BEG airport status
LYBE 1519:30 Z 110°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Da li je koncesija “Nikole Tesle” po proceduri? “Transparentost Srbija” tužila Vladu Srbije Dokumenta nije dostavilo ni Ministarstvo saobraćaja ni Komisija za javno-privatno partnerstvo / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Da li je koncesija “Nikole Tesle” po proceduri? “Transparentost Srbija” tužila Vladu Srbije

Tužbu protiv Vlade Srbije Upravnom sudu podnela je Transparentnost Srbija (TS) zbog odbijanja da prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama dostavi ili objavi dokumente u vezi sa koncesijom za Aerodrom Nikola Tesla, prenosi Insajder.

Takođe, ta dokumenta nije dostavilo ni Ministarstvo saobraćaja ni Komisija za javno-privatno partnerstvo.

– TS je dve godine, od prvih pominjanja mogućeg javno-privatnog partnerstva radi daljeg razvoja Aerodroma, ukazivala da Zakon o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama propisuje da je pre ulaska u takav aranžman neophodno uraditi studiju koja bi pokazala da je upravo koncesija najbolji način za postizanje željenog cilja. – piše Insajder.

„Neophodno uraditi studiju koja pokazuje da je koncesija najbolji način za postizanje željenog cilja“ / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Izrada takve studije značajna je i zbog činjenice da su zvaničnici godinama ponavljali da Aerodrom posluje odlično i ostvaruje velike prihode, a da je tadašnji premijer Aleksandar Vučić pre šest meseci izjavio da je država u stanju da sama ulaže u Aerodrom, navode iz Insajdera i dodaju:

– Zbog toga je TS, nakon što je Vlada Srbije u februaru objavila javni poziv za 25-godišnju koncesiju, zatražila od Vlade i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da dostave koncesioni akt i studiju opravdanosti. Vlada na zahtev nije odgovorila, zbog čega je TS podnela urgenciju, a potom i tužbu Upravnom sudu. –

Nakon što je Ministarstvo saobraćaja 3. marta odbilo zahtev, navodeći da bi objavljivanjem ova dva dokumenta bili ugroženi vitalni interesi Republike Srbije, TS je podnela žalbu Povereniku protiv ovog rešenja. Ipak, istovremeno je suzila obim zahteva, tražeći da Ministarstvo dostavi samo one delove ovih dokumenata na osnovu kojih se može zaključiti da li je odabrani model koncesije za Srbiju povoljniji od alternativnih rešenja, prenosi Insajder.

Kako pišu, nakon što je Poverenik doneo rešenje po kome moraju da dostave tražene dokumente, iz Ministarstva  je stigao novi odgovor – da oni uopšte nemaju ni koncesioni akt ni studiju, već su ti dokumenti u posedu Vlade. Takođe, na novi zahtev TS-a da dostave dokument na osnovu kojeg će se videti kako su od 3. marta do 24. aprila dokumenti izgubljeni ili premešteni iz poseda Ministarstva, stigao je odgovor da ih nikada nisu ni imali, a da su prethodno odbili da ih dostave zbog „mogućeg ugrožavanja vitalnih interesa“.

– I treći državni organ odbio je da postupi po zahtevu. Komisija za javno-privatno partnerstvo, koja je dala pozitivno mišljenje na „Predlog koncesionog akta za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom Aerodroma Nikola Tesla Beograd i obavljanje delatnosti operatera aerodroma“ nije odgovorila na zahtev da dostavi to mišljenje, zbog čega je TS podnela žalbu Povereniku. – prenosi Insajder.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

m

Како је у Србији добро…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend