovnika regije

Kako je sve počelo?

Zaključkom Vlade Republike Srbije iz 2010. godine upravljačka prava nad aerodromom Ponikve preneta su na Grad Užice, čija je Skupština donela Odluku o osnivanju Javnog preduzeća Aerodrom Ponikve (2011), navodi se u tekstu.

– Proces prve faze razminiravanja – čišćenja kompleksa aerodroma Ponikve završen je u toku 2013. godine, čime su stvoreni uslovi za nesmetano odvijanje vazdušnog saobraćaja, i njegovo otvaranje oktobra 2013. godine.

Jasno je da Grad Užice, ni nakon tri godine od otvaranja i puštanja u rad, nema dovoljno resursa da samostalno servisira Javno preduzeće Aerodrom Ponikve koje na ovaj način ne služi svrsi zbog kojeg je osnovano, a to je da obezbedi trajno, kvalitetno, nesmetano i bezbedno odvijanje civilnog saobraćaja. – piše Stamatović.

Zlatiborski upravni okrug je u decembru 2015. godine pokrenuo inicijativu za pristupanje statusnoj promeni preduzeća aerodroma Ponikve:

– Zaključak, koji je proistekao sa sastanka gradonačelnika Užica i predsednika devet opština Zlatiborskog upravnog okruga, bio je da se pristupi pravnoj proceduri statusne promene preduzeća iz javnog u društvo sa ograničenom odgovornošću regionalnog karaktera, shodno Zakonu o privrednim društvima, a čiji bi članovi bili Grad Užice i opštine Čajetina, Arilje, Bajina Bašta, Kosjerić, Priboj, Prijepolje, Požega, Nova Varoš i Sjenica. –

Autor zaključuje da se „dalje od pomenutog zaključka nije odmaklo“:

– U izjavi za jedan lokalni list gradonačelnik Užica g. Tihomir Petković naveo je da nije realno očekivati da aerodrom bude stavljen u funkciju do kraja ove godine, te da je bitno da se ove godine krene i naredne završe svi preostali poslovi za koje je, prema njegovim rečima, potrebno obezbediti još milion evra. –

Aerodrom kao pokretač privrede

U svom tekstu „Udruženo za aerodrom“ Stamatović se poziva na procene  prema kojima bi aktiviranjem aerodroma Ponikve bilo omogućeno unapređenje privredne aktivnosti okruga za 30 %:

– Zapadna Srbija jedan je od retkih regiona sa spoljnotrgovinskim suficitom. Nefunkcionalnost aerodroma, u kombinaciji sa lošom drumskom povezanošću sa Beogradom i koridorom 10, dotrajalošću železničke infrastrukture neki su od glavnih razloga zbog kojih su Zlatibor, Tara, Mokra gora, Golija i Zlatar prevashodno domaće turističke destinacije, sa malim brojem inostranih gostiju među kojima su najbrojniji gosti iz okolnih zemalja. –

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

R

Pozdrav ljudima koji prakticno delom nastoje menjati zivot od Kotromana do Zajecara, I od Horgosa do Svetog prohora u Pcinji. Bez pokretanja u lokalu nema izlaza iz bezizlaza.
Spostovanjem,
Rodney Marinkovic
Kings Park Sydney+✈

Odgovori
I

Ryanair čeka da se naši foteljaši smisle i odluče, pa da se oproba sa novim linijama iz Srbije. Upravo su sklopili dil sa Boeingom za 400 novih aviona (50 godišnje). To sve treba negde uposliti.

Odgovori
S

Intervju lokalnog politicara kakav cekamo i za aerodrom Morava. Ovaj nam je podjednako drag zelimo razvoj srpskih aerodroma. Broj direktnih i indirektnih radnih mesta. Povecanje ucesca stranih turista. Ocekivani uticaj na region do 20 miliona evra. Povecana mobilnost i porast kvaliteta zivota stanovnika regije. Gospodin Milan Stamatovic razume da je ulaganje pod 1 a dobit pod 2. Ne moze drugacije.

Odgovori
D

Bravo za predlog!!!

Odgovori
V

Da vidim sada šta će genije iz Užica sada naći kao izgovor da izbegne ovu odličnu inicijativu koju inače minira još od decembra 2015. Sada više nema izgovora da nema para. Ima para. Sve Opštine regiona žele da finansiraju Ponikve shodno svojim mogućnostima.
Ajmo Majstore sive ćelije u pogon! Da čujemo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Predsednik Vučić: Kupujemo borbene bespilotne letelice iz Kine, 3 jurišna helikoptera Mi-35; Pričaću sa Makronom o Mistralu

@Dexter Problem nase PVO je sto pri SEAD dejstvu, nisanski radari ne mogu biti konstatno ukljuceni jer nema sta da ih zastiti od anti-radarskih raketa, a da bi pogodili ista, radar mora biti upaljen celom putanjom rakete. Sa Tor-om najvise bi taj problem bio resen jer on moze da identifikuje takvu vrstu rakete u letu…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Za zemlju Srbiju bi bilo najbolje da Orao dozivi istu sudbinu kao i njegov Rumunski brat IAR 93. Ovako, nikada nisi siguran dali imas te avione ili nemas. Svaka modernizacija je samo puko bacanje para.

12. Nov 2018.Pogledaj

Propeler Zviz na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Nagrada za najbolju fotografiju - T6. Nagrada za najbolju reportažu - T6. Nagrada za najbolju scenografiju - VS. Nagrada za najbolje vizuelne efekte - VS. Nagrada za najbolji zvuk i zvučne efekte - RV. Nagrada za najbolji kratki film - RTS (za snimak iza "Ognjeva" tokom dejstvovanja... projektili u perspektivi). Nagrada za najbolju kostimografiju -…

12. Nov 2018.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [REPORTAŽA] “Vek pobednika 1918-2018“: Osmorka MiG-ova 29, siloviti Orlovi, baražna vatra “Ognjeva“ i neobičan završni scenario

Lepa smotra orudja i oruzja bivse SFRJ, doduse, neka su u medjuvremenu lafetirana. Jos uz to prigodni govori politicara i predstava je kompletna.

12. Nov 2018.Pogledaj

Send this to a friend