BEG airport status
Blokiran račun Montenegro erlajnsa: Čeka li flotu prizemljenje? Montenegro erlajns nije ispoštovao rokove iz ranijih sporazuma o odlaganju / Foto: Montenegro Airlines

Blokiran račun Montenegro erlajnsa: Čeka li flotu prizemljenje?

Prošle nedelje, račun crnogorske avio-kompanije Montenegro erlajns blokirale su Prva banka Crne Gore, SMATSA i još nekoliko poverilaca, prenose „Novosti“.

Kako pišu, SMATSA je pustila na naplatu već ranije doneta izvršna sudska rešenja. Takođe, Kontrola letenja imala je sporazum o reprogramu sa crnogorskim avio-prevoznikom za dug od oko 13 miliona evra sa kamatama, koji se gomilao godinama.

– Montenegro erlajns, međutim, nije ispoštovao rokove iz ranijih sporazuma o odlaganju. Jedno njihovo potraživanje od 2,3 miliona evra je dospelo na naplatu, a do sada je dva puta stopirano. – navodi taj medij.

SMATSA i ranije pretila blokadom crnogorskoj avio-kompaniji / Foto: Montenegro Airlines

Vlada Crne Gore je 12. jula preporučila odlaganje plaćanja duga do 15. oktobra, ali je SMATSA ipak 19. jula blokirala račune Montenegro erlajnsa dok se problem ne reši, prenose „Novosti“ i dodaju:

– Nezvanično saznajemo da bi do deblokade računa moglo doći u ponedeljak 24. jula. U Podgorici se spekuliše da je SMATSA i ranije pretila blokadom crnogorskoj avio-kompaniji, ali je to, navodno, sprečeno političkim kontaktima. Priča se da je premijer Duško Marković pre oko dva meseca urgirao kod tadašnjeg premijera Srbije, a sada predsednika, Aleksandra Vučića, pa je blokada računa izbegnuta. –

Prema navodima crnogorskih „Vijesti“, iz Montenegro erlajnsa zvanično je potvrđeno da imaju probleme sa Kontrolom letenja, ali da očekuju da će SMATSA danas deblokirati njihov račun i da će dogovoriti odlaganje plaćanja duga od 2,3 miliona eura.

Zaposleni strahuju od prizemljenja flote / Foto: Montenegro Airlines

Shodno tome, zaposleni u Montenegro erlajnsu strahuju da bi moglo doći do prizemljenja flote zbog nemogućnosti plaćanja dobavljača, goriva i aerodromskih usluga, pišu u „Novostima“. Takođe, kako taj medij nezvanično saznaje, ova avio-kompanija i na stranim destinacijama plaća usluge snabdevanja gorivom na “pripejd bazi”.

– Montenegro erlajns državi Crnoj Gori za poreze i doprinose na plate koje nisu plaćali od 2012. duguje 14 miliona evra, dok je na kraju minule godine taj dug iznosio je 17,8 miliona. Protiv kompanije se krajem 2016. godine vodio 91 spor u kojem su poverioci tražili 4,8 miliona evra. – navode „Novosti“.

Na pitanje koliku će štetu blokada naneti kompaniji ako se problem ne reši, crnogorski nacionalni avio-prevoznik kaže da “bez obzira na trenutnu blokadu, Montenegro Airlines sve svoje aktivnosti obavlja redovno”, prenose „Vijesti“.

Početkom jula meseca ove godine iz Montenegro erlajnsa demantovani su navodi medija o potencijalnom bankrotu kompanije. Kako je tom prilikom rečeno, Montenegro erlajns normalno funkcioniše, ispunjava sve svoje obaveze i ostvaruje dobar poslovni rezulat.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Be

Nisam bas 100% u toku ali bi voleo da Air Serbia preuzme Montenegro Airlines.

U tom slucaju Air Serbia bi mogla potpuno preuzeti najvazniju liniju ove kompanije Beograd-Podgorica a Montenegro Airlines bi sa ova 2-3 Embraera dalje obsluzivao linije od Podgorice i Tivta prema drugim drzavama a Air Serbia bi pomogla u turistickoj sezoni.

Odgovori
ma

Daaaa, i mogli bi naplacuju onda 300e let u jednom pravcu do Tivta ili Podgorice jer ne bi imali nikakvu konkurenciju. Jej, vec se radujem unapred!

I ovako je u prvoj nedelji avgusta AS let preko 100e u jednom pravcu….

Be

@marko

Ok, ti to gledas kratkorocno i iz svog licnog ugla i zato te razumem.

Ja ne zivim u Srbiji pa gledam/razmisljam sta je dugorocno bolje za Srbiju od cega bi i ti i tvoje okruzenje moglo dugorocno da imate vise nego samo tu jednu aviokartu koju bi MOZDA platio 50,– € vise.

Ma da bi potraznja pala ako bi aviokarta bila previse visoka pa bi oni opet spustili cene.

Evo samo jedno hipoteticko pitanje:

Zamisli da imas brata koji ti je vec dugo nezaposlen i jedva nekako izdrzava svoju familiju kao ogroman broj ljudi u Srbiji.

Sta bi ti pre izabrao?

a) Da placas aviokartu do tivta 50,– € manje a brat ti i dalje ostane nezaposlen.

ili

b) Da ti se brat zaposli naprimer u Air Serbiji ili nekoj drugoj kompaniji koja profitira od Air Serbije a ti kartu do Tivta placas 150,– €.
…da nepisem o drugim stvarima koji pozitivno uticu na rast privrede itd.

Air Serbia bez Etihada se sigurno neće upuštati u avanturu preuzimanja druge avio kompanije koja posluje sa velikim gubitcima, a Etihad trenutno ne verujem da traži drugog gubitaša kojeg bi preuzeo posle svih problema koje ima sa Alitaliom i Air Berlinom.

To je moguće samo ako bi crnogorska vlada preuzla dugove i višak zaposlenih na sebe i ako bi Air Serbia preuzela „očišćenu“ kompaniju i pod uslovom ako znaju kako da reorganizuju kompaniju i spreče da za par godina opet bude i istom problemu.

Ne

@Beli
Beli, poredjenje Vam je najblaze receno smesno. Ako zanemarimo da AS sam nece i ne moze da preuzme MA, stvaranje monopola je samo po sebi katastrofalan scenario za drzavu. U toj varijanti uvek gubi putnik, ali i drzava (obzirom da zivite u EU, trebalo bi posedujete osnovne pojmove o tome). Sta je drzava dobila stvaranjem ovakve AS, nisam siguran i pitanje je ozbiljne analize, ali „brat“ se moze zaposliti i u konkurentskoj kompaniji, ili kompaniji koja, kako kazete, „profitira“ od AS.

Be

@Voja

Potpuno se slazem!

Ja sam samo napisao da bi voleo… Kako to izvesti, to je prica za iskrene strucnjake.

Potencijal u Crnoj Gori postoji, samo da se resiti tih dugova i uvesti profesionalan menadzment.

Be

@Nebojsa

Slobodno me zovi sa „ti“ nemoras pisati „vi“.

Mislim da nisi dobro razumeo:
monopol nebi bio u drzavi posto Srbija i Crna Gora su dve drzave. Monopol na liniji Beogra-Podgorica, DA, tu si u pravu i to bi verovatno dovelo do zaposlenja novih radnika u Air Serbiji.

Prosto sam razmisljao da bi sa takvim potezom Air Serbia imala vise posla kada bi preuzela dadatne letoveo od Montenegro Airlines. Cini mi se da sam citao da je ta linija jedna od naj vaznijih za Montenegro Airlines.
Jos vise letova za Air Serbiju na toj liniji znaci jos vise prometa, jos vise zaposlenih…

Gubitnik u ovom slucaju bi bili zaposleni u MA posto bi MA morao reducirati linije. Ali to je druga drzava i nas se ne tice.

A to sta je drzava dobila sa stvaranjem AS ne trebam ti ni pisati ako ti sam nisi primetio sta je dobila.
Ipak evo samo par stvarcica: imidz, povezanost sa svetom, doprinose budzetu, nove zaposlene, posao za dobavljace, itd.

Pa sta ima Srbija od toga ako tvoj brat se zaposli u konkurentskoj kompaniji koja je u Crnoj Gori. Ma da on tamo nebi ni otisao radi novog posla!?

Ne

@Beli
Beli, bas ne poznajes materiju. Prvo MA zaposljava jako puno nasih drzavljana, WIZZ zaposljava dosta ljudi u Srbiji. U slucaju monopola,ne bi doslo do veceg povecanja zaposlenosti u AS. Razmislite koliko novca ode u budzet od AS….malo ili ni malo. Naravno nista se ne moze porediti sa jatom, ali uz 300 mil. Usd duga koje je otislo na teret budzeta….veliko je pitanje. Monopol NIKAD nije dobar, nikad!!!! Takvi projekti sluze samo za primociju ljudi na vlasti…kako je bilo,tako je i sad.

Ma

Gosn Beli,

Mada na povrsini to sto ste napisali deluje kao logicna ekonomska argumentacija, ipak niste u pravu. Navescu Vam jedan prost i plastican primer.

Ja se na primer bavim izvozom roba i usluga u Veliku Britaniju. Postoji neki dzentlmenski dogovor wizzaira i AS gde Wizz nema vise od tri nedeljna leta za London – i oni su uglavnom rasprodati. Time se stiti linija AS i omogucava im da imaju veci broj letova i da drze vise cene – pretpostavljam da im ta linija pravi lep profit.

Na zalost, to cini da je let BG – London skuplji dosta nego iz Rumunije ili Madjarske. Sto znaci da kad ja pisem ponudu moram sa racunam sa 300-400e povratnom kartom + jos 100e viza. Samim tim ce se neminovno desiti (a verovatno se vec i desavalo) da ce neki od tih poslova uzeti neka Madjarska ili Rumunska firma.

I eto onda umesto da par desetina hiljada dodju u Srbiju oni zavrse u Madjarskoj ili Rumuniji zbog 100-200e koje bi AirSerbia vise stavila u dzep. Gubimo i AS i ja i jos neki broj ljudi u Srbiji koji nece imati posla.

I zbog takvih stvari su vestacki stvoreni monopoli stetni i za privredu a dugorocno i za firmu koju pokusavate da zastitite. Jer ona postaje nefikasna i kada ta zastita nestane takva firma munjevito pada u sunovrat. Primera u Srbiji za to ima bezbroj…

Be

@Nebojsa

Ne poznajem materiju baš dobro, to sam već u prvom postu napisao.

Koliko ljudi zapošljava MA u Srbiji? Gde su ti ljudi zaposleni, na aerodromu ili u nekoj agenciji?

Znam da WizzAir ima stacionirana 2 ili 3 aviona u BG a za MA nisam čuo.

Ne

@beli
Pored agencije, u Knez Mihajlovoj, veliki broj kabinskog osoblja i pilota su nasi drzavljani( izvestan broj licno poznajem), ne znam da li na ANT ih ima jos,nekad ih je bilo. ANT im nije hub od otcepljenja. Pozz

re

Ne bih rekao da MA ima problem sa SMATSA, nego oni SMATSA ima problem sa njima. Kao i ostali poverioci ta firma ne služi ničemu drugom nego da udomi partijske vojnike i da dovlači glasače pred svake izbore.

Odgovori
iv

Beli odgovor je na tvoje pitanje a, ja nisam socijalna sluzba kao ni ostali putnici. A ti ako volis toliko AS pa ti im svaki mesec posalji neki novac kao cin patritizma, ljubavi il vec znam sta, verujem bas vole takve kao sto si ti!
Ja sam leteo cesto za Varsavu i dok su leteli AS i LOT cene su bile normalne, onog momenta kada je LOT prestao da leti digli su cene za sto posto! Naravno i ja bi to uradio ali mene su izgubili kao putnika posto sam se prebazirao na Budimpestu.(meni svejedno da li idem do BG il Bp isto mi kilometara)Za potrosace monopol nikada nije bio dobar, a na kraju krajeva ni za kompanije zato sto se ulene opuste i na kraju prvi talas i one potonu.

Odgovori
Be

@ivan

Da, ja to razumem, to sam vec napisao. I napisao sam da ce cene mozda opet pasti ako potraznja padne.

A ovo sa patriotizmom, ljubavi prema AS, da ja saljem neki novac, itd. bolje da ne komentarisem. To je samo sprdanje i nista drugo.
Zasto ti je uopste potrebno na taj nacin da komuniciras?
…to je ono sto ja ne volim kod naseg naroda i sta je veliki problem u drustvu.

Vl

Beli,
Sam sebi skačeš u reči koje izgovaraš. Pišeš o tome kako je bolje podići cenu nakon preuzimanja monopola. A ceo Svet već više desetina godina ide u pravcu razbijanja monopola.
Zatim pričaš neku nebulozu o primeru brata u Firmi koja slabo stoji i da sa plaćanjem veće cene se pomaže takva firma i brat. I uz to kažeš da si u biznisu u Austriji!
Kako te ne mrzi da u svakoj čorbi budeš mirođija ovde?

A tek tvrdnja da postoji potencijal u Crnoj Gori za uspešnu aviokompaniju je biser sam za sebe.

Odgovori
Be

@Vladimir

:-) čitaš li ti pre nego što počneš komentarisati?

1. Nigde nisam napisao da je „bolje podići cenu…“ nego je tvoj istomišljenik napisao da bi se digle cene u slučaju monopola.

2. Nisam napisao da kroz veću cenu „pomazeš bratu…“ nego kroz preuzimanje Montenegro Airlinsa od strane AS bez obzira kolika bi cena karata bila.

3. Koja firma slabo stoji? O čemu ti to?

4. Potencijal u Crnoj gori postoji! Problem je samo u rukovodstvu kompanije MA. Da nema potencijala nebi ni jedna strana linija letela za Podgoricu. O Tivtu u toku leta da ne pričamo.

Ne

Kako moze neka aviokompanija da ne placa troskove preleta godinama? Ko je to odobrio i ko ce to da plati ako MA ne izmiri dugovanja, odnosno ako bankrotira? Oce veliki vodja iz svog dzepa ili svi mi gradjani?

Odgovori
VZ

Ne mogu da tvrdim, ali mslim da se ovde ne radi o troškovima preleta, već samo o terminalnim troškovima koje SMATSA naplaćuje samostalno.

Jo

Pothitno ih naterati da izmiruju obaveze,nema nista dzabe. I nikako preuzimanje MA nema smisla realno ta kompanija je osudjena na propast jer koliko oni lete van letnje sezone? U toku leta mozda i zarade nesto ali to je 3,4 meseci sta cemo sa preostalih 8,9. Realno Cg je isuvise mala zemlja iskljucivo turisticka,njihov avio preveznik van sezone nema sta da trazi pogotovo u moru raznih avio kompanija,gasenje MA nije nerealna opcija,ili opstanak uz neku privatizaciju od strane neke mocne kompanije koja bi mogla da tolerise 8,9 meseci god.gubitka svoje ispostave,a nikako preuzimanje od strane AS,gurnucemo i sebe i ova „nase arape“ u gubitak. Naravno govorim ovo kao laik,mozda se misljenja nekih strucnijih razlikuju.

Odgovori
ha

Nema tu ljeba za AS… jednio rešenje je da Milo to preuzme u svoje ruke pa da izvan sezone prebaci koju tonu bijelog preko MA :)

Odgovori
re

Za bijelo služi Crnogorska Plovidba MA služi za glasove u Rožajama.

Ma

Ok, da li ima nekih novosti u vezi sa ovom vescu?

Da li se nesto danas resilo?

Treba da kupujem karte za Tivat pa ne znam da li da izbegavam Montenegro ako nece leteti?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Uroš na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Čim vidim Huey odmah mi se vrati ona scena iz "Apokalipse" bože kako je taj film dobro snimljen. Komšije u zdravlju i miru da letite!

29. Nov 2024.Pogledaj

Markovic098 na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Pokusacu da iznesem objektivno stanje u OS BiH. Da li znate da ta vojna formacija ne moze da odgovori primarnom zadatku ni kadrovski, tehnički, organizacijono. Sve javne nabavke su politički motivisane, a odluka o nabavci je donesena na osnovu politickog "kolaca" vi cete dobiti saglasnost za vas interes a mi cemo vama dati za ovaj.…

29. Nov 2024.Pogledaj

Darko na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje. Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja…

29. Nov 2024.Pogledaj

Tihi na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

Agusta-Bell AB.212 je cist Bell 212. SFRJ je imala 7 Agusta-Bell AB.212 i jedan Bell 212.

29. Nov 2024.Pogledaj
29. Nov 2024.Pogledaj