BEG airport status
Tango Six na „Airbus Innovation Days 2016“ događaju u Hamburgu Ulazak u Erbasovu Hamburg- Finkenverder fabriku / Foto: Petar Vojinović

Tango Six na „Airbus Innovation Days 2016“ događaju u Hamburgu

Godišnji medijski brifing najvećeg evropskog proizvođača aviona počinje danas u Hamburgu, Nemačka. Treći put za redom Tango Six portal prisutan je, zajedno sa 160 novinara sa svih strana planete, na događaju koji se takođe naziva i „Innovation Days“.

Ova zgodna PR poštapalica zapravo ilustruje širu priču koja svake godine stoji iza statistika, hvale i drugih podataka: predstavljaju se aktivnosti kompanije vezane za inovacije, nove tehnologije i slične poduhvate koji pomeraju granice industrijske proizvodnje.

Iako je poznato da je Hamburg glavno sedište Erbasa u Nemačkoj, tek dolazak i obilazak postrojenja „Hamburg-Finkenwerder“ zaista objašnjava njegovu veličinu kada je reč o proizvodnji, dizajnu i celokupnom radu na opremanju aviona ovog evropskog proizvođača.

Uvodno obraćanje Toma Vilijamsa, direktora Erbasa / Foto: Petar Vojinović
Uvodno obraćanje Toma Vilijamsa, COO-a Erbasa / Foto: Petar Vojinović

Od oko 17.000 ljudi, koliko Erbas ukupno zapošljava u Nemačkoj i to sve u gradovima na njenom severu – Hamburgu, Bremenu, Štadu i Bukstehudeu, skoro 12.500 njih radi u hambruškim postrojenjima.

Ovde se vrši sastavljanje svih tipova aviona A320 porodice, kao i opremanje trupa letelica.

Polovina letelica iz A320 porodice koje Erbas u toku godine proizvede, montirani su, obojeni i isporučeni mušterijama upravo iz Hamburga. U toku 2015. to je urađeno sa ukupno 262 aviona.

Hamburg je ujedno i logistička podrška za završne radove na Erbasovim avionima koji se proizvode van Evrope. Sve glavne komponente letelica namenjene za proizvodnju u Kini i Americi dopremaju se odavde.
 

 
U hamburškim postrojenjima vrši se i montiranje sekcija trupa A380. Završni radovi ipak su ostavljeni za Tuluz odakle neobojeni avioni lete nazad za Hamburg gde se zatim letelice farbaju i oprema se enterijer njihovih kabina.

Sa inženjerske strane, Hamburg je ključan za razvoj strukture trupa, unutrašnjosti kabina, dizajna i inovacija.

Pojedinačni dizajn za svaku od kabina svih Erbasovih aviona urađen je ovde, ne samo za A320 i A380. A350 XWB ovde ima „customer definition centre“ gde se predstavljaju inovacije i najjednostavnija rešenja kada je reč o putničkim kabinama.

Deo prostora u Hamburgu namanjen je i obukama za održavanje A320 porodice, a godišnje kroz njega prođe više hiljada ljudi.

Osim toga, ovde se nalazi i Erbasov najveći centar rezervnih delova. „Call centar“ ove lokacije otvoren je 24 sata za sve korisnike širom sveta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Cinik na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Istorija se ponavlja, početkom 20 veka u Kraljevini Srbiji je bila velika debata oko nabavke novih topova za srpsku vojsku, u igri su bili Krupp, Škoda i Francuzi i izbor je pao na francuske Schneider topove i ispostavilo se da je to bio pun pogodak i sa tehničkog i sa vojnog i sa političkog stanovišta.…

13. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

@Petrovic Dusan Rusija je uz sankscije razvila i zapocela serijsku proizvodnju Su-57 i Ohotnik S70 koji su letelice potpuno nove generacije koju nijedna Evropska zemlja nije do sada razvila i isti jos uvek modernizuju svoje avione iz Osamdesetih kao sto su Rafal i EF2000. Uz to lako pravi moderinizovane Suhoje 35/34/30SM isto kao sto i…

13. Apr 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

Su-35 ima 70% zapadnih delova :-) izuzetno precizna procena jednog ovdasnjeg "eksperta", proroka, i "obozavaoca" ruske vojne opreme. Boze me sacuvaj. Sve sto valja iz Rusije je zapadno, a sto ne valja je 100% rusko. Znaci ruka vojska je bar 70% super po tebi :-) ..Eto kad se zezamo vec...:-)

13. Apr 2024.Pogledaj

Feline na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

@Aleksandar O kakvim to “domaćim zadacima” i “ocenjivanju” je reč? Pa još i “mi govor”. Takva frazeologija je prvo dovela na vlast AV a sve vreme ga održava u sedlu. Biće Rafali, F16 nije dovoljan dobar, niti je u ponudi.

12. Apr 2024.Pogledaj

Gandalf na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

Srbija 70 % nabavlja od sopstvene proizvodnje. Stoga nam u dođe jeftinije. Srbija proizvodi sve osim aviona lovaca i dalekometnog i srednjeg PVO. Vi nabavljate strano i skuplje. Tako da tvoja ekonomska analiza je dostttttta netačččna.

12. Apr 2024.Pogledaj