BEG airport status
LYBE 1906:30 Z VRB°01KT 9999 FEW010 18/14 Q1007 NOSIG=
Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka Uništen jednosed YU-T042 / Foto: N1

Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka

Kako je zaključio direktor i Glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju Nebojša Petrović, Srđan Džoganović poginuo je 30. avgusta u motornom zmaju kod Subotice uz kršenje većeg broja pravila i propisa civilnog vazduhoplovstva koji regulišu ovu podkategoriju letenja. Kako sa njegove strane tako i od strane organizacije i osoba koje su ga „obučavale“.

Zmaj u kojem je pogionuo nije bio registrovan, organizacija koja je bila vlasnik zmaja, aero-klub „Ivan Sarić“, nije imala odobrenje da vrši obuku za letenje motornih zmajeva, dok je „instruktor“ poginulog pilota bio podjednako neodgovoran i nebezbedan. Kako se navodi, „nije mogao“ da vrši obuku učenika kojeg nije vodio kroz nikakve papire propisane za tu vrstu aktivnosti.

Popis nepravilnosti koje su Džoganovića možda koštala života, Glavni istražitelj konstatovao je u Obaveštenju o početku istrage o udesu koje je zavedeno 5. septembra. Kako se u obaveštenju navodi, zmaj registarske oznake YU-T042 (koji nije bio registrovan skoro godinu dana) u vlasništvu je aero-kluba „Ivan Sarić“ i namenjen je za obuku Džoganovića kojem je to jutro nakon 20 sati „duple“ od strane „instruktora“ to trebalo da bude prvi samostalni let. Navedeni „instruktor“ je svog „đaka“ obučavao u dvosedu, dok je prvi samostalni let obavljen u jednosedu, dakle u potpuno drugoj letelici, sa različitim performansama i karakteristikama upravljanja.

Kako se u Obaveštenju dalje navodi, školski krug laširanja prekinut je u krosvindu kada je pilot nastavio sa prvim desnim zaokretom praveći nagib i tako opisujući tri puna kruga nakon čega je sa nešto manjim nagibom nastavio da pravi krugove uz konstantan gubitak visine sve do udara o tlo. Početak ovih evolucija dogodio se na 70-ak metara prema navodima istražitelja.

Uprkos zapanjujućem broju nepravilnosti i kršenju elementarnih preduslova za bezbedne letačke aktivnosti sam udes ne mora biti povezan sa njima. Glavni istražitelj to i konstatuje izbegavajući da navede verovatan uzrok udesa. Obaveštenje se završava konstatacijom da je Glavni istražitelj već pokrenuo istragu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Tugo majko! Šta se radi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Al-41F1 na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

@Mayer Boga pitaj sta se tu stvarno desilo i koji su okviri dogovora. Mozda je pojedinacna cena smanjena, ali ce drzava platiti neki offset, ulagati negde, platiti neke propratne troskove...verovatno je prica za narod posto se dosta ljudi, barem iz prica ovih sto ih ja znam, pocelo buniti na trosenje drzave u ovakvim projektima, dok…

18. May 2019.Pogledaj

Marko na: Er Srbija od sutra počinje sa prodajom karata za PSO linije iz Niša; Prvi letovi od 15. jula

Ne znam zasto nema komentara, ali kritika i dalje stoji. Meni je van pameti da narod koji ima prosecnu platu 400e (medijana je sigurno znacajno ispod 400) subvencionse Er Srbiju, ljude iz dijaspore ili biznismene, odnosno firme koje posluju u Srbiji. Poslovnim ljudima je sve jedno da li ce platiti kartu 60 ili 140e. A…

18. May 2019.Pogledaj

BB na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

Ameri bi bili u prednosti kada bi rusi napadali ameriku avionima, a to se neće desiti. Amerima treba proizvodnja da bi se isplatile dividende vlasnicima fabrika oružja. Ako rusi prihvate tu trku, onda će izgubiti (kao što su već jednom). Osim toga, ako imaš provjerene projekte, u slučaju dugoročnog sukoba, žestoko se podižu kapaciteti proizvodnje…

18. May 2019.Pogledaj

Апок na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

@Mayer Ниси ти добро гледао. Ево ти конкретно- поклопац извлачећих степеница испод кабинског поклопца. А можеш да погледаш и леђа и назубљне панеле на истим. Премази су чудо али нитни нормално да има. Имаш још боље слике из прозводње ЛМа пре бојења ту се тек види.

18. May 2019.Pogledaj

Štrumfgoda na: [REPORTAŽA] Prikaz sposobnosti Vojske Srbije i Ministarstva unutrašnjih poslova „Odbrana slobode“

Ne želim se svađati s vama oko broja hrvatskih tenkova, no nije baš tako kako pišete. 48+24 je "modernizirano" (pod navodnicima, jer nije to ništa posebno) na standard M84A4, a godišnje 4-10 tenkova prođe redovitu reviziju. Ima ih još 30-ak koji su ostali na starom standardu i stoje konzervirani, plus jedan dio za kanibalizaciju dijelova.…

18. May 2019.Pogledaj

Send this to a friend