BEG airport status
Stečajni upravitelj Air Berlina tuži Etihad za do 2 milijarde eura "Etihad je prekršio ugovor jer nije ispoštovao obvezu po kojoj mora Air Berlinu pružati svaku potrebnu podršku u „bilo kojem slučaju“ / Foto: AINonline

Stečajni upravitelj Air Berlina tuži Etihad za do 2 milijarde eura

Stečajni upravitelj Air Berlina smatra da je donedavni dioničar Etihad Airways napravio štetu u kompaniji od 2 milijarde eura, te traži nadoknadu na Landgericht Berlin regionalnom sudu. Stečajni upravitelj traži 500 milijuna eura isplate Air Berlinu u stečaju, te potvrdu da će tuženik platiti sve nastale štete, a koje mogu biti do 2 milijarde eura.

Stečajni upravitelj smatra da je Etihad prekršio ugovor tj. nije ispoštovao obvezu po kojoj mora Air Berlinu pružati svaku potrebnu podršku u „bilo kojem slučaju“. Temeljem tog dokumenta Etihad je obećao Air Berlinu 28.4.2017. podršku za razdoblje od 18 mjeseci, a čime bi se spriječilo da Air Berlin uđe u nelikvidnost. Usprkos ovoj ugovornoj obvezi Etihad je povukao svoju financijsku podršku u kolovozu (avgustu) 2017. što je Air Berlin dovelo u insolventnost i na koncu u prestanak svih operacija. Stečajni upravitelj navodi da je istim Etihad doveo Air Berlin u poziciju nesigurnog klijenta te mu uništio kreditni legitimitet.

Etihad je dobio rok da do kraja siječnja (januara) 2019. odgovori na tužbu. Za sada Etihad nije imao izjava na ovaj postupak.

Etihad je u trenutku bankrota Air Berlina imao 29,2% dionica u kompaniji. Kompanija je imala i dionice u Alitaliji koja se nalazi u prestečajnom postupku i u završnoj je fazi prodaje. Etihad je smanjio udio u dionicama posrnule Virgin Australije, upravo je u postupku prodaje dionica Jeta (za sada nije poznato hoće li i ako će koliko bi dionica zadržao), a Air Serbia i Air Seychelles su u procesu smanjenja kapaciteta i potpune reorganizacije vlastitih sustava. I sam Etihad je, nakon što je u dvije godine objavio gubitak od čak 3 milijarde eura, ušao u ozbiljnu restrukturaciju u kojoj je smanjio flotu, broj zaposlenih, broj linija i frekvencija, te krenuo u proces transformacije u P2P prijevoznika sa bitno slabijom uslugom nego prije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Alen Šćuric Analitičar nill@nill.com

Komentari

Te

Jednoga dana ce mo saznati koliko je Srbiju kostalo udrzivanje sa Etihadom i koji su ne potrebni troskovi knjizeni.

Odgovori
Al

Pa dobar dio se zna (i vrlo je mnogo), zasigurno toga ima još direktno i indirektno.

to

@alen

ima li ovdje lufthansa prste, može li se promatrati kao bitka u ratu? pitam jel sam iz vaših članaka svatio da su u kakvom takvom primirju, lh i ey

Odgovori
Al

Mislim da nema. Lufthansa je Etihad smjestila na koljena i prisilila na suradnju. Njoj je Etihad sada dobar partner, a ne više neprijatelj. Jedino ako je Etihad krenuo talasati pa je trebao ponovo dobiti jednu odgojnu pljusketinu da svhati gdje mu je mjesto i da bude pokoran.

Stečani upravitelj ne bi smio imati poveznicu sa Lufthansom, on štiti interese Njemačke u postupku.

Konačno Etihad je sada toliko slab igrač, nebitan i neutjecajan da se Lufthansa sa njim ne bi bavila. Realno je od njih bolja i jača meta Norwegian, SAS, Condor, TAP i ostale kompanije.

Ba

Verujem da je ova tužba podneta po principu ako prođe-prođe. Jako teško je poverovati da je Etihad angažovao pravnike pripravnike, koji su napravili takav ugovor da je kompanija bezuslovno u obavezi da sipa pare u firmu u kojoj je manjinski vlasnik, čak i onda kada je ustanovljeno da je ona faktički propala.

Odgovori
Sa

@Bane, I ja mogu samo da vjerujem posto nista ne znam, istovremeno naravno postujem i razumijem Vas pogled, medjutim vidite dokle je Etihad dosao katastrofalnom poslovnom politikom. Opet, i ako nista ne znam poslovni potezi Etihada njihovo, rekao bih nekontrolisano sirenje nisu ulivali ni najmanje povjerenja. Kada su ulozili novac u Alitaliju to je onda postalo vise nego ocigledno. Cak ni onoliki izvori nafte ne mogu da izdrze ovolike gubitke. Tako, ne bih se kladio da je ovaj potez samo „ako prodje prodje“, caka sta vise… Pozdrav

Al

Stecajni upravitelj koji bi tužio za pola milijarde i više, po načelu „ako prođe prođe“ bi si zapečatio karijeru za vijeke vijekova. Taj više ne bi imao šase u stečajnim i sličnim poslovima, a bogami ni u privatnom businessu. Ovaj postupak njemu trebao nije. Mogao je dokončati priču u miru kroz par godina (solidne plačice), bez talasanja. Al nije. Znači da je prilično siguran u sebe.

Ba

Moguće. Videćemo. Ako je tako, onda Etihad ima opasan problem sa pravnom službom.

Vl

Ja bih samo jednu rečenicu.

Ako je Sud u Nemačkoj pokrenuo taj postupak onda ima osnova za odštetni zahtev.

Odgovori
Al

Mislim da je tako. Ne vjerujem da bi stečajni upravitelj ušao u tako ogroman trošak i politički rizik da nije siguran.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

12. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

12. Apr 2025.Pogledaj

Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

12. Apr 2025.Pogledaj

Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

11. Apr 2025.Pogledaj

Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

11. Apr 2025.Pogledaj