Ministarstvo unutrašnjih poslova Ukrajine modernizovaće svoju civilnu helikoptersku flotu nabavkom letelica proizvođača Erbas Helikopters. Iz ove kompanije je u subotu 14. jula saopšteno da je istog dana potpisan ugovor za kupovinu 55 helikoptera koji će služiti za traganje i spasavnje, osiguranje javne bezbednosti kao i pružanje usluga hitnog medicinskog prevoza.
Među 55 helikoptera nalazi se 21 korišćeni H225, kao i 10 novoproizvedenih H145 i 24 H125. Ugovor, kojim se takođe predviđa uspostavljanje lokalnog centra za obuku i održavanje, potpisan je u Kijevu, uz prisustvo ukrajinskog ministra odbrane Arsena Avakova i generalnog direktora Erbas Helikoptersa Bruna Evena. Ovom ugovoru prethodio je međudržavni sporazum Francuske i Ukrajine koji je potpisan 8. juna ove godine.
Dvomotornim srednjim helikopterima H225 koje je naručila Ukrajina, a za koje francuska država trenutno ima ekonomska prava, biće izmenjena namena kako bi se oni prilagodili izvršavanju zadataka osiguranja javne bezbednosti i traganja i spasavanja za koje ovaj tip helikoptera ima odgovarajuće karakteristike.
Mogućnosti H225 podrazmumevaju poletanje u roku od 5 minuta, sposobnosti veoma dugog doleta sa dodatnim rezervoarima za gorivo, u svetu čuveni autopilot kao i superiorne modove u misijama traganja i spasavanja. Očekuje se da će prvi H225 biti isporučen Kijevu pre kraja ove godine, navodi se u saopštenju Erbas Helikoptersa.
Vodeći svetski helikopter u segmentima hitnog medicinskog prevoza i javne bezbednosti, H145 je najnoviji član u klasi dvomotornog helikoptera mase do 4 tone koji ima projektovane mogućnosti i prilagodljivost, posebno u operacijama na visokim nadmorskim visinama kao i u predelima gde vladaju velike vrućine. Kompaktna veličina, mali gabariti i velika, prilagodljiva kabina čini ovaj helikopter najpogodnijim za izvršavanje različitih civilnih misija.
H125 kao najbolje prodavani Erbasov helikopter, je laki jednomotorni vazduhoplov koji je stekao svoju reputaciju kao istinski višenamenski ‘’radni konj’’ zahvaljujući svojim visokim performansama, izuzetnom manevarbilnošću, odličnom preglednošću i niskim nivoom vibracija u kabini, sa optimizovanim planom održavanja koji doprinosi smanjenju operativnih troškova korisnika.
Ovaj vazduhoplov sa novim ravnim podom, može se brzo i lako prilagoditi različitim misijama, uključujući raznim vazdušnim radnim obavezema, sprovođenju zakona, traganju i spasavanju, transportu putnika, gašenju požara.
i
Osim Motor Sicha-a koji proizvodi motore i verovatno jos neke kompanije koje proizvode delove ukrajinci nisu sposobni da proizvedu sami helikoptere. Za novi proizvod nemaju ni vreme ni pare, za znanje bi se jos mozda i snasli. Negde moraju da kupe a ocigledno u Rusiji vise nemogu. Mene samo kopka odakle im pare za ovakvu veliku nabavku kada su potpuno propala drzava. Sumnjam da ih dobijaji kao poklon.
lazicdb
@i Zapadni partneri im dali kredit. :)
Živojin Banković
Многи су очекивали да ће Украјинци успети у својим напорима да одрже постојећу хеликоптерску флоту још бар 10-15 година и тиме избегну скупу набавку западних летелица.
Украјина финансијки не стоји баш најбоље па је за неке стручњеаке ова одлука о набавци 55 Ербасових хеликоптера за 555 милиона евра потпуно нерационална.
V
Nevjerojatno koliko je to nestabilna država, poligon za sve i svašta.
Sve mi se čini da će ove helikoptere platiti modusima puno pogubnijim od novca.
i
Malo sam guglao i Ukrajina jos i sada ima neke potencijale da napravi nesto. Cak se secam i neke ne tako davne price da bi razvijali srednji helikopter sa Poljskom. Rade motore i rade prenosnike, maltene dve najvaznije stvari a imaju i iskustva u projektovanju trupova. Ziva steta sto su takva propast. A da su mogli jos postojecu flotu drzati u letnom stanju je sto posto sigurno, ovaj ceo dill je neka teska muljaza.
Markus 1463
Da nije korupcije Ukrajina je danas realno mogla biti kao Belorusija (za neupućene Belorusija je u okvriu SSSR bila isto što i Slovenija u SFRJ, najrazvijenija republika!), a ne država koja ima ozbiljnih finansijskih i egzistencijalnih problema. Nije im valjao sporazum sa RF po kojem su nabavljali vrlo povoljno energente, pa tako danas kupuju američki ugalj 4 puta skuplji od ruskog…. nisu im valjali helikopteri iz doba SSSR, pa su ih većinu prodali ili razrezali, pa eto danas kupuju Airbusove helikoptere, koji jesu vrhunski ali su skupi. Znam da zvuči malo ironično ali zaista ne znam kako bih drugačije prokomentarisao stanje stvari…. tužno je ali istinito („Sad but true“)!
BB
Sa tehničke strane sve OK. Ali šta kaže finansijska? Sve druge zemlje nabavljaju na kašičicu, a Ukrajina (ekonomska sila) „zagrabi“ 55 komada, k’o da su to karamele…
Jovan Munitlak
Ukrajina kupi , a onda Srbija remontuje i erbas i mi sprave . Dobro, dobro, neko može reći obe državetine ozbiljne i odgovorne sigurno je bar jedno od toga. Ali bar u teoriji- Ko bi pre par godina rekao ovo.
Mr.D
Dail bi CAR (Putin) to odobrio?? Ili ja nesto neznam?? Kao da se spremate uci u NATO😉
Jovan Munitlak
@Mr.D
Sve je moguće , ali naviše neka glupost .
Mr.D
Mani se Ukrainaca… Mi sa nasim migovima nismo bas prosli najbolje…. Realnije bi bilo da mi i vi napravimo neku kombinaciju u vojnoj industriji😉
Jovan Munitlak
@Mr.D
Ma nism ni mislio ozbiljno da može doći do toga sa Ukrajinom , nego su mi u sećanju gromoglasna obaećanja naših vlastelina o poslovima u ,,Momi,,
-Mi- regionalni centar , erbas kule i gradovi.
A ćute kako su zavod devastirali skorodo golih zidova.
Što se tiče kmbinatorike među nama , biće , samo mislim da će jedino muljatori biti dobri na obe strane.
Mr.D
Steta sto nismo mi dali svoje mi-8 dok je bilo vrijeme… Nudilo nam se…. Mi njima 14 kom 8-ica nama ameri do cak 20 uh-60! Prosla baba sa kolacima!
Nikola SFRJ
Ovde su ozbiljni samo ljudi u lancu nabavke koji će uzeti masnu proviziju.
Nažalost ceo istočno evropski prostor postaje hronično zavistan od drugih, jedino se poljaci i rumuni još donekle drže što se tiče helikopterskog programa.
Propeler Zviz
Voleo bih da smo i mi mogli priuštiti sebi nekoliko H125, bili bi bolji za obuku/prelaz na H145M, a ostaju i druge funkcije istog otvorene. Gazele su ipak zastarele, koliko god da su mi drage.
Ne znam da li postoji mogućnost nabavke konzerviranih Gazela od Britanaca (RAF-a) i koliko je njihova avionika/naoružanje naprednije od onih na našim?
Zanima me i koliko je zahtevan prelaz susjeda sa Bell 206-ice na Bell OH-58 Kiowa-e?
Znam da je osnova ista, ali zbog avionike i naoružanja…
Pozdrav!
AL-41F1
Citao sam da su Francuzi koristili Gazele u Libiji i to uspesno. Slazem se da je totalno zastarela platforma, ali sta da radimo, kes je problem, to nam je sto nam je dok se ne promeni nesto(da ne ulazimo u politiku) Od tih ultra lakih svidja mi se Kopter (Marenco Swisshelicopter) Skye sh09. 8 sedista ili medevac za par minuta, velika cargo vrata pozadi, planiraju single pilot sertifikaciju, cela karbonska kostrukcija zato i moze da ponese puno(u odnosu na velicinu). Jeste da nije jos dokazan, ali svakako u skorije vreme ni necemo menjati Gazele. Mozda se pokaze dobro, tj. trebalo bi. Bila bi bas dobra zamena za Gazele.
Laza
Da li se neko pita odakle korisceni H225 na trzistu?
To je projekat koji su naftne kompanije zabranile da leti off-shore i sada ih treba udomiti. I kao i uvek pronadje se neka istocna drzava koja je spremna da primi sto drugi nece. Dok se Era i CHC sude sa Airbus Helicopters jer ne prihvataju te masine, evropa ih lagano udomljava kod rusomrzaca…
Rex
Bas sam proguglo o H225, stvarno ga zabranise nakon incidenata i stvarno tuze Airbus. Al eto, svaka roba ima kupca…
Niko
To je bilo pre dve godine ako se dobro sećam. Izdata je AD nota od strane EASE i ko je odradio po istoj leti najnormalnije.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZbTN6pM2SE&t=491s ako nekog zanima šta se desilo
Laza
To je sa „legal point of view“, sa biznis strane Helioffshore organizacija koja je zastupa oil kompanije ili citaj „poslodavce“ nije nikad skinula tu zabranu jer prosto ljudi posle tri udesa ne zele da lete na tim helikopterima!!!!!
Laza
Ko je odradio po istoj NE LETI najnormalinije!!!
Jer poslodavac kroz organizaciju Helioffshore nece da potpise ugovor i nikad nije skinuo zabrabu – razlog, pa ljudi posle tri fatalna otkaza naa transmisijama ne zele da lete u tim helikopterima….