BEG airport status
Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku Avio-prevoznik protiv click-bait medija / Foto: Er Srbija

Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku

Nacionalna avio-kompanija oglasila se danas popodne, nakon izveštaja medija, o vanrednom dešavanju 26. novembra u Sofiji.

Pored opisa događaja Er Srbija imala je i poruku za pojedine medije koji su upotrebili jaču deskripciju:

– Povodom spekulacija pojedinih medija u vezi sa letom JU123 od 26. novembra, Er Srbija obaveštava javnost da na pomenutom letu od Sofije do Beograda, nijednog trenutka nisu bili dovedeni u pitanje bezbednost putnika, posade, kao ni letelice.

Naime, članovi posade primetili su tokom leta vibracije, pa su zbog predostrožnosti, odlučili da se avion iz tehničkih razloga vrati na sofijski aerodrom. Važno je naglasiti da je sletanje obavljeno normalno, bez ikakvih poteškoća. Pregledom letelice ustanovljeno je da nedostaje jedan panel, koji je zamenjen, čime je avion ubrzo doveden u plovidbeno stanje.

Letačka i kabinska posada Er Srbije reagovale su profesionalno i u skladu sa važećim procedurama, a pregledi su obavljeni u skladu sa najvišim svetskim standardima.

Ovakve situacije se neretko dešavaju i drugim svetskim kompanijama, ali se tome ne pristupa toliko senzacionalistički kao kada je reč o jednom delu naše javnosti. Nije jasno kome je u interesu da se širi panika i nadamo se da to neće biti slučaj ubuduće.

Jedno je alarmirati javnost ukoliko postoje neki veliki problemi, a nešto sasvim drugo namerno širenje panike. – stoji u sopštenju Er Srbije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

“Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku“, a treće je praviti se kao da se ništa nije desilo – što radi Air Serbia.

Odgovori
A

Čitao sam vest na sajtu poznate domaće TV stanice u stranom vlasništvu. Kao prvo, nisu ni proverili osnovne činjenice jer su objavili pogrešni broj leta. Onda su objavili pogrešnu sliku Airbus a ne ATR aviona. Da su se makar malo potrudili našli bi sliku baš tog incidenta na AVheraldu. Profesionalna priprema vesti bi uključila mapu leta, makar sa fr24, proveru posle koliko vremena je deo zamenjen (ako trebaju meseci onda je ozbiljnije), intervju sa nekim od putnika, nezavisno mišljenje nekog penzionisanog pilota ili nekog ko ima sajt o avijaciji. Da su sam ovo poslednje uradili i proverili AVherald videli bi da je samo do sada ovog meseca bilo na desetine sličnih ili mnogo težih incidenata po svetu: motor se ugasio u letu, dim u kabini, gubitak pritiska u kabini, tail strike, i to sve kod cenjenih kompanija kao što su LH, BA, UA, DL itd. Ne bi bilo mesta senzacionalizmu da su novinari profesionalno odradili posao.

Odgovori
A

„Bulgaria’s AAIU reported the aircraft dropped a part of the aircraft structure in flight. The occurrence was rated a serious incident and is being investigated.“

Odgovori
D

Nije otpao „deo oplate“ vec jedan panel, bitna razlika, postoji slika. Avion je sleteo rutinski, ni u jednom momentu nije bilo opasnosti za letelicu i putnike tako da se situacija ne moze nazvati „ozbiljnim incidentom“, daleko bilo.

B

Na slici s aerodroma iz Sofije po prizemljenju aviona vidi se da mu nedostaje komad oplate gore odostraga.
Neka putnici zahvale Gospodu svevišnjemu.

Odgovori
B

Jedno je panel a drugo je oplata.Toliko.

p

a najtragičnije je to da je posredi šlampavost ili neodgovornost. Komad (kako god da se zvao) se odvalio ili zato jer ga neko nije dobro pričvrstio ili zato jer su kopče ( šarafi, štagod) stare i istrošene

B

Ma zanimljivo.
Deset dana se taji šta se desilo.
Krivi novinari. Da nisu objavili stranci, nikom ništa. Kakva je to kompanija?

Odgovori
B

Vredna informacija ali pisana senzacionalisticki.Cemu,zamislite se malo.Ima dosta zle namere.

A

AF A380 se raskupusao ceo motor pre mesec-dva. U bezbednost ne sumnjam za sada, ali PR je tuga. ATR koliko god da mrze svi od pilota do putnika tera i dalje i sva je prilika da ce jednoga dana ostati bez konkurencije.

Odgovori
B

Bravo.

S

U principu priznali su sve što su mediji pisali za samo su se žalili na ton. Otpao je panel, bilo je vibracija i vratili su se. Ja iskreno verujem da su AirSerbia ATR-ovi bezbedni ali ne postoji ta količina razuma koja vam može dati utisak spokoja dok ste u njima onako raskantanim. Ne plašim se letnja i obožavam ga ali smrkne mi se kada letim njima od vibracija, buke i raskantane kabine. Vreme je za penziju.

A AirSerbia ima tipično loš krizni PR. Uvek ima neki prizvuk „neću da se igram“. Nezrelo i prosto prepiracki, nedolično avio kompaniji.

Odgovori
B

Verovatno je sve tudje bolje.To je konstatacija.

S

Nisam to rekao. Ali me iskreno nije mnogo briga za druge (osim ako ne letim njima bas cesto). Ali za AirSerbia mi je stalo i vise ce imati od nasih kritika nego od pohvala. A btw. u toj AirSerbiji su i nase pare, tako da imamo i vlasnickog udela :-) .

I da, u svaki turboprop kojim sam leteo je bio bolji od AirSerbijinih. Da li su bili noviji ili sta god da je bio razlog, ne znam, ali kudikamo udobniji i manje bucan.

I

Poštovani,
ja sam upravo otprilike u smislu kao što ste vi napisali, celo pre podne objašnjavao na društvenim mrežama da ne treba širiti proizvoljne informacije, a da ne pričam da fotografije koje su postavljane na portalima uopšte nisu fotografije tipa vazduhoplova koji je imao problem. Neki internet portali su se poneli krajnje neodgovorno i dobro je da ste izašli sa saopštenjem.

Odgovori
M

„Ja sam upravo otprilike u smislu kao što ste vi napisali, celo prepodne objašnjavao…“

Poštovani g-dine Plavšić, da li ste pročitali šta ste napisali pre nego što ste pritisnuli dugme „Predaj komentar“??? Pa vi ste potpuno nepismeni, a pri tom se „šetate“ društvenim mrežama??? Pa to je zastrašujuće!

Lično razumem potrebu kompanije AirSerbia da zastupa i brani svoje stavove ali ne razumem potrebe pojedinaca, u koje i Vi spadate, g-dine Plavšić, da svojim atrofiranim srpskim jezikom dodatno unazađujete i pridodajete lošem PR-u i lošoj reputaciji koja ova kompanija poodavno ima!

Svojom izjavom, neodoljivo me podsećate na hipnotisane botove koji ushićeno, euforično tapšu i klimaju glavom na svaku glupost koju nam serviraju sa skupova i preko medija – preciznije, na direktne prenose iz Narodne skupštine.

Retorika i elokvencija (kojoj pretpostavljam, težite) stiče se čitanjem knjiga, dugogodišnjim školovanjem (u pravim školama i univerzitetima, a ne u nekim megadens-miki-maus ustanovama gde se za šaku novčanica postaje „mr.dr.fr.“), a ne iz naslova dnevne (žute) štampe. Da budem iskren, postavlja se pitanje da li i to čitate, budući da su dnevne novine, barem što se pravopisa tiče, i dalje na dosta dobrom nivou…
Vama preporučujem Ezopa, tj. prevode Dositeja Obradovića – ima puno slika, a malo teksta… Za početak, sasvim dovoljno. Kad stignete do žabe i vola…

Stoga Vas, g-dine Plavšić, ljubazno molim da se ubuduće suzdržite komentarisanja već postojećih, pismeno valjanih izjava uz upotrebu fraza koje ne umete da složite.

S poštovanjem!

B

Max, pa vi napraviste više drame oko jedne zapete, koja je trebala biti iza riječi „upravo“ da bi tvorila smislenu apoziciju, nego svi novinari oko otpalog panela.

M

Tipicno za komentatore na ovom blogu. I ne cita taj dnevne novine. Lektori su tamo izistinska retkost.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: [ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote

Opet su pojedinci zaluđeni sa f16 počeli da ga dižu u nebesa i da pljuju Mig 29... Budite realni, ispadate smešni... Baš me zanima kako bi prošao F16 u borbi protiv 29-ke bez pomoći Avaksa i ostalih oruđa kojima raspolažu bogate zemlje. Normalno, podrazumeva se ista generacija i isti broj aviona. Isto važi i za…

16. Oct 2018.Pogledaj

Ivan na: [EKSKLUZIVNO] Trade Air kupio još jedan A320

Pa mogu reci da se slazem sa strukom. Hrvatska geografski nije kompaktna kao primjerice Slovenija ili Madjarska, tako da je cak i autom potrebno iz primjerice Osijeka do Splita nekakvih 5 sati, i to ako se vozi vecinu vremena preko ogranicenja. Rijeka i Zagreb su blizi, no s obzirom da se od Zagreba pokusava napraviti…

15. Oct 2018.Pogledaj

Aleksandar na: Novi detalji ugovora sa Erbasom: „Moma Stanojlović“ servisni centar regije za Gazele, uskoro konkurs za zanavljanje kadra

Konkurs je bio raspisan 16.oktobra 2017.godine.U januaru 2018 su bili stručni testovi,a u martu psihološki testovi.Istog meseca su bili razgovori sa konkursnom komisijom i otpočele su bezbednosne provere koje su trajale par meseci.Jula 2018.su tražili da hitno uradimo lekarske preglede mi koji smo prošli sve testove.Posle lekarskih više ni traga ni glasa od Mome ni…

15. Oct 2018.Pogledaj

TB na: [ANALIZA] Kako je Irak obnovio svoje vojno vazduhoplovne snage: Od pepela do ozbiljne borbene avijacije

Imao sam prilike da budem u bazi Al Taji blizu Bagdada i da vidim tu sarolikost i odnos prema njima. Prvo, naglasio bih da je novac presudni faktor... Uostalom, pogledajte sami - https://tradingeconomics.com/iraq/military-expenditure U Taji-ju su su bile uglavnom helikopterske jedinice. Gazele skoro i da nisu letele i nivo odrzavanja im je-jad i beda. Inace,…

15. Oct 2018.Pogledaj

PPC na: SAD donirale Hrvatskoj dva višenamenska helikoptera UH-60M “Black Hawk“

BDP Austrije 478 MLRD $ a Hrvatske 61 MLRD $. Ako komšije žele finansijski da unište sopstvenu zemlju, ko sam ja da se protivim.

15. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend