BEG airport status
Herkulesi iznad Lisičjeg Jarka: Vežba vojnih padobranaca Amerike i Srbije Najveći para-drop avion ikad iznad Jarka? / Foto: Lokid Martin

Herkulesi iznad Lisičjeg Jarka: Vežba vojnih padobranaca Amerike i Srbije

Oružane snage Sjedinjenih Američkih Država i Srbije održaće zajedničku vežbu padobranskih snaga sledeće nedelje na Batajnici, iznad Kovina i na Lisičjem Jarku.

Kako Tango Six saznaje, američko ratno vazduhoplovstvo pružiće podršku svojim padobrancima iz 173. padobranske brigade iz Vićence sa dva transpotna aviona Lokid C-130J Super Herkules dok će zbog transporta viših oficira na Batajnici biti prisutan i avion USAF-a C-21A – bizjet Lirdžet 35A. Oba tipa letelica pripadaju 86. transportnom vingu iz Ramštajna.

Pored vežbovnih skokova koji će se odvijati iznad Kovina, za petak 17. novembar planiran je zajednički skok iz američkih Herkulesa na sportski aerodrom Lisičji Jarak kod Padinske Skele.

Američke generale prevozi Lirdžet 35A / Foto: USAF

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

С

Шта се чудите. Мало-мало па на нишки аеродром слети Ц-17… Треба ли додатни коментар?

Odgovori
B

Pre neku noc je sleteo i onaj helikopter sa dve elise Chinook valjda. A jedno vreme su stalno sletali neki nato vojni ali znacajno veci od C-17.

m

Daleko ce ovi dogurati u, ne daj boze ratu, kad im oficiri putuju ‘biznis’ avionima a vojska u herkulesima… Dalek put, cak iz Vicence, jel…

Odgovori
M

…иначе овај C-21A – Lirdžet 35A, тај авион у УСАФ носи ознаку UC-35 и чест је гост на а.Приштина где лети за потребе америчких снага у саставу КФОР.
такође и онај делија у позадини је транспортни С-12 (Beechcraft Super King Air) и он је врло чест гост на а.Приштина. тај тип авиона је интересантан јер осим транспортне верзије постоје и верзија МС-12 за ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) која је била употребљавана ’90-тих контра нас. летови су обављани из Италије са а.Бриндизи – северни део Албаније а касније и изнад самог КиМ. мисије су трајале по неколико часова а знали су да се смењују и по три авиона заредом (један другоме предавали задатке у ваздуху). вршили су електро-оптичко извиђање, праћење…врло искусне посаде које су биле ангажоване чак и на надгледању граничног појаса са Северном Корејом!
други интерасантан тип је био RC-12, за потребе SIGINT (signals intelligence), карактеристичан са великим бројем антена на самом трупу авиона. откривали су радио везе наших снага и вршили њихово гониометрисање тј. покушавали да лоцирају локације РСт. због тога су обично радили са по три авиона у групи…

Odgovori
V

Lepo, ameri imaju nesumljivo najveće iskustvo u padobranstvu. Nadam se da će naši vojnici i oficiri mnogo naučiti od amerikanaca. Ostavimo prošlost za sobom o napravimo modernu armiju….

Odgovori
S

Šta bi na primer mogli da nauče, što već nisu znali? Živo me interesuje da i ja nešto naučim.

m

Ovo je odlično.Treba relaksirati odnose sa Natoom.Mi smo zvanično neutralni i tako treba i da se ponašamo u praksi.Sa druge strane biće korisno za naše da vide kako to rade drugi.

Odgovori
P

Znaju naši (mi) kako rade drugi.
Imali smo mi i ranije ’90. susreta i sa „green berets“ i sa „rendžerima“ , ( kao i sa VDV, kanađanima, australijancima, igrcima, i …) na takmičenjima vojnih padobranaca i spec. jedinica.
Od amera se nema šta mnogo videti a ni naučiti, samo su tehnološki bolje opremljeni, ništa više.

P.S. Čak skaču pri manjim brzinama i „na noge“ . Primerice, mi skačemo u „stil“-u („na glavu“). ;)

B

mr
Kako smo neutralni kad smo u parterstvu za mir vec vise od decenije, a nedavno je Vucko potpisao da NATO snage imaju potpuni prolaz kroz nasu zemlji, bez ikakve najave, kontrole (sta se vozi), ne mozemo ni da ih pratimo. Takodje imaju potpuni imunitet na teritoriji nase zemlje. Takodje, na Kosovu, dakle na nasoj teritoriji imaju najvecu vojnu bazu na svetu. I kako smo mi to neutralni?? Mi smo okupirani.

С

Мени се ово не свиђа …

Odgovori
M

свиђало или не, ми имамо већу сарадњу са Америма и НАТО неголи са Русима!

i

Ja sam bio vojnik za vreme bombardovanja i tacno negde usred bombardovanja iznad rakovice je iz magle izronio jedan C-130 sa spustenim tockovima. Nikada nisam saznao ko je bio u njemu , nesecam se ni da je stampa pisala ista

Odgovori
A

Taj avion je leteo i iznad kragujevca i prema njemu nije dejstvovala pvo, verujem da je bio dogovor na visem nivou zbog važnosti događaja iza kulisa

l

Kad se setim da su preko tog istog Lisicijeg jarka pre 18 godina preletele dve AGM-130 i opalile S-75 polozaj kod Kovilova a narod izasao da saceka pilota i zakuca ga na drvo, jer su mislili da je od dima i odvojenog bustera oboren avion.

Odgovori
A

Fino.. super.. odma Putin danas Vučića na raport pozvao u Moskvu ..

Odgovori
M

Lepo bi bilo kad bi nam Ameri ostavili sem padobrana i ta dva Herkulesa kao poklon,a da se padobranci vrate u SAD , Air Srbijom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Miroslove, ne govorim o pojedinom kineskom radniku, nemam kontakta s njima. Govorim o kineskim kompanijama s kojima sam poslovao/poslujem i ugovornim obvezama.

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

I Mig-21UM i Mig-29UB su apsolutno neadekvatni i za AP. Glavni problem je u tome sto sami ne mogu dovoljno pouzdano pronaci cilj ako je van vizualnog dometa. To sto se ipak koriste za AP "u nuzdi", to je druga prica.

25. Apr 2018.Pogledaj

Milan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Poštovanje gospodine Šćuric. Kao i uvek, opet odličan članak. Toliko toga se svakodnevno dešava u vazduhoplovstvu da je prilično teško pratiti sve i stvoriti opštu sliku u kom pravcu se razvija putnička avijacija u našem regionu in šire u Europi. Ali sa vašom pomoći ide lakše. Gospodine Šćuric, za vas imam jedno pitanje. Pre nekoliko…

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

@ctx Ja ti govorim o standardu kako je u vecini normalnih avijacija. A ako ti nije jasno izracunat je lako. Evo uzet ce mo da piloti na Mig-29, koji ce imati 700 sati preostalih resursa, lete samo 65 sati godisnje (a to je jako malo): 3 pilota x 65 sati leta godisnje= 195 sati leta…

25. Apr 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Beduine i Alene, Ja ne govorim o tome da li neki Kineski radnik hvata krivine, niti da li neka mala firmica ne postuje ugovore. Moje iskustvo je iz malo drugacijeg sveta. Velike kompanije u Kini potpuno ili delimicno drzava kontrolise na ovaj ili onaj nacin. A tekve kompanije, kao i drzava Kina su poslovicno tacne…

25. Apr 2018.Pogledaj

Send this to a friend