BEG airport status
LYBE 1023:00 Z 290°08KT CAVOK 01/M01 Q1015 NOSIG=
Zaboravljene fotografije: Svedočanstvo o herojskom dobu, žrtvovanju i pobedama nekada velikih saveznika – Francuske i Srbije Udes Njepora XXIII C1 na Vertekopu u leto 1917.

Zaboravljene fotografije: Svedočanstvo o herojskom dobu, žrtvovanju i pobedama nekada velikih saveznika – Francuske i Srbije

Nakon sloma u jesen 1915, tužni ostaci srpske vojske stigli su na prijateljske obale Krfa. Obnovivši snagu za svega nekoliko meseci, već u rano proleće 1916. prve jedinice vaskrsle armije zauzele su položaje u Solunskom utvrđenom logoru.

Ostavši bez opreme i aviona tokom povlačenja preko Albanije, pripadnici Vazduhoplovne komande nestrpljivo su isčekivali nova zaduženja na Krfu, dok je grupa srpskih pilota već bila angažovana u svakodnevnim operacijama u sastavu Avijatike francuske istočne vojske (AAO – Aéronautique de l’Armée Orient). Budućnost majušnog srpskog vazduhoplovnog kontingenta određena je daleko odatle, u Parizu, 11. aprila notom komandanta francuskih oružanih snaga đenerala Žozefa Žofra sa instrukcijama za reorganizaciju vazduhoplovnih jedinica na istoku. One su uključivale i naredbu za ustrojavanje nezavisnih vazduhoplovnih snaga za podršku srpske vojske.

Aeronautika srpske vojske (AAS – Aéronautique de l’Armée Serbe), ili Srpska avijatika (Aéronautique Serbe) što je bio njen široko korišćeni naziv u svakodnevnoj komunikaciji, zvanično je formirana 30. maja 1916. godine.

Autor knjige „Zaboravljeni album“, Boris Ciglić nakon objavljivanja svog kapitalnog dela „Krila Srbije“ primio je nenadan poziv. Praunuk jednog od francuskih pilota koji je leteo na Solunskom frontu pronašao je fotografije svog pradede na kojima se mogu videti scene svakodnevnog života i smrti sa danas uglavnom zaboravljenog ratišta Velikog rata. Svedočanstvo o herojskom dobu, žrtvovanju i pobedama nekada velikih saveznika – Francuske i Srbije.

Ovu izuzetnu priču možete pronaći u knjizi „Zaboravljeni album“ koju možete naručiti na ovoj adresi – www.tangosix.rs/zaboravljenialbum/

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

PPC na: Nabavka Super Puma za Helikoptersku jedinicu MUP-a, da li se u budžetu za 2019. krije potvrda?

Nisam zanao da su nam komšije Makedonci tako daleko, čak u Afriki? Batalite te EASA-NATO standarde. Puma je preskupa za nas i nepotrebno šarenilo u klasi srednjih transportnih helikoptera. Što neko reče, ako im je zinulo d.pe za "standardima" eto im AB-412 ko što su (pametno) pazarili Crnogorci za tri puta manje para. Bacanje para…

10. Dec 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

No, Miroslave da je to megalomanski projekt jest. No, na 90 milijuna putnika sigurno trebaju bar tri piste. Istina Heathrow ima dvije piste, ali totalno se ubija sa njima, upravo to je limitirajuć faktor zašto ne mogu više rasti preko 80 milijuna putnika, nasušno im treba treća, i konačno su dobili zeleno svjetlo za istu.…

10. Dec 2018.Pogledaj

Isla na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Miroslave, Već sam vam rekao da nemam nameru da se upuštam u političke rasprave sa vama jer ovaj portal, za razliku od vas, ne posećujem ni zbog politike ni zbog ideologije. Pošto vas sve u vezi novog aerodroma u Istanbulu tišti i iritira, a posebno podatak da je u svojoj POSLEDNJOJ fazi projektovan za 200…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Alene, Upravo sam tako i ja razmisljao - iseliti najveci Cargo aerodrom na svetu iz centra grada je bio daleko tezi posao. Znaci - na svega par stotina metara od Aerodroma imali smo centar Cowloona. Imali smo nebodere od 300-400 metara visine, i milione ljudi na ulicama! Nista pre toga nije bilo ni priblizno po…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Isla, Kad neko kaze ili napise nesto kriticki (pa makar kritikovao i vaseg idola)- to u normalnom svetu ne znaci da je neprijatelj. Postoji izraz drugacije misljenje. Jeste li culi nekad za to? Alen zna da sam kriticko misljenje izrazavao i po pitanju bombasticnog projekta Etihad-Air Serbia. I to u momentu kad su se bacale…

10. Dec 2018.Pogledaj

Send this to a friend