Bugarska komisija za zaštitu konkurencije odbila je 29. decembra zahtev ukrajinske državne kompanije Ukrinmaš, koja je deo konglomerata UkrOboronProm, da se suspenduje tender bugarskog Ministarstva odbrane na koji je za obezbeđivanje logističke podrške 15 bugarskih lovaca MiG-29 pozvana samo jedna kompanija i to ruski RSK MiG.
Ova odluka donesena je samo dan pošto je bugarski ministar odbrane Krasimir Karakačanov otkrio medijima da će institucija koju on vodi nastaviti pregovore sa kompanijom RSK MiG odmah nakon što državne institucije procesuiraju ukrajinsku žalbu koja osporava odluku Ministarstva odbrane da pozove RSK MiG, proizvođača MiG-a 29, kao jedinu kompaniju sposobnu za pružanje pouzdane i sveobuhvatne logističke podrške za ovaj tip aviona.
Međutim, odluka komisije za zaštitu konkurencije nije konačna i Ukrinmaš je 2. januara uložio žalbu pred Vrhovnim upravnim sudom. Komentarišući ranije ovaj proces, ministar Karakačanov je 28. decembra rekao da očekuje da Ukrinmaš uloži žalbu Sudu dodajući da će ’’proces biti završen u roku od dva meseca (tj. do kraja februara) nakon čega će se nastaviti direktni pregovori sa RSK MiG-om’’.
Najavljeni pregovori između bugarskog Ministarstva odbrane i ruske kompanije RSK MiG će se međutim suočiti sa dodatnim preprekama pošto vlada u Sofiji mora osigurati nova finansijska sredstva kao odgovor na poništavanje odluke o tenderu Ministarstva odbrane koja je doneta 22. decembra a koja je podrazumevala preusmeravanje 27,1 milion evra namenjenih obezbeđivanju logistike za lovce MiG-29.
Ukupno je ministarstvu odbrane ponovo dodeljeno 25,6 miliona evra i to: 10,22 miliona evra za održavanje hardvera komunikacionih i navigacionih sistema vojnih aerodroma, 8,18 miliona evra za renoviranje nacionalnog vojnog univerziteta ’’Vasil Levski’’ u Velikom Trnovu, 3,58 miliona evra za obnavljanje vojne akademije ’’Georgi Stojkov Rakovski’’ u Sofiji, 2,56 miliona evra za renoviranje mornaričke akademije ’’Nikola Jonkov Vapcarov’’ u Varni, 1,02 miliona evra za popravke vojnih aerodroma i 0,51 milion evra za rekonstrukciju zgrade Vojnog informacionog servisa. Dodatnih 1,02 miliona evra je dato opštinama Elin Pelin i Aksakovo za obnavljanje mreže puteva i kupovinu nekretnina.
Kašnjenje u ugovaranju logistike za avione MiG-29 ozbiljno ugrožava izvršavanje misije kontrole vazdušnog prostora Bugarske zbog koga će flota ovih aviona 26. juna tekuće godine ući u kritičnu fazu operativnosti zbog isticanja resursa piropatrona koje se koriste na izbacivim sedištima K-36DM Serije 2 klase 0-0.
Ivan1
Kad procitam vesti iz bugarske neosecam se bas totalno bedno, osecam se da nismo sami!
Mrgud
…или како су паре за “логистичку подршку ЛА” завршиле за реновирање којекаквих зградурина, путева куповину некретнина…(!???)
све ми се чини да ћемо у блиској будућности да читамо да се у овај процес укључује и нека бугарска комисија за борбу против корупције…
у односу на Бугаре, ми му дођемо уређени ко Швајцарска! :D
Ja
Jesu to isti oni bugari koji nisu dozvolili gradnju južnog toka iz rusije jer su to radili na nagovor amerikanaca i kad su videli da su ih amerikanci kao i svakog do sad ostavili i izigrali oni sad pokušavaju da se dodvore rusima, netreba rusija da ih konstatuje uopšte
BB
Nisu,
Ovi bugari imaju predsjednika koji je pilot Miga
Милош
Никако..руси су увек конструктивни…и то је добро…зависност од руске технике даје предност..напред Русими
Živojin Banković
Rumen Radev je bio pilot na MiG-u 29. Dakle prošlo vreme.
Marko Zdjelar
Ma brate mi i bugari smo slicni i nas i njih kradu
AseAse
Vucic sapšti: kako će Srbija sa šest MIG-29 koje dobije od Rusije i četiri koja već podjeduje…biti najveća regionalna sila. Pa bugari imaju već 15 MIG-29!
Danilo93
Druze zato sto bugari nece modernizovati svoje lovce.Srbija po planu treba nadograditi svoje avione i tako nadogradjenji (nov radar,rakete dugog dometa i mogucnost preciznog vrsenja dejstava vazduh-zemlja) njihova efikasnost se nekoliko puta povecava od izvorne varijante koje Bugarska ima
PeroZ
Misli se na BiH, Crnu Goru, Makedoniju, Kosovo i ono najbitnije Hrvatsku sada sa MiG-21. Pri tome naravno ni Vučić nije toliko lud da radi usporedbu sa ostalim susjednim državama u „regijonu“, poput Rumunjske, Mađarske ili u buduće Bugarske i Hrvatske kad nabave i uvedu novi tip nadzvučnog borbenog aviona.
gosti-domaci
Pazi da ne uvedete…
MadPal
@PeroZ Dok vi uvedete nove(stare) doci ce vreme da i Srbija nabavlja nove aparate :).
Kubanac
Dobra vest i ako jos bude modernizacija na nivo SM ili SMT pun pogodak!Jeftinije i bolje resenje nego sto su uradili Rumuni ,naravno uvek je bolje uzeti novi avion!
Jos jedan primer da ulaskom u NATO nema nista za dzabe….
MALI PERICA
Traze remont za 15. .
Pa koliko ih imaju. I kad su kupljeni.
Jel moguce da su toliko finansiski jaki . .
Živojin Banković
1989-90 су набавили 22 авиона, 18 МиГ-29А и 4 МиГ-29УБ.
Aleksandar
Bugarska avijacija i PVO je bila Jaca od RV i PVO JNA.
Imali su više MiG21 MiG29, pa i MiG 25.
Sistem S300, 2 baterije po pet lansera.
A takođe i nekoliko SCUD B rakete dometa 300 kilometara.
Sada su propali
Živojin Banković
Imali su manje MiG-ova 21 od JNA.
Bugarska ukupno 226, SFRJ 261.
Ali je Bugarska imala 92 MiG-23 svih verzija, 4 MiG-25, 22 MiG-29, 21 Su-22 i 40 Su-25.
Bugarin
Scud, ss-23, ss-21, frog i tako dalje i oko 3000 tankovi i mi-24 oko 40 na broj i mnogo vise
gosti-domaci
Cetiri MiG-25 su vise trosili nego puk MiG-ova-23! Jedan im se valjda srusio po nekoj magli, pa su onda ostale brze bolje zamenili sa Sovjetima za 23-ojke.
Živojin Banković
Није баш “брже боље“.
Први авион је испоручен 3. новембра 1982.
Имали су један двосед МиГ-25РУ и три МиГ-25РБТ.
Изгубили су један једносед 12. априла 1984.
Последњи пут су летели на њима априла 1991. а маја исте године су три преостала авиона заменили за 5 МиГ-23МЛД.
Branko
Zemlja tri puta veca od nase, u EU i NATO vec deset godina, imaju more, letnji i zimski turizam i vec par godina ne mogu da sakupe par desetina miliona za remont jedinih lovaca koje imaju? A oko njih uvek rizicna Turska, Albanija, Makedonija, o nama i da ne pricam… Ne mislim da ce ijedna od ovih zemalja na napadne Bugarsku, naravno, ali u slucaju sukoba na njihovim granicama, vojna avijacija je neophodna.
Nebojsa
„imaju more,letnji i zimski turizam“
Davno je proslo vreme kada se novac od tih prihoda slivao u drzavnu kasu.Sada je to sve u privatnim rukama kao i sve ostalo,a najcesce kao u slucaju Hrvatske u stranim privatnim rukama tako da drzavi ostaju mrvice
Zato su nekada drzave i imale finansijsku moc za kupovinu velikog broja novih letelica,sve je bilo drustvena svojina i novac se slivao u jednu-drzavnu kasu.Lepo je receno da se teritorije vise ne osvajaju ratom,vec mu okupiras ekonomiju i putem nje diktiras situaciju u nekoj zemlji,a uz put punis svoju kasu