Nakon sloma u jesen 1915, tužni ostaci srpske vojske stigli su na prijateljske obale Krfa. Obnovivši snagu za svega nekoliko meseci, već u rano proleće 1916. prve jedinice vaskrsle armije zauzele su položaje u Solunskom utvrđenom logoru.
Ostavši bez opreme i aviona tokom povlačenja preko Albanije, pripadnici Vazduhoplovne komande nestrpljivo su isčekivali nova zaduženja na Krfu, dok je grupa srpskih pilota već bila angažovana u svakodnevnim operacijama u sastavu Avijatike francuske istočne vojske (AAO – Aéronautique de l’Armée Orient). Budućnost majušnog srpskog vazduhoplovnog kontingenta određena je daleko odatle, u Parizu, 11. aprila notom komandanta francuskih oružanih snaga đenerala Žozefa Žofra sa instrukcijama za reorganizaciju vazduhoplovnih jedinica na istoku. One su uključivale i naredbu za ustrojavanje nezavisnih vazduhoplovnih snaga za podršku srpske vojske.
Aeronautika srpske vojske (AAS – Aéronautique de l’Armée Serbe), ili Srpska avijatika (Aéronautique Serbe) što je bio njen široko korišćeni naziv u svakodnevnoj komunikaciji, zvanično je formirana 30. maja 1916. godine.
Autor knjige „Zaboravljeni album“, Boris Ciglić nakon objavljivanja svog kapitalnog dela „Krila Srbije“ primio je nenadan poziv. Praunuk jednog od francuskih pilota koji je leteo na Solunskom frontu pronašao je fotografije svog pradede na kojima se mogu videti scene svakodnevnog života i smrti sa danas uglavnom zaboravljenog ratišta Velikog rata. Svedočanstvo o herojskom dobu, žrtvovanju i pobedama nekada velikih saveznika – Francuske i Srbije.
Ovu izuzetnu priču možete pronaći u knjizi „Zaboravljeni album“ koju možete naručiti na ovoj adresi – www.tangosix.rs/zaboravljenialbum/