BEG airport status
Hrvatska carina zaplenila avione beogradskih kompanija Air Pink i Infinity Aviation Avion Infinity Aviationa zaplenjen je nekoliko dana posle letelice Air Pinka

Hrvatska carina zaplenila avione beogradskih kompanija Air Pink i Infinity Aviation

Država Hrvatska, preciznije njena carina, zaplenila je u subotu 4. novembra avion privatne bizjet kompanije iz Beograda Infinity Aviation, dok je nedelju dana ranije zaplenjena i letelica kompanije Air Pink, takođe bazirane u Beogradu.

Kako prenosi Večernji list, kapetani obe kompanije tom prilikom su zadržani u pritvoru uz prekršajne prijave. Vođe vazduhoplova puštene su uz kauciju dok su letelice zadržane objašnjenjem da su obe kompanije počinile carinski prekršaj.

Kako je za Večernji pojasnila advokatica koja u Zagrebu zastupa obe kompanije Dorotea Jurčić, Carinska uprava pogrešno je primenila zakonovodstvo kako Hrvatske tako i Evropske unije:

– Carinska uprava u oba slučaja pogrešno je primenila zakonodavstvo Hrvatske i Evropske unije. Letove dve avio-kompanije protumačili su kao kabotažu, tj. da su to bili letovi unutar jedne države.

Pogrešno tumačenje tih letova pozadina je carinskog prekršaja za koji se terete avio-kompanije i kapetani, a to je da nisu imali odobrenje za privremeni uvoz aviona. Carina smatra da u oba slučaja nisu bili zadovoljeni uslovi za privremeni uvoz uz oslobođenje od carinskih nameta, ali zapravo obe kompanije su te uslove zadovoljile. U pitanju su bili letovi koji su ugovoreni sa hrvatskim brokerima. Carina tumači da se ti brokeri moraju smatrati kao ugovorni prevoznici što je netačno.

Ovakvi letovi su se do sada obavljali svakodnevno (iz EU u Hrvatsku) bez problema. – rekla je Jurčić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Znaci izbori su uskoro u Hr.

Odgovori
Ja

Znaci nisu

Al

Nema izbora u iducih 3 godine, ni lokalnih ni nacionalnih

ma

pih, kakva je to zemlja? kod nas izbori svake godine ((((:

mk

Ovakvi letovi su se do sada obavljali svakodnevno (iz EU u Hrvatsku) bez problema. – rekla je Jurčić. Što je htjela time reći? A Hrvatska nije dio EU-a?

Odgovori
12

Jeste deo EU, ali zasad nije deo šengenske zone.

Be

Mislim da je rekla kako nije upoznata s novom regulativom.
Cini mi se kako postoji ogranicenje.
Kad njega ispucas, potoadas pod carinski rezim

Kr

Mogu mislit koliko su ti brokeri (koji su ugovorili) upoznati sa zakonodavstvom.

Odgovori
ZZ

Pitanje
U Srbiji postoje tri firme koje se bave najmom letelica, Air Pink i Prince Aviation su stari igraci. Za Infinity air sam cuo iz ovog clanka.

Kakva je situacija u Hrvatskoj. Da li se radi o zastrasivanju Srpskih prevozilaca u interesu nekoga drugoga.

Odgovori
Be

Nisam 100% siguran, ali mislim kako postoji odredjeno ogranicenje (3 leta unutar tjedan dana), kad to ispucas potpadas pod carinske obveze.

Odgovori
Re

Za one koji si žele dati truda…
Istanbulska konvencija čl. 1. i 18., Prilog C konvencije čl. 1. b. i c., čl. 8/1/a.
UCC 952/2013 art.79.,211, 250.
COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) 2015/2446 art. 206., reg. art.209-216. etc.
Uglavnom..nikakva politika, izbori, skrivene poruke ili neke druge gluposti..što je valjda teško shvatiti na ovim prostorima. Provođenje međunarodnih konvencija i propisa EU, Nema veze makedonski, australski, eskimski ili bilo koji drugi avion..pravila ista za sve. Za dežurne ratnike…odgovornost je obostrana..i srpskog stvarnog prijevoznika i hrvatskog ugovornog prijevoznika/prodavatelja karata…nije usmjereno na neku stranu.

Odgovori
ni

Ma da i onda je mrmot zamotao cololadu, toliki je bas avionski promet u Hrvatskoj da niko nije mogao da upozori ove u smislu hej ljudi
u prekrsaju ste sklonite se, oduzecemo vam avione i pohapsiti vam ljude kao poslednje vucibatine. Hrvatska u hiljaditom izdanju pokusaja izigravanja ozbiljne drzave.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlada na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Pravi covek za ovu poziciju,strucan,iskusan,odmeren i pre svega odlican profesionalac...

17. Jan 2025.Pogledaj

Marko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Svaka cast . Konacno ozbiljan i dokazan expert na celu ovako vazne ustanove . Moram da kazem da sam kao neko ko je 20 god proveo u avijaciji odusevljen.

17. Jan 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srednje transportne helikoptere pravi svega par zemalja na svetu. Da je to tako lako pravile bi ga i mnogo jače i bogatije zemlje od nas. Prosto, inženjerski kadar je vrlo ograničen a razvoj nenormalno košta.

17. Jan 2025.Pogledaj