BEG airport status
Avionika za Orao 2.0 prikazana prilikom obilaska fabrike „Teleoptik-žiroskopi“ Država u fabriku ulaže 6,8 miliona evra / Foto: Ministarstvo odbrane

Avionika za Orao 2.0 prikazana prilikom obilaska fabrike „Teleoptik-žiroskopi“

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, u pratnji ministra odbrane Aleksandra Vulina, načelnika Generalštaba Vojske Srbije generala Ljubiše Dikovića i pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenada Miloradovića, posetio je juče Privredno društvo ‘’Teleoptik-žiroskopi’’ iz Zemuna.

Delegaciji i medijima su u jednom trenutku prilikom obilaska prikazani setovi avionike za prednju i zadnju kabinu Orla 2.0 koju ste mogli prvi put da vidite u našem ekskluzivnom obilasku demonstratora pre dve godine.
 
 

Inženjeri kompanije prikazuju hardverski i softverski interfejs avionike / Foto: Ministarstvo odbrane

 
Predstavljena je realizacija opremanja fabrike prema investicionom programu Vlade Srbije koji će iznositi 6,86 miliona evra ulaganja kao i dostignuti stepeni razvoja pojedinih sistema u oblasti raketne tehnike, nišansko-navigacionih sistema za vazduhoplove, kao i optičkih i optoelektronskih uređaja.

U proteklih pet meseci fabrika je primila 50 novih radnika / Foto: Ministarstvo odbrane

Direktor preduzeća‘’Teleptik-žiroskopi’’ Milan Nastić rekao je da su oni u proteklih 5 meseci primili 50 novih radnika, da postoji plan o zapošljavanju još 100 ljudi a izrazio je nadu da će preduzeće u budućniosti manje zavisiti od uvoza i da će imati sve više samostalnih proizvoda.

Ovo privredno društvo bavi se proizvodnjom najsofisticiranijih delova za rakete, sistema za upravljanje i vođenje, optičkih i optoelektronskih nišanskih uređaja. Kao rezultat ulaganja države delegaciji su prikazane nove tehnologoije koje su osvojene za potrebe površinske zaštite proizvoda primenom nano čestica, proizvodnje štampanih elektronskih ploča automatizovanim nanošenjem komponenata, renovirana i opremljena takozvana „bela soba“ za završna podešavanja i montažu optičkih i optoelektronskih sistema.

U fabrici se kako je izjavio predsednik Vučić, sada nalazi oko 50-60 procenata novih mašina / Foto: Ministarstvo odbrane

U domenu vojnog programa ‘’Teleoptik-žiroskopi’’ bavi se razvojem i proizvodnjom uređaja za vođenje i lansiranje, glava za samonavođene PVO raketa i raketa vazduh-zemlja, žirostabilisanih sklopova, optičkih, optoelektronskih i nišanskih sprava, delova sistema za upravljanje, avionike za vazduhoplove.

Privredno društvo je značajan kooperant ostalim firmama Odbrambene industrije Srbije jer između ostalog proizvodi nišanske sprave za minobacače, optičke uređaje za borbena vozila, optoelektronske sisteme i sisteme za upravljanje vatrom kako za potrebe Vojske Srbije, tako i za potrebe domaćeg i stranog tržišta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ni

kada se ocekuje da projekat orao 2.0 predje sa prototipa u serijsku proizvodnju i da li ce imati jace motore od sadasnjih

Odgovori
Jo

Projekat 2.0 je modernizacija postojecih a ne proizvodnja novih aviona. Modernizacija podrazumeva elektroniku, integraciju novog v-z i po prvi put v-v oruzja i valjda ugradnju radara. Motori ostaju isti.

Ž

У модернизацији нема радара.

Vu

@ Joco
Radar se u Orla ne moze ugraditi jer u nosu zrakoplova nema mijesta koje zauzima prednji stajni trap.

A glavna mana Orla je sto ima preslabe motore i ako se ono ne mijenjaju nekim boljim i jacim onda je sve uzaludno i bacanje novaca.

Po meni bolje bi ih bilo rasprodati kolekionarima, muzejima ili nekoj banana drzavi. A kupiti jednu ili dvije eskadrile Yak-130 ili L-159 ALCA. A ako nema novaca onda kroz par godina ih dokupljivati recimp 6 po 6 ili tako nesto. A ovo sa Orlom je prelose, to ce biti samo mrvicu bolji zrakoplov, a i dalje zastario.

22

jezivoooo

Pe

@Vukovarac
Tacno je da Orao je imao problem tokom projekta zbog slabih motora ali u medjuvremenu tokom razvoja Orla dobijene su zadovoljavajuce performanse i za namjenu koja mu je osnovna ima sasvim pristojne performanse, potrebno je mu osavremeniti ubojni sistem a to i jeste glavni cilj modernizacije. Kad smo kod motora postoji opcija za jos neko unaprijedjenje i to mislim da ovi iz zavoda Orao su osvojili tu modifikaciju. L-159 ALCA je jednomotorni avion sto nije najpozeljnije rjesenje za jurisnika, ali jeste lijep avion. Zaista ne vidim argumentaciju da je to sa Orlom prelose..ma nema veze…..

Jo

Znam da modernizacija ne podrazumeva radar, mehanicki sam napisao, verovatno precesto mislim na Migove :) u svakom slucaju hvala na ispravci.
Ja sam od onih sto pozdravljaju modernizaciju orla, kada se vec nekada davno nismo odlucili za su25 ima smisla izvlaciti suvu drenovinu iz Orla. Bez obzira na sve manjkavosti on se dobro pokazao, pogotovo za Balkan gde je Kub misaona imenica kada je pvo u pitanju. A i brate nas je, ko zna mozda iz ove modernizacije 2.0 jednom nastane nov jurisnik. Samo morace da nadju novu pticu za ime posto je j21 jastreb, j22 orao, neki j23 bi morao da bude nesto drugo, ako odustanemo od tradicije davanja imena po pticama mogao bi da bude Tigar. Salu na stranu za sada je ova modernizacija dobra kao privremeno resenje, naravno ako se sprovede.

Vu

@ Perica

Performanse motora Orla se mogu poboljsati samo ako mu se ugrade novi i jaci motori. To o cemu ti pricas je samo kozmetika, ako se to uopce i moze poboljsati negdje u Srbiji, jer su se motori proizvodili u Rajlovcu BiH. Svaki tekst o Orlu navodi njegove motore kao lose ili nedovoljne te vec tada zastarijele, ali nazalost tada jedine dostupne. Moje misljenje da bi L-159 ALCA bio sasvim solidno rijesenje za RVS i zamijeni Orla. L-159 ALCA ima radar i moze ponijeti vise i raznovrsnije oruzje od Orla, da ne spominjem i moderno. A L-159 ALCA je skolsko-borbeni avion znaci u rangu Galeba G-4, a Orao je jurisnik-bombarder. Osim toga i Orao je bio zamisljen kao jednomotorno avion ali nisu mogli nabaviti jaci i bolji motor, a jedan RR Viper je bio preslab za teskog Orla zbog toga je dobio dupli motor. Bez obzira na sve po meni bacanje novaca puno bolje da su ulozili u Galeba G-4 nego Orla.

Pe

@Vukovarac
Sva vasa argumentacija je na tome da je motor preslab bio na pocetku projekta..pa to je poznato..ali to je bio pocetak programa prva serija aviona itd…ali opet se doslo do aviona zadovoljavajucih performansi, jer je bilo dosta promjena u konstrukciji itd. Pa eto iole pronadjite ozbiljnije analize poredjenja jurisnika tog vremena tipa npr AMX, Tornado, Orao…ali ozbiljnije ne kataloske podatke sta ovaj ili onaj moze u idealnim uslovima…mogli bi se iznenaditi…Motori su se radili u zavodu ‘Orao’ koji postoji i danas samo je u Bijeljini i oni rade remonte istih…postoji jedna modifikacija koju su osvojili koja dodaje jos neki procenat snage motoru, da li je to planirano za ovu modernizaciju nije bas poznato, mislim da nije odluceno definitivno..recimo znam da su testovi pokazali da rakete na krajevima krila ne ugrozava letne karkteristike orla sto nije slucaj na G4…da skratim ideja je da se dobije platforma za nanosenje preciznih udara sa distance, da se ne izlaze pvo ne prijatelja itd..samim tim obzirom da je precizno oruzje efikasnije avion bi mnje bio optetecen masom oruzja za vecinu misija..a time i manje opterecenje motora…eto tu je negdje sustina modernizacije…drugi benefit modernizacije je osvajanje novih tehnologija kao i sposobnost da se to radi na nekoj drugoj platformi za trece zemlje…

Pe

@Joca
..’Beli Orao’…mislim da bi sasvim odgovaralo :)

BB

@Joca
„ranjeni orao“? I još Bosiljčić da mu radi promociju…

Vu

@ Perica

Isticem motor kao jedan od glavnih i bitnih nedostataka. Tornao i Orao imaju samo dvije stvari zajednicke, a to je da su zrakoplovi i jurisnici/bombarderi ostalo se ne moze niti usporediti jer je Tornado za Orla Spice Shuttle. A i Tornado je vec zadtario i odlazi u mirovinu. Isto tako i AMX je za klasu ili svije bolji zrakoplov i kvalitetniji od Orla, a i on je vec umirovljen i leti jedino mislim u Brazilu i kada dodu Gripeni pitanje do kada ce jos.
Uz motore koji su losi bezdaljnjega, nedostatak radara, nije mogao nositi podvjesni ciljnik, pet podvjesnih tocaka, mala nosivost ubojitih sredstava, nije imao IC mamce, sustav za detekciju radarske ozracenosti je bio los i nije pokrivao 360C oko aviona. Nije posjedovao auto pilot, rakete Maverik nisu nosili svi avioni samo neki, vrlo je bilo tesko letjeti Orlom i u isto vrijeme navoditi raketu Maverik trecim jostikom na cilj. Nemogucnost djelovanja nocu, po losem vremenu, ne moze nositi protivradarske rakete, ne nosi protiv brotske rakete (ovo nije ni tako bitno). Velika potrosnja goriva i slab dolet, ne nosi podvjesne tankovi i ne moze se nadopunjavati gorivom u zraku. Mala kolicina bombi koju moze po ijeti. Za jurisnika je bitno da su mu neki sustavi zasticeni i oklopljeni koliko toliko na Orlu se to ne moze jer je pretezak i u bliskoj potpori je jako ranjiv na vece kalibre streljiva…..itd.

Pa

Vukovarac
Maverik se nakon zakljucavanja cilja ne navodi dzojstikom. Orao ne nosi protibsatelitsku raketu, to si zaboravio u ovom svom zaludjivanju.

pr

Nikad.

St

Imam pitanje: Uvek me je zanimalo, kako to Vojska dolazi do delova za neku tehniku koja se više ne proizvodi? Na primer, znam da su se delovi Orlova proizvodili širom Bratstva i Jedinstva i na kraju sklapali u Mostaru, ali većinu tih fabrika sada dele međuržavne, a ne administrativne granice, a takođe je veliki deo njih ugašen ili se odavno već ne bave Orlom. Verujem da je Orlu, kao svakom drugom avionu, potreban i generalni remont posle nekog vremena. Odakle dolaze novi delovi? Proizvode se naknadno po potrebi? Kanibalizacija konzerviranih rezervnih aviona? A motori?

Odgovori
Mi

Nikako. Bilo je nesto rezervnih delova od ranije i skidaju se delovi sa rashodovanih aviona.

А

Неки делови се и праве нови.

М

све похвале за компанију…Thrustmaster чији џојстик HOTAS Warthog се нашао у оваквом озбиљном пројекту једне озбиљне регионалне силе! то је добар показатељ квалитета популарног џојстика међу љубитеље симулација летења!!!

пс. колики је просек старосне доби у Телеоптику…!?

Odgovori
Go

Samo se vi segacite, ali to cudo kosta oko €400 na Amazon.de. Kad se uzme u obzir koliko su ih verovatno odrali na carini/spediciji (cesto i do 100% vrednosti robe) i da ovde vidimo dva komada, plus onaj ugradjen u samog Orla 2.0, vidimo da je ovo investicija od vise hiljada evra! Malo li je :)

Ne znam da li su uzeli, ima Thrustmaster i MFD Cougar. Pretpostavljam da pedale vec imaju i da im nisu bile potrebne.

Mi

Odličan izbor. Doduše, cena je malo jača za prosečnog ljubitelja, al’ nije Teleoptik cicija. Za Orla 2.0 samo vrhunska tehnologija sa eBay-a.

ra

Еј можда Орао постане нови А-10 судећи по џојстику ;-)

Iv

Napredak, ako se dobro sećam, na demonstratoru je bio Thrustmaster Fighterstick (onaj što je kopija F-16)
:-)

Pe

Ne odredjuje cijenu proizvoda samo cijena komponenti…vrijednost je tek kad se napravi kao sistem/funkionalna cjelina a koje je ..e to je drugi faktor. Pa sta vi mislite, da Thales, Thomson, Marconi i ostali puno drugacije rade..??? Inace je trend da se za vojne uredjaje upotrebljava sve vise komercijalnih komponenti sa trzista, iz vise razloga..

lo

Da delovi su jako veliki problem, ne samo za stare avione vec i za druge stvari. Pretpostavimo da je ondasnji proizvodjac izracunao da ce da napravi 100 aviona ili vise i prema tome je ostvario i predlozio ondasnjoj JNA da ce avionima biti potrebno za eksploatacioni vek toliko i toliko ovoga i onoga, a znajuci ondasnju JNA to je sigurno prihvaceno pa su stokovi rezervnih delova bili barem 80% popunjeni delovima i menjani kad treba. e sad koliko je toga ostalo van SRJ odnosno Srbije je veliko pitanje koliko je toga izvuceno u SRJ iz ZMAJa je takodje veliko pitanje, ali se remonti radise, doduse dosta dugo i neslavno po neke primerke.
A sto se jacih motora tice rekose da ce nesto petljati oko istih da izvuku suvu drenovinu iz njih pisano je o tome na drugim sajtovima

Odgovori
M

Jeftinije bi prošli da ste kupili od Rusije za MIG29 i njega integrirali u Orao. Nevidim smisao ulaganje u to ako se Orao nebude prodavao. Zašto onda srbija uzimala Mig29 pa mogli ste novce koji su uloženi u modernizaciju uložiti u proizvodnju novog Orla.

Odgovori
Be

Radi se i radi skupljanja iskustva za budućnost. Mozda i od tog novog Orla neće biti ništa ali kroz sam pokušaj će se osvojiti nove tehnologije i steći vazna iskustva!

Ra

Orao je jurišnik i on će sada kroz ove radnje dobiti bolje i savremenije vođene bombe koje se mogu otkačiti sa veće distance…Naravno idea je da to budu bombe domaće proizvodnje…MiG 29 je avion drugačije namene i na tako sličnim aparatima mi nemamo kapacitet da radimo…

m

ja sam pesimist jer
nijedna zemlja nebi kupila Orao jer proizvođač nije toliko napredovao da se nosi sa konkurencijom. Drugo sve više se prilazi stealth rješenjima a to je da se pravi sa manje metala a više se koristi kvarc koji radar ne vidi, oblikovanje zrakoplova da odbija radarske zrake, pa ide motori bez forsaža jer forsaž jako zrači evo naprimjer eurofigter ima motore koji ne trebaju forsaž i jos na kraju motori se ugrađuju duboko u trup i tako se izbjegava veliko toplinsko zračenje. Rekao sam to jer pored modernih PZO sustava orao nema šanse, da bi se njega trebalo gledati jedino kao Airpolicing . Mislim da vaša industrija ima šanse jedino ako zajednički sa rusijom razvijate dio sustava po licenci.

Pe

@m
..Pa Orao i nije za strane kupce, modernizuju se postojece primjerci.¨Tko to u okruzenju ima toliko savremen PZO da su ubitacne za Orla cak ovu standardnu verziju?? Ideja modernizacije i jeste da se ‘zaobidje’ PZO. Orao nije namjenjen za Airpolicing…gluposti. To je jurisni avion za podrsku KOV-a, a sa ovom modernizacijom i za nanosenje preciznih udara sa distance.
Sto se industrije tice ideja je da se osvoji sposobnost modernizacije postoijecih platformi sa sopstvenim paketom opreme…eto se odna nudi na tenderima na stranom trzistu, ucesce u modernizacijama…proizvodnja novih primjeraka nije opcija..

BB

Fino izgledaju ovi „stakleni sistemi“, još da budu funkcionalni…

Ovo bi se moglo staviti i u Laste, a vidim da je i Sova imala „staklo“ (vjerovatno neki „civilni“ Garmin), možda za vojne modele mogu staviti slično kao ovo.

Kad smo kod Sove, jel zna iko da li ima pomaka? Da li će krila bar malo da „protegne“.

Ili da budem bezobrazan, zna li iko šta je sa „Javelin“?

Odgovori
Jo

Kolki će biti vek Orla 2.0? Ima li perspektive svo to ulaganje u kapacitete koji učestvuju u ovoj modernizaciji?

Odgovori
AL

Navodno do 2030ih. Nije u ovom konkretno slucaju kljucan „zivotni vek“ samog aviona jer sva tehnika koja se razvija sutra se moze integrisati na bilo koju drugu platformu za male pare. To je prednost domace proizvodnje. Primera radi, isti LITENING nosi jedno 10 vrsta aviona iz 5 razlicitih decenija proizvodnje.

ID

Daj Bože da Orao 2.0 ne bude Opao 2.0 i ovako „opdaju sa neba. Mene živo zanima koliko se tu zaista proizvodi ili se sklapaju uvozni delovi? Nešto kao Fiat.
Slažem se da treba održavati visoku tehnologiju, ali se bojim da je sve ovo jeftina propaganda. Svi u novim mantilima, sve dubi, vođi se objašnjava, Vulinov izraz lica je neprocenjiv, Diković iza kao neki zastavnik prve klase koji broji dane do penzije. Uporedite snimke iz Severne Koreje kada vođa nešto obilazi i biće jasnije.
Pričamo o razvoju svega i svačega, a 2/3 kamiona ne može da upali nikako jer su zaribali. Od onih pokretnih, mali deo pali na ključ. To je realnost. Ne verujem je sve što ću reći.

Odgovori
Pe

Nije kao Fiat ali se uvoze dijelovi…to sa eletkronikom je tako u vecem dijelu svijeta ukljucujuci u evropu. Kupuju se gotovi blokovi od kojih onda napravis proizvod..itd…prosto se ne isplati proizvoditi sve komponente kad ih ima na slobodnom trzistu za prihvatljivu cijenu. Da ne idem u detalje sa elektronskom industrijom ali je bitno da se osvojaju tehnoloski zahtjevni proizvodi i tu napravio proboj.

Т

Питао бих некога зашто никада ниjе завршен проjeкат тенка М84 са два нова Bofors-ова топа 40мм, или да je бар приказан демонстратор [гепард je цицамаца], ту jе Телеоптик нешто чачкао око СУВа, наводно ниje се нашао радар итд. Знам да и лоара ниje заживела [због цене опширниje https://www.defence24.com/from-loara-to-a-35-mm-aaa-system-pit-radwars-contribution-to-the-notec-programme ] али треба дефинитивно пратити како то radwar ради, ово je више везано за предходну тему, тако да не бацамо паре на дуплирне система [прага-бофи] него ако треба да купимо лиценцу за програмабилну мунициjу и то изгурамо са новим СУВ ом за Терминатора. Што се Орла тиче то треба да буде опитни сто за нове системе од система Н62МД, зашто не и беспилотни J21…

Odgovori
Di

Vec dve godine traje remont za orlove zasto je tako sporo treba mu ugraditi brzi motor

Odgovori
Ma

Ja ovde vidim digitalnu kartu na sredisnjem monitoru sto danas svako moze da implementira i digitalni vestacki horizont. Pre dve godine je pokazano vise nego danas. Tada je bar bila ukljucena TV kamera i slika pokazana na sredisnjem displeju. Dakle, danas imamo na stolu par monitora, dzojstike iz video igrice, ne znamo da li i kako ce da radi ta optoelektronika, da li ce apgrejd imati laserski, TV ili GPS vodjene bombe/rakete? Domace vodjene bombe (neki apgrejd kit starih bombi za precizno gadjanje?) tek treba da se dizajniraju, testiraju i proizvedu. Sve ovo mora potom da se integrise na platformu (avion), testira i formalno primi u upotrebu. Za ove aktivnosti ce trebati cenim jedno 5-10 godina. Ako neko zna vise o svemu ovome bilo bi lepo da napise. Hvala

Odgovori
Pe

@Mayer odlican komentar.
Nesto me podseca na autobus GSP Mercedes koji ce se proizvoditi u Srbiji.
Ima.Jedan.

Ma

@Petrovic Dusan

Hvala, narocito je interesantno kako planiraju da implementiraju targeting pod za Orla kada se zna da takve stvari proizvodi svega par zemalja a recimo Rusija ih nema jos u operativnoj upotrebi (da imaju videli bismo u Siriji). Da se potrebne elektronske komponente prodaju online na Alibabi ne verujem bas nesto.

Pe

Samo da to ne bude kao sa Milosevicem, kada su proleca 2000 kameni temeljci postali deficitarni, koliko je novih gradilista otvarano po Srbiji..
Ili kao kod Rusa sa SU-57..

Odgovori
Ba

Evo snimak jedne kolone za sve one kojima smeta ova firma, starost ljudi koji u njoj rade, boja mantila, tetka od ministra, replika džojstika, na šta se troše pare, kako nešto boje kistom, a ne cnc-om sa tri brzine i rikvercom od 200 miliona evra kakav imaju Amerikanci, zatim: Gripen, Miraž, Rafal, Su-57, Su-37, Su-25, Su-27, Su….uglavnom svaki avion koji nije američki…

Za sve one koji tvrde da je proizveden samo po jedan prototip Lazara, Nore, Miloša, novog BOV-a, pa se po to nešto jedno prikazuje narodu, a i to jedno-dvoje što ima- ne valja i treba da se kupi rusko, američko, njemačko, izraelsko, japansko, grčko ili tursko…

Tvrdim: Da ova kolona NIJE postojala prije tri godine:

https://www.youtube.com/watch?v=ZQAP_KK5su4

Da bi ona postojala radili su ljudi iz raznih firmi. Uključujuči i ovu. Za to im se treba odati priznanje i čim se smognu mogućnosti povećati im plate, stvoriti im bolje uslove. Zapravo, ne treba- samo ih ostavite na miru, šta oni i sa čim prave, sami će sebi proguliti put naprijed.

Ako se nastavi ovim trendom u odbranbenoj industriji Republike Srbije za tri godine postojaće još jedna-dvije kolone nečega. A narod neće morati da skapa zbog cijene toga. Možda nam se sreća osmjehne, pa se napravi i kvalitetna reforma Vojske, promjene kolektivni ugovori, k’o zna? Možda se od polovine aprila već radi na nacrtu seta zakona iz oblasti odbrane?

Imajte vjere malo, sve je moguće dok ima ljudi koji ponosno odlaze na posao i prave žiroskopski stabilizator cjevi tenka sa budžetom koji većina komentatora sa ove teme potroši za pet dana na moru. Nije to ni neki podvig. Podvig je što je on odličan, bolji nego ruski ekvivalent. Traje po 30 godina i uredno ga prodajemo Turskoj, Egiptu i Sudanu.

Pozdrav svima!

Odgovori
Sh

Gro ove kolone je postojao ne pre tri, već pre TRIDESET godina, da si ti meni živ i zdrav! Sve su BOV M-86, osim po jednog Nimra i Miloša i nekoliko Lazara na kraju.

Mo

Ako je „nekoliko Lazara“ 12 komada,onda ok.

Ba

@Šeki

M11/ M15 uglavnom. Dvadesetak komada. To su ti kao ovi što prodajemo Mianmaru. NOVI BOV. Imaš testove na netu, proguglaj malo. Zar ne vidiš daljinski upravljanu borbenu stanicu na vozilima? A i “Lazara” je malo više od “nekoliko”, džaba ti priča- ljudi vide, dolazi nova oprema, zanavlja se polako…

To ti je isto kao kada u RH stalno pričaju o “poslu stoljeća” sa izvozom hr Patria u neku zemlju, a narod zna da toga nema, iako je obećano offsetom onomad kad ste platili živom lovom.

Živ i ti bio….Gdje je Nimr???

Pe

@Vukovarac

Isticem da si komentarisao kako sam i ocekivao bez nekih ozbiljnijih saznanja na zadatu temu. Btw..Space Shuttle i nije najsretnije rjesenje, sreca pa to Orao nije :))…recimo Tornado sa onoliko snaznim motorima i nema neke Vau preformanse, pogotovo one koje su adte kataloski nije navedeno sa onolikom nosivosti…prema nekim izvorima, leti subsonicnim brzinama na nizim visinama kad je opterecen, nem agovora o krstarenju preko 1 maha…i ima dosta velik ugao zaokreta…AMX, doista se radilo na smanjenju potrosnje goriva ovog aviona, posjeduje markonijev radar za otkrivanje kopnenih ciljeva i navodjenje vatre, isti je razmatran i za ugradnju na Orla ali nije nesto se pokazao u praksi kao bitna prednost..itd…
Da skratim poenta je …Svi ovi avioni imaju karatkteristike zadovoljavajuce za njihovu prevashodnu namjenu…Pa koji avion nije ranjiv na municiju ne znam 12,7mm, da ne govorim o 20mm, vecina nije pogotovo ne ALCA-159 kojeg hvalis..itd…e a da bi se smanjili izbjegli ti rizici od gubitaka onda su preferirana rjesenja sa dva motora (istina u slucaju Orla je to bilo i iznudjeno rjesenje), ..precizno bombardovanje sa distance…eto to je smisao modernizacije…da ne govorim o modernijoj avionici itd..
Vecina vasih navoda je gore izvan konteksta i netacnik..provjerite izvore, …sta je osnovna funckija LBA/jurisnika itd…
Posle vaseg navoda o dopunjavanju gorivom u vazduhu jasno mi je da vi u stvari ne razumijete koncept…

Odgovori
Vu

@Perica

Space Suttle je bio samo usporedba. Razumijem ja tvoj entuziazam i ljubav prema Orlu. Ja sam dugo imao simpatije oko Orla dok nisam razgovatao sa covjekom koji je radio na Orlu i koji kaze da je on vec tada prije 40g bio zastario zrakoplov. A onda malo pogledas neke stvari i vidis da zapravo jedino korisno sto je Orao modernizirao YU industriju i to je sve. Mozemo se mi sada raspravljati do sutra i usporedivati podatke ali to nece uciniti Orla boljim ni perspektivnijim zrakoplovom. A zrakoplovi sa kojim se moze usporediti i bolji od njega su izasli iz sluzbe ili izlaze, a prije toga du vec par puta prosli modernizaciju i nadogradnju. A ti sada zakljuci jeli Orao odlican i perspektivan zeakoplov ili nije.

Du

Vidim da Thrustmaster tuče ozbiljne pare u Srbiji. Warthog HOTAS je očito postao neizostavna komponenta u današnjoj proizvodnji vojne avionike.

http://www.thrustmaster.com/en_US/products/hotas-warthog

Odgovori
Du

Plus, strateški postavljena ceduljica ORAO preko Thrustmaster loga. Hahaha, never change Serbia.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj