Nedavno nezavisno istraživanje pokazalo je da je cena korišćenja „Airbus“ helikoptera H125, H130 i H135 značajno smanjena, saopštila je kompanija „Airbus Helicopters“ na ovogodišnjoj izložbi helikoptera Heli-Expo 2017 u Dalasu.
– Napori koji su učinjeni kako bi se klijenti zadovoljili isplatili su se tako što su redukovani direktni operativni troškovi (DOC – direct operating costs) i direktni troškovi održavanja (DMC – direct maintenance costs), a na ovaj način je na tržištu i dodatno pojačana konkurentnost ovih helikoptera – rečeno je u kompaniji.
Navodi se da istraživanje, koje je krajem prošle godine objavila američka konsultantska firma Conklin and de Decker, pokazuje da su troškovi DMC i DOC za helikopter H135 smanjeni za 15 procenata. Dodajiu da je smanjenje troškova primećeno i kod H125 i H130 koji sada imaju 8, odnosno dva procenata manje direktne troškove održavanja od najbližeg konkurenta. –
– Smanjenje DMC i DOC na H125, H130 i H135 je vidljiv rezultat naše odlučnosti. Klijenti širom sveta imaće velike koristi od ovih unapređenja na helikopterima koji su dobro pozicionirani na svetskom tržištu – izjavio je potpredsednik korisničke podrške kompanije „Airbus Helicopters“, Matthieu Louvot.
Unapređenja koja su dovela do smanjenja troškova obuhvataju promenu načina održavanja, umesto zamene komponenti po sistemu SSL – Service Life Limit primenjena je šema održavanja ’’po stanju’’. Takođe međuremontni rok (TBO – Time Between Overhaul) je kod određenog broja rezervnih delova produžen, što je najviše primenjeno kod helikoptera H135.
– Kod H125 i H130 redukovana je radna snaga potrebna za održavanje, a maksimalno je povećana dostupnost vazduhoplova. Tokom protekle 4 godine Airbus je kod H135 smanjio tzv. PBH program (Parts-By-the-Hour) i to za 19 procenata. Ovaj program je imao za cilj smanjenje zastoja u upotrebi helikoptera, podršku stabilnih troškova održavanja i smanjenje inventara. – saopštila je kompanija.
Nova ponuda paketa usluga HCare pruža korisnicima „posebna rešenja koja poboljšavaju dostupnost vazduhoplova i optimizuje planiranje održavanja“, navode u kompaniji „Airbus Helicopters“:
– HCare je veoma prilagodljiv a obuhvata usluge održavanja i modifikacija, tehničke podrške, obuke, letačkih operacija, povezivanja servisa, material management-a i ostale potrebne logistike. Na ovaj način dodatno se obezbeđuje da se letovi realizuju uz najviše standarde kada je u pitanju bezbednost. –
Joca
Bilo bi idealno kada bi mogli da dobijemo neku licencu za proizvodnju nekog malog(lakog) transportnog helik.mada je to verovatno nerealno u ovom trenutku.Nabavkom ovih 6+3 h145m dobili smo ( dobicemo) puno,sto se toga tice izabrali smo najbolje moguce resenje kada je u pitanju transportno borbeni helik.ipak brine me stanje borbenih helikoptera,imamo one game ali…? Stoji da je za zadnje dve god.uradjeno dosta u odnosu na ono sta je radjeno zadnjih dvadeset.Rusija,Belorusija,domaca namenska migovi,bukovi,lazari,nore,h145m valjda ce svega toga sto je najavljeno i biti,ali niko ne postavlja pitanje borbenih helik.i to bas kada se u poslednje vreme poteglo pitanje oko gotovo svega,od pvo sistema do krstarecih raketa,a nisam siguran da to bas nije prioritetno.
Letač
Bilo je nekih priča da će mo dobiti 6 polovnih Mi-24 od Rusije. Možda diđe do nekih pregovora oko toga pošto nam isporuče MiG-29 pošto je nabavka lovaca ipak ima veći prioritet nego borbeni helikopter.
Osim toga,planira se modernizacija Gazela te ja lično mislim da će Gazele posle dolaska H135 preuzeti strogo izviđačko-borbene zadatke.
Top Gun
Najvaznije je da dobijemo H145M helikoptere, Migove i Buk PVO sisteme i onda mozemo valjda od Rusije da kupimo dva do cetiri Mil24 ili mil35 ali najbolje Mil28N.
Ako kupimo Mil 24V onda cemo ipak morati da ih modernizujemo posto su to stare verzije mozda se onda vise isplati da kupimo Mil 35.
Joca
Mi 24v je dosta mator,pokazalo se da ima neke slabe tacke,kao rep npr.dosta su ranjivi na bilo kakav pvo.E sad modernije verzije koje se prodaju u izvoznoj varijanti mi 35 je nesto drugo,kao mig b i smt,velika razlika.Nama bi mi35 bas lego reko bih,jer ne vidim koja bi bila alternativa sa zapada,u vidu klasicnog borbenog helik.a da mozemo da je dobijemo.Sto se modernizacije gazele tice,inace jesam veciti optimista,ali nisam siguran koliko od tog penzionera moze da se izvuce nesto kasvetno.Hrvati su inace lepo resili taj problem sa onim kajovama,i ako nisam neki ljubitelj tog helikoptera.
Niko
Kakav Mi-24 o cemu vi to pisete. Text pise o Airbus helikopterima vi o nekim ruskim krsevima Mi-24. Davno su prosle 70 i 80 te god proslog vijeka. Drzite se komentara vezane za text a ne ruske helikoptere.