BEG airport status
Er Berlin bankrotirao, Etihad ne želi da nastavlja sa većim ulaganjima Er Berlin podneo zahtev za privremeni postupak nesolventnosti / Foto: Er Berlin

Er Berlin bankrotirao, Etihad ne želi da nastavlja sa većim ulaganjima

Avio-kompanija Er Berlin bankrotirala je nakon što je glavni akcionar Etihad objavio prestanak finansiranja, prenosi „Associated Press“.

Kako pišu, iz Ministarstva ekonomije i Ministarstva saobraćaja saopšteno je da će avio-kompanija dobiti zajam u iznosu od 150 miliona evra kako bi za sada mogla da nastavi sa obavljanjem letova. Ipak, prema saopštenju Er Berlina, nakon što je Etihad povukao sredstva za finansiranje kompanija je došla do zaključka da za njen dalji opstanak „više ne postoji šansa“.

Takođe, kako bi nastavilo sa restrukturiranjem, Er Berlin je u lokalnom sudu u Berlinu podneo zahtev za privremeni postupak nesolventnosti, saopšteno je iz Lufthanse. Prema navodima Lufthanse, ta kompanija i nemačka Vlada podržaće napore Er Berlina za dalje restrukturiranje. Time će se osigurati da svi avioni koji trenutno lete u floti Er Berlina i koji su pod ugovorom o lizingu za Eurovings i Austrian nastave da opslužuju letove.

Kako stoji u tom saopštenju, Lufthansa je trenutno u pregovorima sa Er Berlinom po pitanju preuzimanja dela Er Berlin grupe i u procesu istraživanja mogućnosti zapošljavanja dodatnog osoblja.

Tim povodom je iz Etihada rečeno da je Er Berlinu u ranijim slučajevima kada se suočavao sa izazovima održavanja likvidnosti pružana znatna podrška, kao i tokom programa restrukturiranja u proteklih šest godina. Takođe, u aprilu ove godine Etihad je obezbedio 250 miliona evra dodatnih sredstava za Er Berlin i pružio podršku u iznalaženju strateških opcija za dalje poslovanje.

Ipak, poslovanje te kompanije naglo se pogoršalo što je onemogućilo da prevaziđe probleme i implementira alternativna strateška rešenja, kažu iz Etihada:

– Sticajem okolnosti, kao većinski akcionar, Etihad nije u mogućnosti da nastavi da nudi sredstva i time dodatno povećava sopstvenu finansijsku izloženost. Ipak, ostajemo otvoreni za pomoć u pronalaženju komercijalno održivog rešenja za sve strane.

Očekujemo da će Er Berlin nastaviti da obavlja letove tokom stečajnog postupka. Ostvarujemo komercijalnu saradnju sa tom avio-kompanijom u brojnim oblastima, koja između ostalog obuhvata i kod-šer letove. Pružićemo podršku rukovodstvu erberlina u ovoj teškoj situaciji. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ga

Dalje razvoj situacije u EAP grupi.
Ovde loše vesti dolaze već duže vreme pa i nije iznenađenje. Činjenica je da koncept nastanka EAP grupe nije dao očekivane rezultate i sada dolazi do kraha. Zlonamerni mudraci će odmah izraziti zabrinutost za Air Serbiu, što je posebna tema, ali sve ovo je od uticaja. Činjenica je i da se u tom kontekstu dešavaju neke nove stvari u ovoj letnjoj sezoni, koje mnogi neprimećuju. Alitalije je obnovila letove ka primorju Hrvatske a Air Berlin nije smanjio frekvenciju ka Beogradu, tako da izgleda da nečelni dogovor o sinergiji sa Air Serbia nije ispoštovan. Alitalia je putnike sa FCO, ka Hrvatskoj trebala upućivati preko Beograda, a Air Berlin, je kao kontra uslugu ASL za konekcije preko TXL ka Severnoj Americi, trebao poštovati interese ASL u Beogradu i u skladu sa tim praviti red letenja BEG-TXL, što izgleda da nije slučaj.
U ovoj priči, svi gledaju svoj interes, sem ASL. Sinergija o kojoj je J. Hogan govorio u Londonu prošle godine i potpuno nestala. Vrlo važno je da sada i ASl kao član EAP grupe uvidi šta je njen interes, dok ne bude prekasno.

Odgovori
Vo

Ljudi iz JU nisu toliko mudri da to i uvide. Sve dok upravljanje obavlja EY ne mozemo ocekivati boljitak. I dalje cemo iznajmljivati avione po mnogo vecim cenama od trzisnih, i dalje cemo dizati kredite od EY po mnogo gorim uslovima nego od domacih banaka i dalje cemo raditi onako kako nam kazu…

Jo

задњи пут када сам проверио, Ер Берлин не лети за Београд. летове им обавља Ер Србија

Ga

Moram da se ispravim, ponovo sam proveravao letove Air Berlina, ne leti ka Beogradu.

Vl

Hoganov koncept udruživanja aviokompanija kroz sinergiju je vizionarski i jednog dana će zaživeti. Sad nije uspeo.
Veoma slično kao LCC I Loganair. Uništila ga je konkurencija i ako je imao skoro identične ideje kao današnji LCC.
Ovaj put je saradnja Lufthanse sa još ponekim igračima u Evropi i šire, a preko svoji Država i Vlada pobedila. Videćemo kako će se odvijati budućnost.
Klasične Alijanse su prevaziđene. Dokaz za to je da u Evropi najveći broj putnika nije prevezla niti jedna Alijansa, već jedan LCC.
Kako i kuda će ići razvoj civilnog vazduhoplovstva narednih godina i decenija je veoma interesantna tema.

Odgovori
Vl

Greska u kucanju. Nije Loganair, već Lakers.

Al

Vladimire nije točno. Ryanair ima više putnika od Lufthansa Grupe, ali ne i od Star Alliancea. Čak štoviše, kada se zbroji broj putnika europskih članova Star Allance (Turkish, Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels, LOT, SAS, Aegean, TAP, Croatia, Adria) Ryanair nije ni blizu te brojke. Ryanair po broju prevezenih putnika nije jači ni od SkyTeama, ni oneworlda, čak ni od zbirnih podataka samo njihovih europskih članova. Kada bi ubrojili i sve članove pojedine alinase, ni svi LCC zajedno nisu jači od brojke putnika svake od tih alijansi.

A da je koncept Alijansi prevažiđen govore joint venture najvećih kompanija neke sa partnerima i izvan vlastitih alijansi, a ne broj putnika po alijansama.

Vl

Alene, napisah u Evropi, a evo i podatci.

https://www.facebook.com/sava.gucunski/posts/1434730603274161

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj