BEG airport status
[VIDEO] 50 godina letenja za Beograd: Lufthansa sletela na „Teslu“ u retro šemi Pre 50 godina prvi je sleteo Boing 727 D-ABKH, danas je u retro šemi bojenja na "Teslu" sleteo Erbas A321 D-AIDV / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[VIDEO] 50 godina letenja za Beograd: Lufthansa sletela na „Teslu“ u retro šemi

Sletanjem Erbasa A321-231 registracione oznake D-AIDV iz Frankfurta danas je na Aerodromu Nikola Tesla svečano obeležena 50. godišnjica redovnog putničkog saobraćaja nemačke nacionalne avio-kompanije do srpske prestonice.

Jutarnji let (LH1406) letelice u retro šemi bojenja dočekali su predstavnici Lufthanse, „Nikole Tesle“ i ambasador Nemačke u Srbiji.

Lufthansa je za Beograd prvi put poletela 26. avgusta 1967. godine avionom Boing 727 nazvanim“Kiel“ na redovnoj liniji takođe iz Frankfurta. Let je tada trajao četiri sata sa međusletanjima u Minhenu i Budimpešti. Na njemu je bilo oko 100 putnika. U tom periodu kompanija je otvorila i drugu destinaciju u bivšoj Jugoslaviji, Zagreb, gde se takođe obeležava 50 godina letenja ove nedelje.

Nemačka nacionalna avio-kompanija je otvorila lokalnu kancelariju u Beogradu 1966. godine. Lufthansa, kao grupa kompanija, trenutno ima 63 leta nedeljno iz Srbije. Lufthansa saobraća sa 27 letova nedeljno, Austrian 18, SWISS 14 (dva leta nedeljno iz Niša) dok Eurowings saobraća 2 puta nedeljno između Beograda i Štutgarta.

Retro uniforme uz retro šemu. Posada pozira po sletanju leta LH1406 na stajanci „Nikole Tesle“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Samo prošle godine godine Lufthansa je na 1340 letova iz Beograda i u Beograd prevezla ukupno 287.007 putnika. Ovo je čini trećom po redu kompanijom koja koristi našu vazdušnu luku. Potvrda uspešnosti naših poslovnih odnosa došla je i nedavno kada smo sa kompanijom potpisali novi Ugovor za usluge zemaljskog opsluživanja. – rekao je ovom prilikom Miodrag Mirković, direktor komercijale i marketinga Aerodroma Nikola Tesla. On je, odgovarajući na novinarska pitanja, rekao i da „Tesla“ ove godine očekuje između 5,2 i 5,5 miliona putnika.

Prvo sletanje u Beograd / Foto: Lufthansa
Ključni datumi Lufthanse na ovim prostorima / Foto: Lufthansa

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Va

vozio se ovim istim prije par godina iz Minhena za Madrid

Odgovori
Pe

Zna li neko iz kog razloga je tek u drugoj polovini sezdesetih Lufthansa poletela za Beograd?
JAT je jos 1950 leteo za Frankfurt

Odgovori
Al

Nesto nisam siguran, ali cuo sam neku pricu o Rusima, Amerikancima, nekom coveku sa brkovima, i pozaru u Rahjstagu.

Zezanje na stranu, Lufthansa je tek ’55 pocela sa letovima, a ’60-ih je posao zapravo krenuo dolaskom mlaznih aviona :-)

je

iz istih razloga zašto AirSerbija leti za USA, a nijedna američka kompanija ne leti za Srbiju

Ne

Pa negde krajem 60tih je krenuo nagli porast odlaska nasih gradjana na privremeni rad pretezno u Nemacku.To je verovatno jedan od razloga

Sumnjam da bi Air Serbija mogla da napravi neku takvu proslavu.Nemaju pojima kako si izgledale uniforme.Ja I’m se ponudila da to jednom zauvek objavimo ,a oni ne zinteresovani .Pa onda sumljam I u ono sto si nalepili na avione za 90 godina. Malo su naslednici a Malo I’m je Djon Ttavolta slavan pilot u jubilarnom izdanju za Tu ptoslavu .Ali ja GA Nesto nisam sretala u letackoj operativi.

Odgovori
dr

pa šta__???

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj