BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 080°05KT 8000 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Promocija knjige “Dosanjano nebo“, istinite priče iz letačkog i vojničkog života navigatora na Antonovu 26 Promocija knjige bila izuzetno posećena, sadržajna i zanimljiva / Foto: Živojin Banković

Promocija knjige “Dosanjano nebo“, istinite priče iz letačkog i vojničkog života navigatora na Antonovu 26

Promocija knjige “Dosanjano nebo“ autora Ljutomira Rundića održana je, u organizaciji Udruženja penzionisanih vojnih letača i padobranaca, preključe u zgradi Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u Zemunu. Događaju je prisustvovao veliki broj bivših i sadašnjih vojnih vazduhoplovaca, članova njihovih porodica, prijatelja, entuzijasta, književnika, novinara.

Ljutomir Rundić koji je kao instruktor-navigator, letač na transportnom avionu An-26 penzionisan 2006. i koji od 2013. godine, nakon mnogo godina plodonosnog rada, ima status književnika, predstavio nam je zajedno sa svojim saradnicima, svoju šestu knjigu, prvu koja je napisana u prozi. Dosadašnjih pet bile su zbirke pesama a autor je promociju šeste započeo recitovanjem jedne od njih koja nosi naziv “Molitva ratnika sa Cera“.

Svojim prisustvom i pesmom promociju je uveličao naš poznati pevač, muzičar i kompozitor Ljubomir Ljuba Manasijević koji je otpevao pesmu “Za Srbiju i slobodu“ posvećenu njegovom dedi koji je poginuo u Prvom svetskom ratu, u bici na Mačkovom kamenu.

“Dosanjano nebo“ se sastoji od 36 kratkih priča i anegdota u kojima je imenom i prezimenom pomenuto čak 130 stvarnih likova. Knjiga je posvećena pre svega vazduhoplovcima ali i drugim ljubiteljima plavih visina, pisana je jednostavnim jezikom zbog čega se čita “u jednom dahu“. U njoj se mogu naći smešne, tužne i ozbiljne istinite priče iz letačkog i vojničkog života autora, u prvom planu je kolektiv odnosno kolege od kojih su mnogi ostavili neizbrisiv trag u istoriji našeg Ratnog vazduhoplovstva.

Kao glavni razlog nastanka ove knjige Rundić je pre svega naveo želju da se ove priče o ljudima i događajima zapišu i prenesu mlađim naraštajima kako bi se sve to otrglo od zaborava. Teme koje su obrađene su raznovrsne i interesantne a obuhvataju gotovo čitav radni vek autora.

Najuzbudljivije i do sada, široj javnosti, nepoznate detalje dobijamo u pričama koje su vezane za NATO agresiju 1999. godine. Jedna od njih je i ona o preletu posade aviona An-26 od aerodroma Beograd do Podgorice i nazad, koji je kompletno izveden na ekstremno maloj visini, u brišućem letu. Tri dana kasnije se, kako je naveo pisac, saznalo da su dva američka lovca u rejonu Valjeva tražila jugoslovenski transporter prilikom njegovog povratka za Beograd. Nisu uspeli da ga nađu jer se, zbog opasnosti od PVO, nisu spustili ispod 8000 metara.

Od ostalih dogodovština možemo izdvojiti letove do Libije u prvoj polovini 2000-tih, potom desantiranja specijalnih jedinica, prevoz sportskih ekipa u inostranstvo, prevoz veoma važnih ličnosti, postizanje rekorda vrhunca leta aviona An-26. Rundić nije zaboravio ni svoje prijatelje koji više nisu sa nama od kojih su nam dobro poznati Ljubiša Veličković, Milenko Pavlović, Omer Mehić. Upravo je pogibija poslednjeg bio još jedan veliki motiv da ova knjiga bude napisana i objavljena.

Na kraju treba dodati i da je Ljutomir Rundić otkrio da je ovo samo prva knjiga sa ovom tematikom i da će druga imati još oko 90 priča sa ukupno oko 300 likova. Recenzent knjige je pukovnik avijacije-pilot u penziji Zlatomir Grujić.

Knjiga se može nabaviti preko autora na telefon 064/56-11-909, e-mail: rundic59@gmail.com

Komentari

Jel ima u knjizi prica o desantu na Surcin i placanju muzike blokovima? Ako nema ne kupujem.

Odgovori
D

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend