BEG airport status
Ministarstvo odbrane potvrdilo da se u Rusiji na obuci nalazi deo pilota i tehničkog osoblja za avion MiG-29 Ministarstvo odbrane tvrdi da je obuka kadra u punom jeku / Foto: Dragan Trifunović

Ministarstvo odbrane potvrdilo da se u Rusiji na obuci nalazi deo pilota i tehničkog osoblja za avion MiG-29

Ministarstvo odbrane Srbije je juče u odgovoru “Vestima“ saopštilo da ne postoji zastoj u donaciji MiG-ova iz Rusije kao i da RV i PVO ima dovoljan broj pilota i tehničkog osoblja koje bi pilotiralo i održavalo ove letelice.

Usled pojedinih ozbiljnih tvrdnji domaćih vojnih stručnjaka da je za Srbiju bolje da donacija MiG-ova 29 ne stigne a zbog nepostojanja kadrovskih i tehničkih uslova za ovaj tip vazduhoplova, redakcija “Vesti“ obratila se Ministarstvu odbrane.

– Procedura nabavke aviona ide svojim tokom, a vojska ima potreban broj pilota osposobljenih za upravljanje avionom MiG-29, u skladu sa trenutno raspoloživom tehnikom i dodeljenim zadacima, u prvom redu zadatkom kontrole i zaštite vazdušnog prostora Srbije. Već je realizovana obuka mlađeg kadra, a istovremeno se nastavlja kontinuirana obuka pilota i tehničkog osoblja za avion MiG-29, kako u zemlji tako i u Rusiji – navodi se u pisanom odgovoru redakciji “Vesti“.

Istovremeno, Ministarstvo odbrane otkriva i da će se remont poklonjenih aviona odvijati po istom modelu kao što je to urađeno ranije.

– Načelno je planirano da se u zavodu „Moma Stanojlović“ uradi jedan deo radova, dok će ostalo biti demontirano i poslato u Rusiju. Potom će sve biti vraćeno u Srbiju gde će se izvršiti montaža, završna ispitivanja na zemlji i u vazduhu. Biće to dobra prilika da naši stručnjaci uče od kolega iz Rusije – ističu za “Vesti“ u Ministarstvu odbrane.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mr

„Načelno je planirano da se u zavodu „Moma Stanojlović“ uradi jedan deo radova, dok će ostalo biti demontirano i poslato u Rusiju. Potom će sve biti vraćeno u Srbiju gde će se izvršiti montaža,…“

никако не схватам овај део, допреме авионе из Русије, па онда неке делове опет врате за Русију, па опет враћај из Русије…ту се шрафови буду погубили…

Odgovori
Jo

Cini mi se da je plan bio da se iz Rusije dopreme donirani avioni,a potom nasi posalju na remont i unapredjivanje.
U tom smislu meni je izjava ima smisla. Inace , kao sto ste primetili pocece da se “gube srafovi“

@ Jovan Munitlak

Pogresno ti se cini, za pocetak ne postoji nikakvo unapredjivanje, jer modernizacija nije dogovorena, niti je ista potpisano za isto.

Sa svih aviona motor i radar(oni koji imaju radar) moraju da budu poslati u Rusiju, nasi nemaju ni kadrove, ni alat, ni znanje da to obave.

Jo

Navodim sta je obecavano , najavljivano,i tako redom…
a ako je tako(a nemam razloga da Vam neverujem) , mogu samo reci E JBG!

Mr

…изгледа да пред крај сваког месеца долази до некаквог одлагања тј. продужетка…ко кад Били Питон покушава да наплати дуг од Топаловића! ;) на жалост, све то изазива велику сумњу и даје утисак да је у питању велика муљажа!

ne

185 mil. dolara (ili eura) za deset aviona nije remont nego modernizacija. Odakle nam te pare, to ne znam. Modernizaciju će u svakom slučaju raditi Rusi, Jedino je pitanje gde će se to obaviti.

To

Zasto se to radi dodju avioni pa se djelovi vracaju za rusiji zar taj dio remonta ne moze obavit odma u rusiji nego se ide sistemom ojdi mi dojdi mi a troskovi katastrofa

Odgovori
Ne

Boze dragi, toliko „strucnjaka“ koji se u sve razumeju.

Odgovori
Jo

Samo neka urade kako treba,pa nek se setaju tamo vamo ako treba,malo kompkikuju ali to je verovatno sto nasi insistiraju da moma sto je moguce vise ucestvuje u poslu,da li je to pametno? jeb..li ga. Ali nek stignu vise.Jel zna neko sta bi sa Belorusima rekose za maj,a maj prodje skoro,Djordjevic je kao bio pre neki dan,ali izgleda turisticki

Odgovori
Pe

Donacija neka stigne, ona nije sporna od Rusa, samo mi mozemo da okrenemo neki curak oko toga, naravno da nisu isporucili u vreme izbora, nisu hteli da ispadne ocigledno kako bi koda nas bilo zloupotrebljeno da podrzavaju jednu stranu na izborima.

Novac za remont, rakete i modernizaciju i se ostalo treba upotrebiti pametnije i prakticnije za recimo projkatr kao sto je Orao 2.0 da ne ostane samo na papiru i kupovinu NOVIH aviona kao sto je pre svega JL-9 ili cak mozda i poboljsani model L-15 sa oznakom B.

Samo nasa smisalica i zloupotreba donacije u politicke svrhe moze biti razlog da je ne dobijemo, smisalica recimo vrste koja bi nas gurala u narucje NATO na primer, optuzujuci Rusiju za nesto sa cime nema veze a od starta nas plan je bio zlocest i pokvaren…O da, treba voditi racuna sta se mulja u glavi ovih nasih a ne sta Rusi misle.

Uzeti donaciju, leteti sa njima koliko se moze a pare utrositi u nove avione i osposobljavanje Orlova.

RV sluzi za rat a ne za tamo neki air policing ili rakao bih air farting kako ga neki koriste i zloupotrebljavaju kao razlog postojanja RV-a, ako nam je do air policinga moze i sa nenaoruzanim avionima da se obavlja ili cak i bez aviona kako masa zemalja praktikuje a koja cak i nema borbene aviona a civilni im lete samo tako.

Odgovori

@Peruni

Ovo je apsolutno netacno: “ naravno da nisu isporucili u vreme izbora, nisu hteli da ispadne ocigledno kako bi koda nas bilo zloupotrebljeno da podrzavaju jednu stranu na izborima“

Postoji citav niz argumenata da Jedinstvena Rusija, partija Vladimira Putina otvoreno podrzava SNS, pocevsi od medjustranackih sporazuma kojih imaju ubedljivo najvise sa SNS, od toga da visoki funkcioneri JR dolaze pred parlamentarne izbore i daju izjave da podrzavaju SNS (Zeleznjak i Kosacov), od toga da Nenad Popovic koji takodje ima sporazum sa JR ulazi u koaliciju sa SNS. Putin prisustvuje „vojnoj paradi“ iako Rusi vrlo dobro znaju da sve sto je bilo iole modernije na toj paradi nije namenjeno za srpsku vec bliskoistocne vojske…
Cak je i tadasnji ruski ambasador prisustvovao predizbornom skupu SNS, dok je SNS i dalje bio opoziciona partija… Ovo je samo ono cega mogu da se setim napamet, bez da ceprkam po netu.

Dakle, te price o ruskoj „doslednsti i neutralnosti“ su apsolutno netacne price.

Pe

@RX

Niz argumenata imas kao sto je i mo i to samoj jedan moj za samo jedan dogadjaj ….

Ono sto je SNS za svog premijera imao u planu na ovu temu kao marketing to je recimo hala puna MiG-ova u Rusiji i da dolete ovde za izbore nista vise, nista manje…Nesto su ostvarili nesto nisu…

Ako se pogledaju zvanicne Ruske izjave nigde ni reci o modernizaciji 29-ke, nigde ni reci o S-300 i mnogim drugim stvakama koje su potekle iz nase kuhinje i samo nase a ne ruske.

Na kraju ovde ovi nasi pokusavaju da stvore dojam da ih Rusija podrzava a ne Rusi. Sve je to na kraju krajeva deo sire igranke koju sponozrisu sluzbe tipa m6 i jos neki susjedi a gde se u zadnje vreme uz delimicnu nasu saradnju pojedinih elemenata iz Srbije protura Ruska krivica za sve muke Srbije opet nam drugi krivi….

Nasa ideja je cak bila i Juzni tok da protice kroz Srbiju, prvobitna je bila da ide samo juzniim tokom(otuda i taj naziv) odnosno juznom trasom pa smo se mi zalagali da prodje i severnije preko nas i da udje na sever Italije, nasa zalaganja pre svega a ne Ruska ili njihovo insistiranje a opet oni krivi za sve…

Sto neko rece ceka da mu Rus iskoci iz frizidera, jel i ti taj fazon guras pa sada oni krivi sta SNS radi?

Mozda smo im mi cak i baksuzi da se sve vrtelo oko Italije a usput preko Albanije, Makedonije i Bugarske tj. jug mozda ne bi ga ni stopirali licmeri iz EU….I posle kao kod nas tumacenja Rusi nam otimaju naftu kad ono u Gazpromu preko 40% drze „braca“ nemci i englezi, pa kako onda samo Rusi je vade a ovi naivni sa zapada kao nemaju nista od toga, ne kaplje im nista u novcanik samo Rusima.

Samo smo hteli da im prodamo, bolju ponudu nismo imali ako ne racunamo onu „dobru“ OMV-ovu za par desetina milki dolara koja je bila zansovana na trzisnim procenama vrednosti NIS-a…Na kraju sada akcije NIS a vrede vise nego ranije ali ne 2, 3 ili 5 puta vise i taj rast je usledio nakon ULAGANJA od preko 0.5 miljarde eura i restruktuiranja kompanije, samo jos jedan od ekonomskih pokazatelja da smo uzeli prilicno dobar novac za NIS u momentu prodaje te da su nam ucinili vise nego preko trzisne procenjenje vrednosti. Sto na kraju sada neko od tih drugih bajnih ulagaca ne kupi NIS? Sto Srbija ne kupi NIS ako nam ne odgovara Gazprom? Gradjani koji smatraju da NIS vredi pet puta vise sto ne plate toliko za akcije…Bitno je da se balavi na te teme….Tako i na ovu….Nase balavljenje na zalost nema kraja, jer smo nista od jake, sposobne i uredjenje drzave, pozeljne za vecinu sopstvenog ali i stranog stanovnostva. Da, treba napraviti Srbiju takvom da je pozeljna krajnja desdtinacija za migrante kao Rusija ili Spanija, Nemacka, medjutim to je na nama a ne na drugima da to ostvarimo.

Vladimir Putin nije clan Jedinstvene Rusije ako vec zelis da se drzis argumenata a koji su zaista cinjenice pocni od toga u replici, naravno je da ga ta partija Jedinstvena Rusija podrzava i da mu je dobrodosla kao podrska u obavljanju vlasti ali ajde da se drzimo cinjenica u svemu a ne samo tamo gde nam trenutno nesto licno politicki odgovara.

Putin u Srbiji prisutvuje u paradi na nas poziv a ne na njegovo insistiranje da na njoj bude a mi pokazujemo na toj istoj paradi tudje naoruzanje kakve veze on ima sa time sta mi radimo, to je nas blam i samo nas, blamza ginisa, blam kao to sto mu deca nasih politicara prilaze i sve ostalo sto je islo uz tu paradu. On je pozvan kao drzavnik i prihvatio je poziv i mozda cak nije ni bio voljan da prati celu paradu ali nas je ispostovao do kraja…Toliko o njemu ali i o nama i nasem prdezu, izvinite na izrazu, koji se daleko oseca. .

Daj da mi postujemo njih delom kako oni postuju nas i to ne samo na recima vec na delima…Nase postovanje se trenutno zasniva na davaj a ako nema davaj onda odmah pljuj, odmah nesta postovanje i pokaze se zapravo pravi obraz pojedinaca.

Opet ponavljam zvanican stav Rusije je bilo za ocekivati da se ponasati na nacin na koji ce ispasti a koji ovde bilo ko moze da protumaci kao mesanje u izbore, taj dogadja oko isporuke aviona kao direktno mesanje u izbore.

Naravno je da ce partije da saradjuju u svom interesu, naravno da ce tamo da se slikaju i da daju ovde kod nas nasi politicari izjave pa cak i one kako bolje mi znamo kako je u Rusiji od samih Rusa na bazi broja vidjenja sa Putinom, pa i zuti i prateci institut pre ovi sada su isto to radili, sve isto, ista g…. i nista dobro za nas samo gluma, samo davaj i dobij izbore….Mi glumimo bracu njima a ne oni nama.

Ponovicu samo da sam protiv ulaganja u modernizaciju MiG-29 i protiv tog tipa aviona kao osnovnog , te RV ne treba da psotoji za politicarenej niti za policajisanje sa avionima vec za ratovanje.

Za razliku od tebe uz kritike nudim alternative a ti kada te pitaju o tome cutis RX-u, custis ovde cutis na mycity sada custis u proslosti i nisi bas bio tako cutljiv oko tipa aviona…Znam sta ti je u glavi RX-u, dugo si mislima na zapadu ali 21 vek je vek istoka a ne zapada…Toga su svesni i na tom tzv zapadu, na primer VB razmislja o tome pa planiraju sta ce da rade, nema vise kolonija i robova niti lake zarade za njih i ne pisem im se bas lepo imas njihove studije na tu temu o zalasku zapadne civilizacije kako oni koji su pocinili masu genocida vole sebe da zovu i smatraju civilizovanima, pa potrazi po tom netu koga spominjes da ne bude da ja pricam samo o tome a oni ne znaju sta im se sprema, znaju ali i cute…Sve najbolje ti zelim RX-u, da pobedis na izborima ako se kandidujes, ali sa mojim programom :) opremanja VS i ne samo oko VS ima i dosta oko ekonomije uopsteno, zakona, prava itd…Sve se oko toga zapravo vrti, oko pitanja ko je na vlasti i koliko mu je znanje i sposobnost, te da li je dobar samo za sebe ili i za druge mislim sire mase….

@Peruni

Potpuno razumem da zivis u svom egotripu da nudis neka resenja za lovacku avijaciju – tako da ti ostavljam da se igras velikog stratega,moj ograniceni intelekt i znanje nisu dorasli takvom poduhvatu.

Sto se ruske neutralnosti tice ne navodis jedan jedini validni argument – vec pokusavas da relativizujes cinjenice koje navodim, ako vec istices da Vladimir Putin nije clan JR, lepo bi bilo da znas da je Putin bio njen predsednik i da ga je 2012. JR preldozila kao svog kandidata za predsednika Rusije. To objasnjava zasto vise nije clan, posto je predsednik, samo naivan covek (ili covek koji pokusava da vodi polemiku zanemarujuci argumente) moze da zanemari ovu cinjenicu i da veruje da JR nije pod indirekntom kontrolom VP.

Dalje, reci mi zasto je Vucicu dozvoljeno da se slika pred izbore sa avionima? Zasto ta cela prica nije sacekala 2 meseca posle izbora? Sta Rusi nisu znali da ce izbori ovde? Nisu znali da smo nepouzdan partner? Pa mi smo i pre nekih prethodnih izbora pricali o naoruznju i kupovini aviona, nije to prvi put.

Kada pricas o Putinu i paradi ispada da je on eto dosao na poziv, nista covek nije slutio … Dakle, AV je uspeo da instrumentalizuje ni manje ni vise Putina i da ga iskoristi u svoje marketinske svrhe… – ovako mali Perica zamislja diplomatsku praksu.

Sta da ti kazem – drz se ti svojih esejasa predlozima za novi borbeni avion, nemoj i u politikologiju da ulazis, nit si sklovan, niti ti ide od ruke.

Pe

„RX
Pa ti si ovde potegao JR a ne ja, nisam rekao:“lepo bi bilo da znas da je Putin bio njen predsednik i da ga je 2012. JR preldozila kao svog kandidata za predsednika Rusije“ ali ja to ne sporim… Guras neke stvari kao da sam ja to zaboravio ili izbegavam, ne nisam, tvoj propust u navodjenju je bio prethodno a ne moj, moj je samo pokazatelj dela tvojih razmisljanja, da oni koji citaju ne misle da je sve tako lako jednostavno i crno belo kako ti pises.

Cisto se politicki prepucavas na racun Rusije a da argumente iznosis samo one koji ti prijaju, ti guras agendu da sada kao JR ili Rusija imaju direktne veze sa svime onim sto neki Srbin u Srbiji radi i to sa pozicije premijera i predsednika i da su oni kao krivi za nase gluposti. Pa nisu ovde gradjani glasali za JR i Putina vec za SNS…

Da, strateg, za tebe najverovatnije da jesam, a tvoj predlog oko F-16 koji si nekada imao vidim ne spominjes vise, nema vise hvaljenja te dobre masine, neprimerne nama…, zalosno sto nas nema vise, nas stratega,retki smo, ima nas poneki koji ne kudi vec i nudi resenja razna ne samo an ovu temu, resenja koja nisu tipa ne znam sta cu sa prama odoh odmah da uvezem ili da kupim, malo je onih koji znaju da vide dalje od svog stopala….zato smo tu gde smo…

Povodom:
„Dalje, reci mi zasto je Vucicu dozvoljeno da se slika pred izbore sa avionima? Zasto ta cela prica nije sacekala 2 meseca posle izbora? “

Pitaj premijera Vucica, ako bi slusali tvoj esej mislili bi da je zahtev premijera Srbije direktno nekome u Moskvi da ga puste u hangar gde se nalaze migovi bio docekan sa mislju da je to nesto veoma strasno, nesto gadno, pa bi ga odbili, izvredjali sto uposte to pita ili trazi ili sta ti vec mislis da bi bilo u tom pokusaju?

Mislis li da bi bilo ko da je premijer Srbije bio odbijen da ih zamoli za tako nesto u Rusiji?

Donacija je odobrena i dogovorena po zahtevu koji je napisan a uskladjen na medjudrzavnoj komisiji, koji bi bio razlog da protivrece oni koji su odobrili NAS zahtev…

Zahtev za vojnu pomoc je jedan bitan detalj o kome sam ja pisao, javno, PRVI u ovoj Srbiji da ako bi bio formalno pravno zvanicnim putem, ne preko medija i slicno, upucen Rusiji da bi bio odobren…

Mislis li da su oni u Rusiji grubijani ili sta vec te da ce na normalnu zamolnicu premijera jedne zemlje koju smatraju prijateljskom reci NE?

Problem je da sve sto MI radimo a ti zelis da prebacis nase postupke na predsednika Putina…Nema on u mislima vremena za nas i sve nase unutarpoliticke gluposti, igre i razmisljanja. Njegovo je samo da kao predsednik povede racuna pri poseti naseg premijera da bude dobar domacin a da u trenutku izbora u Srbiji ne ispadne da se Rusija direktno mesa svojim postupcima.

Nije Ruski potupak da se u Srbiji pusti na TV-u prikaz hangara vec Srpski…

Njihov postupak je isporuka a nas je slikanje u hangaru, emitovanje toga na tv-u, obecavanje isporuke u martu, hvaljenje da su rakete za avione kupljene jos u decembru 2016 i masa drugih NASIH postupaka koja se svode na hvalisanje i gluposti…

Mozda je sve ovo visa matematika za nas smrtnike u Srbiji pa ne mozemo da provalimo kako se pravi cirkus ovde ali znamo kako se on pravi u Rusiji…

Najverovatnije nisu predsednika Putina ni pitali o hangaru to nije njegov nivo da mora on o tome da odluci nuzno o takvim detaljima posete, pretpostavljam da je neko od nizih sluzbenika u odnosu na predsednika u Rusiji dobio takav zahtev u okviru protokola posete i odobro ga je…

Kada naucis da sudis o svom karakteru javi se, lako je suditi drugima, vivdim lepo sudis o meni, moji eseji nisu namenjeni samo tebi, citaju ih i drugi.

Zbog drugih sada i odgovaram na tvoje pisanije, da ne misle svi da je samo jedna verzija moguca, ona tvoja.

Sta reci vise, mozda ja sa svojim predskolskim obrazovanjem nisam dorastao tako pametnima kao sto si ti, posebno sa tako jacim formalnim diplomama i jezikom kojim mases po drugima a punim sebe u diskusiji u trenucima kada nemas sta drugo da kazes na temu koja je ovde bitna… Sta je to egotrip, naucime, prosvetli me, osvetli taj put kojim me vodis, vodjo RX-u, buduci skolovani politicaru, nauci me politikologiji, samo besplatni casovi molim, nema se para za takve nauke, o vodjo presvetli i premudri…Pruzi tvoju ruku prijateljstva ovoj nemudroj i zalutaloj ovcici…

Jel bilo dosta, meni jeste, malo da se zezamo na kraju da ne bude sve ozbiljno….Ipak je ovo net…

@Peruni

Kao sto sam rekao ne razumes se u politikologiju, a i logika ti nije jaca strana (demonstriracu ti ispod) – buduci da sam izmedju ostalog i magistar politikologije, tacnije politicke filozofije, verujem da sam malo vise pozvan da pricam o ovome od tebe.

Jednostavno kada polemises ti vodis „argumentaciju“ na nivou kafanskog razgovora – tacnije ti imas misljenje o necemu i onda „cinjenice“ pokusavas da predstavis tako da odgovaraju tom misljenju, ono sto ti ne odgovara ne spominjes. A kao sto sam vise puta podvukao ne poznajes dobar deo cinjenica (tako da su ti premise pogresne), ne razumes pravo znacenje dogadjaja i cak i kada ti se skrene paznja, da li zbog sujete, da li zbog drugih stvari ocigledno nisi u stanju da sagledas vise stvari odjednom – te da uspostavis uzrocno posledicnu vezu ili da izvuces pravilnu konkluziju.

Hajde da testiramo tvoju konkluziju:
-Rusi su neutralni i zato nisu hteli da isporuce avione.

Da su stvarno neutralni zar onda ne bi rekli pricu o borbenim avionima povescemo ili pre izbora u tajnosti (samo vojne delegacije) ili cemo je voditi cim prodju izbori (3 meseca su bila u pitanju), jer ne zelimo da favorizujemo jednog predsednickog kandidata? Mogli su i samo da kazu nece biti fotografijsanja, pogotovo ne civilnog lica AV, koje nema veze sa celom ovom pricom, a sa kojim imamo toliko negativnih iskustava u proslim nabavkama oruzja (vidi ispod).
Pa nisu Rusi mala deca pa da nisu znali da ce odmah da krene prica o „naoruzavanju Srbije ruskim oruzjem…“

Hajde sada da povezemo to sa paradom i da i tu testiramo tvoj zakljucak. Da je Putin bio instrumentalizovan (ovo je smehotresno – AV sprdaju svi lokalni lidercici u „regionu“, a on po tebi uspesno zavlaci Putina i Rusiju vec godinama ) od strane AV, valjda bi Rusi imali barem toliko pameti da konacno shvate posle parade sta se desava i da mu ne dozvole da ih ponovo instrumentalizuje fotografisanjem sa MIG-29 i uopste sa celom tom pricom oko nabavke?

Cak parada nije prvo instrumentalizovanje „naivnih Rusa i Putina“ posto smo, barem koliko se secam, gotovo redovno pred svake izbore kupovali nesto od Rusa (S-300, MIG-29M2, BUK…), posto nista nismo kupili barem 2 puta, logicno bi bilo da u znak nekog protesta zbog takvog prevrtljivog ponasanja srpke vlasti koja samo iskoriscava Rusiju i „nabavke oruzja“ u politicki marketing Putin odbije da bude instrumentalizovan i na paradi…

Upravo prisustvo na paradi pored AV jasno govori o podrsci Moskve zvanicnom Beogradu (SNS, AV) i njegovoj politici. Da li ti je poznato da u diplomatskoj praksi postoji protokol i da protokol ne propisuje da se prihvati svaki poziv, vec da prihvatanje poziva daje jasnu poruku? Merkel je odbila da dodje na Paradu u Moskvu i to niko normalan nije tumacio kao odbijanje da se pokloni zrtvama fasizma, vec da pruzi podrsku politici Rusije i Putina.

Sakle Rusi svesno ucestvuju u celoj ovoj saradi vec godinama iz njima znanih razloga. Koji su to razlozi nije ni nuzno znati za ovaj zakljucak, posto postoji i njihova otvorena politicka podrska (prisustvovanje predizbornim konvencijama i ruskog ambasadora i visokih predstavnika JR – Putinove stranke – Kosacova i Zeleznjaka i izjave). – ti ovo banalizujes i pokusavas neki kafanskim argumentom „Putin nije clan JR“ da osporis.

Uostalom, zar Rusi nemaju Sputnik na srpskom??? Da bi se srusila prica o SNS rusofiliji dovoljan je samo JEDAN TEKST na Sputniku.

Zar ne mogu da demantuju bilo sta preko istog toga Sputnika??? Naravno da mogu, da li su demantovali? Nisu nista! Postoji barem 10 tekstova o nabavci MIG-29 i svi su bili propagandni, jer evo uskoro ce kraj maja, a migovi su trebali jos pre mesec dana da stignu.Dakle cela ova prica je sa njihove strane podrzana i preko Sputnika, tacnije zvanicnog glasila.

Ako neko sve ovo zna (a ti tvrdis da znas – jer si tip osobe koja ne moze da prizna da nesto ne zna), ja mogu samo da zakljucim da ti logika nije jaca strana i da ti je zakljucak da su „rusi neutralni pa stoga nisu slali avione pre izbora“ netacan.

O drugim stvarima da raspravljam necu, jer sam se u prvom postu dotakao samo ovog dela. Samo se nadam da logika nije od vaznosti u davanju predloga za novi avion lovacke avijacije, posto vidim da si se bas raspisao na toj temi.

SF

Ma sta se nerviras oko Rx, covek bez stava kome su za sve krivi drugi, iz njegovih reci sve se pretvara u zlato ( kad ga svi upitamo za argumente, po njemu nismo dostojni njegovog odgovora I naravno pojedinim zabranjuje obracanje)…..demagog I gotova prica.

On isto kao naivan, niko se zapadno ne reklamira.Tamo demokratija sve radi u interesu naroda, tamo prodaju F-35 na osnovu uverenja I bez 3D modela, po sistemu „ja znam“ I sta onda bude ? Cena aviona skoci, prvi modeli imaju neke super jeftine komponente na sebi, super softver ima greske.Cela njegova superiornost se svodi na „stealth“ I mogucnost ispaljenja raketa na vecim uglovima.Pilotima koji ucestvuju u razvojnom programu posle kritika zabranjuju da komentarisu avion.Odrzavanje jednomotorca ispada nocna mora zbog trenutno nepouzdanog softvera.Sto je najvaznije dvaput se odlaze promocija gotovog proizvoda.

Ali bitno je da Rusi sa svojim diktatorom ugrozavaju bezbednost u svetu.Ugnjetavaju „slabe“ drzave.A politikolozi iz nevladinih organizacija na misterioznom platnom spisku zive sa zapadnim primanjima u tako slabo ekonomskim uredjenim drzavama.

@SF zar je tvoja patologija toliko jaka da i dalje ne mozes da iskuliras a da me ne pomenes?

Pri tome po svom dobrom obicaju pomenes mene i krenes da komentarises nesto sto nikoa, a pogotovo ja nisam ni pomenu. Ispod si imao jednu raspravu, vidim ljudi su te iskulirali, jer su shvatili da su tvoje recenice nepovezane, razmiljanje kao u bnilu… da sa takvima nema diskusije zasnovane na argumentima, zato te ja i zaobilazim i jos jednom te molim, zaobilazi i ti moje ime u svojim postovima.

SF

Rx vi ste izvor nepristrasnih komentara I cudi me sto uopste ovde komentarisete.Vama je mesto u nekom strucnom timu, sto gubite vreme ovde …..necete naci sagovornika I ljude koji sa vama dele nepristrasne poglede na avioindustriju.Ja vam kazem Vi se bavite amaterski demagogijom I daleko Vam lepa kuca.

Sto se tice komsija bolje da zaobilaze, bez nekih konkretnih argumenata iz iskustva nekih RV, jer ja barem eticki ne kritikujem njihovo.A vama slicnim ne dozvoljavam da pljujete po Srbiji kao da je to vasa licna „prcija“ posto ste ocigledno trazite novi „brak“

Vi otkad pratim komentare za Mig-29 apsolutno nemate pojma o cemu pricate.Mozete koristiti internet koliko hocete, ali vas profil je vec dovoljno rekao o Vama.

Pe

Živojine, Petre ili tko god od portala T6, Vama, a i svima upućenijima u stanje u RV Srbije dobro je poznato da sada RV Srbije ima 7 (možda 9) aktivnih pilota osposobljenih za letenje na tom tipu aviona.

Ukoliko i kada RV Srbije bude imalo i kompletiralo eskadrilu sa svim postojećim (3+1 koji nije letio već više od 7 godina) i doniranim (6) MiG-ovima 29 imat će ukupno 10 MiG-ova 29 od toga 7 borbeno sposobnih (1x 9.12A, 3x 9.12B i 3x 9.13) i 3 školska (3x 9.51).

Za toliki broj aviona trebalo bi imati barem 13 obućenih i osposobljenih pilota, dakle još barem 4-6 u odnosu na sadašnje trenutno stanje.

Odgovorite sami sebi, a ako želite i ostalima koliki je sadašnji prosječni nalet pilota na tom tipu aviona?

Koliko treba vremena i sati naleta da se dobije prosječno obučen pilot da upravlja tim tipom aviona?

Koliki je nalet pilota na ostalim tipovima aviona (Super Galeb, Orao) u RV Srbije?

Da li u RV Srbije trenutno postoji aktivni vojni pilot sa životopisom sličnim ili čak boljim od ovoga?
http://www.defender.hr/naslovnica-izdvojeno/pukovnik-barisic-ostvario-rekordnih-2000-sati-naleta-na-avionu-pilatus-pc-9m/

Ukoliko postoji moj palac gore!

Odgovori
Mr

чекај бре, па ел може да се пореди налет на авион типа МиГ-29 и авиона Пилатус ПЦ 9, Утва 75 и Злин!?

SF

PeroZ

Sto otkrivati na neki nacin vojne tajne Hrvatskoj kad Vi vec sve dobro znate ?

Ne vidim potrebu da nase RV bude vodjeno vasim primerom.Nama je bitnije RV koje moze odgovoriti na 30% pitanja u 2017.

Ako hocemo da pretvorimo RV u RedBull air race, mislim da ce nam pametniji potez biti onda jace civilno vazduhoplovstvo.Manji trosak i veca zarada ako se radi planski.Mada da ne trcim sa izjavama i tu sve zavisi od ljudi na vrhu, inovacija, ponude i traznje.

BL

Mjesas babe i zabe…nalet na pc 9 vs mig, orao, G 4…koliki je nalet pilota RZ HRV na mig 21?

36

PeroZ Ajde da si uporedio Slovenacke zelene pilatuse pa da te razumem! Ali sa belog pilatusa na mig 21 to je strasniuglovi!

36

Meni je ipak zeleni pilatus bolji.

Me

Ovo je kao u onom vicu „ali dvaput je dvaput“.
U ovom slučaju 2000 sati je 2000 sati (na jednom modelu aviona+nešto stotina na drugim modelima).
A ima u članku i broj koliko pilota ih ima po 1000 sati naleta :)

Mr

oнда су пилоти пољопривредне авијације ненад*ебиви!!! :D

Be

BL Duks
Prosjecno 80ak sati godisnje

Be

56 000 sati na 18 aviona u 20 godina bi bilo prosjedno 155 sati po avionu godisnje.

Be

SF
Propustas poantu vica.
Da se razumjemo, borbena komponenta i srpskog i hrvatskog zrakoplovstva je u rasulu.
Nabavkom novih aviona se rijesava dio problema. Manjih problema.
Kakvi piloti i s kojim fondom sati dolaze na preobuku?
Oprostit ces mi na zamjerki, ali dok G4 pada, malo mi je iracionalno o necem ozbiljnijem razmisljat.
Kuca se gradi od temelja, ne od krova.

Jo

Svaka cast pukovniku,ali pc 9 ??? Covece bozji mi ovde pricamo o formuli jedan a ti brojis krugove na kartingu,ili jos gore biciklu ! Sto se hrvatske tice dok ne nabavite avion jaci od 2+ generacije,besmisleno je pricati o vasem zrakoplovstvu,bar ovom ratnom,o sportskom i poljoprivrednom mozemo

SF

Mislim da je najveci vic RV sa Coin avionima.Neko shvati vic dok drugi….

Kao sto rekoh danas je 2017, samo neko zna kako se radi „trenaza“ po primeru zapadnih standarda, dok drugi misli da zna.

Ne moze se svako rangirati visoko.Ovo poredjenje sa G4 je nisko rangirano, verovatno I kad sportski/poljoprivredni pilot dozivi katastrofalnu nesrecu sve pripisujemo gresci pilota.Za Vas imam tabu temu, koliko jedan putnicki avion mora da padne dok se ne utvrdi neka greska ? Pa razmisljajte iracionalno…..Sto se tice vojnih slucajeva, sta cemo kad jedan pilot gura do maksimuma aparat, a drugi posle njega primi smenu I dozivi otkaz zbog zamora materijala na nekoj vitalnoj komponenti ?

Slucajeva ima raznih, prodjite me povrsnih nagadjanja.RV je skup sport I od svih ucesnika procesa zahteva maksimalno zalaganje.

Kad ne letis na jednom modelu aviona dovoljno dugo, veliko je pitanje koliko si spreman na izazove koji ti on omogucava.
Pa Beduin slobodno mislite malo o tome….

Be

da bi uopce moga razmisljati o tome kako uopce zavrsiti krug u formuli 1 ziv i zdrav……moras jako puuuuno krugova u kartingu izvrtiti.
o nekom rezultatu u F1 necu ni pricati.

Joca, nije ti neka paralela…..opasna paralela. opasna po same pilote.

Be

SF….pa ti si jedan od vecih vicmahera.
Ova ti je dobra s paralelom 2 pilota u istom avionu….
Ako pilot br.1 stvarno i nagura avion do maximuma, pilot br.2 ne bi smio imat problema jer nije prekoracio maximum.
Naravno, ukoliko odrzavanje ne brljavi
Ali, ako pilot br.1 prekoraci maximum, za njega definitivno nije cockpit.
Dalje necu.

Ima nesto sto se zove kontinuitet rada o kojem treba promisljati unaprijed.
Ni Hrvatska ni Srbija se ne mogu pohvaliti zavidnom razinom profesionalizma na kojem bi pocivao kontinuitet.

Nisam tu da bih se natjecao u mokrenju u vjetar, vec poradi izmjene iskustava i razmisljanja.

SF

Nema sta da se takmicimo, prica je jednostavna.Na osnovu pomenutih primera vec cu od 2000 ubacili skoro svi laptop dijagnostiku.Sad cak I sam avion upozorava glasovno pilota na ogranicenja, belezi detaljno otkaze skoro svih vaznih sistema.

Cak I odrzavanje se unapredjuje, moze se redovno proveravati posle leta, primenjivati virtuelno svi procesi na avionu, tacnije ubrzavati vremensko trajanje procesa bez gubitka kvaliteta.

Za ovo pilot broj dva…samo jedno vazi za Vas, imate puno grobova koji ispisuju tuzne price iz nepostovanja procedura, nemogucnosti trenutnog utvrdjivanja stanja zamora materijala.Posebno u slucajevima RV koje zbog malo finansijskih sredstava odustaju od strogih procedura.

Da takodje borbeni pilot u svojstvu kvalitetne obuke postaje samo bolji ako moze ustanoviti krajnji maksimum aparata.Samo naravno za krajnji maksimum aparata smatra se dozvoljena granica proizvodjaca, u taktickoj primeni nekad se postavljaju teski zadatci koji nekad zahtevaju I krajnje mogucnosti aparata.A to su nekad osetljive granice za aparat, bolje receno moze proci vise puta, ali onda odjedanput zakazati.

Paralela je I u formuli 1 ista.Ako pokazujes zapazene rezultate u kartingu, otvaras sebi sposobnosti za prelazak na tehnoloski savrseniji aparat.Do formule 1 ostaje ti jos dve stepenice (dva modela aparata) sa takodje strogom selekcijom.Nije to bas dzabe postavljeno tako.

Samo Vi promisljajte, primeri I rezultati govore o profesionalizmu koji mesate sa kontiutetom na pogresnim modelima aviona.Zato verovatno u NATO I ne racunaju na Vase RV.Jednostavno ne moze se jedna od tehnologija nauciti za 12 meseci.A trazi se ulaganje u razvoj, pri tome greske se skupo placaju.I kad nabavite aparate skupo cete platiti obuku pilota, iskreno receno dobiti samo osposobljene pilote, za zapazene rezultate morate ih slati na pojedine vezbe.Niko ne primorava na tu igru, ali jednostavno ako ispadnes iz aktuelne igre vracas se tek mozda za jednu dekadu.

Be

moram priynat kako vec jako dugo nisam iscitao vise rijeci koje su rekle manje.
da ne znam bolje, a oslanjajuci se samo na Vas post, zakljucio bi kako srpski piloti godisnje obave bar 100 sati na MIGu 29 te potpuno vladaju njime…..galebovi G4 lete svakodnevno bez greske a helikoptera ne manjka.

samo nazalost, grobovi o kojima govoris…..nazalost ih je vise u Srbiji bas poradi neprofesionalizma i nekontinutiteta rada.

onda, ako je tako, cemu onda slati pilote i mehanicare u Rusiju na obuku za stroj kojim suvereno vladaju?

inace ne volim raditi neke zakljucke na osnovu necega sto ce biti, posebno kad politicari vode glavnu rijec….vise se drzim onoga sto jeste.

SF

Pazite problem je sto tehnoloski gledano (moje misljenje) nase RV trenutno zaostaje 3 generacije na aktuelno dostupno u svetu, dok Vase RV 4 generacije.Mozemo trositi reci koliko hocemo ali to je cinjenica.

Danas 2017 ako se primeni najnovije u obuci pilota (mnogima to nije vidljivo), namerno to ne govorim u detalje ovde i ako je odavno dostupno u medijima (min vec 15 godina), trenazni proces moze se obaviti kvalitetnije, detaljnije, jeftinije ako je avion 4 generacije (generalno te generacije se trenutno modernizuju).Problem je uvek bila jedino matematika, posto se u ovoj sferi proracuni prave na dekade.To kad se iznese politicarima oni uvek skrecu pogled, posto to njima nije primamljivo (moze pokazati tek rezultate u trecem mandatu).Pogotovo kad nemaju neke rezultate u svom radu.

Dakle birate platformu i placate u sustini „fransizu“, Vi ako se opredelite za Svedski gripen kad malo proracunate uradicete isto, samo po malo skupljoj ili jeftinijoj ceni to je stvar politickog dogovora.Ali u detaljima uvek postoji opcija celokupan aranzman, jeftinija ili najeftinija varijanta.Sad kad po obicaju neko zasedne i kaze zajebace onoga koji daje ponudu obicno se desi suprotno.

Kad vidite u svom trenaznom centru barem 5 razlicitih simulatora za pilote, jednu omanju ucionicu sa takodje 3 razlicita simulatora za tehnicko osoblje videcete sta pruzaju najnovije tehnologije u 2017

Pa onda uporedite kakav pilot izlazi sa istim casom naleta u odnosu na prethodni sistem obuke.Ako se ne slazete zakopajte malo u Americke i Ruske primere.

Ovo sa casovima naleta na avionu na podzvucnim brzinama ide samo u domen boljeg CV doticnog gospodina.On samo se moze okvalifikovati kao dobar potencijal za probnog pilota.

Ako hocete borbenog pilota profesionalno osposobljenog za jedan model aviona u 2017, najbrzi, najeftinjji i najkvalitetniji nacin je gore opisan.Elaborat posto ste clanica Nato mozete zatraziti od Amerikanaca.
Ovo je jedan primer sta kaze covek sa 3000 sati naleta
https://www.defense.gov/News/Article/Article/614240/face-of-defense-air-force-fighter-pilot-reaches-3000-flying-hours/

A neka razmisljanja mozete pokupiti i na ovakvim stvarima
https://www.militaryflighttraining.com
Samo poenta uzeti sa rezervom…

Be

opet si puno toga izrekao a nista kazao.
da se ne lazemo puno a niti ne uljepsavamo beznadno stanje.
RZ ne cini samo borbena komponenta. ona je samo vrh sante leda.
da bi ona funkcionirala kako treba, sve ispod mora isto tako odraditi svoj dio posla.
doticni puky nije prvi koji je dosegnuo brojku od 2000 sati naleta. ono sto je bitno u cijeloj toj prici jest taj da sustav skolovanja funkcionira i vise nego dobro. dokaz tome jest vec 3.narastaj Omanskih pilota na obuci u Zemuniku.
nesto sam nacuo kako to Omanci placaju oko 120 mil$ (meni se to cini malo pretjerano) po narastaju.
toliko o tvojoj tezi o kontinuitetu na krivom tipu.

Borbenu komponentu RZ Hrvatska, kao i Srbija (htio ti to priznati ili ne) mora raditi iz temelja. od 0.
nije nemoguca misija, skupa je to misija.
u slucaju srbije i MIGova se vrti cifra od 180 mil.$ za remont…tj.puko dovodjenje u letno stanje. dovesti te MIGove na tehnoloski nivo tog famoznog Gripena nece biti puno jeftinije od same nabave tog istog Gripena.
radis s onim sto imas.

po mojem skromnom misljenju, jako je glupo opredjeliti se za bilo koji lovac na trzistu, bio on Gripen ili F16 ili MIG 29 ako ce vecinu vremena provesti na zemlji pozirajuci spotterima.
rece sad jedan na nekom od foruma kako je bolje da ga stari peugeot vozinego nova S klasa odvede u bankrot. i slazem se s njegovom konstatacijom.
u sadasnjim ekonomskim uvijetima, ja bi izabrao jeftiniju varijantu, letecu KIU. onaj minimum za opstanak borbene komponente RZa moze zadovoljit a i posluziti za premoscavanje tehnoloskog jaza dok ne dodju bolja vremena………bTg, naslusah se o tim boljim vremenima, al samo gore biva….

i za kraj, ratnog sukoba na ovim prostorima nece biti bar sljedecih 100 godina. i ako ga bude, nece tu avijacija ciniti neku presudnu ulogu iz jednostavnog razloga sto potencijala za to imati nece. cak i da se nabave punokrvni borbeni zrakoplovi, kolicina ubojitih sredstava za njih ce biti toliko mrsava kako nece predstavljat nikakvi faktor.

Me

@SF

1. U Zemuniku ti je sličan trenažni centar za helikoptere, samo za KIOWE imaš 1 letački i 2 tehnička simulatora (1 mehaničarski i 1 elektroničko/oružani).

2. Američka politika traži od svih rodova vojske da im svi borbeni piloti trebaju imati 350+ sati naleta godišnje kao nužni MINIMUM.

SF

Primer Vam je los i nije dokaz, vec samo Vas hvalospev.Ali ja cu biti realan u odnosu na Vas, odlicno ste iskoristili trenutak posto Pilatus nije bas tako jeftin za odrzavanje zar ne ?

Dobro shvatam znaci po Vama ide Pilatus PC-9M pa onda MIg-29.
I sad vi mene ubedjujete kako avionika Pilatus PC-9S je isto sto i avionika i motori Pilatus PC-21.Omanci koji inace imaju BaeHawk, a
Vas kolega sa toliko naleta odlucuje o tome.
Recite da ste realni …….tu fali neki model aviona (neki mlazni trenazni) na tim stepenicama……ili prica ide posto oni imaju 12 Pilatusa na remontu, a preko 100 BaeHawk – jeftinije ispada skolovanje kod Vas za neki broj pitomaca i nakon toga obuka na BaeHawk.To su te NATO politicke igre.

Koji tehnoloski nivo Gripena kad pregovarate o verziji C ili D.U tome se gospodine razlikuje 2017 posto postoji 4 i 4 plus generacija.U zadnjih par godina se unapredio OLS, IRST i AESA radar kao bitne promene.To vise nisu lovci vec MRCA, samo njihova avionika i naouruzanje Vam to opisuje.

Finansijsku konstrukciju pravi ekspert za jednu dekadu, da su svi eksperti koji to laicki u sali porede sa automobilima, imali bi dovoljno sredstva da kupe S klasu, posto sat rada eksperta to omogucava.A primenu i kontrolu izvrsenja tog plana vrse nadlezne sluzbe koje se inace voze u audijima kao da su njihovo licno vlasnistvo.Tacnije duze ih za uspesnije obavljanje posla.Servis, odrzavanje je takodje skupo, samo deklarisano kao neophodno.

The flying hours per aircraft needed to achieve crew proficiency
is a reasonable standard. Additional contingency flying hours almost certainly drive CPFH downward and cost per aircraft upward.The additional hours flown during contingencies can affect cost metricsin two ways.
First and already noted, the inclusion of fixed costs in
a CPFH metric results in a decrease in CPFH when flying hours
increase, while total O&S costs and unitized costs increase. Second,
contingency flying hours can differ from peacetime flying hours, e.g.,with longer sortie durations and different mission profiles, which in turn affect CPFH“

Vi i mi imamo ogroman tehnoloski jaz u avioindustriji, tu i tamo samo ponekad nesto unapredimo ostalo sve kupujemo i srafimo.

Ako je tako sto ne raspustite vojsku, za 100 godina mozete ustedeti brdo para.Kad vec imate “ledja“ cemu briga ? Neko Vas obavezuje mozda na to ?

Jako mi je cudan stav sa Vase strane, dok smo bili zajedno u par vestackih tvorevina smetao je nas odnos prema svemu.Sad kad nismo zajedno opet se Vi brinete o nama.Pa pustite malo da gresimo to samo ide u prilog Vasoj viziji drzavnog i vojnog upravljanja.Nas nekoliko ovde iz Srbije uopste ne prica o ratovanju vec kako napuniti budzet u mirnodopskim uslovima, a pri tome poprilicno modernizovati VS.

SF

Medo s mora

Eto sami ste rekli Ameri propisali standard, posto KIOWE takodje nisu jeftine za odrzavanje, ali ima novi sitem know-how

Dakle cemu demagogija Beduina sa ovoliko utrosenih reci ?

Be

Uz sav napor, ja nikako odgonetnuti smisao tvojih postova.
Jedan s drugim veze nemaju.

SF

Evo objasnicu, eticki gledano ne kritikuje se komsija bez argumenata.PeroZ iznosi cinjenice iz SFRJ I SRJ.Primer pilota sa tolikim casom naleta na skolskom avionu koji je stepenica pre skolskog mlaznog trenaznog aviona nije parametar koji moze okvalifikovati borbenu sposobnost nasih pilota na Mig-29.Jednostavno tehnologija napreduje, a mi to odrzavamo na trenutnih 30%.U Rusiju se ide da se usavrse razmisljanja, cuju neke novine u primeni I odrzavanju Mig-29, sve ostalo je vojna tajna.A Vi komsije mozete verovati kako to radimo bez nekih pretenzija, posto jedino tako necemo ugasiti RV.Cemu Vasa briga, ako je dobronamerno dajte neki konkretan savet, kritike nam nisu potrebne – jedino savet sa konkretnim primerima iz iskustva nekog RV.

Unapred zahvalan,

Be

SF
Ukoliko nisi dobro karting apsolvirao, tesko daces i formulu.

Primjer banalni:
2 brata blizanca poloze vozacki. Otac im na raspolaganju ima staru golf 2.
1 od njih odbije to voziti jer ga sramota sto ce pice misliti
2.iskoristi svaku priliku za sjesti zavolan.
Kad stari konacno kupi neki ozbiljniji auto, sta mislis koji je od njih pouzdaniji za voziti ga?

Ne

Ovde je jedina pozitivna vest obuka,sve ostalo je samo sebi kontradiktorno
„Procedura nabavke aviona ide svojim tokom“
„Ne postoji zastoj u donaciji MiG-ova iz Rusije“
„Načelno je planirano da se u zavodu „Moma Stanojlović“ uradi jedan deo radova, dok će ostalo biti demontirano i poslato u Rusiju. Potom će sve biti vraćeno u Srbiju gde će se izvršiti montaža, završna ispitivanja na zemlji i u vazduhu.“
Po izjavama zvanicnika avioni su trebali da stignu do kraja marta kako onda ne postoji zastoj u donaciji?
Postojala je prethodna prica o opciji remonta u Rusiji pa da letelice stignu u novembru ali koliko vidimo od toga nema nista jer se i dalje pominje Moma
Opet sa druge strane izjava tipa „ide svojim tokom“ u ovakovoj situaciji asocira na nesto potpuno neodredjeno sto znaci da vise nije bitno da se ne napravi jaz izmedju uvodjenja doniranih i ispadanja nasih(sem 102) ali s obzirom da nije prvi put da ostajemo bez 29ki u sistemu dezurstva onda nikom nista(doduse prosli put smo imali bar aktivne 2×21 Bis).Na kraju krajeva u ovakvoj situaciji sada je samo bitno da stignu,pa bilo kad

Odgovori
sl

Da smo u UK rado bih se kladio na 2 opcije:
1. da avioni nece uopste stici, ili
2. da ce avioni stici kada vise nece imati smisla produzavati resurse ili ce modernizacija biti prevazidjena i preskupa!

Pored toga, i ovako cemo imati najsarenolikiju flotu od svih korisnika MIG29 (1x 9.12A, 3x 9.12B, 3x 9.13 i 3x 9.51), sto ce biti nocna mora za odrzavanje, obuku…
Objavljenim radovima i remontom razlike mogu u manjem obimu da se anuliraju.
Sa druge strane, mala je razlika u ljudstvu ako se ima 1/2 ili 2 eskadrile aviona 1 tipa, sto u slucaju 9.12 i 9.13 cak i RF smatra da skoro jeste, sa preporukom da isto lice ne radi na oba tipa aviona.
Ali kada se sve radi po sega-mega principu, onda ni ne cudi sto spadaju medju najnebezbednije vojske Evrope.

Ne

Moguće da se taj zadnji stav odnosi na ona naša 4 MiGa. Pa kad to sve sklopiš, jedino logično je da se u Rusiji sve remontuje i modernizuje pa onda rasklopljeno dopremi u Srbiju i tu se sastavi. Ovo će u svakom slučaju biti nužno jer ne mogu drugačije da se transportuju osim rasklopljeni, a kod nas izgleda ipak ne može da se sve obavi. Ako je istina da će to da nas košta 185 mil. eura (ili dolara), onda je to modernizacija a ne samo remont. 18,5 mil. po avionu je modernizacija i to značajna.

Go

Sto se tice Migova i RV iskoristio bih Rusku donaciju za trenutno produzavanje resursa RV, ali bih to uradio odmah u Rusiji bez puno komplikacija, stim da bih poslao deo osoblja koje bi nadgledalo, radilo i ucilo se od Ruskih strucnjaka. Ovde bih dodao da treba poslati tri perspektivna pilota na obuku za 9-13 verziju.

Vec sledece godine bih poslao jedan deo pilota na obucavanju za Jak 130 i narucio iste od Rusije da mi u naredne 5 godine stizu po 4 aparata. Na taj nacin bih zamenio sve resurse i uveo obuku na ovaj aparat.

Narucio simulatore za Jak 130 i za jedan od dole navedenih aviona.

Ujedno bih ugovorio isporuku 6 aparata (3+3), Mig 35 ili Su 30sm (dvosed) u zavisnosti sta je bolje za drzavu i same pilote, koja bi se desila nakon isteka resursa ovih doniranih Migova, koji bi bili operativni 2025/26 godine.

Ako Rusi nece vise da ulazu novac na stare modernizacije, nego zele da usmere sredstva samo na nove projekte, pa zasto smo mi toliko glupi da presipamo iz supljeg u prazno.

I za kraj, podigao bih ekonomomske nadohnade svim pilotima i tehnickom osoblju da se vise nikad ne desi „situacija“ gde smo sad.

Poruka za Ministarsto Odbrane i GS:
Daj da jednom odgovorno radimo svoj posao i gledamo interes drzave!

Odgovori
Ne

„Neso“
To je svakako najpametnije resenje u ovakvoj situaciji ali ako procitas deo iznad jasno je da oni ne misle na nasa cetiri vec na ove iz donacije
„Istovremeno, Ministarstvo odbrane otkriva i da će se remont poklonjenih aviona odvijati po istom modelu kao što je to urađeno ranije.“

Jo

Gomi,slozio bih se sa tobom u potpunosti,nasa realnost u ovom trenutku su 29-tke i treba ih nabudziti sto pre i sto bolje,stim sto bih uzeo i one Beloruske kako bi ukupan broj bio od 16-18 sto je stvarno respektabilno,ali kao sto si reko vec sad treba gledati u buducnost i uci u pricu za jak130 i mig 35,da krenemo da ih otplacujemo sada kako bi jak mogo da udje u sastav rv za 4,5g. a 35-ca za 10-tak g. Ja bih u buducnosti mig 35 uzeo pre nego su30,bez obzira sto je su30 azdaja pogotovo nova SM verzija,ali preveliki je skuplji i iskljucivo je dvosed,tako da je u buducnosti mig35 idealan,ali odosmo predaleko nek za sada stignu ove 29-tke.

Go

Dobro si me podsetio, ja sam zaboravio malo za dogovor sa Belorusijom oko donacije. Oni trebaju da zamene svoje 29-tke za Suhoje, koji su pouzdani i provereni, ali i „glomazniji“ ;-)

Kad bi moglo da se izvaze, mislim da bi cena/kvalitet bila na strani Suhoja posle 30 godina koriscenja.

Gledano ekonomski, ja bih najvise voleo da nasi politicari pocnu da vazu izgovorene reci i da mi realno udjemo u gotov trenazni program sa Kinom ili Rusijom, a da se avioni sklapaju kod nas pod njihovim licencom i nadzorom.
(Nesto poput saradnje Kine i Pakistana po pitanju FC-1/JF-17)

Jo

Gomi dobro kazes za politicare cesto izlecu sa komentarima,ipak nadam se da ce biti ono sto je najavljeno.Beloruski migovi su u boljem stanju nego ruski jer su manje eksplatisani a rusi su poznati da vole da „siluju“ avione.Belorusija je ipak zemlja od preko 200 000 km2 pa za njih suhoji imaju smisla.Za nas su migovi idealni u buducnosti 35 koji je bombona i sa kojim su ispravljene sve mane 29-tke,a za sada „nabudzene“ 29-tke su puna kapa,kombinacija sa zapadnim avionima nikad nije bila realna i prestavlja puste snove,sem eventualno neke saradnje po pitanju trenaznih aviona

Go

U prvu si, mi treba da se drzimo onoga sta je najbolje za nas i da koristimo prijateljstva kako bi sklapali korisne ugovore za 5 do 10 godina unapred. Nadam se mnogim zajednickim projektima, gde mi mozemo mnogo toga da naucimo od Rusije, Belorusije i Kine. Sve u svemu ozbiljan pristup u skladu sa dogovorom sa nase strane je kljucno resenje problema.

Pe

MIG 20 je promasen avion, nema ni jednu jedinu vazdusnu pobedu i svuda je izgubio od Amera a uz to skoro kosta kao lovac tezhe kategorije,zbog cega je propao na medjunarodnom trzistu.
AV i SNS idu logikom „oblozhka“ odnosno, samo da dobro izgleda,a sta je u sustini,nema veze.Kao,imamo moderne lovce.
To je smesno, Rumuni imaju F 16, madjari Gripen,Italija sa F 35 srecom nam vise nije komsija.
Zato i nije vazno kde se remontuju, ionako su samo za pokazivanje,a ne za bilo kakav rat, jer ce biti kao 1999
U tom smislu, neka bvar otvore neka radna mesta i daju posao u Srbiji tom MOMI,mozda je to i jedina korist od MIGova

Odgovori
Ž

Од 1986. у свету је продато око 660 авиона фамилије МиГ-29 тако да се никако не може рећи да је тај тип “пропао на међународном тржишту“.

BB

Ja da sam pilot, više bih volio da sam u promašenom nego u pogođenom avionu. :-)

Dr

@Petrovic Dusan prica se da je 29- ka imala neke 3 pobede na strani Eritrea-e protiv Etiopije u njihovom sukobu krajem 90-tih interesantno je da je druga strana prijavila 5 oborenih 29-ki i to od strane Su -27 sad ko ce ga znati ko je i leteo na tim masinama kad se uzme u obzir da obe strane imaju mlada RV a u pesadijskim jedinicama koriste kamile !

Ni

Тврдња је површна да би се оцијенила вриједност неког авиона. Миг 29 Ирачке и Српске војске је летио у немогућим условима, односи 20-30-50:1, непријатељ има подршку Авакса, доминацију у електронском простору, технолошки је напреднији у сваком погледу итд.
Рат било које државе осим Русије и евентуално Кине са САД судар мухе и слона. Тако је и са авионима, да ли знаш колико је слонова до сада настрадло од мухе, нити један – е тако ти је и са 29ткама.
Најреалнији сукоб руске (совјетске) и америчке технике био је вијетнамски рат и донекле арапско-израелски рат 73.

@Zivojin

Koliko od tih 660 mig-29 i dalje leti?

Ne

Nixon je vec odgovorio na deo,jednostavno vreme pojavljivanja Mig 29 i situacija u svetu je diktirala njegovu ratnu (ne) srecu
Da je na primer doslo do sukoba Indije i Pakistana 90tih u vecem obimu smatram da bi se 29ke nakupile lepog broja pobeda nad F16 jer je tada Pakistan sa njima bio u situaciji kao Iracani ili mi 90tih sa 29kama

12

Jos jedan „strucnjak“ sa prevazidjenim vazdusnim pobedama kao argumentom. Dok god postoji taj kvazi-argument, postojace i takvi „strucnjaci“…

Ж

@RX

Одговор на то питање није лако али зна се да МиГ-29, без земаља бившег СССР-а, још увек користи 19 држава.

SF

Da moze biti efiksan u nekoj situaciji Mig-29
http://edition.cnn.com/US/9602/cuba_shootdown/25/
Naravno da ovakvi primeri nisu pravi parametari za poredjenje, pravo poredjenje je konflikt gde su RV na obe strane imala vise letova I borbenih dejstava, pozeljno imali borbene avione sa novijim tehnologijama

Ako poredimo statisticki mozemo videti I u kojim konfliktima su ostvarivane pobede na pojedinim modelima aviona
http://www.migflug.com/jetflights/the-combat-statistics-for-all-the-aircraft-currently-in-use.html

Ta demagogija sa pobedama uopste nema veze sa efikasnoscu jednog modela aviona.Ne zaboravite da je ovde rec o tehnicko tehnoloskoj – jednoj od najnaprednijih grana u svetu.Posto se tu vrte ogromne pare, normalno je I da ima ovakvih podvala koje navodno sa pobedama uticu na izbor odredjenog modela aviona.
Ko malo poznaje vojne konflikte moze zakljuciti sta je podvala, a sta je argument.

Izmedju ostalog finansije I politika odlucuju na izbor aviona.Vise se gleda finansijska isplativost neko borbena efektivnost jednog aviona.Vredno spomena je I da proizvodnja nekog modela najmodernijeg borbenog aviona pocinje tek da isplacuje ulaganja na prodatih 100/300/500 aviona.Izmedju ostalog to govori I njegova pocetna cena u odnosu na vec projektovane potrebe RV, pa se moze „priblizno izracunati formula“.Zato se nekad I nude opcione nadogradnje starijih modela.

Sve ovo je nazalost samo veliki biznis.

Pa

nema tu demagogije oko pobeda. niti iko osporava da 29 moze da obori ‘zamisljenog’ protivnika, iz zasede, presretanja, u vazdusnom duelu. cinjenica. ali nije….ostaje nam da nas iznenadjuje pa smotrama, mitinzima…mada, ko zna…

@126LAE-Delta

Apsolutno se slazem lovacki avioni sluze za aero mitinge, ne za ostvarivanje prevlasti u vazdusnom prostoru.

Odgovori
SF

Lovacki avioni istih generacija sluze za prevlast u vazduhu, ali sami efektivno unistavaju sve pretnje u crtanom flimu I kompjuterskim igricama.

Taktika je jednostavna „sam protiv svih“

Be

Pitam se samo šta će ovi kritičari reći kada stignu Migovi.
Izmisliće opet nešto da to nije to, itd.

Tačno smo hajdučki narod i ponosimo se još stim. A hajdučluk je samo dobar kad si pod obsadom a vrlo štetan u mirna doba.

Odgovori
Ne

Nema tu nikakve hajducije u kritikama.Jednostavno drzavni organi mnogo najavljuju i obecavaju a malo ili gotovo nista se ne realizuje i eto mesta za kritiku.Ovde se pre vlast ponasa hajducki.I kada dodju i dalje ce biti mesta za kritiku ako ne krenu sa remontom koji su obecali,pa zatim nakon toga ce i dalje biti mesta za kritiku ako ne zapocnu obecanu modernizaciju a na sve to vec vidimo da se uveliko kasni.Niko ovde ne kritikuje nesto iracionalno vec samo ono sto je obecano a nije ispunjeno ili se kasni.Ali dobro je dok ima sta da se kritikuje,to znaci da se bar nesto desava i da postoji neka nada

ko

Jos kako ima demagogije oko pobeda. Pogledaj samo sta su sve snimili oko koreje i vijetnama. Pun ih je youtube. Kad to pogledas ima se utisak da su sve poobarali. Kad se malo zagrebe jos kako je bilo prilicno ujednaceno kad se saberu gubitci. Propaganda i gola laz.

Odgovori
Mr

или тек српска страна, и ми бога изобарасмо те несретне 99-те, зар не!? ;)

као што видимо, не лажу само ОНИ…

ko

Pa od silne propagande mislili smo da ce nas samleti za 5 minuta. Kad ono prvo pade „nevidljivi“ i jos po neki o cemu naravno cute. Onda unistili 500 tenkova i oklopnih vozila na Kosovu, kad ono cvrc milojko ostade dva komada koliko su mogli izbrojati. Ne daj se Mrgude prevariti. Jeste dzin ali kad pridjes sa malom iglicom jos kako se ispuva.

Mr

бојим се да ако наставимо са овом дебатом пре или касније морамо да дођемо до фамозних напада на а.Ринас и Тузла…што ја никако не желим!

лепо каже она изрека: Истина прва страда у рату!

SF

Ma nema potrebe za demagogijom…., tu gde „stadosmo“ treba samo produziti, sto vise kvalitetnih analiza i tehnoloskih usavrsavanja moze samo doprineti kvalitetnim raspravama.A „ondak“ sledi „spektakl“ ;)

Mr

SF
не да има да буде “спектакл“, него “шизење“!!! неки табуи морају пасти… ;)

ko

E jbga Mrgude. Ja u klin ti u plocu. Pricam ti o tome koliko su ustvari jaki u totalnom ratu. Imaju sistem i rade na dugi rok 10-15 – 20 godina, pre nego sto opale prvi metak. Jure te sankcijama 10 -20 godina, sve vreme radi peta kolona i propaganda, razbijaju te na komade i izgubio si rat pre prvog pucnja. Oslabljen ekonomski – avioni neremontovani, stara tehnika itd. To je do sada funkcionisalo dobro na malim test drzavama – Juga, Libija, Sirija. Videcemo kako ce to da ide sa Rusijom.

Odgovori
Mr

a jбг Коле, ја не волем да идем у те “високе“ политике, то што се догађа на белосветској сцени у то не бих да задирем…јер кад ОНИ и мајчица Русија крену у тај тотални рат, ми Сораби и остатак света идемо у царство небеско!!! ја сам ти оно нешто као локал патриота, домаћи врабац џивџан. ја гледам како ми да опстанемо у овај наш вилајет…које смо и да ли смо ми извукли неке поуке из блиске нам прошлости? као народ много волимо да се бавимо митовима и да верујемо којекаквим шарлатанима и написима “жуте“ штампе…паметни људи исписаше толке књиге али џабе, нема кој то да чита! рецимо књигу Спасоја Смиљанића, бившег генерала и к-данта РВ и ПВО, Агресија НАТО!? човек лепо издекламовао неке ствари, између осталог и како је текао сам ток припреме агресије, по ком моделу, сву проблематику и тешкоће, губитке… али јок, Србенда ће пре да верује неким петпарачким причама шарлатанских, назови новинара и мучеништву срБског небеског народа! какви смо ми лицемери ево и у данашње време, пуна уста србовања и бусања у “јуначке“ груди…кад оно: “куц-куц…добар дан, имате позив за војну вежбу“, “али, што Јааа…па како, па зашто…!??“

Gh

Secam se da su piloti slali na obuku u Rusiju kad smo trebali Mig 29M da kupimo sećate se?
Pa onda ćemo imati skoro 12 pilota i još tehničare samo u aprilu su migovi trebali da dodju.. Možda ima super stelt tehnologiju i bukvalno nevidljiv

Odgovori
Dr

Ovo je ocekivano. Necete dobiti odgovor sta ce sve da se uradi na tim avionima, uvek je nesto neodredjeno, okruglo pa na cose. To rasklapanje i sklapanje u Momi iz primera od ranije traje godinama. Posle ce to da prikazu kao poslovni uspeh Mome ciji su kapaciteti zaposleni i kako su sposobni za odrzavanje i modernizacije migova najnovije generacoje i tako slicno… 280 miliona dolara!!!! Potpuno nepoznato za sta tacno, i sve mirise na to da se tu neko dobro ugradio i zaduzio gradjane ove zemlje. Nigde nema reci o tome sta se tacno radi, sta se kupuje od opreme i naoruzanja, koliko ce da kosta logistika i ostalo, sta radi Moma i koji su rokovi. Mislim da ce biti jos jedno veliko razocarenje. Neozbiljan pristup ozbiljnom poslu. Ispadamo u najmanju ruku smesni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj