BEG airport status
Poseta zamenika direktora vazduhoplovnih vlasti Turske DCV-u U poslednjih 14 godina avio-saobraćaj u Turskoj zabeležio je zavidan rast a njihova vazduhoplovna industrija jedna je od najvećih u Evropi / Foto: DCV

Poseta zamenika direktora vazduhoplovnih vlasti Turske DCV-u

Zamenik direktora vazduhoplovnih vlasti Turske (Directorate general of civil aviation) i predsednik Privremenog saveta EUROCONTROL-a Hajdar Jalcin (Haydar Yalcin) posetio je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije i održao više sastanka sa rukovodstvom domaćeg regulatora.

Tokom posete gost iz Turske upoznat je sa organizacionom strukturom DCV-a, procedurama nadzora kao i organizacijom drugih vazduhoplovnih subjekata Srbije. Prilika za razmenu iskustava i upoznavanje u načinima rešavanja aktuelnih izazova iskorišćena je kroz prizmu činjenice da ni Srbija ni Turska nisu članice Evropske unije, da zog toga imaju izvesna ograničenja ali identične obaveze kao zemlje članice.

Ovom prilikom Jalcin, koji je u DGCA od 1989. godine, dao je izjavu i za naš portal:

– U prethodnih 13-14 godina turski avio-saobraćaj doživeo je ogroman rast – oko 15-16 %. Zapravo, naša Vlada je 2003. godine uvela mere kojima je civilni avio-saobraćaj liberalizovan.

Moto je bio „Svaki građanin će leteti najmanje jedanput“. Konkretno, stvoreni su takvi uslovi da privatni sektor počne da leti na domaćim linijama, što je povećalo konkurentnost na domaćem tržištu. Karte su pojeftinile, što je donelo nove putnike na letovima. Turska je velika zemlja. Od istoka do zapada imamo više od 2 sata leta. Tako da često, naročito u zimskoj sezoni, nije ni zgodno koristiti druge vidove saobraćaja. –

Međusobna podrška Turske i Srbije u EUROCONTROL-u / Foto: DCV
Međusobna podrška Turske i Srbije u EUROCONTROL-u / Foto: DCV

Turska, kao i Srbija, ima izazov sa nostrifikacijom svojih dozvola za pilote u Evropi, sa izuzetkom što je Turska ogromno tržište sa jednom od najvećih avio-kompanija na planeti i vazduhoplovnom industrijom koja je postala talac nelogičnosti. Zemlje koje nisu članice EU primenjuju identične standarde bezbednosti letenja, njegove organizacije i nadzora ali zbog činjenice da politički nisu u uniji, ostaju uskraćene za brojne ključne elemente koji se na kraju uvek svode na zaštitu tržišta.Na pitanje o ovim izazovima Jalcin diplomatski odgovara:

Nevezano za političke prilike, najvažnije je imati sigurnost i bezbednost u sistemu vazdušnog saobraćaja.

EU ima određene standarde koji su na visokom nivou. Mi smo doborovoljno prihvatili da sarađujemo sa EASA-om, ali ponekad imamo različito mišljenje. Mi zapravo imamo iste standarde, isti sistem jer smo nekad bili punopravni član JAA-a. Onda je došla EASA i Turska je „ispala iz igre“ zbog političkih odluka.

Turska nije članica EU, ali je 2009. potpisala sporazum o saradnji sa EASA-om. Priznavaćemo dozvole zemalja EU dokle god one priznaju naše jer sebe vidimo kao deo sistema evropskog avio-saobraćaja, čak iako nas zovu „trećom zemljom“. –

Na kraju razgovora Jalcin ponovio je da se budućnost Evrope zapravo najbolje može i ilustrovati kroz vazduhoplovstvo. Unifikacija standarda je osnovna polazna tačka budući da vazduhoplovstvo ne poznaje fizičke granice i da je u ovoj industriji šira geografska Evropa već, na neki način, ujedinjena.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Lima na: Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

Kad smo kod tendera, jeste struka trazi karakteristike, pa ko je najeftiniji prodje, 2008 kad se nabavljalo naoruzanje za Specijalnu brigadu, mi rekosmo karakteristike, kazu na tenderu se pojavila rumunska 5,56mm , bugarska 5,56mm neki kinezi... jedva sve zaustavismo... dobismo posle g36, hk416... jer smo to trazili

20. Apr 2025.Pogledaj

Darko na: Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

Jeste, imao je 60% glasača većine. Izlaznost na izbore je bila oko 52%. SNS je osvojio oko 56% , sa svim koalicijama,plaćenim glasovima. Što znači da je oko 26 % podrške naroda za SNS. Što znači da im velika izlaznost na izbore ne odgovara.

19. Apr 2025.Pogledaj

ns posmatrac na: Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

Pogledajte koja slika stoji u kabinetu ministra odbrane SAD-a. Ne sadasnjeg nego svih do sad. Uvek je slika aktuelnog predsednika drzave. Tako da to nije nesto bitno za ovu vest. Vojska nebira predsednike i poslanike vec gradjani na izborima. A sto se tice kradje na izborima izbori su bili skoro svake dve godine a on…

19. Apr 2025.Pogledaj

Rex na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

Možemo da imamo i nacionalni stadion i EXPO, i one super kul stadione po gradovima koji nemaju ni fudbalski klub, a i da nemamo za plate profesorima i da imamo poljski wc u 1/3 škola. Možemo i da dajemo za euroligu i za ligu šampiona, i da kupimo prenos premier lige za 600 miliona, pa…

19. Apr 2025.Pogledaj

mile na: Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

ono staje da pojasnis dve stvari ako si rapolozen, kakve to veze ima demokratija kupca sa kvalitetom aeroplana a drugo gde se to pokazase i dokazase f22 f35

19. Apr 2025.Pogledaj