Plan o izgradnji novog Kontrolnog tornja na beogradskom aerodromu usvojen je danas na kolegijumu SMATSA-e, saopšteno je iz Kontrole letenja. Radovi počinju na jesen 2018. godine i trajaće godinu dana.
Kako tvrde, objekat će biti visine 75 metara, što ga čini najvišim u ovom delu Evrope i među 10 najviših na svetu. Izgradnjom novog tornja SMATSA ide u korak sa planovima Vlade Republike Srbije o davanju u koncesiju „Nikole Tesle“, kažu iz Kontrole letenja i dodaju:
– Novom tehničkom opremom će se omogućiti dalji rast saobraćaja i realizacija svih planova budućeg koncesionara. Svi detalji tehničke dokumentacije biće završeni do juna 2018. godine, dok će radovi početi na jesen iste godine i trajati godinu dana. Toranj će biti izgrađen na zemljištu SMATSA-e u Beogradu i finansiran iz sopstvenih izvora. –
Novi toranj će omogućiti još bolju vidljivost aerodromskih površina i bolje uslove rada, zatim nova tehnologija ugrađena u skladu sa evropskim regulativama i standardima, a zgrada energetski efikasna i izgrađena od ekoloških materijala, objašnjavaju iz Kontrole letenja:
– Idejno rešenje uradila je „Energoprojekt industrija“, a za izgradnju će biti angažovani domaći izvođači. Ovo je za nas važan projekat, jer ćemo na jednom mestu imati Oblasnu, Terminalnu i Aerodromsku kontrolu letenja. –
Aleksandar
Kod nas uvek nesto najvece, najbolje, najvise..
Griffin
Nisam Vanga,al sam sad rekao sebi,prvi komentar ce garantovano biti.“Kod nas sve nesto naj“ xDDD Kao pokvarena ploca ste. xD
Dovla
Pa, pored tornja novi i jos veci trzni centar…
Pedja
Čemu ta priča biće „medju 10 najviših na svetu“?! Orlando je 10. sa visinom od 105.16m. Lepo je sto ce BEG dobiti novi toranj i nema potrebe za preterivanjem da ne kazem nesto drugo.
http://www.airport-technology.com/features/feature-the-10-tallest-air-traffic-control-towers-in-the-world-4142194/
Чича Нова
Ко није у потпуности посвећен своме послу, извештавању и коментарисању, тај углавном пише по систему “ што баби мило, то јој се снило“.
Slobodan
Verovatno se mislilo na prvih deset najvisih kontrolnih tornjevima na aerodromima sa jednom pistom, mada ne vidim razlog za takvu vrstu referenciranja.
Dovla
Razumeli smo :)
Marko
Gde će se tačno nalaziti toranj?
Pedja
Marko, kao sto mozes videti na slici, pored oblasne kontrole.
Aca
Pretendujete da budete ozbiljan portal, pa bi bio red i da ste naveli da su ove tvrdnje netačne. Novi toranj u Beogradu ne da neće biti među 10 najvećih na svetu, nego neće biti ni među 70 najvećih.
Inače 10. najviši toranj na svetu je u Orlandu i ima visinu od 105.16m, odnosno 345ft.
Najviši u Evropi je na CDG sa 111.86m (367ft), a beogradski sa svojih 75 metara će taman uleteti među 80 najvećih kontrolnih tornjeva na svetu zajedno sa Brizbejnom, Minhenom i centralnim tornjem (od tri ukupno) na CDG.
Neverovatno koliko se laže i to onako bezobrazno i otvoreno, a vi umesto da dokažete svoju navodnu profesionalnost i ispravite netačne navode iz saopštenja, vi ih još slepo prenosite bez ikakve ispravke.
Goran
Sa tog mesta jedva ce videti pistu, a komoli platforme i rulne staze!?
Pedja
Sa 75m videce sta pozele.
Gane
Potpuno se slazem. Na koji nacin ce videti A Platformu ili prag 30 odatle? Cirkus.. jedino ako je ta lokacija deo prosirenja i izgradnje jos jedne staze -paralelne sa postojecom i novog terminala kod muzeja to ima smisla.
Radmila Ronhill
Bre! Pistoji jedna pista i jedna rulna staza! Ground frekvenca je zasebna kada sletis i izadjes sa piste I predjes zutu liniju. Stajes i trazis odobrenje za rulanje. Svako ukrstanje I prelazak piste dobijas odobrenje koje moras da ponovis preko veze da cuju da si razumeo naredbu. Pratis zutu liniju sa nosnom nogom na platformi a na gejt te navodi zemaljsko osoblje. Imas jednog sa svake strane da gledaju krilo i jedan u vrhu koji pilotu pokazuje pravac zbog mrtvog ugla. Ako se kojim slucajem izgubis poslace FOLLOW ME kola a postoji i svetlosna signalizacija za FOLLOW ME kola da se ne izgube u mraku i kojim slucaje odu na jednu jedinu pistu ako drugi avion slece paralelno niz vetar na rulnu stazu majstori :-)
Goran
AKL Aerodromska Kontrola Letenja, znaci bilo koje kretanje po manevarskim povrsinama, rulnicama ili pisti mora biti odobreno od strane tornja. Sadasnji ima skoro ceo pregled svih povrsina sto znatno olaksava pregled i komunikaciju sa osobljem aerodroma.
Boban
Gorane, u tehnologiji rada aerodromske kontrole letenja u novom objektu nova oprema ce podrszumevati CCTV i ground radske sisteme.Bez brige.
Zt777
Štrašne su ovakve izjave naj naj naj veći viši itd… Svugde u svetu aerodromi koji su nekoliko puta veći i zagušeniji od BEG imaju toranj kao što je današnji na BEG, moderni radari ground kontrole pokazuju pozicije svih aviona na apronu pa i aerodromskih vozila što prosto gledanje kroz prozor čini nebitnim (da ne pričamo o uslovima smanjene vidljivosti). Logično bi bilo renoviranje postojećeg tornja i ulaganje u nove radare, ali onda gospoda „koliki je moj deo“ ne bi imali ovoliki kolač za podelu…
Anti Bot
Biće najviši na svetu kad mu na krov nataknu jarbol sa zastavom od 30 metara!
Bakicabgd
Nije ovde pitanje samć
o gde je TWR, već i zašto je na tom mestu? Kada je već tu MORA biti 75 metara. Da se nalazi u produžetku MUP ovog hangara , sa prilazom pored JAT keteringa bio bi na tri sprata. Ali izgleda pare moraju da se potroše i neko da se ugradi debelo. Uzgred aerodrom Beograd nije hteo da proda parče zemljišta pored D prolaza, samo oni znaju zašto, i zato se zida ovoliki TWR. Zida šarama SMATSE a korist sključivo ima aerodrom.
Boban
Toranj u ,,Airside“.Nezamislivo je da bude u restriktivnoj zoni.
Boban
Lokacija za izgradnju tornja je u okviru kompleksa na kojem se nalazi Centar kontrole letenja.Znaci vlasnistvo kontrole letenja. To znaci,ne trose se pare za kupovinu zemljista.
Nenad
Toranj će biti „na tom mestu“ jer je to jedino parče zemljišta na Aerodromu Beograd koje je u vlasništvu SMATSA 1/1. Aerodrom, Er Srbija i Jat Tehnika verovatno još uvek nisu potpuno regulisali vlasništvo nad zemljištem na aerodromu, i ovo rešenje nosi najmanji rizik. Takođe operativno je lakše je kada su oblasna, terminalna i aerodromska KL na jednom mestu.
Radmila Ronhill
Y-12 F HARBIN dok je certifikovan u USA mora da valja. Da im leti oko novog tornja :-)