BEG airport status
Italijanski lovci će u naredna tri meseca čuvati nebo Bugarske Tajfun u našem susedstvu.

Italijanski lovci će u naredna tri meseca čuvati nebo Bugarske

Vazdušni prostor Bugarske će narednih meseci, pored bugarskih MiG-ova 29, čuvati i italijanski lovci Eurofighter. Misija koja je deo mera NATO-a za poboljšanje kontrole neba država članica, trajaće do 15. oktobra ove godine. U bugarsku vazduhoplovnu bazu Graf Ignjatijevo su u petak 7. jula sletela četiri italijanska EF-2000 koji će sa letenjem u zadacima patroliranja započeti 15. jula.

Bugarski ministarski savet je prethodno 21. juna dao odobrenje za početak realizacije ovih aktivnosti a italijanski kontigent će moći da boravi u Bugarskoj do novembra. Kako je preneo bugarski portal Aeropres Bugarska nema nikakvih finansijkih obaveza prema italijanskoj strani.

Zajedničke patrole će ne samo dodatno obezbediti bugarsko nebo već će to biti prilika za unapređenje spsosobnosti zajedničkog rada bugarskih i italijanskih pilota. Nakon što italijanski piloti izvrše letove upoznavanja okruženja odnosno vazdušnog prostora, njihovo dalje angažovanje mora da bude sertifikovano u Centru za kombinovane vazduhoplovne operacije NATO-a koji se nalazi u Torehonu, Španija.

U prethodnih nedelju dana od dolaska EF-2000, na aerodrom Plovdiv sletela je italijanska prethodnica, leteća cisterna/teški transporter KC-767 RV Italije dovezla je ljudstvo i opremu a iz iznajmljenih transportera An-124 je u bazi Graf Ignjatijevo iskrcana zemaljska oprema za opsluživanje aviona.

Italijanski avioni dolaze iz sastava eskadrila 4. lovačkog puka, baza Groseto, 36. puka Đoja del Kole i 37. puka iz baze Trapani. Zajedno sa avionima u Bugarsko je stiglo ukupno 110 ljudi među kojima se nalaze piloti, pripadnici vazduhoplovno-tehničke službe kao i ostalo pomoćno osoblje.

Ovo nije prvi put da saveznički lovci čuvaju bugarsko nebo. Prošle godine 4 američka lovca F-15C iz sastava 194. ekspedicione lovačke eskadrile koju su činili avioni 144. lovačkog puka Nacionalne garde Kalifornije i 104. lovačkog puka Nacionalne garde Masačusetsa, su u periodu od 9. do 16. septembra patrolirali iznad Bugarske.

Bugarski zvaničnici su tada, komentarišući angažovanje američkih aviona za pružanje podrške u kontroli neba, izjavili da je Bugarska sposobna da samostalno izvršava takve zadatke. Ipak bugarska lovačka avijacija nije u najboljem stanju, višegodišnje neulaganje države uticalo je na to da piloti nemaju dovoljno sati naleta, broj aktivnih aviona MiG-29 se kretao od 4 do 8 da bi početkom ove godine zvanično bilo saopšteno da se može računati na sedam od 15 aviona koji se nalaze u inventaru.

Iako je krajem aprila saopšteno da je glavni favorit za zamenu MiG-ova švedski Gripen, pregovori koji će sigurno biti dugi i teški tek treba da počnu a u međuvremenu su se od pojedinih bugarskih zvaničnika pa i samog premijera mogla čuti i mišljenja da nabavku novih aviona treba odložiti kao i da bi se upotreba ruskih lovaca mogla produžiti za još 11 godina.

Međutim politička situacija se iskomplikovala, poslednje informacije govore o tome da je nova vlada premijera Bojka Borisova formirala komitet parlamenta koji ima zadatak da istraži sve radnje prethodne privremene vlade u proceduri izbora novog višenamenskog borbenog aviona. Prvi sastanak komisije održan je 5. jula i trebalo bi da završi svoj posao za oko dva meseca. Pregovore o konkretnoj nabavci bugarska vlada će započeti tek nakon konačnog izveštaja ovog tela.

Predsednik poslaničke grupe najveće i najjače političke stranke GERB direktno je optužio predsednika Bugarske Rumena Radeva da se mešao i uticao na odluku prethodne administracije koja je bila na vlasti od januara do maja ove godine.

Specijalna komisija proglasila je ponudu švedskog SAAB-a za nove Gripene kao najbolju, na drugom mestu je italijanska ponuda za polovne EF-2000 Tranše 1 dok je portugalska ponuda sa američkom logističkom podrškom za polovne avione F-16 ipak na kraju diskvalifikovana jer nije zadovoljavala finansijske uslove plana nabavke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

op

Hmm meni ovo izgleda kao odličan izgovor da se ojačaju vazduhoplovne snage NATO na Crnom moru.

Odgovori
Ni

Bugari su dali prioritet modernizaciji kopnene vojske i teško da će uložiti značajnija sredstva u RV, osim možda nabavke polovnih aviona koji će služiti kao privremeno rešenje.
Realno, kuća se gradi od temelja, neće niko iole ozbiljan da ulaže u avijaciju koja u potencijalnim sukobima nema značaja. Kod nas je obrnuto.

Odgovori
Zv

Ništa bez avijacije u savremenom ratovanju, treba da se ulaže dosta u kopnenu vojsku ali RV i PVO brane tu vojsku na zemlji

sl

Sasvim slucajno, tokom price sa poznanikom iz Bugarskog RV, zakacismo temu Gripena i rekao je da je to losa prica – obracun koji su oni izveli za model operacija koji bi avioni obavljali ispada znatno visi sa vise vremena izmedju raspolozivosti aviona za razlicite misije nego sto je prezentovano… Slikovito – prodavac tvrdi da auto trosi 6l na 100km, a u stvarnosti je oko 10l na 100km, dok zamena zimskih na letnje gume umesto 1h traje 3-4h… A treba da izvrse mehanicari obuceni za Golf 2, a rade na Golfu 6…
Ista prica je i za EF2000 ili F16…

Ni

@Zvezdar
Ne sećam se da je ISIS imao avijaciju pa su osvojili više od pola Iraka i Sirije, i dalje se žestoko bore uprkos vazdušnoj nadmoći neprijatelja.
Separatisti u Ukrajini su takođe bez avijacije naneli težak poraz regularnoj vojsci koja je više desetina puta bolje naoružana.

Pe

@NIkola

I onda je dosla avijacija i ISIS je poceo polako da se osipa.

NIsu ni separatisti u Ukraijini naivni, pa imaju podrsku Ruskog PVO-a, a Ukrajina i nije neka vazduhoplovna sila.

Papucari u Libiji su uz pomoc avijacije porazili Libijsku vojsku sa teskim naoruzanjem.

Ni

@Persona Incognito
Zaboravljate da koalicija raspolaze sa vise stotina aviona i napade izvodi sa visokopreciznim bombama i raketama. Srbija i Bugarska ne mogu nabaviti vise od desetak aviona, a cija operativnost ce biti upitna, o navodjenom oruzju tek da ne govorimo. Nisam siguran da Srbija uopste poseduje dovoljan broj Mavericka koji su nabavljeni pre najmanje 30 godina i da li je uopste ostalo bombi u rezervi?

Ku

Nista bez An-124……pa zar ni jedna Nato saveznica nema da pomogne sa transportnom tehnikom?

Odgovori
Ba

Ima, ali ovo je verovatno jevtinija varijanta.

Be

@Kubanac

Oni razmišljaju racionalno.
Jeftinije je da privatna firma iz Rusije ili Ukraine preuzme posao sa svojim AN-124 nego naprimer USAF sa C-5 Galaxy.

Pilot Amerikanac na avionu C-5 verovatno ima 3 puta veću platu nego neki Rus ili Ukrainac na AN-124. A tako i drugo osoblje koje radi na odrzavanju aviona.

Ni

NATO preko programa SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) koristi AN-124 rutinski odavno:

http://www.nato.int/cps/bu/natohq/topics_50106.htm

Bugarska je inače član Strategic Airlift Capability (SAC) programa, ali oni imaju samo C-17 (više država ‘dele’ tri C-17):

http://www.nato.int/cps/sk/natohq/topics_50105.htm

De

Ja i dalje sumnjam de ce Bugari ista kupiti.

Ocigledno nema novaca a ni volje.

Odgovori
Jo

Nije tu volja u pitanju moj ti,Bugari su nekad zbog voljne ili nevoljne lojalnosti istocnom bloku dobijali ono sto su rusi mogli da daju,kao nagradu a to je oruzije,90-te Bugari imaju 5 diviziona s 300,rakete skad,uragan avione mig 29 i su 25 vise desetina mi24 (a onda se neko provalio da je raspala jna u kojoj niko nikom ne veruje peta sila evrope,sa nevom i kubom !? ) ali to su prosla vremena,kod rusa vise nema na veresiju,a zapadno je skupo,cenkace se godinama za par gripena,a kao vrhunac evropeizacije ostace im prazni novcanici ali i vrhunska zeleznicka i putna infrastruktura da lakse odu u Nemacku.

Mr

Којом ли су марш-рутом долетели Италијани на Граф Игнатиево, да нису можда преко нас!?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj