BEG airport status
Aeroeast Europe na sajmu AERO: Izlažemo zajedno sa Esqualom, za razliku od Utve nismo u milosti države, ove godine nastupamo na Oškošu "Srpska kolonija" na ovogodišnjem sajmu AERO / Foto: Aeroeast

Aeroeast Europe na sajmu AERO: Izlažemo zajedno sa Esqualom, za razliku od Utve nismo u milosti države, ove godine nastupamo na Oškošu

Najveći sajam generalne i ultralake avijacije u Evropi AERO počeo je juče u Fridrišhafenu, Nemačka. Sa više od 600 izlagača iz 35 zemalja širom sveta organizatori ove godine očekuju preko 33.000 posetilaca o čemu će izveštavati 600 akreditovanih novinara.

Najveća žurka ove godine kada su u pitanju ultralaki avioni i sve što ide uz njih a podjednako dobro izgleda nije mogla da prođe bez tradicionalnog nastupa jedinog proizvođača ultralakih letelica iz Srbije kompanije Aeroeast Europe.

 

Esqual i Sila na Aeroeast štandu / Foto: Aeroeast

Kako za Tango Six kaže osnivač i direktor kompanije Milorad Matić, ove godine štand proizvođača iz Kraljeva bogatiji je za još jednu uspešnu priču koja deo svog porekla ima i u Srbiji:

– Na sajmu nastupamo zajedno sa Aleksandrom Arsićem, našim čovekom koji živi u Švedskom i proizvodi svoj kompozitni niskokrilac Esqual. Tako da na AERO-u ove godine Srbiju predstavljamo sa kompletnom ponudom u zavisnosti od želja kupaca. Naša Sila koja je aluminijumski visokokrilac i veoma zanimljiv Esqual koji je kompozitni niskokrilac.

Saradnja sa Aleksandrom je počela odlično, on nam je pomogao da prodamo dva aviona Sila 450 C u Švedskoj. Prvi pre dve godine sa kojim su napravili preko 600 sati u obuci pilota. Budući da su bili prezadovoljni avionom naručili su još jedan. Mi kao Aeroeast ćemo pomoći da se njegov avion probije na tržištu Evrope, uzajamno se pomažemo iako nemamo podršku naše države. Za razliku od većine većih proizvođača ovde prisutnih.

Juče smo, prvog dana sajma, isporučili avion kupcu iz Nemačke koji je već kupio jednu Silu 450 i koja radi u školi pilota u toj zemlji. –

D-MAGO / Foto: Aeroeast

Aeroeast, kako je Tango Six redovno izveštavao u prethodnih nekoliko godina, uspeo je da kao samostalni proizvođač letelica do sada isporuči 163 aviona i 90% njih izveze na tržište Evrope. Kako Matić uvek naglašava, bez podrške države:

– Posedujemo sve potrebne evropske sertifikate i gradili smo svoju priču bez ikakve podrške države. Državna fabrika aviona Utva, na primer, godinama stvara gubitke, može da ne plaća doprinose mesecima, dok privatna proizvodnja aviona ako zakasni mesec dana sa obavezama odmah ide u blokadu.

Pokrenuli smo sertifikaciju u Americi koja se bazira na priznavanju nemačkih sertifikata i eventualno nekih dodatnih testova ali se očekuje završetak procesa do juna meseca i učestvovaćemo kao prvi srpski proizvođač letelica u Oškošu, najvećem skupu generalne i ultralake avijacije na planeti.

Tvrdim da je Sila idealna kao zamena za stariju priču Cesni 150 i 152 a s obzirom da je njihov Skycatcher propao kao proizvod mislim da je to idealna šansa za naše Sile 450 i 750.

Kao poslednju vest izdvojio bih da smo dobili sertifikate za šlep jedrilica u Francuskoj i Nemačkoj. Svetski prvak u jedriličarstvu Jan Mari Clemonte je radio sertifikaciju i lično kupio naš avion. – završava Matić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Nadje se poneka lepa vest na ovom Balkanu ponekad… Svaka cast!

Odgovori
М

Хвала Сили Матићу , што нас представља свету!
Лепо је то да су се Матић и Арсић брзо договорили и посао направили, даће Бог да из ове сарадње крене и неки јачи заједнички посао у Србији (производња и с.)!
Разумљива је и горчина на наше власти јер нема конкретну подршку, бар нешто!?

Можда не треба бити много љут на „Утву“ (мада има разлога ) итд. , нека и Утва стане на ноге, подигне крила!

А наравно да је потребна конкретна подршка и Сили, и свима, …. можда би баш Матовић и Арсић кроз сарадњу , а верујем и подршку државе покрену нове подухвате/прошире посао у Србији, па да пише; Мејд ин Сербиа!
Подршка!

Odgovori
BB

čestitke…

Kad če četverosjed?
Čini mi se da je pominjao neki kompozitni četverosjed, možda baš u saradnji sa ovom firmom…

S obzirom da vidim da 950c se bio pojavljivao na njihovoj internet stranici a sada ga nema

Odgovori
iv

Bilu je tu kojekakvih poprilicno negativnih komentara kako ta fabrika radi, verovatno dosta istinitih ali meni se ipak svidja da ljudi nesto rade. Ljudi prodaju gotove proizvode na zapad i to ne cackalice a to mora da se postuje! Nemislim da njima treba pomoci, od toga se ljudi samo ulene, njima drzava samo netreba da smeta! To generalno vazi za vecinu privrede.

Odgovori
М

Па добро сви на почетку греше, има ту проблема, али ако АероИст има сертификате за стандарде и неке међународне сертификате , то значи да нормално ради.
Колико видим авиони лете, кажу да сарађују са стручњацима на фКУЛТЕТУ,…Како фирма буде расла имаће и више стручних позиција у предузећу….
Треба подржати сваког ко покрене посао, сви имају проблеме, важно је да се систематично решавају.
Ипак се Сила извози…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

@Sekula "Dubokomislioce", da li ti razumes da je od tog elaborata proslo tricavih 20-ak godina, da se u medjuvremenu dogodio rat maltene u rangu svetskog, da je u medjuvremenu promenjena geopoliticka slika sveta, da su se pojavili novi avioni i oruzija i da je mozda zbog tih nekih sitnica ovo sad bacanje enormnih para na…

13. Apr 2024.Pogledaj

Mile onaj stari na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Ima novih momenata sto se tice upotrebe dronova i raketnog naoruzanja kao i avijacije. Dosta je snimaka gde ruska avijacija dejstvuje iznad samog ratista. Upotreba novih raketa kojima su gadjane elektrane. Ono sto je zanimljivo je da se sada vodi rat dronova - puno snimaka gde se bukvalno odvijaju sukobi dronova iznad bojista - i…

13. Apr 2024.Pogledaj

Mile onaj stari na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Ja se secam (a i vi sigurno) sta ste pisali pre dve godine ili godinu dana - od propasti ruske ekonomije do iscrpljivanja rezervi raketa narocito novijih - ali situacija je upravo obrnuta ... Sto se tice teritorija - Rusija je najveca, povrsinski, drzava na svetu i ovo parce teritorije joj ne treba ali ...…

13. Apr 2024.Pogledaj

Branko na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Zelenski trazi ni manje, ni vise, vec 200 lansera Patriot i dovoljan broj aviona, a dobija delove za Hawk, star 50 godina i to za 140 miliona...

13. Apr 2024.Pogledaj

Dejan na: [RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, PVO Ukrajine na izdisaju

Jeftine iranske BPL su odradile posao. Potrosene su rezerve Ukrajinske PVO, zapad vise nema sta da posalje a da iole vredi. \Premoc u vazduhu sada lomi protivnika.

13. Apr 2024.Pogledaj