BEG airport status
Kako je goreo Goran Bregović*: Unutar pakla sinoćnje vatrene stihije u avionu Er Srbije** "Kul ideja, šta bi loše moglo da se desi. Može." / Foto: Er Srbija

Kako je goreo Goran Bregović*: Unutar pakla sinoćnje vatrene stihije u avionu Er Srbije**

*neodoljiva prilika medijima da se igraju naslovima i ilustracija suštinski pogrešne odluke da se avionima daju imena živih, poznatih, ljudi.

Avion Er Srbije Erbas A319-132 YU-APD „Goran Bregović“ na letu broj JU7210 Beograd – Hurgada, sinoć oko ponoći imao je rutinsku diverziju (diversion – alternativno sletanje usled vanrednog događaja) na ostrvo Kipar i aerodrom-koji-nije-Larnaka Pafos (LCPH).

Kako Tango Six saznaje, uzrok sletanja iz predostrožnosti bila je lažna indikacija dima u teretnom spremištu letelice. Kako takođe saznajemo, prema proceduri je iz predostrožnosti aktiviran sistem za gašenje požara (koji ne radi na principu vode), letelica je sletela bez problema, koferi su bili suvi.

Er Srbija je sat vremena nakon prvih izveštaja medija izdala i zvanično saopštenje:

„Jučerašnji (utorak, 18. septembar 2018. godine) čarter-let Er Srbije JU7210 od Beograda do Hurgade u Egiptu, koji je preusmeren u Pafos na Kipru zbog tehničkih razloga i mera predostrožnosti, nastavio je putovanje i bezbedno sleteo u Hurgadu u 6.55 po našem lokalnom vremenu. Povratni let JU7210 iz Hurgade za Beograd poleteo je u 7.59 časova po našem lokalnom vremenu i u Beograd bi trebalo da sleti u 12.06. 

Er Srbija čini sve da svede potencijalne neprijatnosti po goste na najmanju moguću meru.

Bezbednost naših gostiju i članova posade su najvažniji prioritet za Er Srbiju.“

Da je u pitanju rutinska diverzija prvi je javio lokalni medij.

Hajmo vatra, hajmo klikovi**

Iako je kritika klasičnih medija u kontekstu pokrivanja usko-stručnih tema kolegijalno neadekvatna, suštinski besmislena i na kraju ekvivalentna pucanju u već mrtvog zeca, sinoć se dogodila, da li noćnom smenom ili nečim drugim izazvana, serija besmislenih izveštavanja koja postavlja novi standard ne strukovnog, već elementarnog besmisla.

Pojedini mediji su preneli da je došlo do „požara“, da se „ništa nije videlo od dima“ ali i činjenicu da se kompletan avion „zapalio“. Većina ovih objava od jutros nije sklonjena. Takođe, mediji su u prvim izveštajima pretpostavljali da Kipar ima samo jedan aerodrom i da to mora da je Larnaka.

Zabunu (abolirajmo klasične medije jer uprkos greškama u 90% slučajeva rade korektan posao u odnosu na tržišno/političke uslove u kojima rade) je unelo citiranje prvog i jedinog izvora informacije, formalno nepostojeće, državne novinske agencije Tanjug. Nečiji rođaci/mama/tata su u kapacitetu očevidaca nazvali Tanjug, Tanjug je to objavio bez ikakve provere i noćne smene medija ostadoše u nemilosti početne informacije.

Dima nije bilo, posledično požara nije bilo a zapaljeni Goran Bregović vaskrsao je par sati i obavio svoju neglamuroznu dužnost transporta ljudi i robe nazad za Srbiju. Er Srbiji ostaje frustracija nemogućnosti uticaja na nekad slavnu medijsku gromadu a Goranu Bregoviću zauvek u Internet indeksirana činjenica da je goreo.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Две ствари су крајње несувисле:
1. Називање авиона по живим људима
2. Називање својих путника гостима

А о медијима не треба трошити речи. Хоће ли одговарати ако нечији родитељ доживи срчани удар и умре од последица јер је његово дете у том авиону?

Odgovori
S.

Nazivanje putnika gostima je imalo smisla u početku, kada je Air Serbia za ručak u ekonomskoj klasi servirala kuvano jelo sa metalnim escajgom, kada se na ulazu gledao boarding pass svakom putniku u fazonu kao da je letilica jedan veliki premium lounge za sve putnike…

To se moglo i progutati, a otkako je gostima krenula naplata vode, sendviča, izbora sedišta, prtljaga, check-in šaltera – retorika sa „gostima“ dovedena je do krajnjeg besmisla.

Al

Smotao Goran …

Odgovori
Ra

Zaboraviste T6 na tu gomilu „strucnjaka“ ;)

Odgovori
Be

…tako i ja cesto citam „Mladic skocio sa mosta“ ili slicno. Svaki put kratko pomislim da je to mozda Ratko Mladic.

Odgovori
BB

Pa kakvo je čudo da „Brega“ zapali atmosferu i izađe neoštećen? 😀

Odgovori
Bo

Briljantan i oštrouman tekst, hvala!

Odgovori
Ja

Među slušalaštvom jedne alternativne radijske produkcije rasprostranjeno je tzv. pravilo Gorana Bregovića, a koje glasi otprilike ovako: ako Bregi gori kuća, pali i ti svoju – biće od toga nekih para. Ako bismo se time rukovodili, možemo se nadati da bi Air Srbija mogla iz ovog „paljenja“ izvući kakav finansijski dobitak.

Odgovori
Ma

Jedino što ne mogu da oprostim klasičnim medijima u izveštavanjima o vazduhoplovstvu je površnost i nedostatak želje za istraživanjem i učenjem. A te dve stvari ne mogu oprostiti zato što živimo u eri Interneta gde nam je more informacija o nekoj nama slabo poznatoj temi dostupno u roku od par minuta. Bukvalno o kojoj god temi za par minuta mogu da se informišem uz adekvantno predznanje o selekciji pravih i pouzdanih izvora. Ali ne neko prima para i zabole ga.

Odgovori
LY

Divno li je imati Oetra i T6 portal.
ASL prosto zapanjuje sa anemičnim i konzervativnim PR aktivnostima. Samo kad sagledate koje kanale komunikacije (ne)koriste, shvatite da je to i dalje jedna balkanska kompanija. Imas bombradovanje naslovima o incidentu i ti se oglasis samo kratkom konstatacijom, bez objasnjenja, razjasnjenja, topline, malo osmjeha itd itd.

Odgovori
Dr

Raspalio covek po gitari i doveo masu do usijanja, sto je za rezultat imalo…dim. Malo sale. Odlican tekst.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj