Verodostojna potvrda da će Egipat biti prvi korisnik MiG-a 29M i M2 stigla je juče kada je internetom počela da kruži prva fotografija dvoseda M2 u, za današnje standarde, egzotičnoj pustinjskoj maskirnoj šemi farbanja sa egipatskom rondelom i zastavom.
Slika je iz marta meseca ove godine ali za sada nema informacije i ne može se utvrditi tačan datum kada je ona napravljena. Ono što je objavljeno je da je MiG uslikan na aerodromu Žukovski gde se najverovatnije nalazi na ispitivanjima i gde bi trebalo da je u toku obuka egipatskih pilota.
Kompanija RSK MiG najavila je početkom februara prošle godine da će prva dva izvozna MiG-a 29M i M2 biti isporučena krajem 2016. Potom je na prezentaciji borbenog aviona MiG-35 koja je održana krajem januara ove godine, najavljeno da će prvih 6 aviona Egiptu biti isporučeno u aprilu.
Prema dostupnim zvaničnim i nezvaničnim podacima, Egipat je aprila 2015. potpisao ugovor o nabavci 46 MiG-ova 29 za 2,2 milijarde dolara koji čine deo paketa ukupne vrednosti od oko 6 milijardi dolara koji uključuje borbene helikoptere Ka-52 i PVO sisteme S-300VM.
Egipat ima veliku potrebu za zamenu zastarelih borbenih aviona, u njegovom inventaru se još uvek nalazi oko 100 lovaca MiG-21 i F-7, oko 30 F-4 i oko 60 Miraža 5. 2015. godine sklopljen je ugovor za isporuku 24 višenamenska borbena aviona Rafale D i E a postoji i opcija za još 12 primeraka.
Prvi korisnik izvoznih verzija M i M2 trebala je da bude Sirija koja je još pre 10 godina potpisala ugovor za 12 aviona ali koji zbog ratnih dešavanja nikada nisu isporučeni. Neke skorije najave da bi prvi avioni ipak mogli biti isporučeni tokom 2016. i 2017. se za sada nisu obistinile.
Radojko
Ovakve i mi uskoro dobijamo?
Prelep vazduhoplov!
Cone
Ne dobijamo ovakve. Ovo su NOVI avioni Mig-29M koji su daleko napredniji od verzije koju mi dobijamo aparata starih 30ak godina. :) Skupo je ovo za nas, tako bar kažu.
Joca
Ne bas takve,ali dakeko bolje u odnosu na one koje imamo sad,tako da pravimo svakako iskorak,M verzija je svakako ispravila sve decje bolesti starijih verzija,i ako neki kazu da je „neisprobana“ varijanta ja laicki mislim da je azdaja od aviona,Egipat je kao sto vidimo za 2,2 milijarde narucio 46 komada,za te pare mogu da dobiju najvise npr.16 rafala koji po meni ne vrede 2.5 puta vise od M/M2 bez obzira sto je pojedinacno bolji avion.Mislim da su egipcani napravili dobar posao,srecno im bilo.Steta sto mi trenutno nismo u stanju da uzmemo bas ovu verziju,ali daj sta das samo neka stignu ovi nasi i pomogucstu da ih prilikom transporta ne rastavljaju u „puzle“ zbog ovih nato satrapa oko nas.
Banja Luka
@Cone,
Nisu mi poznati detalji ugovora sa Egiptom, ali ajde da kažemo da možemo da dobijemo iste letjelice po istim uslovima. To nas dovodi do oko 48 miliona po komadu, odnosno 480 miliona za deset letjelica, odnosno minimalno 580 miliona sa osnovnim setom raketa…
Ja bih vrlo rado plaćao porez za eskadrilu kvalitetnih letjelica i infrastrukturu za njihovo održavanje, povećanje vojnog budžeta…Vrlo rado! E sada- postoji dosta ljudi koji ne razmišljaju kao ja, tako da…još uvjek skupo.
slavke
46 miliona USD po letelici, sa naoruzanjem i 10god odrzavanja, obukom… Planirano koriscenje od 40god…
Povoljno!
Mi uzimamo i radimo 30god stare avione za 18,5miliona Eur po letelici za 10god koriscenja…
Sami izracunajte…
Vesko
Vanja Luka dijelim tvoj stav ali ipak mislim da je bolje sacekati jos koju godinu I uzeti mig 35
Ja
Slavke, s obzirom da bi mi uzeli manji broj letelica bila bi nam i cena veća, pominjali su oko 60 miliona. Novi bi nas služili 40 godina i to bi izašlo 1.5 miliona po godini, ovi će nas služiti 13 godina što je 1.4 mil po godini, znači na istom smo. Nemamo 600 miliona za 10 novih aviona tako da nam je ovaj aranžman sa polovim avionima jedini realan. A i mislim da nam je prioritetnije da konačno nabavimo taj S-300 i neki Buk uz njih nego da sada dajemo tolike pare za nove avione kad će i ovi polovni posle modernizacije biti sasvim solidni za naše uslove. Naravno, doći će vreme i za eskadrilu novih letelica, nadamo se da će to biti Mig-35.
Gomi
@Slavke nije Mig 29 bas jeftin avion, ali zavisi kako ko gleda na stvari.
Letač
@slavke
Mi avione ne plaćamo,mi plaćama o modernizaciju.
Banja Luka
@Slavke
Vrlo zanimljivo, moram reći! Ako Vam nije teško, pustite neki link, da pročitam malo više o ovome. Našao sam na nekoliko mjesta obavu o akviziciji, potvrdu kupovine, ali detalje nabavke nisam. Baš me zanima koja sredstva uzimaju u naoružanju, šta je dogovoreno?
slaven
@Banja Luka
Iz dubokog postovanja prema T6, ne zelim da postavljam linkove drugih sajtova… (a i radi se o zvanicnim dokumentima na drugim jezicima koji nisu engleski – francuzi su vrlo konkretniji, posebno ako se radi o ‘njihovom dvoristu’)
No, mogu ono sto imam na engleskom:
“…the Egyptian Air Force (EAF)’s forthcoming MIG-29s will be equipped with the OLS-UE IRST infrared search and track (IRST) systems, modern targeting pods and electronic warfare (EW) suites…, they will be configured to utilize the PPK targeting pod for precision-guided air-to-ground strikes. An electronic countermeasures (ECM) suite for jamming radar-guided air-to-air missiles is also included in the package…“
EAF planira da IRST bude “paired with a high off-boresight (HOBS) within visual-range air-to-air missile (WVRAAM)“ – ako iste ne isporuci Rusija, Juzna Afrika je vec ponudila svoje.
Ono sto se pominje je i zelja EAF da Migovi mogu da nose i Democles i Sniper sredstva, posto iste su nabavili ili nabavljaju za Rafale i F16, sa slicnim naoruzanjem – ideja je i da se sa F16 koriste projektili BVR trecih strana – kuorizitet je da USA u skladu sa dogovorom koji ima sa Izraelom Egiptu ne isporucuje AMRAAM projektile, te NOVI F16blk52 i dalje koriste stare AIM-7P Sparrow projektile! Ugovor u vezi Rafala je u tom smislu mnogo znacajniji jer im pored aviona, Francuska isporucuje i vecu kolicinu BVR raketa – posebno obaveza isporuke Meteor raketa.
Pored toga, radari su – Phazotron NIIR N010-Zhuk sa “otvorenom arhitekturom“, motori Klimov RD-33K sa 8 800 kgp, pokazivaci su multifunkcionalni…
Живојин
Не добијамо нове авионе већ половне МиГ-ове 29 старијих верзија.
lordsirgiga
Ne razumem potrebu egipcana da, osim rafala, imaju i Mig-29 ili 35, ali dobro to je njihova stvar.
Pitanje je da li je ovo Mig-29 ili Mig-35
Doksat
Vrlo je razumljiva, potrebno je zameniti skoro 200 borbenih aviona u inventaru. To se ne može obaviti nabavkom 24 borbena avion.
Goran
Vrlo razumljivo, nije dobro da velika armija kao sto je Egipatska u jako bitnom vojnom rodu kao sto je vazduhoplovstvo zavisi od samo jedne drzave. Desava se da vas zemlja proizvodjac tehnike a u ovom slucaju aviona politicki ucjenjuje na taj nacin da opstruise isporuku dijelova i onda dodjete u situaciju da ne mozete da letite. Amerikanci su Iracane razvlacili oko aviona koje su narucili pa su onda kupovali od Rusa SU-25 da imaju avione kad su im neophodni. Ni nafta se ne kupuje od samo jedne zemlje iz istih razloga.
Razumenko
mnoge drzave nabavljaju avione razlicitih proizvodjaca i ne samo u vazduhoplovstvu,to se radi i pri nabavci vozila za policiju i sl.na prvom mestu da bi smanjili mogucnost korupcije oko sklapanja ugovora i da bi se smanjio eventualni politicki pritisak.nista neobicno,kod nas se malo dizala politicka prasina u smislu kako bi se bilo tesko i komplikovano prebaciti sa ruske na zapadnu tehniku i sl.ovo je najbolji dokaz da nije tako.to smo i dokazali u jrv kada smo vrlo lako presli sa sejbra na mig 21.politika je cudo.
Gomi
Razlike su skoro minimalne. Mig 29M/M2 je dobio novi dizajn trupa sa poboljsanim motorima RD 33MK, fli-bi-vire sistem kontrole letenja i poboljsanu avionsku elektroniku sa Zhuk-Me 120+ km pulsirajuci radar. Mig 35 je baziran direkno na Mig 29M/M2, odrzavajuci motor RD 33OVK (vertikalne mlaznice) i ram aviona, ali sa novim Zhuk-AE 160+ km (AESA) radarom, sto je i najveca promena.
Tu sigurno ulazi i novi stakleni kokpit, Optisk Locator System, novi materijali i premazi kako bi se dostigla 4++ generacija.
gosti-domaci
Bolje da su modernizovali MiG-21!
Niko
Modernizuj ti ficu ako ga imas pa da vidim hoce li imati sposobnosi Audu Q5…
Yrraf
Uz dužno poštovanje, ja besmisleniji komentar u životu nisam pročitao.
Živojin Banković
Египатски МиГ-ови 21 су прилично стари и сигурно се не исплати њихова модернизација. Почели су да их повлаче из употребе а део авиона су поклонили Либији односно либијској националној армији генерала Хафтара.
Nebojsa
Bolje modernizovati mig 21, nego kupiti mig29m i rafal? Smesno u njamanju ruku.
BEOGRAD
Odlican sam poznavalac vazduhoplovstva ali sto se tice ovog tipa aviona imam nekoliko pitanja i voleo bi da cujem sva misljenja:
1. Da li je zapravo mig 29m/m2 verzija ili izvozna verzija mig 35
2. Kakva je razlika u karakteristikama mig 29m/m2 i mig35
3. Ukoliko je mig29 m/m2 izvozna varijanta mig35 da li to podrazumeva da ce rusko ratno vazduhoplovstvo kupovati/proizvoditi mig 35 samo za svoje potrebe a mig 29m/m2 ce ponuditi drugim zemljama
4. Na Wkipedia sam primetio da postoji vise varijanti aviona mig29m/m2. Prvo se pojavljuje avion pod imenom mig 29m/mig 33 (9.15), pa tek onda dolazi mig 29m2/mig 29MRCA. Naravno tu su i dvosedne varijante UBM i UBT. Tu se pojavljuje nejasnoca da li m2 ima iste karakteristike kao i m, posto je m2 dvosed. Da li se potencijalnim kupcima nudi i jedna i druga varijanta. Da li se zna koliko ce Srbija uzeti m a koliko m2(ako se jos nije odustalo od one transe od 6), odnosno koliko jednoseda a koliko dvoseda. Sta znaci MRCA. https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29M
Takodje procitao sam da je projekat mig 29m/33 ugasen jos devedesetih godina.
5. Znali se cena avina mig 29m/m2
Živojin Banković
Овде смо били разјаснили верзије.
https://tangosix.rs/2013/26/04/mig-29mm2-sve-verzije-objasnjene/
SF
Beograd
Nadovezacu se samo na ovo MRCA sto u prevodu znaci Multi-Role Combat Aircraft i ima razlicite programe raznih RV.Uglavnom zamisao je kako jedan avion moze efikasno obaviti funkcije razlicitih namenskih tipova aviona, pristojno odmeniti u toj primarnoj ulozi.Osnovni razlog za potrebom MRCA aviona je smanjivanje troskova uglavnom, takticki zahtevi zavise od kompleksnosti naouruzanja u jednom RV i plana koji obuhvata potencijalne pretnje/mogucnosti jednog RV.
Gdin Bankovic u datom linku vam objasnjava kako je iz projekta Mig29 MRCA nastao Mig-35.
treba nama sve polovno
Srbija pametnija od Egipta ,štedi i kupuje najmodernije polovne 29,uči majstore da ih remontuju,PA VI VIDITE,DOKLE ĆE MO DOGURATI.
ROBERT
bravo za EGIPĆANE,SAD ĆE I NAŠI FARAONI,da kupe.
resurs
Kakava je ovo maskirna šema, samo, malo je manje uočljiva od onog crveno belo ofarbanog hrvatskog miga 21 kockica.
geograf
plavi odozdo da se ne vidi na plavoj podlogi neba
smeđe/bijeli da se ne vidi na podlozi pijeska i bijele piste
PeroZ
Egipat je remontirao svoje verzije 21-ica (UM, MF, bis) u Ukrajini u zavodu u Odessi.
https://www.flightglobal.com/news/articles/egypt-yemen-fund-mig-21-upgrades-316767/
To je učinjeno prije nekih 8 – 9 godina, dakle preostaje im još nekih 1 – 2 godine upotrebe, do 2018. ili 2019. godine.
Živojin Banković
Египат нема варијанту МиГ-21бис.
F m
2,2 miliarde ali oni kupuju oruzje za ukupno 6 miliarde ,da su kupili samo aviona verovatno bi vise platili.
Indija oni nisu hteli da kupe Mig35 posto nije bio dovoljno dobar i uzeli su Rafale.
Oni znaju sta rade , imaju Migove ,SU 30 znaci kad oni misle da je Rafale bolji onda verovatno je tako.
SF
Kako za koga, indija je u odbijanju za MMRCA navela par razloga koji nemaju mnogo veze oko kvaliteta Mig-35 ili Rafala
Prvi je razlog za odbijanje briga oko njihovog potencijalnog sukoba sa Kinom,posto imaju SU-30 koji takodje poseduju Kinezi (rade cak modernizaciju pomocu obrnutog inzenjeringa), imaju filozofiju da Rafal moze biti kljucna prevlast i nepoznanica za Kineze u tom konfliktu.
Drugi je TOT, u prevodu transfer tehnologija, posebno su bili zainteresovani za Meteor AA rakete, SCALP VZ rakete posto i dalje rade na projektu LCA Tejas, a Francuska je tu otvorenija malo od drugih zemalja posto im odgovara prodaja Rafala u ovom trenutku i treba im bilionski ugovor.
U zadnje vreme se prica opet oko prodaje Mig-35 Indiji posto je doziveo nove modernizacije i ekonomicnija je opcija od Rafala, pitanje je samo sta Rusi od tehnologija nude za izvoz na Mig-35.
Živojin Banković
Основни разлог зашто су Индијци изабрали Рафал није то што МиГ-35 није био довољно добар. Индуси су желели велики трансфер француске технологије који на крају нису добили јер су Рафала добили у директној куповини.
SF
Bas tako, kako spominje gdin Bankovic posto od 126 trebanovih za MMRCA projekat (2013 godine), trenutno je 36 isporuceno ( zadnja isporuka – 2017 god. 18 aviona) i pregovori nisu isli zeljenim tokom kako su se nadali Indijci.Ispala je skupa nabavka Rafala.Cak i njihov HAL Tejas ne ide po planu i programu (ne zadovoljava njihove zelje, projekat se ne razvija kako je zamisljeno), imaju velikih tehnickih problema sa tehnologijama/proizvodnjom.
Zato su uvek pregovori pod otvorenim znakom pitanja, a mi mislimo kako je uvek nesto lako postici.