BEG airport status
LYBE 2312:00 Z 330°04KT 1500 R12/1600N R30/1400N BR BKN004 OVC010 01/00 Q1000 R12/2///95 NOSIG=
Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka Uništen jednosed YU-T042 / Foto: N1

Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka

Kako je zaključio direktor i Glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju Nebojša Petrović, Srđan Džoganović poginuo je 30. avgusta u motornom zmaju kod Subotice uz kršenje većeg broja pravila i propisa civilnog vazduhoplovstva koji regulišu ovu podkategoriju letenja. Kako sa njegove strane tako i od strane organizacije i osoba koje su ga „obučavale“.

Zmaj u kojem je pogionuo nije bio registrovan, organizacija koja je bila vlasnik zmaja, aero-klub „Ivan Sarić“, nije imala odobrenje da vrši obuku za letenje motornih zmajeva, dok je „instruktor“ poginulog pilota bio podjednako neodgovoran i nebezbedan. Kako se navodi, „nije mogao“ da vrši obuku učenika kojeg nije vodio kroz nikakve papire propisane za tu vrstu aktivnosti.

Popis nepravilnosti koje su Džoganovića možda koštala života, Glavni istražitelj konstatovao je u Obaveštenju o početku istrage o udesu koje je zavedeno 5. septembra. Kako se u obaveštenju navodi, zmaj registarske oznake YU-T042 (koji nije bio registrovan skoro godinu dana) u vlasništvu je aero-kluba „Ivan Sarić“ i namenjen je za obuku Džoganovića kojem je to jutro nakon 20 sati „duple“ od strane „instruktora“ to trebalo da bude prvi samostalni let. Navedeni „instruktor“ je svog „đaka“ obučavao u dvosedu, dok je prvi samostalni let obavljen u jednosedu, dakle u potpuno drugoj letelici, sa različitim performansama i karakteristikama upravljanja.

Kako se u Obaveštenju dalje navodi, školski krug laširanja prekinut je u krosvindu kada je pilot nastavio sa prvim desnim zaokretom praveći nagib i tako opisujući tri puna kruga nakon čega je sa nešto manjim nagibom nastavio da pravi krugove uz konstantan gubitak visine sve do udara o tlo. Početak ovih evolucija dogodio se na 70-ak metara prema navodima istražitelja.

Uprkos zapanjujućem broju nepravilnosti i kršenju elementarnih preduslova za bezbedne letačke aktivnosti sam udes ne mora biti povezan sa njima. Glavni istražitelj to i konstatuje izbegavajući da navede verovatan uzrok udesa. Obaveštenje se završava konstatacijom da je Glavni istražitelj već pokrenuo istragu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Tugo majko! Šta se radi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

glup, ali po malo cita na: Izrael dejstvovao po ciljevima u Siriji, mete bile i položaji PVO, uništeni i artiljerijsko-raketni sistemi Pancir

poskidali bih izraelci kao kruske, to rade od 6-to dnev-nog rata, nekad na Mirazima, kasnije sa F-15/F-16 uz verovatno najobucenije pilote, a sukob 29-ke sa F-35 kao da SBB Vukovi igraju americki fudbal protiv Patriota i da su optimisti

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Apsolutno ste u pravu. Osim kod Emiratesa, Qatara, Singaporea i Turkisha.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Hahahaha, hvala na komplimentima, istinski mi laskaju. No, ipak malo pretjerujete, ni izbliza nije na nivou visokoškolskih udženika. Ne bojte se, uprave naših kompanija čitaju moje članke redovno. Ali nemate straha da će ovo uporabiti. Neće. Iz dva razloga, jer "tko će se sa time zaj*bavati" i za to treba imati i nešto elementarnog znanja.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Letio sam sa Emiratesom prije par tjedana za Shanghai. Istinski nevjerojatna kompanija, dvije klase iznad ostalih. Lufthansa, KLM, Air France, čak i Cathay Pacific se mogu sakriti. Ni do koljena im nisu. Letio sam i sa Qatarom isto više nego fasciniran. I da, sve je uračunato i puno toga više nego kod ostalih. Slažem se…

23. Jan 2019.Pogledaj

Dejo BL na: Nova linija: Od aprila moguć let Banjaluka-Moskva, vode se pregovori sa jednom „privatnom kompanijom“ iz Rusije

Pa ima let za Njemacku, od marta ce biti i drugi. Druga stvar ne pita se samo aerodroma Banja Luka gdje oni zele da imaju liniju, vec avio prevoznik o tome odlucuje, a uz pristanak i dobijanje slota i sa druge strane tj krajnje destinacije.

23. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend