Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025
Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom
Rukovodioci SMATSA-e i Talesa na sajmu "Airspace world" u Lisabonu / Foto: Tales

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

Kako je jutros saopštio francuski Tales, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) napravila je iskorak ka modernizaciji svoje infrastrukture upravljanja vazdušnim saobraćajem kroz implementaciju unapređenog „TopSky – ATC One“ sistema.

Objava je saopštena na „Airspace world“ ATC događaju u Lisabonu, uz prisustvo SMATSA delegacije.

Najavljenom evolucijom „TopSky“ upotrebe u SMATSA-i Tales nastavlja sa širenjem svog portfolija u Srbiji koji uključuje civilni ali i vojni segment.

Kako je Tango Six nedavno ekskluzivno javio, Tales će, zajedno sa drugim francuskim prajmovima, uložiti u srpsku namensku industriju u sklopu realizacije ugovora nabavke višenamenskih borbenih aviona Rafal.

Tales je danas saopštio da SMATSA nadograđuje svoj „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom koji delom koristi i principe obrade podataka uz pomoć veštačke inteligencije:

– Reč je o naprednom softveru i funkcionalnosti koji su dizajnirani za optimizaciju upravljanja protokom vazdušnog saobraćaja, radi maksimiziranja kapaciteta pista i minimiziranja kašnjenja. Ova poboljšanja neće samo podržati operativne ciljeve SMATSA-e, već će takođe unaprediti bezbednost, produktivnost i sposobnosti donošenja odluka širom mreže vazdušnog saobraćaja.

Jedan od glavnih razloga zašto je SMATSA odabrala „TopSky – ATC One“ ponudu je njen modularni dizajn otvorene arhitekture, koji osigurava da platforma ostane prilagodljiva, skalabilna i spremna za budućnost. Ovo omogućava SMATSA-i da kontinuirano razvija svoj ATM sistem, u skladu sa nastajućim tehnologijama, regulatornim zahtevima i rastućim zahtevima upravljanja vazdušnim saobraćajem. – navodi se u Talesovom saopštenju.

Raša Ristivojević, direktor SMATSA-e kazao je ovim povodom da će unapređeni „TopSky“ modernizovati operacije srpsko-crnogorskog ATC provajdera, omogućavajući mu bolje upravljanje vazdušnim saobraćajem i poboljšanje kvaliteta usluga:

– Ponosni smo na partnerstvo sa Talesom, ovo je važan korak napred u osiguravanju da SMATSA nastavi da ispunjava rastuće zahteve regionalnog saobraćaja, uz investiranje u našu radnu snagu i promociju inkluzivnosti u sektoru.

Pored danas najavljene tehnološke nadogradnje, SMATSA je takođe posvećena razvoju kadra. Fokusirani smo na privlačenje novih mladih talenata i poboljšanje rodne raznolikosti u vazduhoplovnom sektoru. Kao deo naših širih napora za inkluzivnost, SMATSA ima za cilj i povećanje zastupljenosti žena u vazduhoplovnoj industriji. –

Juzek Kurp (Youzec Kurp), potpredsednik Talesa za rešenja vazdušne mobilnosti, kazao je da će unapređenje „TopSky“ sistema SMATSA-i doneti višestruku korist:

– Ova nadogradnja demonstrira posvećenost SMATSA-e tehnološkoj inovaciji, operativnoj izvrsnosti i njihovu viziju održivog sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem koji je spreman za budućnost. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

hvala, super uspešan rad.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs