BEG airport status
Ruski izvori: MiG-ovi 29 iz Rusije stižu u julu ali postoje problemi Šest doniranih MiG-ova 29 moglo bi stići tokom sledećeg meseca / Foto: Anton Pavlov

Ruski izvori: MiG-ovi 29 iz Rusije stižu u julu ali postoje problemi

Pozivajući se na neimenovane izvore iz vojne industrije, ruski vojni blog bmpd preneo je u juče zanimljive informacije koje su vezane za naše Ratno vazduhoplovstvo a pre svega za donaciju MiG-ova 29 iz Rusije.

Kako navodi bmpd trenutno se u Lipecku nalazi grupa pripadnika vazduhoplovno-tehničke službe koja tamo pohađa kurseve obuke sa ciljem da se ovlada održavanjem lovaca MiG-29.

Istovremeno isporuka 6 aviona koja je dogovorena prošle godine, trebala bi biti realizovana u julu mesecu. Takođe se navodi da srpska strana još uvek razmatra najbolju moguću ekonomsku varijantu isporuke MiG-ova.

Trenutno međutim postoje određeni problemi koji bi mogli da utiču na primenu ovog ugovora a to se pre svega odnosi na ograničen broj tehničkog osoblja koji su sposobni da održavaju i opslužuju MiG-29. Broj pripadnika vazduhoplovno-tehničke službe je trenutno dovoljan samo za održavanje 4 postojeća aviona, od kojih jedan nije u letnom stanju. Međutim kada isporukom 6 aviona iz Rusije flota srpskih MiG-ova 29 naraste na 10 biće potreban veći broj tehničara.

Izvori otkrivaju da se u ovom momentu sa velikim teškoćama obezbeđuje istovremena ispravnost dva aviona radi izvršavanja zadataka sistema PVO i borbene obuke pilota. Sa samo tri letno sposobna MiG-a 29 održavanje borbene trenaže nije nimalo lako.

Takođe postoje poteškoće i sa modernizacijom Vazduhoplovnog zavoda ’’Moma Stanojlović’’ u kome bi se uskoro trebalo da se izvrši remont srpskih MiG-ova 29 a koji bi se realizovao uz asistenciju ruskih stručnjaka. Tu su zatim i predstojeći predviđeni poslovi servisiranja helikoptera H145M u drugom stepenu (helikopteri bi trebali biti isporučeni 2018). Pored navedenog zavod bi trebao biti osposobljen i za remont helikoptera Gazela i Mi-17.

Ministarstvo odbrane Srbije, kako dalje navodi bmpd, planira da uloži određena finansijska sredstva u vazduhoplovni zavod kako bi on postao regionalni servisni centar za helikoptere Gazela, H145M i Mi-17.

Srbija ima dugoročni plan za obnovu svoje flote helikoptera Mi-17 ali tekućim budžetom za 2017. nisu izdvojena sredstva za dodatne nabavke. Očekuje se da će ugovor za još 4 helikoptera Mi-17V-5 biti zaključen 2018. ili 2019. godine.

Spomenuta je i moguća kupovina 8 beloruskih MiG-ova 29, ali po već navedenim izvorima njihova nabavka se za sada ne razmatra i  za srpsku stranu ona više nije prioritetna.

Na kraju je saopšteno da će srpski piloti koji lete na 29-kama učestvovati na vežbama BARS-2017.

Komentari

G

Eto ti jadac, znaci sve i da hoce nemoze se bez placenih i obucenih ljudi. Eto sta je surova istina, nije sve med i mleko kao sto politicari izjavljuju radi svojih poena.

Odgovori
B

@Gomi

Koliko ja znam tehnicari i piloti se upravo obucavaju u Rusiji.

Ti ljudi sa tog bloga pisu ono sta kod nas procitaju, a mi onda uzimamo od njih i tako u krug.

f

Kad sam ja ovdje pisao da nema ništa od aviona iz Bjelorusije , a Ruski da neće vidit modernizacije nego moraju na remont i modernizaciju da bi bili kao vaši sada koji su zastarjeli odavno da nemate pilota za ovca dva aviona a kamoli dalje itd itd onda su se svi propinjali na zadnje noge da lažem , e pa živi bili pa vidili

g

Jooooj, koja lakrdija od vojske i države.

Odgovori
С

На свим нивоима

J

„Jedina veca bruka i bede od drzave,jeste njen narod koji je brukom i bedom naziva,jer ona narod ne moze da menja,a nju narod moze i da promeni i da zameni“ ARISTOTEL

Sto se aviona tice,istina malo otuzna situacija,malo vise tacnije,ali bice, broblem je samo sto su politicari zarad poena najavili uvodjenje u operativu za nas veceg broja komada oruzija i orudja brze nego sto je to realno,i to stalno rade i sa norom,lazarom itd.nije sporno da je sve to dobro i da treba,ali stvaraju nepotrebnu tenziju najavom da ce doci brze nego sto je realno,lepo ko za h145 do kraja 2018 i nema tenzije. Dodao bih da mislim da je nepotrebno insistirano da se remont radi kod nas.

T

Eeee…sta bi dali da znamo u kojim „lakrdijama“ si ti strucnjak…

D

Opusti se. Bitno je da se nesto pozitivno pocinje nazirati. Vidis, tehnicari su na obuci u Rusiji, verovatno i jedan broj pilota je na preobuci (Tako su nam barem rekli). A sto se tice Beloruskih migova, sumnjam da ce da ih nabave jer generalno su nepotrebni. Ovo je samo prelazno resenje do nabavke nove eskadrile( tako bi trebalo da bude), i tu se slazem sa gos. Aleksandrom Radicem.

O

Komentari ruskih čitalaca na ovom tekstu na blogu bmpd – neprocenjivi.

Odgovori
J

,,Trenutno međutim postoje određeni problemi koji bi mogli da utiču na primenu ovog ugovora a to se pre svega odnosi na ograničen broj tehničkog osoblja koji su sposobni da održavaju i opslužuju MiG-29. Broj pripadnika vazduhoplovno-tehničke službe je trenutno dovoljan samo za održavanje 4 postojeća aviona, od kojih jedan nije u letnom stanju. Međutim kada isporukom 6 aviona iz Rusije flota srpskih MiG-ova 29 naraste na 10 biće potreban veći broj tehničara. ,,
Pitam se , pitam kada li su obe strane shvatile da postoji ovaj problem. NEZELIM DA BUDEM ZLURAD ,IMAM UTISAK DA NAS VOZAJU VEC POLA GODINE ITO LJUDSKI.

Odgovori
f

Ne vozaju oni nas nego mi njih.
Da bi dobili svu vojnu pomoć i oružje treba da potpišemosve oko osnivanja Centra za vanredne situacije u Nišu, osim ovog Centra radi se o još dve vojne baze, jedna na kopaoniku (gde nam ameri još uvek ne dozvoljavaju da postavimo radar na svojoj teritoriji pa će Rusi postaviti svoj, kao i desantno helikopterski centar u Vršcu , koji prvobitno planiran za Suboticu…) Dakle dok to ne potpisemo nema migova, i ostalih igračaka.
Godine 2015 na paradi pobede u Moskvi Ruski načelnik vazduhoplovstva je pitao našeg načelnika generalštaba : Da li ćete i naše avione predati amerikancima kao Vašeg predsednika? Ovo pitanje govori mnogo o nama ……

J

finnessa

Ma ovo o VOZANJU se odnosi na price koje i du u javnost. Vrlo mi je tesko da poverujem da ikoga u svetu nesto dugo zavlacimo a da nam to ne uzvrate(naravno ,,elita ,, je uvek bezbedna)
nego, nevezano za ovu pricu žarko želim da vidim napredak u RV. Raduje me i svaka prica o SILI iz Kraljeva, i ona priča UTVI i SAVATIU(ako sam tačno napisao ime).

n

znao sam …sramota kako lazu ali to je politika i nista drugo briga njih za vojsku mogli su da kazu da ce nabaviti i enterprajz samo da sluzi u politicke svrhe

Odgovori
r

Прича се лагано разводњава и стално нешто кочи долазак авиона да би на крају испало да нећемо имати довољно техничара , ако се узме у обзир да ми без Руских Мигова имамо четири наша од којих један нелети онда испадне да техничара има довољно јер ови што су у Русији на обуци за одржавање Мигова не могу да буду и овде и тамо мислим треба неко да брине и о исправности постојећих авиона а на крају крајева и поменути ремонт и модернизација у сарадњи са Руским стручњацима је и додатна прилика да се особље упозна и обучи са начином одржавања ових авиона наравно ако уопште и стигну јер ово полако почиње да личи на игре без граница!

a

Posmatrajte to sa trgovačke strane, bez uzbuđenja, svako navodi vodu na svoju vodenicu. Rusi su stari „prijatelji“ Srbije, naročito kada su pare u pitanju. Meni ove „poluistine“ izgledaju kao tvrđenje pazara sa obe strane, pa ako se malo i pljucne druga strana, nije strašno, obrišeš se i cepaš dalje, bitno da se para vrti. Tako to funkcioniše u ambijentu ZDRP i Rosoboronexporta. To je sudar „titana“ :) :) :)
Neće ni ovo proći bez „ciganije“ sa naše i njihove strane, zato i pomenuti „problemi“.

Odgovori
C

ma koja ciganija, problem je u tome sto mi za smesnu svotu novca dobijamo avione. Ali ne mi nemamo ni tu svotu novca a hocemo avione?
Tu je problem! Kao kad neki siromah kupi neki polovni auto, pa nezna kako da ga otplati a po ceni ga je prakticno „dobio za dzabe“ . ali on nema ni za gorivo, ni za gume, ne menja mu ulje… a Ocekuje nesto mozda pouzdanost? Dokaz da je ovo komedija od drzave!
u NATO te ne pitaju da li hoces ili neces nego kazu moras da platis toliko i toliko, kupis to i to a ti gde ces te pare da stvoris ko te pita. Verovatno iz budzeta i para za zdravstvo i skolstvo ili Uzmi Kredit pod Kamatu od Jevreja iz MMF-a …
Ove verzije polovnih a modifikovanih migova 29 su nesto najeftinije sto moze da se kupi. Prava stvar bi bila nabavka Mig-35 jer to je u pravom smislu Dugorocno Konkurentan avion, po tehnickim karakteristikama bolji od mnogih u klasi. Ali mi za te tek nemamo para, a ni uslova da ih odrzavamo, jer = nema para. Drugacije bi bilo da imamo sredstva onda ovakve smesne price ne bi bilo u novinama, vec bi avioni leteli svaki dan, Odrzavanje bi bilo na maksimumu …
(A ne kao sto je bilo da 2 godine avioni ne lete jer nema Akumulatora… sprdnja i zajebancija Namesnika koji rade za okupatore, da mi smo Ekonomski okupirani a i Politicki, nema nam spasa)
… i sve bi bilo bez problema! kao nekada u SFRJ.

N

Sramota je da se izdvajaju stotine miliona dolara za propalu avijaciju dok u kopnenu vojsku nije uloženo ništa.
Ovo što obaljaju helikopteri VS, u svim ostalim zemljama rade vatrogasci i služba za vanredne situacije.

Odgovori
Z

U savremenom ratovanju bez avijacije nema dobre vojske, avijacija i ovo štiti od napada iz vazduha a pomaže i pešadiji prilikom borbi

P

@Zvezdar, Srbiji sa ovakvom geografijom i potpunim okrizenjem NATO ne bi nista znacilo ni 50 najsavremenijih lovaca. Avioni se nabavljaju radi air policing-a ali lepse zvuci kad politicari kazu da se jaca borbena moc vojske.

R

Srbija se ne treba bojati NATO-a, ako sama ne krene protiv NATO-a ili interesa te organizacije van teritorija Srbija koji sada kontrolira. Osim toga, Srbiji su otvorena vrata ukoliko zeli pristupiti NATO-u. A stvarati privid da Srbija moze borbenim avionima ili drugim oruzanim sustavima parirati NATO-u je stvarno iluzorno.
Pametnije bi bilo da su politticari rekli:“Kupujemo avione za air policing i za obranu.“, a ne ih uspoređivati sa zracnim snagama clanica NATO-a.

D

Čemu čuđenje ??
Pa gotovo svi ovde prisutni znali su da fali tehničko osoblje.

Odgovori
D

Sve smo ovo znali. Propadanje je pocelo 90-tih. Sta je tu je, od nekud mora da se krene. Prvi koraci obecavaju.

Odgovori
V

Mene samo nervira to zadnje što se tiče odustajanja od aviona iz Belorusije koji su 100% u boljem stanju nego ovi iz Rusije :(

Odgovori
Z

Pa proslisu izbori. Sadace reci da moraju odskolovati jednu generaciju za servise aviona i onda ce doci avioni za2-3g do sljedecih izbora..

m

Pisao sam o tome ranije, da Moma nema te kapacitete da odrazava sve zivo. Pa cak i samo gume i skije da menjaju nece to odraditi kako treba. Ne zato sto smatram da su to nesposobni ljudi, vec jednostavno zato sto nema ni materijalnih ni tehnickih uslova za tako nesto. Potrebna su ogromna ulaganja da se taj posao izgura, a toga nece biti.

Poznavajuci kako se radi kod nas na aerodromu, i ove tehnicare koji rade na odrzavanju MiG-ova ce pre rasporediti da drze strazu i oterati ljude iz Vojske nego im povecati primanja i odskolovati jos mladjih koji ce ih naslediti. Novca nema, samo pusta obecanja. A kad nema novca, nema ni kadra ni obucavanja mladih ljudi, jer nemas cime da ih privuces, nemas zadovoljne ljude, nemas sistem. Sve sto imas je nezadovoljstvo. One iznad bole uvo da cimaju politicare za rukav i da se svadjaju boreci se za interes vojske, gledaju svoje guzice.

I onda kad im od ovih 10 tehnicara ode 8 u civilstvo oni ce ovu dvojicu koji ostanu da opterete da rade posao za desetoricu, ali za iste, ako ne i manje, novce.

Odgovori
I

Sve je to normalna vest i nije neocekivana da fali kadar.
Bitni su pozitivni pomaci i u Rv . Da smo nabavili i jedan bilo koji lovac i bilo koje starosti bolje je nego sto je bilo pre.
I to je jedina istina.
By the way citam cesto novosti na pomenutom ruskom sajtu i ovo jeste vest da fali osoblja za odrzavanje 29 ki. Ali nigde se ne pominje odustajanje od beloruskih i to nije istina. Jer i to sto je potpisano to ce se i nabaviti.

Odgovori
Z

Preneli smo kompletnu vest, u tekstu se spominju beloruski MiG-ovi. Nije nista potpisano za te avione.

k

za srbiju nije borbena avijacija.. ko nas sada sapliće..slovenci..hrvati..albanci… :)
nama trabaju biti uzor Česi ..slabe radne navike..lijenost..aljkavost.. balkanska ležernost.. itd

Odgovori
I

Avion za osnovnu obuku, avion za naprednu obuku, visenamneski borbeni avion.
Infrastruktura za smestaj letelica, rezervni delovi, infrastruktura za odrzavanje aviona.
Naoruzanje vazduh-vazduh, naoruzanje vazduh-zemlja, izvidjacka oprema, ometacka oprema.
To su koraci opremanja vazduhoplovstva. Sve drugo je improvizacija.

Odgovori
K

@IL
A ko to plati ?? Srbija je ovo . Okrenite se oko sebe i videcete mnogo ljudi u oskudici.
Koja drzava moze da plati par milijardi Usd za to sto ste nabrojali.
Verujte samo par njih u Evropi .
I ovo sto se nabavlja je premija za Srbiju. Lotto zgoditak !
Verujte jer smo dotakli dno bili.

I

@Kole:

I ovo cemo da platimo, u to budite sifgurni i to necemo platiti jeftino. Korake koje sam napisao bismo bili u mogucnosti da bolje rasporedimo tokom niza godina. Ovako cemo da tresnemo ogromne pare za super kozni kaput, a cipele nam busne.

S

Mora od nečega da se počne, ova nabavka 6 Migova nije najbolje rešenje ali je trenutno spas za naše RV jel bi smo ostali bez pilota i dežurne pare za godinu dana. Potrebno je vreme da se obuče avio mehaničari i piloti za to treba dosta vremena, ne treba samo kritikovati. Žao mi je što je prestalo interesovanje za Beloruske Migove oni su u vrlo dobrom stanju i te kako su potrebni našem RV vidim da ih niko više iz političkog vrha ne spominje a ni u vrhu vojske, šteta. Belorusija se odlučila za kupovinu 12 komada SU-30 MK tako da bi nam sigurno prodali povoljno a možda nekoliko i poklonili, sa njihove strane stvarno postoji dobra volja samo još da i mi pokrenemo razgovore na tu temu i sklopimo ugovor.

Odgovori
D

Prvo je bilo krajem marta-pocetkom aprila, pa onda krajem aprila, pa onda avioni stizu pocetkom juna, pa onda na vidovdan, evo sad u julu.. Onda verovatno stizu u avgustu, sigurno u septembru, a gotovo sigurno da stizu u oktobru, ali ipak ce novembru, itd…

Odgovori
m

To se desava kada ima neodgovornih ljudi koji o tome odlucuju. Prvo se godinama „pregovara“ kao da se kupuje svemirski brod. Pa onda sta ce da kaze ovaj sta ce da kaze onaj. Ako mi nismo sposobni za sve to onda nismo sposobni ni za sta. Zasto se ti migovi ne remontuju i modernizuju u rusiji. Ali ne bolje je ovako da se zamajava narod mi cemo ovo mi cemo ono. Sve bi to bilo mnogo brze uradjeno. Sutra dan ce izmisliti da se osposobimo za remont spejs satla a vreme prolazi. Ne mogu da shvatim ovoliko odugovlacenje u vezi stim u ova smutna vremena. Tu je i zapad umesao prste kao i u sve drugo. Dosao je i jul videcemo. I tadasnji premijer i ministar odbrane su govorili za mart jun pa se sada prave blesavi kako nije niko o tome govorio. Ako se ta lakrdija ne zavrsi ovog meseca znaci da od tog posla nema nista. Ova vlast je odbila ruski kredit za zeleznicu i naoruzanje koji je bio najpovoljniji od svih drugih. Ali bolje je zaduzivati se kod MMFa pod vecom kamatom.

Odgovori
J

Svaka cast – raspadnuti krsevi iz doba SSSR po ceni novog svedskog „Grippena“, preci ce svi jaci restorani u Srbiji pod okrilje firme Bing & Brat. :-)

Odgovori
N

Ne znam otkud to da je po istoj ceni?
Srbija ce remont ovih 10 aviona platiti oko 50-60 miliona evra dok novi Gripen košta 70 miliona.

H

Slazem se sa tobom.Novo je novo..pa i ako je 10mil skuplje..makar ce da leti.

B

Grippen niko ne zeli da proda Srbiji, USA nikad nece odobriti tu prodaju. A i kad bi ga kupili prodali bi ga prakticno bez raketa sto bi znacilo da bi to bio avion samo za parade nikakvu prakticnu upotrebu.

Momentalno Srbiji samo Rusija bi prodala oruzje koje bi i imalo neku prakticnu upotrebu u nekom konfliktu.

Zato dosta sanjate o Grippenu i F-16 …

R

@Jovan

Nov Gripen je 70 miliona evra, plus naoruzanje, obuka, infrastruktura, cirka 100 miliona po komadu, a tako je i za druge nove avione. Znaci 6 novih 600 milona evra, minimum. A ovih 6 Migova je 185 miliona, ako se urade sve faze modernizacije, sa naoruzanjem, rezervnim delovima, plus remot 4 postojeca aviona. Znaci tri puta jeftinije. Za 400 miliona evra jeftinije. Koliko para toliko muzike. A da ne pricam da nam Gripen NIKADA nije ponudjen NITI BI HTELI da nam ga prodaju.

M

@Rex

1. Naveo si cijenu za E/F modele, C/D modeli su 40-50 M Eura (što isto nije malo),
2. Minimalna promjena infrastrukture je jedna od prodajnih prednosti Grippena, za razliku od F16 (to su Poljaci osjetili kod nabave svoje 1. eskadrile)
3. Obuku ionako moraš platiti pa to ne možeš računati
4. Čini mi se da nitko ne zna što je sve uključeno u tih famoznih 185 M tako da svatko naglašavanje prednosti tog ugovora ne stoji, dok se ne objavi cijeli ugovor
5. Znaš da je uvijek jeftinije održavati novi uređaj nego stari.
6. Modernizacija aviona kojeg moraš otpisati nakon 7-8 godina je bacanje para.

S

U mom sportu, sa 200h naleta godišnje, pola po zadatku, pola slobodno letenje, ja sam samo napredan rekreativac.

„Pitam se“ samo u kakvom su stanju ljudski kapaciteti našeg RVPVO kad cela lovačka komponenta verovatno ne skupi tih 200h godišnje (pa mi ni uzimanje još letelica sa poslovično niskim i skupim resursom, kao što je 29kin, apsolutno nema smisla).

Odgovori
g

naka donesu bar dva sistema s 300 raketa

Odgovori
N

@gagi
Šta će nam kad su beskorisni?

s

Mozete vi sanjati o bilo cemu, ali u realnosti zivimo – dosta pilota se demobilisalo u prethodnih par meseci, tako da nema dovoljno pilota ni za postojece avione koji su u resursima.
Takodje, mehanicara i tehnickog osoblja ima sve manje i manje. Pa vec sada vecina aviona ne leti samo jer nema mehanicara.
Ko zeli da radi za 35-40.000 po 12 sati, bez delova, cesto na strazi…?

Odgovori
g

nisu ni remontovali galebove i orlove vec 5 godina pricaju o tome ostacemo uskoro bez aviona

Odgovori
P

Šta bi sa Mig-ovima?

Odgovori
M

полако…стрпљиво…тек је 18.јул! до краја месеца има још 13 дана…мада ова посета Вашингтону и америчко инсистирање да се „разјасне“ неке ствари око руског хуманитарног центра у Нишу и набавке Мигова не уливају оптимизам…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

WEREWOLF na: Trupna PVO ruske vojske dobija artiljerijsko-raketne sisteme Pancir-SM-SV

Za nas kupiti Spyder™- LR, plus Iron Dome ! 3 + 3 komada.

18. Sep 2020.Pogledaj

Mig-29 na: [VIDEO] Do sada neobjavljeni video snimci letenja iz kabine MiG-a 29 srpskog RV i PVO

Рашо Видите заправо ''мали Перица'' сте заправо ви у овом случају !? Врло лако ћу Вам објаснити зашто.Систем је првобитно састављен од појединаца који су се издвајали од осталих у неким битним параметрима или су победничка страна у неком конфликту - рату. Ко гарантује како ће ти појединци бити вечито управу, кад тактике и технологије…

18. Sep 2020.Pogledaj
18. Sep 2020.Pogledaj

Banja Luka na: Trupna PVO ruske vojske dobija artiljerijsko-raketne sisteme Pancir-SM-SV

" I dalje mi nije jasno sto ne idu na jedan nisansko-osmatracki radar?" Bolje za pasivni mod dejstva? Zar nije mnogo praktičnije kada se radarska slika osmatračkog radara preuzima sa nekog odvojenog izvora imati termovizijski kanal i nišanski, designated radar za iznenadno ozračenje cilja, nego svo vrijeme koristiti jedan radar koji radi obe stvari? Možda…

18. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend