BEG airport status
LYBE 2119:00 Z 110°13KT CAVOK 11/08 Q1015 NOSIG=
Stečajni upravitelj Air Berlina tuži Etihad za do 2 milijarde eura "Etihad je prekršio ugovor jer nije ispoštovao obvezu po kojoj mora Air Berlinu pružati svaku potrebnu podršku u „bilo kojem slučaju“ / Foto: AINonline

Stečajni upravitelj Air Berlina tuži Etihad za do 2 milijarde eura

Stečajni upravitelj Air Berlina smatra da je donedavni dioničar Etihad Airways napravio štetu u kompaniji od 2 milijarde eura, te traži nadoknadu na Landgericht Berlin regionalnom sudu. Stečajni upravitelj traži 500 milijuna eura isplate Air Berlinu u stečaju, te potvrdu da će tuženik platiti sve nastale štete, a koje mogu biti do 2 milijarde eura.

Stečajni upravitelj smatra da je Etihad prekršio ugovor tj. nije ispoštovao obvezu po kojoj mora Air Berlinu pružati svaku potrebnu podršku u „bilo kojem slučaju“. Temeljem tog dokumenta Etihad je obećao Air Berlinu 28.4.2017. podršku za razdoblje od 18 mjeseci, a čime bi se spriječilo da Air Berlin uđe u nelikvidnost. Usprkos ovoj ugovornoj obvezi Etihad je povukao svoju financijsku podršku u kolovozu (avgustu) 2017. što je Air Berlin dovelo u insolventnost i na koncu u prestanak svih operacija. Stečajni upravitelj navodi da je istim Etihad doveo Air Berlin u poziciju nesigurnog klijenta te mu uništio kreditni legitimitet.

Etihad je dobio rok da do kraja siječnja (januara) 2019. odgovori na tužbu. Za sada Etihad nije imao izjava na ovaj postupak.

Etihad je u trenutku bankrota Air Berlina imao 29,2% dionica u kompaniji. Kompanija je imala i dionice u Alitaliji koja se nalazi u prestečajnom postupku i u završnoj je fazi prodaje. Etihad je smanjio udio u dionicama posrnule Virgin Australije, upravo je u postupku prodaje dionica Jeta (za sada nije poznato hoće li i ako će koliko bi dionica zadržao), a Air Serbia i Air Seychelles su u procesu smanjenja kapaciteta i potpune reorganizacije vlastitih sustava. I sam Etihad je, nakon što je u dvije godine objavio gubitak od čak 3 milijarde eura, ušao u ozbiljnu restrukturaciju u kojoj je smanjio flotu, broj zaposlenih, broj linija i frekvencija, te krenuo u proces transformacije u P2P prijevoznika sa bitno slabijom uslugom nego prije.

Komentari

T

Jednoga dana ce mo saznati koliko je Srbiju kostalo udrzivanje sa Etihadom i koji su ne potrebni troskovi knjizeni.

Odgovori
A

Pa dobar dio se zna (i vrlo je mnogo), zasigurno toga ima još direktno i indirektno.

t

@alen

ima li ovdje lufthansa prste, može li se promatrati kao bitka u ratu? pitam jel sam iz vaših članaka svatio da su u kakvom takvom primirju, lh i ey

Odgovori
A

Mislim da nema. Lufthansa je Etihad smjestila na koljena i prisilila na suradnju. Njoj je Etihad sada dobar partner, a ne više neprijatelj. Jedino ako je Etihad krenuo talasati pa je trebao ponovo dobiti jednu odgojnu pljusketinu da svhati gdje mu je mjesto i da bude pokoran.

Stečani upravitelj ne bi smio imati poveznicu sa Lufthansom, on štiti interese Njemačke u postupku.

Konačno Etihad je sada toliko slab igrač, nebitan i neutjecajan da se Lufthansa sa njim ne bi bavila. Realno je od njih bolja i jača meta Norwegian, SAS, Condor, TAP i ostale kompanije.

B

Verujem da je ova tužba podneta po principu ako prođe-prođe. Jako teško je poverovati da je Etihad angažovao pravnike pripravnike, koji su napravili takav ugovor da je kompanija bezuslovno u obavezi da sipa pare u firmu u kojoj je manjinski vlasnik, čak i onda kada je ustanovljeno da je ona faktički propala.

Odgovori
S

@Bane, I ja mogu samo da vjerujem posto nista ne znam, istovremeno naravno postujem i razumijem Vas pogled, medjutim vidite dokle je Etihad dosao katastrofalnom poslovnom politikom. Opet, i ako nista ne znam poslovni potezi Etihada njihovo, rekao bih nekontrolisano sirenje nisu ulivali ni najmanje povjerenja. Kada su ulozili novac u Alitaliju to je onda postalo vise nego ocigledno. Cak ni onoliki izvori nafte ne mogu da izdrze ovolike gubitke. Tako, ne bih se kladio da je ovaj potez samo „ako prodje prodje“, caka sta vise… Pozdrav

A

Stecajni upravitelj koji bi tužio za pola milijarde i više, po načelu „ako prođe prođe“ bi si zapečatio karijeru za vijeke vijekova. Taj više ne bi imao šase u stečajnim i sličnim poslovima, a bogami ni u privatnom businessu. Ovaj postupak njemu trebao nije. Mogao je dokončati priču u miru kroz par godina (solidne plačice), bez talasanja. Al nije. Znači da je prilično siguran u sebe.

B

Moguće. Videćemo. Ako je tako, onda Etihad ima opasan problem sa pravnom službom.

V

Ja bih samo jednu rečenicu.

Ako je Sud u Nemačkoj pokrenuo taj postupak onda ima osnova za odštetni zahtev.

Odgovori
A

Mislim da je tako. Ne vjerujem da bi stečajni upravitelj ušao u tako ogroman trošak i politički rizik da nije siguran.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Перица na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dvojbeni plan za Croatiu Airlines

Хвала Алене. Треба држати ниво комуникације. Шале нису наодмет јер је свет такав какав је :) Нокиа се није прилагодила јер су интерно били веома хаотични. Упозорио сам неке запослене 2004.-те да ће „пући као звезчка". Пукли су кад их је Епл почистио радећи оно што је било очигледно... И да, ја сматрам да је…

21. Nov 2019.Pogledaj

zastavnik Dzemo na: [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Morate znati da VZ Moma Stanojlovic ima 3 primarna zadatka:sisanje trave,sakupljanje lisca i ciscenje snega.Sta god da se radi,koliko god da je vazan trenutni posao na materijalu,kada se pojavi oficir iz upravne zgrade u bilo kom pogonu sve se prekida i ide se na neki od gore pomenuta 3 posla.I tacka.Vi ovde mozete prste da…

21. Nov 2019.Pogledaj

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dvojbeni plan za Croatiu Airlines

Drekec umotan u najsjajniji celofan je ipak Samo najobicniji drekec

21. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dvojbeni plan za Croatiu Airlines

Nije glavni razlog postojanja Croatie turizam, ali je jedan od bitnijih. LOT. Odličan primjer. Čak ni LOT ne kupuje druge kompanije jel nije dovoljno velik i jel bi ga to moglo glave koštat. A 7 puta je veći od Air Serbie.

21. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend