BEG airport status
Novim budžetskim planom grada ukidaju se subvencije niškom aerodromu; „Nikola Tesla“ poklanja skener Novi planovi ne podrazumevaju subvencije za plate i stalne troškove / Foto: Aerodrom "Konstantin Veliki"

Novim budžetskim planom grada ukidaju se subvencije niškom aerodromu; „Nikola Tesla“ poklanja skener

Povodom potpisivanja ugovora o donaciji između „Nikole Tesle“ i „Konstantina Velikog“, održana je konferencija za medije u Nišu na kojoj je saopšteno da niški aerodrom od beogradskog dobija skener u vrednosti od 400.000 evra.

Tom prilikom, ministarska Zorana Mihajlović naglasila je da će u niški aerodrom u naredne dve ili tri godine biti uloženo oko šest miliona evra, kao i da će on biti rezerva aerodromu “Nikola Tesla“, ali da je neophodno da se izgradi toranj.

Niški aerodrom alternativa „Nikoli Tesli“ nakon izgradnje tornja / Foto: Aerodrom „Konstantin Veliki“

Takođe, gradonačelnik grada Niš Darko Bulatović govorio je o budućim finansijskim planovima i uticaju tih planova na funkcionisanje aerodroma „Konstantin Veliki“.

Novi skener za niški aerodrom / Foto: Aerodrom „Konstantin Veliki“

Tom prilikom on je naglasio da od septembra počinju pripreme za izradu novog budžeta, pri čemu u tim planovima neće stajati subvencije za plate i stalne troškove koji se stvaraju na Aerodromu:

– Subvencije u tom smislu više neće postojati. Ono što će Grad pomagati Aerodromu odnosiće se na investicije, na opremu, na tehniku, na podizanje kapaciteta i kvaliteta, kao i ispunjavanje najviših standarda, iako i danas ispunjava sve što je neophodno. Dakle, jedina sredstva koja će se ulagati biće na tom polju. –

Ukidaju se subvencijea za plate i stalne troškove aerodroma / Foto: Aerodrom „Konstantin Veliki“

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ma

To znaci da se ocekuje da aerodrom postane „samoodrziv“ u svojim baznim operacijama, ne ukljucujuci investicije. Kakvo je trenutno stanje? Ima li sanse to postici u dogledno vreme sa trenutnim cenama koje aviokompanije placaju?

Odgovori
De

Trenutno zemaljsko osoblje i aerodromske hostese imaju „platu“ od 17.000 dinara mesecno. Zaposleni preko neke kombinacija-agencije. Zato su i „odrzivi“.
Aerodrom je veoma prljav, toalet na odlazecem terminalu u raspadu, a vode za pice – nema.

Odgovori
Be

17 000 dinara……pa to je niti 200 €

Pe

Deki, ako si ocekivao nesto od aerodroma koji naplacuje 3 evra po putniku a do juce nije imao saobracaj onda su ili tvoja ocekivanja prevelika ili si promasio aerodrom.

Dr

Ma da Deki vidis kako ti je Pedja lepo objasnio , znas ima ljudi koji u africi rade za 1 $ na dan , mnogo smo mi bezobrazni postali te plata preko 200 evra , te bolovonja , odmori ,ugovori … itd

Pe

Ne Drago, nisam spominjao plate u Africi. Samo reagujem kada ljudi ocekuju da na do nedavno mrtvom aerodromu imaju svetsku uslugu, zaposleni vrhunske plate i to sve sa taksom od 3eur po putniku i donacijama najzaduzenije lokalne samouprave u zemlji! Pritom su u toku ili u pripremi radovi koji ce u potpunosti promenti danasnju sliku aerodroma.

DE

Sve sta sam naveo nema nikakve veze sa svetskom uslugom, vec sa zdravim razumom.

Dr

Pedja ko je pominjao vrhunske plate, svetsku uslugu ??? Ako niko ovde ne vidi da – rezervni , zamenski – ili kako ga vec nazivaju aerodrom Nis nije problem grada vec drzave onda dzabe svaka dalja polemika. Cifre koje se ovde pominju za 2-3 god. 6. mil evra su bezobrazno male kad komparisemo sa nekima . Subvencije plus otpisi dugova, ugovori javi i tajni – oko pola milrd. A vama rezerve evo skener skacite od srece i radosti .

Pe

Tako je Drago, kad su se tamo otvorili za pola milijarde red je da u Niš ulože makar pola.

Re

80 miliona dinara su bile SUBVENCIJE za plate 90 zaposlenih, ili ti 620 eur mesecno po radniku. Nesto tu ne stima…

Pe

@Rex, mi ovde raspravljamo o navodu anonimne osobe @Dekija da „zemaljsko osoblje i aerodromske hostese imaju „platu“ od 17.000 dinara mesecno“, dakle o NE ZVANICNOJ informaciji.
Ako je pak informacija istinita onda se radi o debeloj muljacini.

Be

Kad pogledam vase komentare, ja bih vam ukinuo taj aerodrom.

Do juce kroz njega nije prolazilo ni 2.000 osoba, a ove godine daleko preko 100.000. I to vam jos smeta. Jos spominjete neke plate koje niko nemoze potvrditi i sto kakve gluposti.

Pa ako je taksa 3,– €. Onda si doskora kasirao 6.000 a ove godine oko 600.000 €. …i to vam se ne svidja zato sto gledate samo na svoj dzeparac. E da je vama neko dao tih 600.000 € u dzep… pitanje i da li onda nebi trazili 700.000 €.

Mentalitet i los karakter izgleda se nemogu promeniti ni za 30 godina.

Re

Beli, nije bitno da li aerodrom ima 5 putnika, ili 5 miliona putnika. Pitanje je da li donosi pare? Da li zaradjuje? Da li se isplati? Oni nisu zaradili 600 000 evra kako kazes, oni su u gubitku 80 miliona dinara koliko im je grad dao. Oni nemaju para da kupe stampac, a kamoli neku ozbiljniju opremu, zato sve ide kao donacija od ANT. Taksa od 3 eur do juce je predstavljana kao fantasticni biznis model. Ok, godinu, dve…al sta dalje? Ako grad subvencionise plate, drzava opremu, postavlja se pitanje da li je ovaj biznis model podjednako besmislen kao i prethodni? Voleo bi ja da Nis ima uposlen aerodrom, da zaradjuju pare, al samo je pitanje koliko je ova prica u Nisu realna?

Be

@Rex

Izvini ako sam nesto pogresno shvatio.

Cini mi se da je sve objasnjeno i u samom naslovu pise da od sledece godine nece biti subvencija grada. Ja to shvatam da aerodrom sada moze sam od svojih prihoda da zivi. Do ove godine nije mogo da prezivi bez te podrske.

Ljudi u forumima cesto mesaju ono sta je bilo i sta je sad. Neki pisu o iskustvima pre dve godine itd. Ljudi Niski aerodrom je tek sredinom prosle godine oziveo a vi ovde pisete kao da je to sasvim normalno i da se nista posebno nije promenilo i jos se bunite za toalete itd. :-)

Re

@Beli Bice subvencije, ali ne za plate. Subvencija za plate prosle godine im je bila 660 hiljada evra. Sa taksom od 3 eur, i 120k putnika prosle godine, to je tacno ta suma. E sad pitanje je kako pokriti ostale troskove. Bilo bi lepo videti javno objavljen finansijski izvestaj.

Be

@Rex

Slazem se sa tobom.

Nemojmo samo da se obrusavamo na nesto sta je tek krenulo u dobrom pravcu. Sacekajmo jos 2-3 godine razvoja ovog aerodroma.

Jo

Nebi ja njega menjao ni za Londonski ni za Moskovski,a bogami ni Temzu za Nisavu,jbg.volim svoj grad,samo neka on radi,malo po malo,nije reprezentativan ali do pre koju kodinu je skupljao prasinu.

Odgovori
Ad

Kada ce biti instaliran ILS? Da li neko zna?

Odgovori
Pe

ILS bi trebalo da bude instaliran do kraja godine.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj