BEG airport status
Izložba MSPO u Poljskoj: WB Group promoviše izviđačko-udarni sistem SWARM Bespilotna letelica FlyEye čini deo sistema SWARM / Foto: Igor Božinovski

Izložba MSPO u Poljskoj: WB Group promoviše izviđačko-udarni sistem SWARM

Najveća privatna kompanija namenske industrije u Poljskoj, WB Group iz mesta Ozarow Mazowiecki, iskoristila je priliku da na međunarodnoj izložbi odbrambene industrije MSPO predstavi izviđačko-udarni sistem SWARM koji integriše postojeće proizvode kompanije, mini bespilotnu letelicu FlyEye i borbenu mini bespilotnu letelicu (C-UAV) Warmate.

BPL FlyEye koja se lansira iz ruke operatora, obezbeđuje dnevne i noćne ISR mogućnosti (Inteligence, Surveilance and Reconnaissaance – prikupljanje podataka, osmatranje i izviđanje) u dometu (Line-of Sight) od 30 km u trajanju leta od 2,5 časa tokom kojeg FlyEye uglavnom radi u tišini, u tzv. glider modu a elektro-motor se koristi u oko 20 procenata trajanja misije.

Šema taktičkog razmeštaja sistema SWARM / WB Group via Igor Božinovski

C-UAV Warmate daje sposobnost visokopreciznog udara veoma brzog odziva na ciljeve koje je prethodno identifikovala bespilotna letelica FlyEye. Sa masom od svega 4,5 kg, Warmate može ostati u vazduhu 50 minuta i ima operativni domet od 12 km a upravljanje se vrši preko zemaljske kontrolne stanice koja je bazirana na tabletu, i uređaja za prenos podataka montiranog na stativ.

Sistem SWARM omogućava pripajanje mobilne izviđačke i udarne jedinice (RSU) strukturi oružanih snaga, sa glavnim fokusom na specijalne jedinice. I dok se mobilnost sistema, u zavisnosti od odluke kupca, obezbeđuje preko samohodnog točkaša ili guseničara, ili vučenog vozila, WB Group je predložila strukturu RSU koja se sastoji od dva vozila za komandovanje i izviđanje, i pet potčinjenih vozila sa udarnim BPL.

Za sistem SWARM zaintereovani su korisnici BPL FlyEye / Foto: Igor Božinovski

Sva komunikacija između različitih vozila unutar mobilne izviđačke i udarne jedinice olakšana je visoko uspešnim digitalnim sistemom Fonet za prenos podataka i prenosa informacija glasovnim putem, koji proizvodi WB Group i koji je u svetu instaliran na preko 6000 vozila. Korišćenjem uskopojasnog radio uređaja, Fonet omogućuje prenos podataka između mobilnih izviđačkih i udarnih jedinica na udaljenosti do 20 km.

Magazinu Jane’s Defence Weekly rečeno je da je WB Group trenutno u poodmaklim razgovorima sa dvema državama o isporuci sistema SWARM do kraja 2018. godine. Istovremeno je Džejnsu potvrđeno da su borbenu mini BPL Warmate naručile tri azijske i evropske države koje već koriste, u borbi dokazanu BPL FlyEye. Među njima se nalazi i jedna neimenovana država članica NATO. 5. septembra WB Group i ukrajinska državna firma SpetsTechnoExport sklopili su sporazum o isporuci BPL Warmate Ukrajini.





Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ix na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Ako će ti aerodromi da poguraju regionalne ekonomije (a hoće) onda profitabilnost stvarno ne bi trebalo da nam bude zvezda vodilja. Mali regionalni aerodromi treba da predstavljaju neku vrstu državne pomoći svojim regionima a ne tobož mašine za pravljenje novca. U tome je sva mudrost. Jedini aerodrom u Srbiji koji ima smisla pominjati u kontekstu…

26. Sep 2017.Pogledaj

vesko na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Alene ocito ti nije jasno jer je recimo Insbruck u Austirji koji vazi za izuzetno tezak aerodorm tkz C kategorije za koji je u pripremi letjenja potrebno da se prodje vjezba na simulatoru na znacajno manjoj nadmorskoj visini od aerodroma Ponikve.Imas li ti dana radnog staza u civilnom vazduhoplovstvu covjece ?Zasto stalno pises kao da…

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar na: Postavljen simulator letenja Boinga 737-800 u putničkoj zgradi Aerodroma Nikola Tesla

Umesto da ušrafe daske na wc šoljama i oribaju te iste toalete, te bolje označe signalizaciju za kretanje i upućivanje po aerodromu, oni se igraju. Jer eto time se stavlja na "mapu evrope". Žalosno.

26. Sep 2017.Pogledaj

Djape na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Imaju li aerodromi regije LCC, cargo ili business alternativu?

Super, ajd da ulozimo jos koji milon eura u Kraljevo pa da napravimo konkurenciju Nisu, koji nije profitabilan sa 300.000 putnika, koji je na 150km od Kraljeva pa da imamo dva neprofitabilna aerodroma.

26. Sep 2017.Pogledaj

Petar Čelik na: Etihad ervejz uveo plaćanje avio-karata na rate od 3 do 60 meseci za region Bliskog Istoka

niska cena nafte i odmah stisla kriza i na bliskom istoku. sledeće je plaćanje preko administrativne zabrane. šalu nastranu, bilo bi interesantno kada bi neka kompanija uvela plaćanje u kriptovalutama, npr bitkoinu i ethereumu, za početak.

26. Sep 2017.Pogledaj