BEG airport status
LYBE 2311:30 Z 290°03KT 1500 R12/1600N R30/1400U BR BKN004 OVC010 01/00 Q1001 R12/2///95 NOSIG=
Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku Avio-prevoznik protiv click-bait medija / Foto: Er Srbija

Er Srbija medijima: Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku

Nacionalna avio-kompanija oglasila se danas popodne, nakon izveštaja medija, o vanrednom dešavanju 26. novembra u Sofiji.

Pored opisa događaja Er Srbija imala je i poruku za pojedine medije koji su upotrebili jaču deskripciju:

– Povodom spekulacija pojedinih medija u vezi sa letom JU123 od 26. novembra, Er Srbija obaveštava javnost da na pomenutom letu od Sofije do Beograda, nijednog trenutka nisu bili dovedeni u pitanje bezbednost putnika, posade, kao ni letelice.

Naime, članovi posade primetili su tokom leta vibracije, pa su zbog predostrožnosti, odlučili da se avion iz tehničkih razloga vrati na sofijski aerodrom. Važno je naglasiti da je sletanje obavljeno normalno, bez ikakvih poteškoća. Pregledom letelice ustanovljeno je da nedostaje jedan panel, koji je zamenjen, čime je avion ubrzo doveden u plovidbeno stanje.

Letačka i kabinska posada Er Srbije reagovale su profesionalno i u skladu sa važećim procedurama, a pregledi su obavljeni u skladu sa najvišim svetskim standardima.

Ovakve situacije se neretko dešavaju i drugim svetskim kompanijama, ali se tome ne pristupa toliko senzacionalistički kao kada je reč o jednom delu naše javnosti. Nije jasno kome je u interesu da se širi panika i nadamo se da to neće biti slučaj ubuduće.

Jedno je alarmirati javnost ukoliko postoje neki veliki problemi, a nešto sasvim drugo namerno širenje panike. – stoji u sopštenju Er Srbije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

“Jedno je obaveštavati javnost a nešto sasvim drugo je širiti paniku“, a treće je praviti se kao da se ništa nije desilo – što radi Air Serbia.

Odgovori
A

Čitao sam vest na sajtu poznate domaće TV stanice u stranom vlasništvu. Kao prvo, nisu ni proverili osnovne činjenice jer su objavili pogrešni broj leta. Onda su objavili pogrešnu sliku Airbus a ne ATR aviona. Da su se makar malo potrudili našli bi sliku baš tog incidenta na AVheraldu. Profesionalna priprema vesti bi uključila mapu leta, makar sa fr24, proveru posle koliko vremena je deo zamenjen (ako trebaju meseci onda je ozbiljnije), intervju sa nekim od putnika, nezavisno mišljenje nekog penzionisanog pilota ili nekog ko ima sajt o avijaciji. Da su sam ovo poslednje uradili i proverili AVherald videli bi da je samo do sada ovog meseca bilo na desetine sličnih ili mnogo težih incidenata po svetu: motor se ugasio u letu, dim u kabini, gubitak pritiska u kabini, tail strike, i to sve kod cenjenih kompanija kao što su LH, BA, UA, DL itd. Ne bi bilo mesta senzacionalizmu da su novinari profesionalno odradili posao.

Odgovori
A

„Bulgaria’s AAIU reported the aircraft dropped a part of the aircraft structure in flight. The occurrence was rated a serious incident and is being investigated.“

Odgovori
D

Nije otpao „deo oplate“ vec jedan panel, bitna razlika, postoji slika. Avion je sleteo rutinski, ni u jednom momentu nije bilo opasnosti za letelicu i putnike tako da se situacija ne moze nazvati „ozbiljnim incidentom“, daleko bilo.

B

Na slici s aerodroma iz Sofije po prizemljenju aviona vidi se da mu nedostaje komad oplate gore odostraga.
Neka putnici zahvale Gospodu svevišnjemu.

Odgovori
B

Jedno je panel a drugo je oplata.Toliko.

p

a najtragičnije je to da je posredi šlampavost ili neodgovornost. Komad (kako god da se zvao) se odvalio ili zato jer ga neko nije dobro pričvrstio ili zato jer su kopče ( šarafi, štagod) stare i istrošene

B

Ma zanimljivo.
Deset dana se taji šta se desilo.
Krivi novinari. Da nisu objavili stranci, nikom ništa. Kakva je to kompanija?

Odgovori
B

Vredna informacija ali pisana senzacionalisticki.Cemu,zamislite se malo.Ima dosta zle namere.

A

AF A380 se raskupusao ceo motor pre mesec-dva. U bezbednost ne sumnjam za sada, ali PR je tuga. ATR koliko god da mrze svi od pilota do putnika tera i dalje i sva je prilika da ce jednoga dana ostati bez konkurencije.

Odgovori
B

Bravo.

S

U principu priznali su sve što su mediji pisali za samo su se žalili na ton. Otpao je panel, bilo je vibracija i vratili su se. Ja iskreno verujem da su AirSerbia ATR-ovi bezbedni ali ne postoji ta količina razuma koja vam može dati utisak spokoja dok ste u njima onako raskantanim. Ne plašim se letnja i obožavam ga ali smrkne mi se kada letim njima od vibracija, buke i raskantane kabine. Vreme je za penziju.

A AirSerbia ima tipično loš krizni PR. Uvek ima neki prizvuk „neću da se igram“. Nezrelo i prosto prepiracki, nedolično avio kompaniji.

Odgovori
B

Verovatno je sve tudje bolje.To je konstatacija.

S

Nisam to rekao. Ali me iskreno nije mnogo briga za druge (osim ako ne letim njima bas cesto). Ali za AirSerbia mi je stalo i vise ce imati od nasih kritika nego od pohvala. A btw. u toj AirSerbiji su i nase pare, tako da imamo i vlasnickog udela :-) .

I da, u svaki turboprop kojim sam leteo je bio bolji od AirSerbijinih. Da li su bili noviji ili sta god da je bio razlog, ne znam, ali kudikamo udobniji i manje bucan.

I

Poštovani,
ja sam upravo otprilike u smislu kao što ste vi napisali, celo pre podne objašnjavao na društvenim mrežama da ne treba širiti proizvoljne informacije, a da ne pričam da fotografije koje su postavljane na portalima uopšte nisu fotografije tipa vazduhoplova koji je imao problem. Neki internet portali su se poneli krajnje neodgovorno i dobro je da ste izašli sa saopštenjem.

Odgovori
M

„Ja sam upravo otprilike u smislu kao što ste vi napisali, celo prepodne objašnjavao…“

Poštovani g-dine Plavšić, da li ste pročitali šta ste napisali pre nego što ste pritisnuli dugme „Predaj komentar“??? Pa vi ste potpuno nepismeni, a pri tom se „šetate“ društvenim mrežama??? Pa to je zastrašujuće!

Lično razumem potrebu kompanije AirSerbia da zastupa i brani svoje stavove ali ne razumem potrebe pojedinaca, u koje i Vi spadate, g-dine Plavšić, da svojim atrofiranim srpskim jezikom dodatno unazađujete i pridodajete lošem PR-u i lošoj reputaciji koja ova kompanija poodavno ima!

Svojom izjavom, neodoljivo me podsećate na hipnotisane botove koji ushićeno, euforično tapšu i klimaju glavom na svaku glupost koju nam serviraju sa skupova i preko medija – preciznije, na direktne prenose iz Narodne skupštine.

Retorika i elokvencija (kojoj pretpostavljam, težite) stiče se čitanjem knjiga, dugogodišnjim školovanjem (u pravim školama i univerzitetima, a ne u nekim megadens-miki-maus ustanovama gde se za šaku novčanica postaje „mr.dr.fr.“), a ne iz naslova dnevne (žute) štampe. Da budem iskren, postavlja se pitanje da li i to čitate, budući da su dnevne novine, barem što se pravopisa tiče, i dalje na dosta dobrom nivou…
Vama preporučujem Ezopa, tj. prevode Dositeja Obradovića – ima puno slika, a malo teksta… Za početak, sasvim dovoljno. Kad stignete do žabe i vola…

Stoga Vas, g-dine Plavšić, ljubazno molim da se ubuduće suzdržite komentarisanja već postojećih, pismeno valjanih izjava uz upotrebu fraza koje ne umete da složite.

S poštovanjem!

B

Max, pa vi napraviste više drame oko jedne zapete, koja je trebala biti iza riječi „upravo“ da bi tvorila smislenu apoziciju, nego svi novinari oko otpalog panela.

M

Tipicno za komentatore na ovom blogu. I ne cita taj dnevne novine. Lektori su tamo izistinska retkost.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Apsolutno ste u pravu. Osim kod Emiratesa, Qatara, Singaporea i Turkisha.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Hahahaha, hvala na komplimentima, istinski mi laskaju. No, ipak malo pretjerujete, ni izbliza nije na nivou visokoškolskih udženika. Ne bojte se, uprave naših kompanija čitaju moje članke redovno. Ali nemate straha da će ovo uporabiti. Neće. Iz dva razloga, jer "tko će se sa time zaj*bavati" i za to treba imati i nešto elementarnog znanja.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Letio sam sa Emiratesom prije par tjedana za Shanghai. Istinski nevjerojatna kompanija, dvije klase iznad ostalih. Lufthansa, KLM, Air France, čak i Cathay Pacific se mogu sakriti. Ni do koljena im nisu. Letio sam i sa Qatarom isto više nego fasciniran. I da, sve je uračunato i puno toga više nego kod ostalih. Slažem se…

23. Jan 2019.Pogledaj

Dejo BL na: Nova linija: Od aprila moguć let Banjaluka-Moskva, vode se pregovori sa jednom „privatnom kompanijom“ iz Rusije

Pa ima let za Njemacku, od marta ce biti i drugi. Druga stvar ne pita se samo aerodroma Banja Luka gdje oni zele da imaju liniju, vec avio prevoznik o tome odlucuje, a uz pristanak i dobijanje slota i sa druge strane tj krajnje destinacije.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

I da u Maksiku sam 1-3.2. u Maxico Cityu 4-7.2. u Yucatanu 8-9.2. u Mexico Cityu Pa Vas molim par savjeta za: - atrakcije u Mexico Cityu i okolici - atrakcije u Yucatanu - gdje se smjestiti u Yucatanu, hito sam izbjeci Cancun, možda Playa del Carmen ili neko drugo mjesto koje ima dobre plaže…

23. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend