BEG airport status
Čačak i Kraljevo: Ako Niš ne želi, mi hoćemo da država upravlja našim aerodromom "Kraljevčani smatraju da je za aerodrom najbolje da ga vodi država"

Čačak i Kraljevo: Ako Niš ne želi, mi hoćemo da država upravlja našim aerodromom

Gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić pozvao je danas predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerku Anu Brnabić da dođu u Kraljevo i kažu šta je potrebno da lokalna samouprava uradi kako bi zajedno sa državom na vojnom aerodromu Lađevci bila izgrađena poletno-sletna staza, pristupne saobraćajnice i infrastrukturni priključci i aerodrom konačno proradio, prenosi portal Krug.

Kako pišu, Terzić je tom prilikom istakao da će Kraljevo kao grad učestvovati u troškovima i dati sve što mogu iz gradskog budžeta kako bi aerodrom proradio, a onda sve što je uloženo dati državi, jer ona treba da upravlja tim aerodromom:

– Interes Kraljevčana  je da ovaj aerodrom konačno počne da radi. Uopšte me ne zanima na koji će način aerodrom da radi, tehnički uslovi postoje i mi više nećemo da čekamo. Ako gospoda iz Niša ne žele, Kraljevčani žele. –

Prema njegovim rečima, i Kraljevčani smatraju da je za aerodrom najbolje da ga vodi država, odnosno profesionalni menadžment sastavljen od onih koji znaju da uvećaju broj putnika na nekom aerodromu.

Kako prenosi „Krug“, Terzić je naglasio da Kraljevo nema neophodnih 10 miliona evra, koliko je ocenjeno da nedostaje za konverziju aerodroma iz vojnog u civilni, ali da je grad spreman da se odrekne svakog viška i “prištedi” nekoliko godina kako bi aerodrom “Morava”, uz pomoć države, mogla da profunkcioniše.

„Državno upravljanje jedino dugoročno rešenje“

Otvoreno pismo gradonačenika Čačka

O daljoj izgradnji i razvoju Aerodroma Morava u svom pismu predsedniku Srbije, predsednici Vlade i resornim ministrima govorio je i gradonačlenik Čačka Milun Todorović.

Tom prilikom, Todorović se obratio sa molbom da država pomogne proces konverzije Aerodroma Morava iz vojnog u mešoviti aerodrom, kao i na izgradnji i stavljanju istog u funkciju:

– Naša potreba je da Srbija bude titular aerodroma, jer je to jedino održivo i dugoročno rešenje. Grad Čačak nije u mogućnosti da samostalno finansira aktivnosti privođenja nameni Aerodoroma Morava.

Zbog toga vam se obraćamo molbom da Srbija završi konverziju vojnog u mešoviti aerodrom i preuzme upravljanje „Moravom“. Time bi se značajno popravio privredni ambijent, standard naših građana, a u isto vreme bi i povećali borbenu gotovost Vojske Srbije. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ig

Nastavnice!

Ako Perica neće, evo hoću ja!!!

Odgovori
Be

Eto rešenja!

Ovo će verovatno usporiti impresivan rast Niša ali će mo za to imati dva aerodroma juzno od Beograda:

Jedan za centralnu i zapadnu Srbiju, istočnu BiH i severnu CG
…a jedan za istočnu Srbiju, Kosovo i Metohiju, severnu Makedoniju i zapadnu Bugarsku.

Taman 2x po 999.999 putnika do 2030 godine. ;-)

A ako se i Morava bude razvijala kao Niš onda otvoriti i Ponikve! ;-)

Odgovori
Pe

@Beli
I Sjenicu, a zasto ne i Krusevac? Taman da bude na svakih 50 km po jedan, sa po 15.000.000 putnika……a moze i AS da leti Beograd-Morava-Krusevac-Nis…..i naravno gde ko digne ruku…. Hehehe
Dugo te nije bilo Sheki;)

Be

@Petronije

Hvala, hvala

Nemoj da preteravaš ;-)

Одлично, Нишу држава не треба а Морави треба. Таман да се негде релаксирају ти грдни милиони које држава ерективно јури да уложи.

И сви задовољни. Терзићу, имаш петицу, и бону од прецедмијера

Odgovori
Go

Čoveku može da pozli od ovakvih stvari… Inače nisam gadljiv, ali svako ima granicu.

Pozdrav, zato Kraljevčanima i Čačanima, vlast očigledno jedino interesuje dogovor sa Vansijem, a vaš aerodrom ih zanima taman koliko ih je i niški zanimao, sve dok nije zapretio da im pomrsi konce svojim razvojem. Što bi englezi rekli – „I wouldn’t hold my breath“…

Odgovori
Iv

Pa drzava i upravlja, zato i stoji katanac na kapiji ispred aerodroma…

Odgovori
Dj

Aerodrom Morava je u vlasništvu Grada Kraljeva kao i niški aerodrom.

Mi

Čovek jeste gradonačelnik ali o tome šta treba grad i država da urade da bi aerodrom Morava konačno proradio, nema pojma, zato što mu je važnije da kaže to što je rekao da bi ispao kooperativan, nego da u okviru gradskih struktura kao Zavod za urbanizam, Direkcija za izgradnju grada, kao i Generalštaba VS i Ministarstva odbrane, vidi šta je do sada urađeno u pogledu aerodroma Morava, i da izađe sa predlogom. Čovek zove predsednika državae da mu ovaj kaže šta da radi.
Gospodo, za ovaj aerodorm postoji urbanizam za pretvaranje vojnog u mešoviti aerodorm koji podrazumeva dogradnju poletno-sletne staze (proširenje i produženje), izgradnju pratećih sadržaja kako za potrebe civilnog aerodroma tako i Vojske. Postoji finansijska konstrukcija, nacrt odluke Vlade R. Srbije o pretvaranju vojnog aerodorma u mešoviti itd. Pre bombardovanja bilo je formirano čak i javno preduzeće aerodorm Morava. U sadašnjem obliku i sa postojećim sadržajima, ovaj aerodrom može samo daprimi avio ATR.
Zašto se stalo? Zato što svi koji govore o aerodormu Morava, govore to iz razloga lične promocije, trenutnih potreba i slično. Vama gospodo sa portala Tango six, stojim na raspolaganju u vezi pravih informacija o aerodormu Morava.

Odgovori
BB

Dobar pokušaj…

Ali Kraljevo je imalo šansu, kao rijetko koji grad u svijetu, da ima proizvodnju aviona, pa su tu šansu propustili…

Odgovori
Mi

Nastavlja se utrka retarda koji nemaju pare, ali bi hteli jos i da dotiraju rad malih aerodroma. Kraljevo ima samo Matrusku banju.

Odgovori
JU

Mmmm, da… Kraljevo, Čačak i Kragujevac, tri grada u čijoj neposrednoj blizini se nalazi ovaj aerodrom, zaista nemaju ništa da ponude. Nremaju ni ljude, ni privredu, niti u njihovoj bližoj okolini ima prirodnih lepota i turističkih potencijala.

Ljudi, ne preterujte. Imaju potencijala taman koliko i Niš, verovatno i više.

Dr

Na ovu novu vest u vezi „Morava“ Aerodroma kao da se okupila cela opzicija , toliko ste pljuvali da se i kanalizacija zapušila. Strašno je koliko ima pakosti u vašim komentarima.
Čisto da vam pokažem koliko grešite , jedva sam se suzdržao da vam ne napišem nešto drugo , Na po 160km od Bečkog aerodroma su još dva i to u Linzu i Grazu a od Aerodroma u Linzu do Salzburškog , vazdušnom linijom , nrma ni 100km , toliko o aerodromu pored svake bandere.
toliko mi se zgadilo ovo vaše lupetanje da sumnjam u vašu objektivnost koja prelazi u idiotizam !
Sram vas bilo !!!!

P.S. da vidim dali će ovaj komentar ostati ovde , ako ga obrišete onda ste neobjektivi i vrlo daleko od „demokratije“ !!!!

Odgovori
Be

@Dragan Dubonjac

Ti mora da si nov ovde. Jer na ovom forumu je to sasvim normalno.

Prvo pljuju na vlast zato sto nista ne radi. Pa kad nesto pocne da radi, oni se bune da to ne valja tako. Pa kad to krene dobro, onda oni kazu, daj nama mi sad bolje od vas znamo, itd., itd.

Problem je sto je kod nas narod odavno izgubio poverenje u politicare. …ne samo kod nas.
To i nekako razumem.
Ali ne razumem ljude koji ignorisu cinjenice:
Koliko putnika prevozi Air Serbia a koliko je JAT?
Koliko putnika je imao ANT 2017 a koliko 2004, 2008 ili 2012?
Koliko je Nis ima putnika i linija 2010 ili 2012 a koliko sad?
O nabavci vojnih aviona i helikoptera, bolje da ih ne pitas! Nista ne valja.

I videces ako drzava uspeje da dovede 2 linije (recimo Air Serbiju i Ryanair) u Kraljevo ovi ce poceti pricati kako je moglo 5 linija da se dovede i kako je drzava nesposobna i kako su oni strucni, itd.

…samo ih pusti, neka nastave.

Pozdrav

Go

Poštovan g. Dubonjac, prvo da vam zahvalim na suzdržanosti. Žao mi je što niste uspeli da istrajete u tome. Ovo je portal koji se bavi avijacijom, kao što verovatno znate, a ne Blic ili Informer, i vaš način izražavanja je pomalo neprimeren.
Čisto da vam pokažem koliko grešite, poređenje situacije u Srbiji i Austriji je smešno, jer je situacija u svakom pogledu drukčija. Austrija je mnogo razvijenija turistički, ekonomski, privredno, itd. Dominikanska Republika, recimo, ima površinu za trećinu manju od Srbije, a ima 8 internacionalnih aerodroma i 6 domaćih (poneki imaju i neku međunarodnu liniju, pa ih neko broji i u internacionalne). Praktično, po jedan aerodrom na svakih 75km. Mislite li da se i to može porediti sa Srbijom?

Što se tiče „pljuvačine“, verovatno mislite na „kritiku“. To je ono što je sasvim normalno u normalnim društvima, ali na šta je domaća vlast veoma alergična, pa pokušava da uguši svaki oblik. Pogledajte malo vazduhoplovni portfolio sadašnje i prethodne vlasti – Jat, Aerodrom Beograd, Air Serbia, pad Mi-8, Aerodrom Morava, Aerodrom Ponikve, akumulatori za MiG-29 avione, stav prema sportskom vazduhoplovstvu i sportskim aerodromima, padovi Orlova i veliki broj pogibija katapultiranih pilota, Lisičiji jarak, katastrofalno stanje letačkog i tehničkog osoblja u vojsci, Vazduhoplovni muzej, Vansi i Aerdorom Konstantin Veliki, razvoj Laste i ko zna šta još čega se sad ne mogu setiti. Nađite nešto što nije vredno najoštrije kritike.

Znate li zašto sam slobodan da toliko kritikujem? Zato što dugi niz godina sedim na rukovodećim mestima u firmama u kojima radim ili sam radio – da ja radim tako kao što naši političari ili politički postavljeni rukovodioci rade, bio bih otpušten u roku od dva dana iz svake! Umesto toga, njih je nemoguće pozvati na odgovornost, a kamoli efikasno smeniti, a plaćamo ih iz naših džepova, dok je jedini rezultat njihovo bogaćenje i propadanje srpske avijacije.

Bo

Ovdje niko ne shvata da se na ovaj nacin ucjenjuje Nis. Kao satro ako nece Nis ulozicemo u Cacak i Kraljevo? To je juce izjavio predsjednik Srbije. Strasno i nevjerovatno. Doslovno u prevodu znaci ako nam ne date aerodrom mi vama ne damo pare i crknite od gladi Nislije. To je poruka pa sad kom opanci kom obojci?

Odgovori
ni

ja sam za to da se pare uloze u Preljinski aerodrom mozda ugrozimo Nikolu Teslu u BG

Odgovori
Sl

Beli,mislim da Air Serbia nece nikad ni blizu dostici da preveze putnika koliko je JAT.

Odgovori
Be

Da upravu si!

Ali da li ti stvarno mislis da sam ja poredio Air Serbiu sa JATom iz doba zajednicke drzave koja je imala skoro 20 miliona stanovnika i gde ta kompanija nije letela samo iz Beograda nego i iz drugih gradova i republika???

Ako ce mo tako (zlonamerno) racunati onda moramo porediti tadasnji JAT sa svim drugim linijama zajedno (Adria, Air Serbia, Croatian, Montenegro Airlines, itd.)

Ne, ja sam poredio JAT u bilo kojoj godini kao drzavnu kompaniju Srbije (6 miliona stanovnika) i Air Serbiu kao kompaniju drzave Srbije 2017 godine.

Ge

Da li je ovo Kraljevina Karanovac objavila rat Cevabdzijskoj Carevini Konstantinopolis i sklopila pakt sa nasim zakletim neprijateljem Singidudukskim pašalukom kruga dvojke?

Odgovori
Sh

Cudo jedno koliko ljudi zure da se uvuku u d..pe zna se kome, daju nesto sto njije njihovo, nude sve tudje samo da bi se okoristili! Da je i malo morala nikada ne bi nudio tudju imovinu nekome! Ova vest u sustini i nema veze sa avijacijom vec cista slika i prilika dokle smo dogurali! U svakom slucaji dobro je da T6 obraca paznju i na ovakve vesti!

Odgovori
Ju

Bilo bi fenomenalno da se Air Serbia koncentriše na letove unutar Srbije , kako bi Beograd postao plavi hab za dalje.
Bukurešt aerodrom ima promet od 13 miliona , oni imaju diretkte letove do svih velikih gradova širom Rumunije sa veoma pristupačnim cenama.
Air Serbia avioni ATR bi mogli da lete iz Niša , Lađevaca i Ponikvi za Beograd i odatle da putnici hvataju let za dalje.

Postoji podatak da je JAT leteo redovnu avionsku liniju Beograd – Vrnjačka Banja ( Aerodrom Trstenik ).
Avionska linija Beograd – Vrnjačka Banja uvedena je pre pola veka. Bila je JAT-ova, a saobraćala je samo od 1965. do pred kraj 1970. godine.
Leteli su uglavnom mali avioni sa osam sedišta, koji su sletali na sportski aerodrom u Trsteniku, koji je od Vrnjačke Banje udaljen desetak kilometara.

Tamo i danas postoji šalter na kome su se prodavale avionske karte. Koliko je JAT hteo da oživi liniju, pokazuju i razglednice štampane kao najava prvog komercijalnog leta na relaciji Beograd – Vrnjačka Banja, koji se i dogodio 4. jula 1965. godine.
– „Cesna“ sa osam sedišta je letela dva puta nedeljno. Politička klima je bila takva jer linija nije bila vezana samo za Vrnjačku Banju, već i za poslovanje “Prve petoletke” – priča za “Blic” Milan Klisarić, nekadašnji upravnik sportskog aerodroma u Trsteniku.

Odgovori
BB

Ja živim u nadi da će se mali avioni vratiti na scenu. Sad imamo situaciju gdje imamo privatne avione ili aero klubove sa 40+ godina avionima čiji je pogonsko gorivo entuzijazam vlasnika i 737/320 avioni za putovanje na destinacije po Evropi ali uz skidanje obuće i spadanje pantalona na aerodromskim kontrolama sa višesatnim čekanjima gdje se let (najskuplja komponenta) daje skoro besplatno da bi ti skupo uvalili ostale usluge (hrana, piće, prtljag, ona usluga koju reklamiraju itd..). Polazeći od takve (višestruko subvencionisane cijene) dolazimo do zaključka da je neisplativo ići na kraće destinacije i sa manjim avionima. Ali čini mi se da između prastare C152 i A320 ima prilično prostora. Po meni fali upravo ovo što je Jusuf rekao (za Trstenik). Nema na Balkanu puno ljudi koji imaju para (ili volje) da kupe/održavaju/lete avione ali ima dovoljno onih koji mogu da plate male P2P letove (ali fino organizovane)

dr

T6 komentarise izjavu coveka koji ne poznaje rec aerodrom ?
Na videu izgovara aeroDRUM. Nekoliko puta.

Odgovori
Op

Naravno da hocete drzavno upravljanje jer ste za razliku od Nislija nesposobni da sami pokrenete aerodrom.

Odgovori
lj

E moj gradonacelnice. Ti bi aerodrom „Morava“? A sta to bese „Aero East Europe“ koja je do juce pravila avione u gradu na cijem si celu!!! Da li znas sta znaci skracenica SILA (Srpska industrija lakih aviona) koja je u oznaci tih aviona? Vlasnik Aero East bio vam je na sportskom aerodromu u iznajmljenom hangaru preko 10 godina. Za to vreme morao je da koristi struju iz agregata!?? Niste se potrudili cak ni struju da mu dovedete. Za to vreme on je u svojoj firmi proizveo preko 150 lakih sportskih aviona, od kojih je vecina izvezena. U isto vreme zaposlio je nekoliko desetina proizvodnih radnika. Sada on nastavlja da radi u Jagodini, gde su mu ponudili bolje uslove za rad. Jesi li ti gradonacelnice deo one vlasti koja je, ne tako davno, svecano otvarala semafor u Kraljevu koje ima ukupno 10 semafora?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@omniameamecumporto Da li si imao prilike da gađaš iz ručnog bacača? Reakcija je ono što izlazi sa druge strane cevi, a što može ozbiljo da povredi nekoga ko stoji iza toga. Ovo je jeftin način da se iskoristi oružje koje postoji na zalihama, u velikim količinama. Ne mora se koristiti protiv tenkova. Ima toliko drugih…

08. Dec 2024.Pogledaj

Respekt na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Kakav trzaj,druže,Zolja nema čak ni naslon za rame.Veći trzaj ima revolver.

08. Dec 2024.Pogledaj

Realni na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Država ama baš ni jedan dinar nije dala zato što je ovo privatna kompanija.

07. Dec 2024.Pogledaj

omniameamecumporto na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Naravno da svaka akcija mora imati reakciju. Uzmimo malo fizike pa lekciju o količini gibanja. Ili probajte uskočiti iz čamca u čamac. Tu igra masa, brzina, smjer, kut kretanja obadva čamca i čovjeka koji obavlja radnju. Komplicirano rješenje, vektori i tako to. A ovdje predavanje drži čovjek koji možda nije niti ispalio točku.

07. Dec 2024.Pogledaj