BEG airport status
[REPORTAŽA] Aero-miting „Čakovec 2017“: Mali klub, veliki događaj Organizatori kažu da je bilo prisutno do 20.000 ljudi. Nije bilo načina da se nezavisno potvrdi ali je zaista izgledalo tako / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[REPORTAŽA] Aero-miting „Čakovec 2017“: Mali klub, veliki događaj

Čestice kerozina u nozdrvama od probe motora Lokidovog F-35, nastup dva MiG-a 21 UMD u identičnoj šemi bojenja, dva Galeba G-2 na stajanci, jedan deo Red Bul „Flying Bulls“ ekipe, letač koji je uradio 408 valjkova odjednom, njegov kolega koji je izmislio Red Bul trke, gašenje požara Kanaderom, Gripen i nastup akro-grupe „Krila Oluje“ – nije loše za jednu livadu.

Aeroklub „Međimurje“ organizovao je na svom matičnom aerodromu u Čakovcu dva dana aero-mitinga u slavu 70 godina postojanja. Nije u pitanju bilo „obeležavanje“ ili „skup“ već čistokrvni i nadam se da neću preterati – spektakularni vazduhoplovni show koji je prema rečima organizatora posetilo do 20.000 ljudi!

Savršeno vreme i savršeno kašnjenje letnje lokalne oblačnosti sa vertikalnom akcijom / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Impresivne brojke posećenosti za koje mogu da posvedočim (iako ne mogu nezavisno da proverim) da su bile znatno veće nego tri prethodna CIAV-a u susednom Varaždinu i činjenica da su sve to izveli članovi lokalnog aero-kluba čini ovogodišnji Čakovec, ukoliko niko drugi ne uradi ništa pametnije, mitingom sezone.

Prvi dan priredbe bio je razervisan za „Otvorena vrata“ na kojima se ulaz nije naplaćivao a koja su, prema rečima organizatora, ugostila oko 6.000 ljudi. Drugi dan, nedelja, bio je rezervisan za izuzetno dinamičnu „dinamiku“ i uprkos najvama da će CB aktivnost sve pokvariti, imali smo priliku da vidimo zaista retko kvalitetnu predstavu. Oluja je stigla sa skoro 2 sata zakašnjenja kada je sve bilo gotovo i kada su inostrani učesnici na vreme „pobegli“.

„Žiroskopska mafija“ došla je u jakom sastavu. Letelica čoveka koji u svom „pravom životu“ leti od tačke A do Tačke B i ne prelazi 30 stepeni nagiba / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kada pozovete, kada se odazovu i kada ih platite (a to treba nekako izvesti) Zoltan Vereš, Peter Bešenji, Erik Gujon, Mirko Anžel i kada žiroskopske akrobate među njima u odlično sinhronizovanom rasporedu nastupa lete i po dva puta a sve to uz više nego korektnog spikera, dobijete raznovrsnost koja podseća na slične događaje u Mađarskoj i na Zapadu.

Od bukvalno „zvučnijih“ tačaka tu su bili Gripen i MiG-21 UMD „Kockica“ – standardni lovci na hrvatskim priredbama, dok je „Mini skandal“ ili nedolazak Tajfuna austrijskog ratnog vazduhoplovstva ostao zaboravljen. Međutim, kako su mi organizatori više puta ponovili, oni su zaista zvali i austrijanci su zaista odgovorili potvrdno – tvrde da nisu lagali i da je avion trebalo da nastupi.

Na stranu mogućnost da lokalna i regionalna ekipa čuje nešto dvomotorno, tačke gašenja požara (zapaljeno pravo seno, pravom vatrom) Kanaderom koji je pokupio vodu sa obližnjeg jezera i neverovatni nastupi RC džetova koji svojom razmerom i bukom mlaznih motora u daljini izgledaju „kao originali“ osigurali su da ovo (po programu) bude najinventivniji GA događaj na kojem sam bio u poslednje vreme.

Proba motora uz standardne safety PP mere / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poslednji nastup bio je rezervisan za „Krila Oluje“ koja su bila standardno odlična i kao i sve letelice u Čakovcu prilično blizu publike. „Display line“ je poštovan sve vreme ali je blizina piste ograđenom delu u kojem se nalazila publika činila sve ovo smislenom zabavom – za razliku od nekih drugih lokacija koje jednostavno nikada nisu pogodile tu idealnu daljinu.

Uprkos činjenici da najatraktivniji učesnici programa nisu bili u mogućnosti da slete na travu (jer nisu svi Avioni kao Galeb G-2A) ostaje više nego dobar utisak. Više nego atraktivna dinamika uz ne toliko zanimljivu statiku. Više rizik i avantura od masovno podržanog i sponzorisanog događaja sa više nego požrtvovanim članovima lokalnog aero-kluba kojeg da sada pronađete na Google Earthu, začudili bi se kako neko toliko „mali“ može izvesti nešto onako veliko. Ali dobre stvari i dobre predstave uvek dođu nenadano.

Mirko Anžel u G-2A kompanije „Shuttle Air“ iz Srbije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Jučerašnji događaj je bila vrhunska vazduhoplovna predstava i izazov okruženju da napravi nešto slično. Srbija? Crna Gora? Konačno nešto veće u Sloveniji?

Tango Six će u narednim danima emitovati detaljnije reportaže i intervjue sa najinteresantnijim učesnicima jučerašnjeg aero-mitinga.

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Ne mogu preskočiti svoje emocije, livada na kojoj je održan spektakularni Airshow 2017 Čakovec, bila je moja dugogodišnja ljubav, njoj je bila podređena i cijela moja obitelj.
Gradio sam objekat „Hangar“ koji je otvoren 4. srpnja 1954. godine i kako je vidljivo još uvijek ponosno prkosi svim nedaćama koje su mu prijetile.
Godine provedene na vođenju i školovanju mnogih mladih ljudi davale su mi životnu energiju i sada sam vrlo ponosan na moje nekadašnje učenike koji su ovaj veličanstveni susret više generacija sa velikim uspjehom na radost svih sudionika obavili.
Na tome im želim ovim putem zahvaliti i želim im i dalje da svojim entuzijazmom i ljubavlju za ovaj plemeniti sport, stvaraju međusobno povjerenje i poštovanje u druženju.

Odgovori
D

Svaka čast na učešću u svemu sto ste naveli.
To je lepa stvar i pohvale na tome.

V

Vrlo objektivan tekst,koji govori u prilog trudu nekolicine pravih zrakoplovaca,koji su zaista napravili odlican aero show u kojemu samo sudjelovali na pocetku programa moj Piper 18SC ,9A-DL J i ja.
Svaka cast i kapa do poda.

Odgovori
P

Drago mi je bilo upoznati glavnog i odgovornog urednika portala T6. Izuzetan komentar izuzetnog dogadjaja. Nadam se da ce Čakovčanci slaviti i svoj 71. rodjendan.
VELIKI POZDRAV Imenjace…
Petar

Odgovori
T

Petre, nisam ovlašten govoriti u ime Aerokluba, međutim, dopusti da ti zahvalim na vrlo objektivnom i stručnom sažetku u kojem je prepoznat sav naš rad i trud. Između ostalog, uočio si našu ideju vodilju da posjetiteljima približimo avijaciju (kroz dane otvorenih vrata i display line uz pistu), a istovremeno da zadovoljimo sigurnosne norme.
Propusta je bilo, slažem se i sa tvojim kritikama – pokušat ćemo ih dogodine ispraviti.
U svakom slučaju, tvoj mi je članak izmamio suzu, a to se ne događa često – Hvala ti na tome.
Pozdrav od člana ekipe s livade – na kojoj nikad nije dosadno :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj