BEG airport status
[VIDEO] 50 godina letenja za Beograd: Lufthansa sletela na „Teslu“ u retro šemi Pre 50 godina prvi je sleteo Boing 727 D-ABKH, danas je u retro šemi bojenja na "Teslu" sleteo Erbas A321 D-AIDV / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[VIDEO] 50 godina letenja za Beograd: Lufthansa sletela na „Teslu“ u retro šemi

Sletanjem Erbasa A321-231 registracione oznake D-AIDV iz Frankfurta danas je na Aerodromu Nikola Tesla svečano obeležena 50. godišnjica redovnog putničkog saobraćaja nemačke nacionalne avio-kompanije do srpske prestonice.

Jutarnji let (LH1406) letelice u retro šemi bojenja dočekali su predstavnici Lufthanse, „Nikole Tesle“ i ambasador Nemačke u Srbiji.

Lufthansa je za Beograd prvi put poletela 26. avgusta 1967. godine avionom Boing 727 nazvanim“Kiel“ na redovnoj liniji takođe iz Frankfurta. Let je tada trajao četiri sata sa međusletanjima u Minhenu i Budimpešti. Na njemu je bilo oko 100 putnika. U tom periodu kompanija je otvorila i drugu destinaciju u bivšoj Jugoslaviji, Zagreb, gde se takođe obeležava 50 godina letenja ove nedelje.

Nemačka nacionalna avio-kompanija je otvorila lokalnu kancelariju u Beogradu 1966. godine. Lufthansa, kao grupa kompanija, trenutno ima 63 leta nedeljno iz Srbije. Lufthansa saobraća sa 27 letova nedeljno, Austrian 18, SWISS 14 (dva leta nedeljno iz Niša) dok Eurowings saobraća 2 puta nedeljno između Beograda i Štutgarta.

Retro uniforme uz retro šemu. Posada pozira po sletanju leta LH1406 na stajanci „Nikole Tesle“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Samo prošle godine godine Lufthansa je na 1340 letova iz Beograda i u Beograd prevezla ukupno 287.007 putnika. Ovo je čini trećom po redu kompanijom koja koristi našu vazdušnu luku. Potvrda uspešnosti naših poslovnih odnosa došla je i nedavno kada smo sa kompanijom potpisali novi Ugovor za usluge zemaljskog opsluživanja. – rekao je ovom prilikom Miodrag Mirković, direktor komercijale i marketinga Aerodroma Nikola Tesla. On je, odgovarajući na novinarska pitanja, rekao i da „Tesla“ ove godine očekuje između 5,2 i 5,5 miliona putnika.

Prvo sletanje u Beograd / Foto: Lufthansa
Ključni datumi Lufthanse na ovim prostorima / Foto: Lufthansa

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Va

vozio se ovim istim prije par godina iz Minhena za Madrid

Odgovori
Pe

Zna li neko iz kog razloga je tek u drugoj polovini sezdesetih Lufthansa poletela za Beograd?
JAT je jos 1950 leteo za Frankfurt

Odgovori
Al

Nesto nisam siguran, ali cuo sam neku pricu o Rusima, Amerikancima, nekom coveku sa brkovima, i pozaru u Rahjstagu.

Zezanje na stranu, Lufthansa je tek ’55 pocela sa letovima, a ’60-ih je posao zapravo krenuo dolaskom mlaznih aviona :-)

je

iz istih razloga zašto AirSerbija leti za USA, a nijedna američka kompanija ne leti za Srbiju

Ne

Pa negde krajem 60tih je krenuo nagli porast odlaska nasih gradjana na privremeni rad pretezno u Nemacku.To je verovatno jedan od razloga

Sumnjam da bi Air Serbija mogla da napravi neku takvu proslavu.Nemaju pojima kako si izgledale uniforme.Ja I’m se ponudila da to jednom zauvek objavimo ,a oni ne zinteresovani .Pa onda sumljam I u ono sto si nalepili na avione za 90 godina. Malo su naslednici a Malo I’m je Djon Ttavolta slavan pilot u jubilarnom izdanju za Tu ptoslavu .Ali ja GA Nesto nisam sretala u letackoj operativi.

Odgovori
dr

pa šta__???

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ciklon na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Ovo što ću sada da napišem nema veze sa ovom temom. Velika Tragedija koja je pogodila Severnu Makedoniju i spremnost R. Srbije da brzo reaguje i pomogne pokazala da je odluka o kupovini novih transportnih aviona opravdana i da baš zbog potencijalno velikih tragedija Srbija treba da pojača svoju flotu upravo sa avionima iz predhodnog…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Grubo...radi se o naglom pokretu antene nišanskog radara "u stranu i na dole (prema zemlji)" ,a zatim isključenje zračenja nišanskog radara. Ukoliko je ovo urađeno "na vreme", postoje dobre šanse da će protivradarska raketa promašiti cilj, čak i ako je već blizu. Nekada je dovoljno i samo isključiti zračenje, ali ako je protivradarska raketa nešto…

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Lepo je objašnjeno u tekstu. Radar sa zemlje je ranije prestao da prati cilj, jer je na njega ispaljena protivradarska raketa. Tada je raketa izgubila cilj i nastavila svoj let balističkom putanjom i proletela pored avio-cisterni. Raketa se navodi uz pomoć radara sa zemlje, tako što se radarski snop reflektuje od cilja i prima na…

17. Mar 2025.Pogledaj

Batric Vukicevic na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li se poklapaju datumi ili cak vremenska minutaza lansiranja KUB-a, sa vremenom uocenim iz tankera? Na osnovu ovoga se sa sigurnoscu moze reci o kojoj se varijanti radi. Pozdrav

17. Mar 2025.Pogledaj