„Airbus Helicopters“ je tokom 2016. godine isporučio 418 helikoptera, što je rast od 5 % u odnosu na 2015. godinu. Kompanija je, kako se navodi u saopštenju, „ojačala svoje vođstvo na civilnom tržištu istovremeno zadržavajući svoju poziciju kada su u pitanju vojni helikopteri“.
„Airbus Helicopters“ primio je prošle godine ukupne 388 narudžbine za helikoptere – gotovo isto kao i 2015. godine kada je naručeno 383 primerka. Poslednjeg meseca 2016. godine ovim narudžbinama pridružila se i Srbija.
Narudžbine za 2016. godinu obuhvataju 188 lakih jednomotornih helikoptera, 163 dvomotorna laka H135/145 i 23 iz familije srednjih helikoptera Super Puma. Na kraju godine kada se saberu sve narudžbine iz 2016. kao i one iz prethodnih godina, ostalo je da se isporuči 766 jedinica.
Izvršni direktor kompanije, Guillaume Faury, izjavio je da je 2016. bila jedna od najtežih za proizvođače helikoptera u proteklih deset godina:
– Uprkos poslovanju u teškom tržišnom okruženju mi smo postigli naše operativne ciljeve i nastavili sa realizacijom plana naše transformacije. –
U kompaniji navode da su u protekloj godini najvažnije bile kampanje za prodaju vojnih helikoptera H225M Singapuru i Kuvajtu i prodaja helikoptera H135 i H145 Ujedinjenom Kraljevstvu za potrebe školovanja pilota.
– U 2016. realizovane su i prve isporuke helikoptera AS-565MBe Panther Meksiku i Indoneziji, a poleteo je i prvi NH90 Sea Lion za nemačku Ratnu Mornaricu. – navode u kompaniji „Airbus Helicopters“.
Na civilnom planu dvomotorni srednji helikopter H175 je ušao u operativnu upotrebu i to u VIP konfiguraciji, a verzija ovog helikoptera namenjena javnim servisima (public services) je započela letne testove pre nego što će ova varijanta biti sertifikovana u 2017. godini. Konzorcijum iz NR Kine potpisao je ugovor za nabavku 100 H135 koji će biti sklopljen u lokalnom pogonu, u narednih deset godina. EASA je u novembru odobrila sertifikovanje varijante helikoptera H135 opremljenog paketom avionike Helionix. Letna ispitivanja helikoptera H160 provedena su tokom cele godine stabilnim tempom što može otvoriti put ka prvim narudžbinama u 2017. godini, saopštio je „Airbus Helicopters“.
Zaključno sa prošlom godinom, broj operativnih „Airbus“ helikoptera u svetu dostigao je broj od 12.000. Oni su u službi kod više od 3.000 korisnika koji su na njima naleteli preko 90 miliona sati.
Stefan
Kad se uporedi naručeni H145M sa našom Gazela/Gama koje poseduje VS koja je razlika?
Koji ima bolju borbenu spremnost/funkciju?
Miki
H145M je nema uopšte…..momentalno. Verovatno će se kroz neko vreme moći okačit nešto na ove koji će da idu u RV u smislu nekog apgrejda. To naravno ukoliko će biti sluha, a i para. Ovog potonjeg za sad nema.
Hedonik
Helikopteri nisu bas za poredjenje.H145 moze da izvrsava bezbeno borbene zadatke u pomocnoj nameni.Znaci sa vece daljine vodjenim raketama.Svako dirketno izlaganje vatri zbog manevarskih mogucnosti,oklopljenosti i naoruzanja bi bilo vrlo rizicno.Gama bi bila dobat helikopter sa savremenom navigacijskom opremom,savremenim nisansko-senzorskim paketom i koriscenjem NVG kao i sprezanjem raketa Vihor/Igla npr umesto Maljutka/Strela.
Imenjak
H145 je mnogo bolji od gazele i game, prvo moze sluziti kao transportni helikopter, ima sisteme odbrane(ometace, alarme ozracenosti…) I najbitnije ima otvoren sistem te se moze prikaciti oruzije koje god pozelis. Za sada nosi top, mitraljez i visecevni lanser. Ali u planu je integracija sa hellfire, i sa turskom kompanijom koja pravi laserske navdjene rakete.
Sasa
Nisu bas za poredjenje, nisu ista kategorija niti ista generacija. H145M moze da ponese vise naoruzanja, nema podatatka o oklopu osim da ga ima (ne ocekujem bas da na sva usta pricaju o tome), ima dva motora (u EU je zabranjeno koriscenje jednomotornih helikoptera iznad naseljenih podrucja), dize daleko vise, oko 30% vecu autonomiju, , U principu moze da igra vise uloga solidno, dok Gazela radi jednu stvari jednu stvar dobro. Sta je potrebnije vojsci u trenutku… to neko drugi odlucuje. Koliko mi je poznato i Gazele se mogu modernizovati, kompanije u svetu to rade. Nadam se da ih nece baciti. Ali da su Srbiji bili potrebni helikopteri klase 145, jesu. Samo je pitanje kolicine.
Banacanin
Mi smo uzeli h145 iskljucivo u svrhu transporta specijalaca,ako izuzmemo onu politicku stranu gde se kupuje na Zapadu,za opremanje vojske,a sa minimalnom ubojitom silom….Kako god,daleko od toga da ovi helikopteri nece biti od mnogostruke koristi nasoj vojsci,ali i dalje nase RV vapi za Ruskim oklopnjacima,teskom konjicom,modernizovanom verzijom mi-24.Jedno deset komada kad bi se nabavilo iz Rusije,plus ona dva koja trunu u Srbiji da se remontuju i modernizuju(iako mi neko ovde rece da je to nemoguce jer nedostaju neki papiri,mada meni to ne zvuci logicno),uz jos koji mi-17,po mogustvu u verziji „Terminator“,nama dosta!
i
Banacaninu cim jos nadjete nafte tamo kod vas u Banatu, mozda i kupimo mesavinu Apaca i to Long Bow varijanti a za transportne helikoptere Blackhawkove i Merline a ne cistimo tudje djubre iz dvorista.Zato banacanin , asov u ruke i kopaj:) Bez ljutnje na maloj sali:)
H145 je trenutno najverovatnije najbolji helikopter u svetu u toj klasi, ako nista drugo dokaz tome je da ga je kupila americka vojska koja jako retko kupuje neamericku robu. Ti helikopteri ce verovatno i u vojsci i u policiji imati najvise sati naleta posto najvise odgovaraju svakodnevnim zadacima. Jedan od retkih dobrih poteza ove vlade.
Sasa
@Banacanin
Istina je sto se tice tih Mi-24 sto trunu. Nije im poznato poreklo, pretpostavlja se odakle su dosli i istorija je „izgubljena“. Takodje, vec im je istekao rok odavno. Odrzavanje nije bilo adekvatno niti od ovlascenih ljudi. Pritom mislim da je jedan ostecen.