BEG airport status
LYBE 1915:00 Z 340°11KT 9999 SCT040 11/01 Q1022 NOSIG=
Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka Uništen jednosed YU-T042 / Foto: N1

Glavni istražitelj: Aero-klub iz Subotice leteo neregistrovanim zmajem, nije bio škola letenja, „instruktor“ letenja nije smeo da vrši obuku poginulog đaka

Kako je zaključio direktor i Glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju Nebojša Petrović, Srđan Džoganović poginuo je 30. avgusta u motornom zmaju kod Subotice uz kršenje većeg broja pravila i propisa civilnog vazduhoplovstva koji regulišu ovu podkategoriju letenja. Kako sa njegove strane tako i od strane organizacije i osoba koje su ga „obučavale“.

Zmaj u kojem je pogionuo nije bio registrovan, organizacija koja je bila vlasnik zmaja, aero-klub „Ivan Sarić“, nije imala odobrenje da vrši obuku za letenje motornih zmajeva, dok je „instruktor“ poginulog pilota bio podjednako neodgovoran i nebezbedan. Kako se navodi, „nije mogao“ da vrši obuku učenika kojeg nije vodio kroz nikakve papire propisane za tu vrstu aktivnosti.

Popis nepravilnosti koje su Džoganovića možda koštala života, Glavni istražitelj konstatovao je u Obaveštenju o početku istrage o udesu koje je zavedeno 5. septembra. Kako se u obaveštenju navodi, zmaj registarske oznake YU-T042 (koji nije bio registrovan skoro godinu dana) u vlasništvu je aero-kluba „Ivan Sarić“ i namenjen je za obuku Džoganovića kojem je to jutro nakon 20 sati „duple“ od strane „instruktora“ to trebalo da bude prvi samostalni let. Navedeni „instruktor“ je svog „đaka“ obučavao u dvosedu, dok je prvi samostalni let obavljen u jednosedu, dakle u potpuno drugoj letelici, sa različitim performansama i karakteristikama upravljanja.

Kako se u Obaveštenju dalje navodi, školski krug laširanja prekinut je u krosvindu kada je pilot nastavio sa prvim desnim zaokretom praveći nagib i tako opisujući tri puna kruga nakon čega je sa nešto manjim nagibom nastavio da pravi krugove uz konstantan gubitak visine sve do udara o tlo. Početak ovih evolucija dogodio se na 70-ak metara prema navodima istražitelja.

Uprkos zapanjujućem broju nepravilnosti i kršenju elementarnih preduslova za bezbedne letačke aktivnosti sam udes ne mora biti povezan sa njima. Glavni istražitelj to i konstatuje izbegavajući da navede verovatan uzrok udesa. Obaveštenje se završava konstatacijom da je Glavni istražitelj već pokrenuo istragu.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Tugo majko! Šta se radi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Prvi let novog putničkog aviona iz Rusije: MC-21 spreman da razbije Boing-Erbas duopol

Rusi su dosta stagnirali u proizvodnji putnickih aviona. Ali sada sa novim MS-21 trebalo bi da nadoknade ono sto je izgubljeno. Za pocetak dovoljne su Ruske kompanije koje bi kupile ovaj avion. Za izvoz se treba malo i dokazati kvalitetom,cenom,utroskom i naravno pouzdanost. Mislim da ce rusi uspeti u tome. Zelim im puno srece.

19. Mar 2019.Pogledaj

SINGAPURCANAC na: Potpisan ugovor o korišćenju dela „Morave“ za putnički avio-saobraćaj; Gradonačelnik Kraljeva: Prvi civilni let krajem june ove godine

Uz jedan manji uslov, da parlament Srbije ne usvoji rezoluciji o genocidu koji je Turska izvršila nad Jermenima 1915-e. Tako i stoji "nevine jermenske žrtve...predsednik Srbije NT" na tabli u parku u Jerevanu. Za razliku od većine normalnih država (uključujući RS) koje pravilno definišu istorijski događaj kao genocid. A aerodorm ne radi i dalje, sa…

19. Mar 2019.Pogledaj

Икар na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Захваљујући упорности Чеде Јанића ваздухопловци некадашњег РВ и ПВО ЈНА су направили музеј. Сама зграда је веома импресивна а експонати унутра и око су огромне вредности. Нема рецепта како управљати Музејом. Не вреди критиковати. Ако власт нема адекватан рецепт ...Има институција наградног КОНКУРСА. Огласити јавно и тражити решење. Неко сигурно има одличан концепт да Музеј…

19. Mar 2019.Pogledaj

Miki na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Da je do sada valjalo, nije. Da li će sada biti bolje, videćemo, ja se nadam da hoće, ali ima razloga za sumnju. Ovaj muzej deluje k'o vruć krompir kojeg niko neće. Bar niko neće da uloži sada već zaista ozbiljna sredstva da se muzej dovede u red. Dojmim se da će i ovi u…

19. Mar 2019.Pogledaj

Nikola SFRJ na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Dragi Djuro nisam valjda nečim tebe lično uvredio, ali vodeći svoje dvoje dece u taj meni vrlo drag muzej gde sam radio volonterski 3 meseca kao vodič školarcima pre 25 godina samo što nisam bacio peglu kad sam ušao sa ćerkicom u wc. Zimus kad sam vodio sina priznajem bilo je malo bolje, a za…

18. Mar 2019.Pogledaj

Send this to a friend