BEG airport status
Argentina nabavlja dodatne polovne borbene avione Super Etandard Argentina trenutno nema nijedan operativan Super Etandard.

Argentina nabavlja dodatne polovne borbene avione Super Etandard

Kako je preneo francuski veb-sajt www.defens-aero.com, Argentina je 5. oktobra potpisala međuvladin sporazum o nabavci borbenih aviona Super Etandard u varijanti SEM (Super Etandard Modernisee) koji su povučeni iz naoružanja vazduhoplovnih snaga francuske mornaričke avijacije. Saopšteno je da vrednost ugovora iznosi 14,23 miliona evra od čega 12,55 miliona evra odlazi na avione, pripadajuću dokumentaciju i rezervne delove, a 1,68 miliona evra će biti plaćena njihova rekonzervacija i transport do Argentine.

Prema dostupnim podacima, Argentina je kupila pet aviona SEM serijskih brojeva 1, 31, 41, 44 i 45, deset rezervnih motora Atar 5K50, rezervne delove, zemaljski simulator i nekoliko kontrolno-ispitinih stanica. Svi nabavljeni avioni su primerci poslednje modifikacije modernizacije SEM5 na koji je u periodu od 2006. do 2012. dovedeno 35 aviona Super Etandard Modernisee.

Avioni koji će sada stići iz Francuske ući će u naoružanje 2. mornaričke lovačko-jurišne eskadrile koja je tradicionalni korisnik ovog tipa borbenog aviona, koja bazira u vazduhoplovnoj bazi Espora a ova nabavka će bar delimično obnoviti borbenu sposobnost eskadrile. Argentina je po ugovoru iz jula 1979. godine, od kompanije Dassault Aviation nabavila 14 novoproizvedenih aviona Super Etandard koji su ušli u sastav već pomenute eskadrile i sa uspehom bili upotrebljeni u sukobu sa Ujedinjenik Kraljevstvom oko Foklandskih ostrva 1982. godine.

Poslednje informacije govore o tome da se na početku ove godine, u sastavu 2. mornaričke lovačko-jurišne eskadrile nalazilo 11 Super Etandarda ali da ni jedan od njih nije u letnom stanju.

Argentina je bila jedini strani kupac aviona Super Etandard, ako se ne računa njegovo kratko korišćenje u Ratnom vazduhoplovstvu Iraka koje je u periodu od 1983. do 1985. iznajmio 5 aviona. Treba reći i da se ovaj avion u sastavu argentinske mornarice uvek koristio isključivo sa obalskih vazduhoplovnih baza a njihovo stalno baziranje na nosaču aviona V2 Veinticinco de Mayo nikada nije obezbeđeno.

Avijacija Ratne Mornarice Francuske je od 1978. do 1982 godine dobila 71 serijski Super Etandard. Avioni ovog tipa konačno su povučeni iz naoružanja francuske mornaričke avijacije 12. jula 2016. godine nakon čega je nekoliko primeraka uskladišteno u bazu GERSA (Groupement d’Entretien Reparation et Stockage Aeronefs) koja se nalazi u vazduhoplovnoj bazi BA279 u mestu Chateauune, odakle će i biti preuzeti avioni koji su namenjeni Argentini.

Komentari

M

што је овај авион мени прелеп! …иначе изнад Босне 90-тих, опепелисмо један са Стрелом-2M, но он се успешно врати на француски НА Фош…што такође говори о учинковитости застареле Стреле-2М…

Odgovori
B

@Mrgud

Meni nije bas tako lep ali je vrlo interesantan.

I pored toga sto ga je samo Argentina (sem Francuske) kupila i sto je veoma malo aviona napravljeno, on je dosta toga doziveo i kao sto vidimo na primeru Falklandskih Ostrva, bio je uspesan.

To sto je Argentina izgubila taj rat je druga prica.

I

@Beli, imao ga je i Irak

I

@Mrgud, pa ako ste uspeli da ga zveknete Strelom 2M onda ili ona nije bas toliko zastarela ili je pilot bio kreten. Kazu da Strelu 2M savremeni lovci lako izmanevrisu i izbegnu, za razliku od Igle.

M

@ITS
па тешко да “кретен” може да постане морнарички пилот…елем, ако нисам био довољно јасан, и ја тврдим да је Стрела-2М за даншње услове застарела и лако ју је изманеврисати.

M

@Beli
Етандер је осим Фокланда/Малвинас и изнад Босне, летео небом Ирака и Авганистана што му даје неку црту озбиљног авиона иако по карактеристикама изгледа као неки скромнији ваздухоплов. сама чињеница да се ради о палубном авиону и да је дуги низ година служио у РМ Француске код мене заслужује риспект…а тако је рецимо могао да изгледа и развојни пут Орла, рецимо…него ајд сад да не ширимо причу…

B

I britanski herier je pogodjen i ostecen Strelom 2, tokom ’93 ili ’94 na podrucju Sarajevsko-romanijske regije…dejstvovao po nasoj artiljeriji…nisam siguran da li je sletio u Hrvatsku ili se srusio na podrucje pod kontrolom tzv. armije bIH…

N

BL Duks srusio se na podruciju TZV armije tamo neke TZV Republike Srpske….

P

jos od kada su turci otisli I dosli austrijanci evidentne razlike su se pojacale
ako si bio u armiji bih u to vreme verovatno je tebi to sve tzv i obrnuto
a I sutra bi isto verovatno nazalost

O

Etandard je Strela pogodila u rep, izduv motora, ostetila ga ali ne i oborila. Zato je sletio. Radilo se o izvidjackoj verziji Etandarda.

O

Da dodam radilo se o Etandardu IVP, 94. godina. Vise na http://www.netmarine.net/aero/unites/16f/photo06.htm

Да ли постоји информација колики је преостали ресурс на набављеним авионима?

Поздрав

Odgovori
D

Lep avion i nadasve koristan. Zanima me da li autor teksta zna koji je domet radara na ovom tipu modernizovanog aviona?
Hvala na inf unapred.

A by the way nema ovih „strucnjaka“Rv -a koji sve zivo kude ,da nesto komentarisu o ovom argentinskom aranzmanu?!
Argentina je 30 puta povrsinski veca od Srbije i cuvace je ovih 5 aviona .
Toliko o znanju i nameri .
A svaka drzava naspram svojih finansijskih mogucnosti kupuje ili obnavlja svoje Rv i Pvo.
Bilo sta je bolje nego nista.

Odgovori
B

Pa nisu Etendari jedini avioni u naoruzanju Argentinskog RZ.
Ima tu nesto Miragea i njegovih izraelskih izvedenica.

b

Evo ja ću da kudim: mi dadosmo 15x više za isto tako pet-šest polovnih aviona na isteku resursa. Vidi se da Argentinci nikad neće umeti da budu lideri u svom regionu.

Domet radara Thomspon-CSF Anemone je 100 km za površinske ciljeve na moru i oko 50 km za ciljeve u vazduhu.

Beduin

Super Etandardi se nalaze u sastavu RM Argentine.

RV Argentine je iz naoružanja povuklo avione Mirage-III, Finger i Dagger.

D

@Zivojin

Hvala na inf.

@Beduin

Ima. Ali 20%od toga samo je u letnom stanju.

Ne, Davide Argentina od 30. novembra 2015. više ne koristi Miraže niti Fingere/Dagere.

B

Bozidare,
Kao ni Kanada……tolika drzava a samo 73 F18 u sluzbi….
Ili Australija, 56 komada

D

@Zivojin
Hvala na ovoj dodatnoj inf.
Znaci da ce imati samo ovih 5 Super Etendard operativnih?

To je što se tiče mornaričke avijacije.

RV još uvek poseduje oko 25 A-4 i 32 IA-58.

M

A шта је са Пампу!?
Fuerza Aerea Argentina, Малвинас су срце Аргентине! само зато што су изашли на црту ратним лисицама Британцима…иако су у њиховим редовима летели потомци пилота НДХ…

K

Argentinu ne mogu čuvati 5 aviona. Izgubili su bitku za falkland koja im je u dvorištu, a britancima nekoliko tisuća km (da ne idem sada na google karte). Nije posrijedi pamet argentinaca nego vezane ruke politikom SADa i UK prema njima. To je toliko velika zemlja da je osvojit ju ne moguće (kao i aus i can). Ali sigurno bi oni htjeli više aviona da mogu.

B

Prije bi rekao kako je VB imala hendikep poradi politike Amerike.
Ugl. kad politika krene grlom u jagode i ima krive procjene na osnovu kojih donosi pogresne odluke…….
Da, tada se gubi i na „domacem“ tereni

M

@ Beduin, Australia ima 71 x F/A-18A/B, 24 x F/A-18F, 12 x EA-18G.
Planirana modernizacija ukljucuje 72 do 100 x F-35.

o

Jel su ovo na slici zakačeni AASM?

Odgovori

Ne, avioni imaju rezervoare za gorivo i rakete vazduh-vazduh.

i

Kako da povecas Super Etanderu vrednost za 200%, pa jednostavno okacis Exoset raketu na njega, ako ti je francuzi prodaju! Ali za 14 miliona vredi ako su ga kupili i za razne muzeje!

Odgovori
P

de procitaj malo kakav aparat su kupili…

i

Ajd Pavle ti me prosvetli, posto ja i dalje citam da su kupili 5 aviona za 14m eur sa odredjenom kolicinom rezervnih delova , oko 2 mil po avionu a jedna jedina raketa AS39 kosta 3,5 m dolara.
Plus to su avioni koji su prosli godine sluzenja na nosacu aviona, sve u svemu navioni koji nemaju buducnost.
Ja bi prije rekao da francuzi i dalje pokusavaju da uvale nesto argentincima znacajnije, posao sa modernizovanim spanskim Mirazima f1 je propao a ovaj posao je samo da ih malo oraspoloze

i

Mada ima tu jos jedna mogucnost, njima ocigledno treba platforma za napad na brodove a ovako su dobili specijalizovanu u ceni starog gvozdj, a gde to pise da moraju da koriste Exocet? Kineski ili ruski dobavljaci ce im bez ikakve restrikcije prodati protivbrodske rakete verovatno jeftinije nego preskupi Exocet od cije cene se i Jugoslovenskim admiralima zavrtela glava!
Inace Argentinsko vazduhoplovstvo je pre par godina dotaklo dno ali ovih dana se polako zanavlja, kupili su Texane II , Grob avione, Uh-1 helikoptere a nema meseca da AFM ne izvesti o nekoj novoj kupovini.

P

mogao si isto tako da procitas kad su ih francuzi modernizovali, sa cime i do kada su sluzili u njihovoj mornarici. isto kao i razlog zasto su ih povukli, pa mozes I njih da konsultujes…

r

Mislim da je osnovna funkcija ovog aviona da bude lansirna platforma Exoset raketu i zato je i kupljen od Argentine pre rata oko Foklanda. Kada su se stvari zaoštrile pred rat Francuzi su odbili da isporuče dotane rakete što je i bio glavni razlog poraza Argentinaca.

Odgovori
B

Ma, glavni razlog poraza je krive procjene koje su polucile jos gore odluke.

M

Gospodine Zivojine Bankovicu imam jedno pitanje za vas
Zasto Srbija ne kupi neke druge avione kao sto su: Su-25 koji je odlican jurisnik, MiG-25 koji je jedan od najbrzih lovaca na svetu, Su-27 koji cak i bolji od MiG-a 29, ili jednostavno zasto ne kupimo od Madjarske MiG-ove 29 da imamo jos koju eskadrilu???

Srbije nije puno bogata zemlja ali valjda ima para da poveca i nadogradi svoju avijaciju u skladu sa svojim mogucnostima i potrebama!!!
Puno bi mi znacilo da mi odgovorite, POZZ!

Odgovori

МиГ-25 нема смисла куповати јер нам такав авион не треба, плус застарео је, скуп за коришћење а у свету га користи још само Алжир.

Су-25 се може набавити само као полован али се о томе не размишља јер наравно имамо Орлове.

Су-27 се такође више не производи, можда би се могао набавити половни али је МиГ-29 тренутно ипак најоптималније, додуше привремено решење.

Мађарска је до пре неколико година продавала део својих 29-ки, то се могло купити само уз сагласност Русије. Међутим мађарски авиони исувише дуго стоје неоперативни, на отвореном, повучени су из употребе 2010.

Србија тренутно кадровски није способна да у свом наоружању има више од једне ескадриле ловачких авиона.

S

Za MiG-25 ne treba puno istrazivanja. Najmladji moguci MiG-25 sada ima 33 godine. Ostalo ih je vrlo malo i to izvidjaca. Kao platforma to je slepa ulica, a kao lovac je bio sa prosecnim uspesima, i pored svih karakteristika. Stavise, on i nije projektovan kao lovac, nego kao presretac, sto je pomalo zaboravljena klasa, kompletno beskorisna Srbiji. Sve i da mozemo da zberemo novac za MiG-31 (naslednika), to je nelogicna odluka.

Madjarska je penzionisala sve Migove pre 7 godina. Da su u letnom stanju (a po svim podacima nisu), zar ne mislite da bi ih Madjari koristili? Nisu toliko bogati da im upotrebljivi avioni leze neiskorisceni :) .

M

Hvala vam na odgovoru.

A sta bi to po vasem misljenju Gosp. Bankovicu bilo dugotrajno resenje za nase RV i PVO to jest koji avioni i koliko njih?

Odgovori
M

Živojine mislim da bi ste mogli da napišete kolumu šta bi našem rv-u sve bilo potrebno od lovaca, helikoptera pa do transportnih aviona i naravno pvo sistema.

О томе можемо говорити тек пар година пре 2030. када се будемо спремали да из употребе повучемо МиГ-ове 29.

Набавка авиона зависиће пре свега од политичке и економске ситуације.

Претходни одговор био је намењен Милошу Ристићу.

Милош

Тешко је написати тако нешто, шта би нам требало. Јер жеље и могућности су једно а реалност сасвим друго.

M

Živojine hvala na odgovru i naravno realnost je nešto drugo, ali ne verujem da bi srbija trebala da uloži u celokupnu vojsku kao Izrael ali kao Grčka itekako. Pošto Je Grčki budžet preko 4% procenta bdp-a a naš samo 1,3% mislim da bi se moglo mnogo da učini. Svi pričaju o migovima a niko ne priča o realnim novčanim resursima (vojni budžet) kojim država hoće da podrži te avione tokom same eksplatacije a ne modernizacije ili remonta. Znam da je teško reći šta je potrebno pošto sigurno važi pravilo što više to bolje, ali ono što je preko potrebno bi bilo lepo znati. Ne želim nikakv zvanični odgovor nego vaše lično mišljenje o opremi koja je potrebna o kojoj slobdno napišite vaše mišljenje a NE mišljnje ministarstva ili po realnom stanju državnog i vojnog budžeta. Mislim da ste vi neko ko se dovoljno i stručno razume tematiku rv-a tako da bi voleo da znam šta je potrebno, izostavite novac, stanje države i napišite vaše mišljnje šta je potebno. Hvala u napred.

Знате ли да је у буџету за 2015. годину за функционисање комплетног РВ и ПВО било предвиђено само 9 милиона евра?

Сад упоредите са тим да нам за коришћење ових 10 МиГ-ова 29 треба годишње неколико десетина милиона евра. А где је остало?

То Вам све говори…

Дакле за почетак, потребно је издвојити довољно новца за нормално функционисање овога што сада имамо….

J

Malo ko zna da je Argentina pocetkom 20.veka bila medju 15 najbogatijih zemalja sveta,a 1920 su bili cak 9-ti po bdp na celom svetu,sta se posle desilo niko nezna,mozda im je isuvise srljanja u socijalizam doslo glave,mada mnogi kazu da im je sudbina zapecacena zbog sukoba oko Foklanda,i da im je zapad tada dodelio ulogu sirotinje iz koje ce se tesko iscupati. Inace rudno vrlo bogata zemlja pogotovo rudom srebra na spanskom „Arghetina“ znaci srebrna.
Obozavam ovu zemlju neverovatnog kontrasta,zemlja u kojoj se nalazi i najvisa i najniza tacka J.Amerike sa razlikom od 6.000 m.Inace spanski koji se prica u Buenos A. je slican spanskom koji se prica u juznom delu zemlje kao srpski poljskom jeziku. Iskreno krivo mi je sto propadaju,tolika zemlja koja ostaje bez LA ova kupovina mislim da ne resava mnogo toga,mozda bi trebalo da se mi pouceni ovim primerom sa malo vise postovanja odnosimo prema nasim migovima.
Samo mi dve stvari nisu jasne prvo sto se vise ne okanu Francuske tehnike,i drugo sta cekaju Kina i Rusija,pominjali su se i j10 i mig29,za j10 su kao trebali da budu prvi strani korisnik,znam da su svorc ali cudime da im ne izlaze u susret. Zivela bratska Argentina

Odgovori

Аргентинци су ишли да гледају ЈФ-17 а били су заинтересовани и за половне или нове МиГ-ове 29.

По последњим информацијама на видику је набавка 12 до 24 јужнокорејских ФА-50.

J

Za fa 50 nisam znao,ipak mislim da je to pogresno u njihovom slucaju,avion jeste dobar ali…ako hoce trenazno borbeni mogu da uzmu L15(jl10) kada vec koketiraju sa kinezima duplo je jeftiniji,a to moze da im otvori prostor za nesto jace. Fa 50 je mozda i najbolji u svojoj klasi ali po meni je preskup. Jf17 bi im verovatno resio problem mozda je bas taj avion najbolji u srazmeri cena-kvalitet,meni samo nije jasno da li je taj avion stvarno toliko jeftin,cene po kojima ga je narucio Mijanmar deluju mi nestvarno. Pa bi pitao vas Zivojine da li se zna pouzdano kolika je cena tog aviona,jer Kinezima je tesko uci u trag kada su cene u pitanju,gori su od Rusa.
Bilo kako bilo jf17 je skroz ok,gripen za sirotinju na neki nacin,mada to sto ga kinezi ne uvrstavaju u svoje rv bas mu i ne ide u prilog. Mozda ubace blok 3 on je valjda u najavi trebalo bi da ima aesa radar,Argentincima su verovatno ponudili blok 1 ili 2.

Мислим да би о набавци морало да се размишља много раније, јер, ако будемо донели, пре свега политичку, одлуку да пређемо на било ког другог, читај западног, добављача – произвођача, требаће нам доста времена за обуку летног и не летног особља, а да не спомињем то да се уговори склапају на по неколико година, са испоруком првих авиона после годину или две…

Јоца

Погледајте линк.

Argentina perto de adquirir de 12 a 24 jatos KAI FA-50 da Coreia do Sul

http://www.aereo.jor.br/2017/10/02/argentina-perto-de-adquirir-24-jatos-kai-fa-50-da-coreia-do-sul/

Што се тиче цена војних авиона Кинези су ту веома тајанствени као и што се тиче објављивања коме су ваздухоплови продати.

n

da li ce biti modernizacija orlova ili ce samo prototip leteti na aeromitinzima i sta je sa supergalebovom modernizacijom

Odgovori

Одговор се односио на пост Живојина Банковића, везан за замену авиона и размишљање о томе пре 2030…

Слажем се Игоре али не можемо прогнозирати ко ће бити на власти у периоду од на пример 2024-2028. И какву ћемо политику водити до тог периода.

A

Da je bilo pameti, Srbija bi nabavila španske Mirage F1m. Po svemu bolja opcija od Mig 29…

Odgovori
M

Gosp. Bankovicu, da li cemo 8 MiG-ova 29 dobiti od Belorusije na poklon ili cemo ih platiti, posto su se obe price bile u medijima?

Odgovori

За сада немамо поузданих информација да ћемо од Белорусије добијати ловце и ПВО системе.

A

Milos Ristic: Koliko znam bilo je price da ce beloruija da nam donira Migove ali modernizaciju moramo sami da platimo.
Kod nas mnogi zele sve bezplatno i mi ne moramo da modernizujemo avione ali onda nisu bas nesto.
Ubedjen sam da bi svi drugi avioni bili preskupi posto nije samo kupiti avione trebaju piloti i tehnicari da se obucavaju i rezervni delovi, naoruzanje da se kupi pa cena odrzavanja ,cena sat vremena leta.

Odgovori
M

Aramis

U januaru ove godine pricalo se da cemo dobiti 8 MiG-ova 29 od Belorusije besplatno, a da cemo kasnije da ih modernizujemo na Beloruski standard „BM“, ali pre par dana su neki srpski mediji preneli kako cemo kupiti od Belorusije 7 MiG-ova 29 i 1 divizion S-300 po najpovoljnijoj ceni.

Slazem se sa tobom da se moraju uz kupovinu aviona i mnoge druge stvari obaviti kako sve funkcionisalo savrseno, ali ako mi nemamo novca za kupovinu aviona tipa MiG-29 ili slicno zasto onda kupujemo ovih 7 Beloruskih 29-ki a ne dobijamo ih na poklon kako je prvo javljeno?!

Cak i da modernizujemo Orlove i Super Galebove i njima ce zivotni vek da istekne pa cemo uz Visenamenske lovce morati da kupujemo i Skolsko-borbene avione i eventualno jurisnike tako da sve to jako puno kosta, jedini izlaz nam je jaca ekonomija i veca ulaganja u RV i PVO Vojske Srbije.

Pozdrav.

R

Nista drzavi nije preskupo kad zeli nesto kupiti. Desetak godina eksploatacije ovih deset MiG 29 zrakoplova kostat ce izmedju pola milijarde i milijardu eura. Vjerovatno, ako ne i sigurno, blize ovoj drugoj brojci. Gosp. Bankovic, vrstan strucnjak cije tekstove i komentare rado citam, vec zna pribliznu cijenu koristenja MiG-ova. Volio bih znati njegovu grubu procjenu troskova.
E, sad, da li je sve to pametno, racionalno, potrebno…..

P

Uh, znaci po godini dana izmedju 50 I 100 milkica.
znaci po avionu izmedju 5 I 10, znaci min 15.000 evra dnevno po avionu…sa uracunatim bruto platama zemaljskog osoblja i pilota?
Ma ti si zalutao ovde..

R

Pavle
Da, povremeno zalutam ovdje jer me zrakoplovstvo zanima, a ovdje zaista mogu procitati izvrsne clanke, komentare strucnjaka i onih manje strucnih poput men, koji nisu iz zrakoplovne ili druge srodne struke. Nastojim ne vrijeđati, a ono sto ne znam jednostavno pitam pa je tako i moj komentar bilo jedno jednostavno pitanje. Naime, nigdje se ne spominje ukupni trosak eksploatacije MiG-ova do isteka zivotnog vijeka i volio bih znati taj podatak, jer znam da nije jeftino.

a

Argentina vec duzi vremenski period pokusava da svoje RV digne na noge. Bilo je tu nekih pregovora oko Francuskih i Spanskih Mirage F1, oko Cileanskih Mirage, mislim da su kontaktirali i Izraelce oko njihovih Kfirova koji se vise ne koriste, te o dodatnom produzenju resursa njihovim A4 (koji su vec na jednom posebnom standardu) i koliko je meni poznato, cak se pokusavaju nabaviti i Mig-29 od Rusije, iako im generalno ne odgovaraju! Znaci, imaju velikih ekomonskih problema, politicki ih ometa Britanija da nabave moderne avione, a SAD nekako neobicno gura – Pampa phase 2 i phase 3 rade u saradnji sa Lockheedom, Pucara se modernizuje sa americkim Pratt & Whitney motorima i za sve americke helikoptere koje koristi Argentinska vojska SAD uredno snabdjeva dijelove – s druge strane ne dozvoljavaju prodaju Gripena (a ni drugih borbenih aviona, da budemo iskreni) zbog americke tehnologije koju posjeduje. Na nekom forumu sam procitao da ce ovo ometanje trajati sve dok UK ne bude imala potpuno operativan nosac aviona sa F-35 avionima sposobnim da u svakom trenutku intervenisu i budu dominantni nad Falklandskim ostrvima. Koliko je ovo istinito i realno, pojma nemam, ali ima smisla…

Odgovori
i

Mislim niko nista ne cita. Argentina je narucila T6C za dosta puno para. Taj deo avijacije im je u raspadu. Imaju unapredjenje Pucare i Pampae i dosta im je, izgleda da nemaju ili para ili inzenjera. Nema se za sve. Posebno kada imas domace kocnicare.

Odgovori

Аргентина је веч примила прва 4 Т-6Ц+ у наоружање. Купила је и школске авионе Г120ТП и П2002ЈФ.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ZZ na: [POSLEDNJA VEST] Erbas preuzima C Seriju

Pregovori o preuzimanju programa nisu toliko novi, vec se suskalo na prolece o tome, ali su navodno bili propali. Ovo je takodje bio i strateski potez da se ne desi kao sto je bilo sa auto industriojom gde su uleteli Kinezi i kupili gotov proizvod, npr Volvo Automobile. Na duge staze ovde je jedino profitirao…

18. Oct 2017.Pogledaj

Strahinja na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

Tako mi je zao sto necu moci da prisustvujem ovom dogadjaju. Zadnjih nekoliko aeromitinga i dogadjaja me prati maler da uvek imam obaveze na taj datum a plus zivim daleko od BG. Srce mi se cepa zbog toga, jer se jos uvek secam zadnja dva devedesetih Kada sam kao klinac gledao Su-30 i Grcki Miraz.…

18. Oct 2017.Pogledaj

Beduin na: [ANALIZA] Da li donirani avioni iz Rusije zaista pripadaju 4+ ili 4++ generaciji?

A daj mi kazi zasto ljudi uzimaju nove aute nakon nekog vremena? Pa ti mozes i s ficom ili stojadnim funkcionirat bez problema pa to sigurno ne cinis vise.

18. Oct 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO REPORTAŽA] Bili smo na probi „Slobode 2017“

У једном тренутку заиста није летела нити једна српска 29-ка. Није пракса да се код МиГ-29УБ фарба нос, радом код једноседа је од другачијег радиопрозрачног композитног материјала и он обично има другу боју. Реалан период довођења рускиха виона нна наш стандард је неколико месеци.

18. Oct 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Ugrožava li Zagreb beogradski aerodrom?

Naravno da sezonski letovi nisu isto što i letovi koji se obavljaju tijekom cijele godine? No, jednako tako je totalni diletantizam reči da sezonski letovi nisu long-haul. Eurocontrol definira long-haul kao letove koji su preko 4.000 km. Zagreb-Dubai to jest, Beograd-Dubai to nije. No, molio bih da istovremeno ne mješate širokotrupce (wide-body) i long-haul. Širkotrupci…

18. Oct 2017.Pogledaj