BEG airport status
Er Srbija postavila amblem na avione povodom 90 godina rada srpske nacionalne avio-kompanije Srpski nacionalni avio-prevoznik osmi najstariji na svetu koji još uvek postoji / Foto: Air Serbia

Er Srbija postavila amblem na avione povodom 90 godina rada srpske nacionalne avio-kompanije

Povodom obeležavanja 90. godišnjice, Er Srbija (Air Serbia) postaviće poseban amblem na svoje avione, saopšteno je iz kompanije.

– Amblem se postavlja na 21 Erbasov, Boingov i ATR-ov avion u celoj floti, i biće jasno vidljiv na trupu aviona.

Ovim amblemom ukazuje se počast bogatoj istoriji Er Srbije, tako što on u svom dizajnu spaja aktuelni logo sa dvoglavim orlom i logotipe svih svojih prethodnika – kompanija Aeroput, JAT i Jat ervejz. – navode u kompaniji.

 

A 319 sa specijalnim amblemom / Foto: Air Serbia

Avio-kompanija je prvobitno osnovana 17. juna 1927. godine pod imenom Aeroput, što Er Srbiju čini osmom najstarijom avio-kompanijom na svetu koja još uvek posluje.

– Svega nekoliko avio-kompanija na svetu ima istoriju dugu 90 godina, kao što ima Er Srbija, što ovaj jubilej čini veoma značajnim.  – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

„Putnicima će se 17. juna na letovima deliti čokoladice povodom godišnjice“ / Foto: Air Serbia

Povodom 90. godišnjica osnivanja prve srpske avio kompanije, Aeroput, u Beogradu će biti otkrivena bista Tadije Sondermajera kao deo projekta „U čast srpskih vazduhoplovnih velikana“ koji realizuje Udruženja linijskih pilota Srbije uz podršku Grada Beograda, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i Er Srbije.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

N

Lepo, ali nepotpuno. Dok nije usvojeno JAT-ovo „jaje“, grb je bio u obliku globusa sa krilima, a iznad se nalazila oznaka JAT i zvezda.

Odgovori
1

Mnogo su nestrpiljivi…

Odgovori
h

Nit’ je JAT pravni sledbenik Aeroputa. Nit’ je AirSerbia pravni sledbenik bilo koje varijante JAT-a ( i na tome su do danas insistirali). Nit’ ovaj Kondic ima nekakav pojam o istoriji nacionalnih prevoznika Srbija/Jugoslavija kroz vekove. Bruka i sramota po ko zna koji put.

Odgovori
I

Air Serbia i Jat su oduvek bili pravni naslednici Aeroputa i kao takvi su uvek bili medjunarodno priznati. Ovakav interes da se falsifikuje istorija i umanji znacaj Aeroputa, Jata i Air Serbije bez dokaza nije jedinstven. Isti interesi stoje iza teorije da Jat let 367 nisu oborili teroristi vec PVO Cehoslovacke.

e

Kakve su ovo gluposti? Kakvih 90 godina Air Serbije? Aeroput je likvidiran 1948. godine, zabranjen mu je rad i osnovana je jedno potpuno nova kompanija. Znači, decembra meseca 1948. godine odlukom novih, posleratnih vlasti, prekinuta je svaka veza bivše kompanije sa novo osnovanom kompanijom a samim tim pada u vodu i ovaj kontinuitet od 90 godina.

Odgovori
C

Istorijske cinjenice su drugacije. Razlog je bio sto je drzava htela da izbegne nacionalizaciju Aeroputa, ali je efektivno Aeroput nastavio da postoji pod novim imenom i novim vlasnikom.

M

Kako su ovde ljudi ljubomorni pa to je strasno! To sto su koristili rupenu zakonu, menjali imena i slicno, ne znaci da nije ista firma.

Procitajte malo istoriju, a zatim precesljajte i ovaj portal, a komplekse malo smanjite.

Odgovori
M

Slazem se….

d

Milane, kompleksi su jedino kod onih koji nastoje da prikažu nešto što nema veze sa stvarnošću. To i rade upravo zbog kompleksa.

a

po tvojoj logici su skoro sve svetske aviokompanije naslednice nekih kompanija od pre 100 godina.

N

Realno Air Serbia je novoosnovana kompanija i nema nikakve veze sa ovim starijim kompanijama ali mi tako volimo se praviti blesavi i povezivati nespojivo.

Odgovori
M

Nije Tacno.
Nacionalna kompanija je menjala ime kako i nacija, drzava menjala ime. Kraljevina Jugoslavija, FRJ, SFRJ, SRJ, Srbija i Crna Gora I na kraju Republika Srbija.
Ni jedna od njih(Aeroput, JAT, Jat Airways) nije isla u konkurs. Zadrzala je kodove prema tome, kopanija je ostala ista.

Y

Po toj logici ni Jat Airways nema nikakvih dodirnih tačaka sa Jugoslovenskim aerotransportom? Ako je nova firma preuzela kompletnu imovinu i zaposlene, zašto se ne bi smatrala istom kompanijom? Govorim o AS-JAT, nemam znanja šta se dešavalo prilikom tranzicije Aeroputa u JAT.

Odgovori

Sve medjunarodne obaveze, ono sto je ostalo od imovine i od ljudstva, JAT je uzeo od Aeroputa. I drzava vam je sto puta ime promenila pa je i dalje jedna te ista, ne mrda iz Andricevog venca 150 godina.

S

Cela poenta je u tome da su Aeroput, Jat i Er Srbija bili podsticani i subvencionisani od drzave. Otuda je taj kontinuitet. Iako je Aeroput bio akcionarsko drustvo da nije drzava 1928 stala iza ove avio-kompanije tesko da bi bil osnovani i razvili se 1930-tih

Odgovori
d

Leteo sam Er Serbia-om 17 juna 2017. godine na dan velikog jubileja. Način kako su to obeležili sa čokoladicom od 7 grama, vrlo lose osmišljenim obraćanjem persera, je ponižavajuće za ako je Er Serbia nacionalna avio kompanija. Dalji komentari bi bili suvišni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

@Nebojsa Navodi u vezi sa taksama na INI su netacni. Iznosite pogresne podatke a sve to o cemu pricate je lako proverljivo. Pozdrav za Alena.

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

E da, kad bi bilo minimum volje... Bojim se da ste u pravu oko nedostatka vizije. Ne slažem se da je Banja Luka u povoljnijem položaju: 1. Sarajevo je daleko veći grad, sa daleko većom dijasporom, brojem turista, poslovnjaka, posebno iz arapskog svijeta... Bitno više potencijalnih putnika gravitira Sarajevu nego Banja Luci. 2. Tuzla je…

16. Aug 2017.Pogledaj

dembelan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Da kad bi bilo minimuma volje da se tako nešto uradi. Aerodrom Mahovljani su žrtva političkog sljepila i to će tako ostati. Ljudi koji su u menadzmentu nemaju apsolutno nikakvu viziju. A Banja Luka je u daleko povoljnijem položaju nego i Sarajevo i Tuzla. Mnogo više ljudi gravitira oko Banja Luke. Mnogo više je bolje…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Ma ne, naravno da ne, bože mili. Ali ova linija povezuje dva velika srpska etnosa. Samim time ona jest etnička linija, egzistencijalno bitna za Republiku Srpsku, te etnička obveza za Republiku Srbiju. Jednako kao što bi to morala biti i linija Zagreb-Mostar. Pritome većina putnika jesu Srbi (poslovnjaci, studenti, radnici, znanastvenici, sportaši, novinari, estrada, obrazovni…

16. Aug 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zašto Air Serbia ignorira Niš i Banja Luku?

Hvala puno Mladjo. Još nisam ni zagrebao problem BNX. No, kada se jednom odlučim napisati članak o tome bojim se da neću smjeti ne samo doći na taj aerodrom nego ni proći kroz Republiku Srpsku. :-) Ma da, Banja Luka ignorira Banja Luku, to ste dobro rekli, ali to i piše u tekstu. Jasno sam…

16. Aug 2017.Pogledaj