BEG airport status
Miloradović za Radio Slobodna Evropa: Nema odlaganja dolaska MiG-ova, možda prvo stigne pet aviona Prvi donirani ruski MiG-29 trebao bi da poleti 6 meseci nakod dolaska u Srbiju / Foto: Anton Pavlov

Miloradović za Radio Slobodna Evropa: Nema odlaganja dolaska MiG-ova, možda prvo stigne pet aviona

Intervju sa pomoćnikom ministra odbrane Nenadom Miloradovićem koji je objavio Radio Slobodna Evropa (RSE) doneo je dosta novih detalja u vezi sa dolaskom ruskih MiG-ova 29. Otkriveno je da oni uskoro stižu ali da će datum njihovog dolaska biti poznat tek nakon ukaza predsednika Rusije i nakon tehničkih usaglašavanja. Jedan avion će možda ostati u Rusiji na remontu, a lovci će najverovatnije biti dopremljeni transportnim avionima.

– Stručne službe dve strane i nadležni organi intenzivno rade na realizaciji projekta. Razmišlja se o tome da jedan od šest doniranih MiG-ova 29 bude remontovan u Rusiji, iz tehničkih razloga za potreban nivo radova na tom avionu – rekao je za RSE Miloradović.

Po njegovim rečima stručne službe koje su na tehničkom nivou uključene u ovaj posao usaglašavaju detalje koji se tiču organizacije transporta.

Avioni iz Rusije uskoro stižu i tu nema nikakvih odlaganja. Postoji više opcija za dolazak MiG-ova, ali trenutno je najverovatnije da će biti rastavljeni u Ruskoj Federaciji i dopremljeni transportnim avionima. A koliko njih, pet ili svih šest, zavisi od toga da li taj jedan MiG-29 dolazi ili ipak ostaje tamo na remontu, nakon čega bi bio naknadno isporučen. Planirano je da se oni remontuju u Vazduhoplovnom zavodu ‘Moma Stanojlović’ u Batajnici, od strane zajedničkog tima ruskih i srpskih stručnjaka, a osim remonta oni će obavljati i sve dalje programom planirane radove.navodi dalje pomoćnik ministra odbrane.

Kako će izgledati transport takođe se još uvek ne zna kao i da li će na prijemu aviona biti svečanog dočeka kome će prisustvovati i neko od ruskih zvaničnika.

– Sada imamo preče stvari da razmotrimo i usaglasimo. U svakom slučaju, to će biti propraćeno na odgovarajući način. Iz Rusije dolazi tim koji će avione istovariti i pripremiti za dalje radove na aerodromu u Batajnici. Zatim će doći odgovarajući timovi stručnjaka iz dve ruske firme koji će prvo izvršiti pripremu u samom zavodu ‘Moma Stanojlović’, i zatim raditi na remontu i produžavanju životnog veka tih aviona.  dodaje Miloradović.

Prva faza projekta, koja podrazumeva uvođenje ruskih MiG-ova u upotrebu, trebala bi po sadašnjem planu da se provede u roku od 9 do 12 meseci.

 – Prvi od tih šest aviona MiG 29 trebalo bi da poleti u Ratnom vazduhoplovstvu Vojske Srbije šest meseci nakon dolaska. Cilj programa, kada govorimo o širem aspektu ovog paketa, je da se sprovede dugo pripremano zanavljanje sposobnosti kontrole vazdušnog prostora Srbije. Program podrazumeva da se sa četiri aviona MiG 29 kojima trenutno raspolažemo i šest doniranih iz Ruske Federacije formira eskadrila koja će moći da izvrši tu misiju. Bezbedno nebo je naša međunarodna obaveza i doprinos evropskoj bezbednosti, jer ćemo mi biti nadležni za air policing misije iznad ovog dela evropskog neba.objašnjava Miloradović.

Vojno-tehnički aranžman sa Rusijom koštaće Srbiju 185 miliona evra.

 – U taj iznos spada finansiranje cele eskadrile od 10 aviona i svih radova na njima. Avioni iz Rusije se ne naplaćuju, šest MiG-ova 29 su donacija. Program obuhvata generalni remont i produženje roka službe za tri godine, a zatim za još 10 godina, za tih šest aviona i četiri postojeća MiG-a 29 Vojske Srbije. Zatim, paket modernizacije u dve iteracije tih aviona, nabavku potrebne količine rezervnih delova, zemaljske opreme, obuku, i nabavke novog paketa savremenijeg vazduhoplovnog naoružanja. Dakle, u taj paket spada modernizacija kojom će se povećati sposobnost tih aviona i obezbediti savremeno vazduhoplovno naoružanje, kao i oprema za njihovo održavanjerekao je u razgovoru za RSE pomoćnik ministra odbrane Nenad Miloradović.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Č

A šta bi sa onih 8 MIG-29 iz Belorusije ?

Odgovori
Be

@Čitalac

Belorusija je samo iskazala spremnost da donira 8 polovnih aviona Mig-29 i to je to.

U Maju će biti sledeći sastanak sa Belorusima u vezi sa mogućom nabavci.

Ako mi budemo odlučili da ih prihvatimo, oni će najranije stići 2018.

To opet zavisi od financijske situacije drzave.

Izgleda da naši planiraju da tih osam komada stacioniraju na aerodromu Ladjevci kod Kraljeva, pošto su Djordjević i Vućić posle posete Belorusiji spomenuli da će tamo u Ladjevcima praviti lagane kaponire da dezurni avioni ne stoje na otvorenom nebu.
Neverujem da su mislili da pokrivaju jurišnike Orlove nego dezurne parove Mig-29BM ili slično.
Verovatno će ti Migovi zameniti ili dopuniti broj Orlova ako se bude imalo para u budzetu.
Ako se to ostvari mi će mo od 2019 imati 18 Migova-29 šta je više nego što je imala SFRJ.

…a vi i dalje radite na crno, ne plaćajte porez i potprdavajte se nagradnim igrama na RTSu gde je cilj da se fiskalni računi uzimaju i tako spreči utaja poreza!
Procena je da oko 30% ukupnog prometa robe i usluga u Srbiji se dešava na crnom trzištu.
Ako zelite avione izadjite iz crne zone!

Mi

@beli

Sto ne ustede tih 30% tako sto odustanu od auto puta nis pristina drac? Samo ta jedna stavka je usteda u iznosu od 350 milijona evra.

Be

@Milan

Otkud vam ovakvo protivljenje plaćanju poreza?
Zašto trazite izgovor?

1. Taj autoput je tek u planu, mislim da čak ne postoji ni projekat. Proće još vremena dok to postane konkretno.

2. Dobar deo tog autoputa će verovatno financirati EU.

3. Autoput je za budućnost Srbije dosta vazniji nego borbeni avioni.

Autoput donosi novac a borbeni avioni gutaju novac. I to ne samo kada se nabavljaju nego i dok se odrzavaju.

Autoput donosi pare, omogućava brzi i lakši protok naše robe ka Kosovu i Albaniji, tako i narod brze stize od a do b!
Prošle godine smo imali izvoz u našu pokrajinu Kosovo od 400 miliona evra a uvoz je bio 40 miliona evra. Kada se napravi autoput, biće i više. Sa tim je povezano dosta radnih mesta.

Ali nama se zuri pošto ističu resursi preostalih aviona. Tako da je dobro što će doći u zadnjom momentu.

Pe

Vojno vazduhoplovstvo RS nije uporedivo sa vazduhoplovstvom SFRJ. SFRJ je svojevremeno imala oko 180 MIG-ova 21 u različitim varijantama koji je tada bio veoma savremen lovački avion. Bilo je tu i stotine komada drugih tipova aviona, zatim razvoj i proizvodnja sopstvenih aviona (G2, G4, Orao, da ne pominjem neke manje poznate avione, kao i klipne avione itd.). SFRJ je realno bila sila u Evropi, dok se Srbija sada bori da obezbedi avione za air-police.

Be

@Petar

Jasno mi je to! Samo sam uporedio broj aviona Mig-29 a ne celog RV.

Ni

@Petar
To da je SFRJ bila nekakva sila je najveći novinarski mit, šta reći za državu koja za vojsku izdvaja samo 1.5% dok ogromne sume idu na poklanjanje stanova i finansiranje pljačkaških projekata.Ne znam za Rv ali oficiri JNA su rat gledali jedino u propaagamdnim filmovima.

Ku

Konacno je posle dugo godina laganja i unistavanja pocelo da se radi ,sistematski i na duze vremenske staze ,nadam se da dolaze bolji dani za VS!

Odgovori
С

Лепа вест, драго ми је да да се напокон нешто покрене са мрве тачке.

Odgovori
Ni

Iako najviše mrzim MiG-29 ipak podržavam inicijativu da se spasi Ratno vazduhoplovstvo. Svaka čast bez obzira što su polovni, realno nemamo novca za nešto bolje niti ćemo u budućnosti imati već ćemo biti primorani da poput južnoameričkih zemalja nabavljamo jeftinu alternativu.

Odgovori
Ni

A sto mrzis Mig 29,sta bi ti neki Su ili nesto zapadno, i ja bi Su neki recimo al nema si novci, i papreno je.

BE

Ni ja nisam za mig 29 iz razloga zato sto je preskup za odrzavanje, ali ipak podrzavam ovu odluku zato sto nam je ovo jedino moguce resenje u ovom trenutku. Za nas je mig 29 skup za odrzavanje, mnogo bolje bi nam se uklopilo 16 gripena ili F-16. Mig 29 je avion sa dva motora i kao takav dosta skuplji za odrzavanje od f-16 ili gripena. Skuplji je cak nekoliko puta za odrzavanje. Naravno svestan sam i da je prelazak sa jednog tipa aviona na drugi skup proces. Upravo iz tog razloga najbolje resenje trenutno je mig 29SM. Takodje mislim da nam Amerikanci sad ne bi ni dali neku napredniju varijantu f 16 kao na primer F-16 C/D block 50/52. Koliko sam cuo pre nekoliko godina su nam nudili 12 polovnih f 16 iz nacionalne garde ohaja ali to je bila verzija f 16 a/b block 15. Tu je razlika izmedju miga i f-16. Kod miga mozemo dobiti najbolju mogucu verziju ka sto je SM ili cak SMT posto se spominje radar ZUK, zato sto imamo bolje politicke odnose sa rusima nego sa zapadom. Sto se tice Gripena odlican avion ali preskup za nas. Bolja verzija je oko 50 miliona po komadu. Mislim da ce posle miga 29 biti nabavljen nov mig 35 sto je logicno resenje. U ovom komentaru nisam rekao da su f 16 ili gripen bolji od miga 29 nego da bi nam vise odgovarali finansijski.

Ni

Beograd.
Daleko bi skuplje bilo uvoditi Gripen ili F 16 u upotrebu nego odrzavati Mig 29,jer urediti infrastrukturu za njih je papreno skupo i za te pare kupis eskadrilu Suhija, drugo daleko je bolje imati avion sa dva motora iz bezbednosnih razloga, i trece za Gripene i F 16 bi takodje mora i aerodrom da odrzavas konstantno i radis vise puta dne vno FOD cesljanje, pogledaj koliko je samo infrastruktura kostala Rumune u dve baze za F16 preko 600 mil eura.

Ni

„Ako se to ostvari mi će mo od 2019 imati 18 Migova-29 šta je više nego što je imala SFRJ.“

Pa nije ih mogla imati vise kad se raspala da nije ,imala bi ih vise nego Srbija danas :)

Odgovori
Ra

pre sezdesetak godina,kada je jrv,nabavilo polovne,,sejbrove,,svi su uspeli da dolete na batajnicu.ja ne znam sta je ovo sad sa ovim najsavremenijim mrca,rastavljaju ih,voze vozovima,kamionima…kapiram,dalekoje rusija…,a opet i libija nije blizu pa su ,,galebovi,,dobacili nekako,jos u proslom veku??..

Odgovori
Ž

Поента је у томе да би се донираним авионима у Русији, приликом предизвозне припреме, скинули уређаји за комуникацију, идентификацију и навигацију.

Такви сигурно не би требали да лете.

Du

Nece nato da dozvoli prelet aviona.

Ra

@zivojin pa ako skinu opremu sa aviona starog 30g sta onda ostaje?mozes li da objasnis kakvu opremu bi mi ugradili u te avione?cajavec?

Zi

Onu opremu koja je ugradjena u 4 postojeca aviona. Da se unificira flota. Na primer nasi umesto starog radarskog ekrana imaju visenamenski pokazivac MFI-54. Tu je i novi sistem komunikacije i navigacije. Nema npr. vise sistema blize navigacije RSBN.

Ra

@zivojin hvala na odgovoru,jos samo,ako mozes,cije je proizvodnje ta oprema,koju imamo na nasim mig 29?

Zi

Oprema je ruske proizvodnje.

Л

Само напред.Подхитно узети и Белоруских осам макар се и не модернизовали,нека чуче ту.

Odgovori
i

Caka je u tome da donacija vazi samo ako ih kod njih modernizujes. Tako da to jeste donacija ali samo imenom. Platis ti te avione samo se nezove porez nego dadzbina. Zbog toga nista od toga da cuce tu. Na tu foru bi i ja uzeo jedan da se ima dete sa cime igrati u dvoristu , a bogame i tata ponekad:)

@Zivojin

Mozes li, molim te da objasnis kakvo je to produzenje resursa za 3 godine, pa za 10 godina i da li si IKADA do sada cuo tako nesto? I gde je nestala ona 1 godina o kojoj je ministar pre nesto malo vise od 2 meseca pricao (on je spominjao 14 godina)????

Odgovori
Ž

С обзиром да су авиони стари 28 до 30 година и да РСК МиГ нуди продужење века на 40 година, поменуте цифре продужења ресурса за три а затим за још 10 година ми нису сасвим јасне.

Ra

pa te 3g su dok se budu vukli po remontu,a onda kad se zavrsi remont,jos 10g

Zi

Opet nema logike. Jer ruskim avionima ne treba remont (sem ovog jednog koji se sada spominje) a na onima koji ove godine budu stari 30 godina prelazi se na odrzavanje po stanju. Nasi avioni idu na remont sledece godine i ako im se produzi vek do 40 godina oni mogu da lete do 2027.

sr

a kako ce doci do svecane primopredaje aviona ako dolaze rastavljeni?sklopice ih pre toga ili u delovima?

Odgovori
ka

Srbija bi trebala ugasiti ratno vazduhoplovstvo..samo zadržati školske avione..jak 130 ili nešto slično.. a pare uložiti u nešto korisnije i pametnije

Odgovori
Jo

Pa koja je onda svrha „skolskog“ vazduhoplovstva ako ono nije uvertira za nesto vise.Treba razumeti rec „skolsko“pre nego sto se nesto komentarise.To je kao da si reko Srbija treba da ukine uvoz i prodaju automobila a da ostavi samo auto skole.Neki ljudi su skloni da kazu „treba ukinuti avijacuju smanjiti vojsku,to je sport za bogate“ ne dragi moji placati oko sto mil.godisnje za razne vladine i ne vladine organizacije kititi BG za n.god.ka da je New York,placati milione za dolazak Madone i koje kakvih ( ne i Stonsa ) praviti nepotrebne puteve ko npr.Nis-Pristina e to je sport za bogatase a vojska je nuzda kao i zdravstvo za avione,pvo,tenkove,magnetne rezonance,gama nozeve,inkubatore itd.mora da ima,a za ostalo ako bude,bude

Da

@Joca
Tako je!

Sr

covek je mozda mislio da se odrzava trening i obuka dok se ne stvore uslovi da se nabavi nesto kvalitetno.nije losa ideja.

gi

Vracanje borbene avijacije, nakon gasenja na par godina, Argentina je obracunala na iznos veci nego remont plus odrzavanje Etendarda i A4 u periodu od 7-8 godina…

Mi

mali budžet_= polovni avion, novi su preskupi za nas
Gripen E koštao Beazil oko 1,1 milijardu Kruna, pa
izvolite, ono cena naleta je ispod 5,000$ po satu Jane s
nema podatke za MiG-29, sličan avion F/A-18 po satu košta oko 12,000$. Oružije prava sitnica Meteor preko
milionče, na primer, jeste može izraelski Derbi malo jeftiniji. pominje se za BUK cena 60M € po bataljonu, sličan sistem evropske proizvodnje EDAMS sa raketa-ma CAAM i CAAM-ER dometa 20 i 45km košta tu negde
po bateriji, jeste modularni i počeo da se proizvodi 2016, a ne 1984. ali da citiram kolegu plati porez pa će i za vojsku biti. Muka naša trošili smo kredite na glupo-
sti, pa sad, nemamo izbora šta kupiti, a moramo da se
ponovimo. Jedino mi žao možda smo mogli da uzme-mo polovne Mirage-2000-5 ili -9 od UAE, ali onda i sve
ostalo od njih, sirotinji, ili buvljak, ili kad niko ne gleda,
mada i 29-ke i BUK-ovi nisu za potcenjivanje, dobra je
to oprema, čak izvaredna.

Odgovori
Ve

Sta je edams?Da nisi mislio na meads?

Ra

definitivno nismo u poziciji da biramo.svedjani su odbili svaku vojnu saradnju,usa nam nikad ne bi dala f16 jer i nismo neki pouzdan saveznik,zemlje nato,takodje.propustena je sansa sa uae mirazima,mada je pitanje kako bi to proslo da se pokrenulo.izrael prodaje novo sto znaci skupo..ostaje kina i rusija. kina prodaje novo,ostaje na kraju jedino ova varijanta sa mig 29.nazalost,politika je u toj trgovini jako bitna,kao i novac,a mi,nazalost i sa jednim i sa drugim,stojimo jako slabo.treba biti realan.

Ra

@zivojin hvala!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj