BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Srušio se ultralaki avion na letelištu „13. maj“ kod Zemun polja, pilot i ženska osoba poginuli YU-A041 snimljen na letelištu "13. maj" / Foto: Ivan Bukvić, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Srušio se ultralaki avion na letelištu „13. maj“ kod Zemun polja, pilot i ženska osoba poginuli

Kako javljaju klasični mediji i kako je nezvanično potvrđeno Tango Sixu, danas se na letelištu „13. maj“ kod Zemun Polja srušio ultralaki avion CH-601 „Zenair“ registarske oznake YU-A041.

Kako nezvanično saznajemo stradali su pilot Goran Petrović i njegova putnica.
 
 
 
 

Goran Petrović / Foto: Tango Six

Ažuriraćemo post kako nam nove informacije budu pristizale.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

La

Ako su u 18.53 preleteli preko Pančeva (sever) onda sam ga ispratio slučajno. Tu negde iznad Pančeva je motor smanjio drastično obrtaje a možda se i ugasio.

Odgovori
Do

Oce to da se ugasi motor svaki put kada preleti avion pa malo odmakne. Mozda je cak bio i u plamenu samo nije se videlo dobro posto je u 18.53h Sunce nisko na zapadu.

La

Doppler, nema potrebe da budes preterano kritican i sarkastican prema komentaru ovog coveka. On ocigledno ne poznaje temu dovoljno dobro. Stoga najbolje sto mozes da uradis je da mu pomognes i da ponudis savet ili svoje misljenje bez ruganja. Ako to nisi u stanju onda je mozda bolje da svoje misljenje i raspolozenje zadrzis za sebe.

Do

Ima potrebe. Prvo se ukljuci mozak, pa se tek onda ukljucuje racunar i pise sta ti padne na pamet i komentarise necija pogibija. Kada se to ne desi imate internet pun komentara poput „ta starudija i kanta iz JNA je ceo dan letela iznad glava neduznih gradjana a motor joj je cudno zvucao“.

Dr

@Doppler
Lepo Vam je napisao Lafo Mamone. Sarkasticni ste, da ne napisem i neku tezu rec.

Mi

Jeste lepo naisao, ali niko nije ovde dužan da u komentarima sprovodi edukaciju širih narodnih masa o tako kompleksnim stvarima kao što je bezbednost letenja. Za komentarisanje je poželjno i pristojno imati makar elementarno predznanje o temi; u suprotnom vaši komentari spadaju u spam. Neko može čitanjem komentara da stekne sasvim pogrešnu sliku o događaju, eto zašto se treba uzdržavati od, da ne kažem težu reč, ali svakako proizvoljnih tumačenja.

Le

Čovek je sam sebi dao ime LAIK i napisao je da se motor MOŽDA ugasio. Znači, nije se pravio pametan. A ti Doppler, na kom tipu mlaznog aviona letiš?

st

i Laik i Dopler su u pravu
Laik se dobronamjerno (laički) javio
Dopleru puna kapa dežurnih genijalaca koji se prave pametni
u općoj konfuziji ponekad je teško razlikovati dobre od loših

Ni

E ,moj dragi „Laik“ nisi ti nista pogresio sa komentarom, desila se tragedija, nazalost stradalo je dvoje ljudi, jedan dobar pilot. Ti si nesto video, cuo sto nisi razumeo, a povezivao si sa ovim dogadjajem, kopkalo te, verovatno volis avione kao i svi prisutni ovde i dosao si tu da prodiskutujes sa vazduhoplovnim entuzijastima, koji bi oni kao takvi, podrazumevano, vrlo rado podelili sa tobom svoje misljenje i glediste, ali da si znao koliko Maverika ovde ima, koliko Mikojanovih i Lokidovih konstruktora ne bi ti palo na pameti da slovo u ovo polje upises, jer vazduhoplovstvo pripada samo njima, valjda su ga nasledili od predratnog babatetka… Tako da ovaj odnos prema tvom komentaru vise govori o njima, porodicnom vaspitanju i vrednostima iz kojih dolaze, nazalost.

Pe

Zenair kao avion je jako stabilan i upravliv. Cak i kada se ugasi motor ima mogucnost da sleti bezbedno sem ako ne udari u neku prepreku ? Slava poginulima ali treba detaljno istraziti slucaj ?

Odgovori
Sa

Sve se svodi na dve opcije. Ili je greška pilota, ili kvar. U Sremskoj Mitrovici nama je bilo (od strane uprave kluba) zabranjeno da ultra-lakim vazduhoplovom letimo na manje od 400 metara visine ako letimo iznad grada, upravo radi toga da bismo, u slučaju otkaza motora, imali koliko-toliko vremena da reagujemo, i negde bezbedno sletimo. Kao i uvek, i ovde će istraga pokazati šta se desilo (tj. da li se edsio kvar letelice, greška pilota, slom uzgona…), te bih molio laike da ne donose bilo kakve zaključke o temi o kojoj ne znaju dovoljno.

Odgovori
Mi

Taj avion je upravo ponat po raznoraznim probelma sa zmajem, usotalom banovan u Holandiji jos 2008 cak stavise mislim da je jedan od naprozivanijih da se gine u njemu On 14 April 2009, the NTSB wrote an urgent letter to the FAA recommending that they ground all Zodiac CH 601 XLs, saying „It appears that aerodynamic flutter is the likely source of four of the U.S. accidents and of at least two foreign accidents“.[11] The NTSB also wrote to ASTM International, the body responsible for developing standards for light sport aircraft, recommending that those standards be changed in light of the investigation. The NTSB says that the type has been involved „in six in-flight structural breakups since 2006“. Veliki broj nesreca sa problemima u samoj strukturi tj zmaja kao i odlamanja krila.

Odgovori
BB

Sudeći po nekim drugim, klasičnim, medijima, avion je pri polijetanju pao na krilo, a to bi moglo da se slaže sa ovim problemima koje si pomenuo.
S druge strane, ne sećam se nekog kvalitetnog izveštaja sa naših terena, koji donosi stvarni uzrok nesreće, u smislu da se poveća bezbjednost, već je uvijek interpretacija: iskusan pilot, ispravan avion…

Vl

Kad sam pročitao naslov i tekst stekao sam utisak da je dvoje ljudi poginulo.

Kad sam pročitao komentare, čast izuzecima, stekao sam utisak da smrt dvoje ljudi ne znači skoro ništa većini komentatora.

Možda grešim? Možda sam laik? A može biti da sam rođen i odrastao u neko drugo vreme?

Saučešće porodicama nastradalih!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj

Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.

13. Dec 2024.Pogledaj

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…

13. Dec 2024.Pogledaj