BEG airport status
Hrvatska carina zaplenila avione beogradskih kompanija Air Pink i Infinity Aviation Avion Infinity Aviationa zaplenjen je nekoliko dana posle letelice Air Pinka

Hrvatska carina zaplenila avione beogradskih kompanija Air Pink i Infinity Aviation

Država Hrvatska, preciznije njena carina, zaplenila je u subotu 4. novembra avion privatne bizjet kompanije iz Beograda Infinity Aviation, dok je nedelju dana ranije zaplenjena i letelica kompanije Air Pink, takođe bazirane u Beogradu.

Kako prenosi Večernji list, kapetani obe kompanije tom prilikom su zadržani u pritvoru uz prekršajne prijave. Vođe vazduhoplova puštene su uz kauciju dok su letelice zadržane objašnjenjem da su obe kompanije počinile carinski prekršaj.

Kako je za Večernji pojasnila advokatica koja u Zagrebu zastupa obe kompanije Dorotea Jurčić, Carinska uprava pogrešno je primenila zakonovodstvo kako Hrvatske tako i Evropske unije:

– Carinska uprava u oba slučaja pogrešno je primenila zakonodavstvo Hrvatske i Evropske unije. Letove dve avio-kompanije protumačili su kao kabotažu, tj. da su to bili letovi unutar jedne države.

Pogrešno tumačenje tih letova pozadina je carinskog prekršaja za koji se terete avio-kompanije i kapetani, a to je da nisu imali odobrenje za privremeni uvoz aviona. Carina smatra da u oba slučaja nisu bili zadovoljeni uslovi za privremeni uvoz uz oslobođenje od carinskih nameta, ali zapravo obe kompanije su te uslove zadovoljile. U pitanju su bili letovi koji su ugovoreni sa hrvatskim brokerima. Carina tumači da se ti brokeri moraju smatrati kao ugovorni prevoznici što je netačno.

Ovakvi letovi su se do sada obavljali svakodnevno (iz EU u Hrvatsku) bez problema. – rekla je Jurčić.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Znaci izbori su uskoro u Hr.

Odgovori
J

Znaci nisu

A

Nema izbora u iducih 3 godine, ni lokalnih ni nacionalnih

m

pih, kakva je to zemlja? kod nas izbori svake godine ((((:

m

Ovakvi letovi su se do sada obavljali svakodnevno (iz EU u Hrvatsku) bez problema. – rekla je Jurčić. Što je htjela time reći? A Hrvatska nije dio EU-a?

Odgovori
1

Jeste deo EU, ali zasad nije deo šengenske zone.

B

Mislim da je rekla kako nije upoznata s novom regulativom.
Cini mi se kako postoji ogranicenje.
Kad njega ispucas, potoadas pod carinski rezim

K

Mogu mislit koliko su ti brokeri (koji su ugovorili) upoznati sa zakonodavstvom.

Odgovori
Z

Pitanje
U Srbiji postoje tri firme koje se bave najmom letelica, Air Pink i Prince Aviation su stari igraci. Za Infinity air sam cuo iz ovog clanka.

Kakva je situacija u Hrvatskoj. Da li se radi o zastrasivanju Srpskih prevozilaca u interesu nekoga drugoga.

Odgovori
B

Nisam 100% siguran, ali mislim kako postoji odredjeno ogranicenje (3 leta unutar tjedan dana), kad to ispucas potpadas pod carinske obveze.

Odgovori
R

Za one koji si žele dati truda…
Istanbulska konvencija čl. 1. i 18., Prilog C konvencije čl. 1. b. i c., čl. 8/1/a.
UCC 952/2013 art.79.,211, 250.
COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) 2015/2446 art. 206., reg. art.209-216. etc.
Uglavnom..nikakva politika, izbori, skrivene poruke ili neke druge gluposti..što je valjda teško shvatiti na ovim prostorima. Provođenje međunarodnih konvencija i propisa EU, Nema veze makedonski, australski, eskimski ili bilo koji drugi avion..pravila ista za sve. Za dežurne ratnike…odgovornost je obostrana..i srpskog stvarnog prijevoznika i hrvatskog ugovornog prijevoznika/prodavatelja karata…nije usmjereno na neku stranu.

Odgovori
n

Ma da i onda je mrmot zamotao cololadu, toliki je bas avionski promet u Hrvatskoj da niko nije mogao da upozori ove u smislu hej ljudi
u prekrsaju ste sklonite se, oduzecemo vam avione i pohapsiti vam ljude kao poslednje vucibatine. Hrvatska u hiljaditom izdanju pokusaja izigravanja ozbiljne drzave.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Dubai Airshow: UAE prikazali svoj prvi borbeni avion, laki višenamenski B-250

Нема за сада цене Б-250. Сматрам да тренутно Србија није у стању да сама произведе овакав авион. Утву је преузео СДПР а мислим да ситуација у тој фабрици није баш најбоља.

17. Nov 2017.Pogledaj

Branko S na: Super Hornet još jedan kandidat za novi borbeni avion RV Bugarske, izbor pomeren za kraj jula 2018.

F-22 se ne prodaje, f35 je za izvoz. A i niko ziv ne zna koliko tacno kosta F-22 sa najsavremenijom opremom i naoruzanjem, plus za njegovo odrzavanje su potrebni menahicari sa dva fakulteta. Plus ima najskuplje simulatore koji kostaju kao pojedini lovacki avioni.

17. Nov 2017.Pogledaj

Mile na: Razgovor sa direktorom korporativnih poslova Viz era u danu njihove velike kupovine Erbas aviona

Jednostavno,kao avio prevoznik registrovan u Madjarskoj Wizz air ima pravo da leti samo na linijama unutar EU ili na linijama ka EU ili iz EU,ali nema pravo bez tzv.pete slobode (koju izdaju Vlade drzava) i koja se u praksi retko dobija da lete izmedju ili u okviru drzava koje nisu EU (kao sto su u…

17. Nov 2017.Pogledaj

Mrgud na: Super Hornet još jedan kandidat za novi borbeni avion RV Bugarske, izbor pomeren za kraj jula 2018.

јел то онај Ф-18 из филма Иза непријатељске линије (Behind Enemy Lines) са Џин Хекманом и лепушкастим Овен Вилсоном што је управо играо обореног пилота!? шалу на страну, и ја мислим да је Стршљен превелик залогај за Бугаре!!! и они постају јако неозбиљни са њиховим жељама...

17. Nov 2017.Pogledaj