BEG airport status
Er Srbija postavila amblem na avione povodom 90 godina rada srpske nacionalne avio-kompanije Srpski nacionalni avio-prevoznik osmi najstariji na svetu koji još uvek postoji / Foto: Air Serbia

Er Srbija postavila amblem na avione povodom 90 godina rada srpske nacionalne avio-kompanije

Povodom obeležavanja 90. godišnjice, Er Srbija (Air Serbia) postaviće poseban amblem na svoje avione, saopšteno je iz kompanije.

– Amblem se postavlja na 21 Erbasov, Boingov i ATR-ov avion u celoj floti, i biće jasno vidljiv na trupu aviona.

Ovim amblemom ukazuje se počast bogatoj istoriji Er Srbije, tako što on u svom dizajnu spaja aktuelni logo sa dvoglavim orlom i logotipe svih svojih prethodnika – kompanija Aeroput, JAT i Jat ervejz. – navode u kompaniji.

 

A 319 sa specijalnim amblemom / Foto: Air Serbia

Avio-kompanija je prvobitno osnovana 17. juna 1927. godine pod imenom Aeroput, što Er Srbiju čini osmom najstarijom avio-kompanijom na svetu koja još uvek posluje.

– Svega nekoliko avio-kompanija na svetu ima istoriju dugu 90 godina, kao što ima Er Srbija, što ovaj jubilej čini veoma značajnim.  – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

„Putnicima će se 17. juna na letovima deliti čokoladice povodom godišnjice“ / Foto: Air Serbia

Povodom 90. godišnjica osnivanja prve srpske avio kompanije, Aeroput, u Beogradu će biti otkrivena bista Tadije Sondermajera kao deo projekta „U čast srpskih vazduhoplovnih velikana“ koji realizuje Udruženja linijskih pilota Srbije uz podršku Grada Beograda, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i Er Srbije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Lepo, ali nepotpuno. Dok nije usvojeno JAT-ovo „jaje“, grb je bio u obliku globusa sa krilima, a iznad se nalazila oznaka JAT i zvezda.

Odgovori
12

Mnogo su nestrpiljivi…

Odgovori
hr

Nit’ je JAT pravni sledbenik Aeroputa. Nit’ je AirSerbia pravni sledbenik bilo koje varijante JAT-a ( i na tome su do danas insistirali). Nit’ ovaj Kondic ima nekakav pojam o istoriji nacionalnih prevoznika Srbija/Jugoslavija kroz vekove. Bruka i sramota po ko zna koji put.

Odgovori
Is

Air Serbia i Jat su oduvek bili pravni naslednici Aeroputa i kao takvi su uvek bili medjunarodno priznati. Ovakav interes da se falsifikuje istorija i umanji znacaj Aeroputa, Jata i Air Serbije bez dokaza nije jedinstven. Isti interesi stoje iza teorije da Jat let 367 nisu oborili teroristi vec PVO Cehoslovacke.

ev

Kakve su ovo gluposti? Kakvih 90 godina Air Serbije? Aeroput je likvidiran 1948. godine, zabranjen mu je rad i osnovana je jedno potpuno nova kompanija. Znači, decembra meseca 1948. godine odlukom novih, posleratnih vlasti, prekinuta je svaka veza bivše kompanije sa novo osnovanom kompanijom a samim tim pada u vodu i ovaj kontinuitet od 90 godina.

Odgovori
Ch

Istorijske cinjenice su drugacije. Razlog je bio sto je drzava htela da izbegne nacionalizaciju Aeroputa, ali je efektivno Aeroput nastavio da postoji pod novim imenom i novim vlasnikom.

Mi

Kako su ovde ljudi ljubomorni pa to je strasno! To sto su koristili rupenu zakonu, menjali imena i slicno, ne znaci da nije ista firma.

Procitajte malo istoriju, a zatim precesljajte i ovaj portal, a komplekse malo smanjite.

Odgovori
Ma

Slazem se….

da

Milane, kompleksi su jedino kod onih koji nastoje da prikažu nešto što nema veze sa stvarnošću. To i rade upravo zbog kompleksa.

an

po tvojoj logici su skoro sve svetske aviokompanije naslednice nekih kompanija od pre 100 godina.

Ni

Realno Air Serbia je novoosnovana kompanija i nema nikakve veze sa ovim starijim kompanijama ali mi tako volimo se praviti blesavi i povezivati nespojivo.

Odgovori
Mr

Nije Tacno.
Nacionalna kompanija je menjala ime kako i nacija, drzava menjala ime. Kraljevina Jugoslavija, FRJ, SFRJ, SRJ, Srbija i Crna Gora I na kraju Republika Srbija.
Ni jedna od njih(Aeroput, JAT, Jat Airways) nije isla u konkurs. Zadrzala je kodove prema tome, kopanija je ostala ista.

Yr

Po toj logici ni Jat Airways nema nikakvih dodirnih tačaka sa Jugoslovenskim aerotransportom? Ako je nova firma preuzela kompletnu imovinu i zaposlene, zašto se ne bi smatrala istom kompanijom? Govorim o AS-JAT, nemam znanja šta se dešavalo prilikom tranzicije Aeroputa u JAT.

Odgovori

Sve medjunarodne obaveze, ono sto je ostalo od imovine i od ljudstva, JAT je uzeo od Aeroputa. I drzava vam je sto puta ime promenila pa je i dalje jedna te ista, ne mrda iz Andricevog venca 150 godina.

So

Cela poenta je u tome da su Aeroput, Jat i Er Srbija bili podsticani i subvencionisani od drzave. Otuda je taj kontinuitet. Iako je Aeroput bio akcionarsko drustvo da nije drzava 1928 stala iza ove avio-kompanije tesko da bi bil osnovani i razvili se 1930-tih

Odgovori
dr

Leteo sam Er Serbia-om 17 juna 2017. godine na dan velikog jubileja. Način kako su to obeležili sa čokoladicom od 7 grama, vrlo lose osmišljenim obraćanjem persera, je ponižavajuće za ako je Er Serbia nacionalna avio kompanija. Dalji komentari bi bili suvišni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj

Dejanera na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ja mislim da su ovi iz DASO-a prolupali. Zar ne citamo, na istom ovom portalu, kako je Hrvatska prosla vrhunski sa nabavkom polovnih Rafala ( a realno je da su stvarno prosli dobro) a da je Srbija preplatila nove avione (mozda i jeste) . Kako kazu razni strucnjaci ovde Hrvatska je kupila polovne avione koji…

26. Nov 2024.Pogledaj