BEG airport status
Pipistrel: Počeo „Aircraft Design Hackathon“; Najboljem timu plaćena tromesečna praksa u kompaniji U projektu učestvuje 20 studenata iz 11 zemalja / Foto: Pipistrel

Pipistrel: Počeo „Aircraft Design Hackathon“; Najboljem timu plaćena tromesečna praksa u kompaniji

Trodnevni „Aircraft Design Hackathon“ u organizaciji kompanije Pipistrel počeo je 17. juna u slovenačkom gradu Ajdovščini kao deo internacionalnog evropskog projekta MAHEPA, saopšteno je iz te kompanije.

Kako navode, do 20. jula u projektu će učestvovati 20 studenata iz 11 zemalja koji će biti podeljeni u interdisciplinarne grupe pod vođstvom inženjera eksperata iz raličitih oblasti projektovanja letelica.

– Cilj projekta je da podstakne mlade naučnike da istražuju, kao i da predstavi inovativne koncepte i ideje na polju hibridno-električnog vazduhoplovnog pogona. Studenti će istraživati različite teme i smišljati ideje za razvoj novog hibridnog aviona koji će biti siguran, udoban i svrsishodan. Oni koji predlože najbolje rešenje dobiće plaćenu tromesečnu praksu u Pipistrelu u Ajdovščini. – objašnjavaju iz te kompanije.

Predlaganje ideja za razvoj novog hibridnog aviona / Foto: Pipistrel

MAHEPA (Modular Approach to Hybrid-Electric Propulsion Architecture) je istraživački projekat posvećen pomeranju granica u oblasti dizajna letelica sa električnim pogonom uvođenjem novih hibridnih električnih pogonskih agregata. Konačni rezultat biće novi, modularni hibridno-električni pogonski sistem za letelice na bazi vodonika ili alternativnih goriva, koji će imati potencijal da se koristi i na većim avionima. Ovo će omogućiti razvoj nove generacije efikasnijih i za okolinu pogodnijih letelica, kažu iz Pipistrela.

Više informacija o projektu može se pronaći na sajtu kompanije.

Pipistrel je svoje vođstvo u inovacijama potvrdio u aprilu ove godine potpisivanjem dogovora sa Uberom o razvoju letelica za masovni urbani vertikalni transport.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj