BEG airport status
Promocija knjige “Dosanjano nebo“, istinite priče iz letačkog i vojničkog života navigatora na Antonovu 26 Promocija knjige bila izuzetno posećena, sadržajna i zanimljiva / Foto: Živojin Banković

Promocija knjige “Dosanjano nebo“, istinite priče iz letačkog i vojničkog života navigatora na Antonovu 26

Promocija knjige “Dosanjano nebo“ autora Ljutomira Rundića održana je, u organizaciji Udruženja penzionisanih vojnih letača i padobranaca, preključe u zgradi Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane u Zemunu. Događaju je prisustvovao veliki broj bivših i sadašnjih vojnih vazduhoplovaca, članova njihovih porodica, prijatelja, entuzijasta, književnika, novinara.

Ljutomir Rundić koji je kao instruktor-navigator, letač na transportnom avionu An-26 penzionisan 2006. i koji od 2013. godine, nakon mnogo godina plodonosnog rada, ima status književnika, predstavio nam je zajedno sa svojim saradnicima, svoju šestu knjigu, prvu koja je napisana u prozi. Dosadašnjih pet bile su zbirke pesama a autor je promociju šeste započeo recitovanjem jedne od njih koja nosi naziv “Molitva ratnika sa Cera“.

Svojim prisustvom i pesmom promociju je uveličao naš poznati pevač, muzičar i kompozitor Ljubomir Ljuba Manasijević koji je otpevao pesmu “Za Srbiju i slobodu“ posvećenu njegovom dedi koji je poginuo u Prvom svetskom ratu, u bici na Mačkovom kamenu.

“Dosanjano nebo“ se sastoji od 36 kratkih priča i anegdota u kojima je imenom i prezimenom pomenuto čak 130 stvarnih likova. Knjiga je posvećena pre svega vazduhoplovcima ali i drugim ljubiteljima plavih visina, pisana je jednostavnim jezikom zbog čega se čita “u jednom dahu“. U njoj se mogu naći smešne, tužne i ozbiljne istinite priče iz letačkog i vojničkog života autora, u prvom planu je kolektiv odnosno kolege od kojih su mnogi ostavili neizbrisiv trag u istoriji našeg Ratnog vazduhoplovstva.

Kao glavni razlog nastanka ove knjige Rundić je pre svega naveo želju da se ove priče o ljudima i događajima zapišu i prenesu mlađim naraštajima kako bi se sve to otrglo od zaborava. Teme koje su obrađene su raznovrsne i interesantne a obuhvataju gotovo čitav radni vek autora.

Najuzbudljivije i do sada, široj javnosti, nepoznate detalje dobijamo u pričama koje su vezane za NATO agresiju 1999. godine. Jedna od njih je i ona o preletu posade aviona An-26 od aerodroma Beograd do Podgorice i nazad, koji je kompletno izveden na ekstremno maloj visini, u brišućem letu. Tri dana kasnije se, kako je naveo pisac, saznalo da su dva američka lovca u rejonu Valjeva tražila jugoslovenski transporter prilikom njegovog povratka za Beograd. Nisu uspeli da ga nađu jer se, zbog opasnosti od PVO, nisu spustili ispod 8000 metara.

Od ostalih dogodovština možemo izdvojiti letove do Libije u prvoj polovini 2000-tih, potom desantiranja specijalnih jedinica, prevoz sportskih ekipa u inostranstvo, prevoz veoma važnih ličnosti, postizanje rekorda vrhunca leta aviona An-26. Rundić nije zaboravio ni svoje prijatelje koji više nisu sa nama od kojih su nam dobro poznati Ljubiša Veličković, Milenko Pavlović, Omer Mehić. Upravo je pogibija poslednjeg bio još jedan veliki motiv da ova knjiga bude napisana i objavljena.

Na kraju treba dodati i da je Ljutomir Rundić otkrio da je ovo samo prva knjiga sa ovom tematikom i da će druga imati još oko 90 priča sa ukupno oko 300 likova. Recenzent knjige je pukovnik avijacije-pilot u penziji Zlatomir Grujić.

Knjiga se može nabaviti preko autora na telefon 064/56-11-909, e-mail: rundic59@gmail.com

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

Jel ima u knjizi prica o desantu na Surcin i placanju muzike blokovima? Ako nema ne kupujem.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj