BEG airport status
Kako je goreo Goran Bregović*: Unutar pakla sinoćnje vatrene stihije u avionu Er Srbije** "Kul ideja, šta bi loše moglo da se desi. Može." / Foto: Er Srbija

Kako je goreo Goran Bregović*: Unutar pakla sinoćnje vatrene stihije u avionu Er Srbije**

*neodoljiva prilika medijima da se igraju naslovima i ilustracija suštinski pogrešne odluke da se avionima daju imena živih, poznatih, ljudi.

Avion Er Srbije Erbas A319-132 YU-APD „Goran Bregović“ na letu broj JU7210 Beograd – Hurgada, sinoć oko ponoći imao je rutinsku diverziju (diversion – alternativno sletanje usled vanrednog događaja) na ostrvo Kipar i aerodrom-koji-nije-Larnaka Pafos (LCPH).

Kako Tango Six saznaje, uzrok sletanja iz predostrožnosti bila je lažna indikacija dima u teretnom spremištu letelice. Kako takođe saznajemo, prema proceduri je iz predostrožnosti aktiviran sistem za gašenje požara (koji ne radi na principu vode), letelica je sletela bez problema, koferi su bili suvi.

Er Srbija je sat vremena nakon prvih izveštaja medija izdala i zvanično saopštenje:

„Jučerašnji (utorak, 18. septembar 2018. godine) čarter-let Er Srbije JU7210 od Beograda do Hurgade u Egiptu, koji je preusmeren u Pafos na Kipru zbog tehničkih razloga i mera predostrožnosti, nastavio je putovanje i bezbedno sleteo u Hurgadu u 6.55 po našem lokalnom vremenu. Povratni let JU7210 iz Hurgade za Beograd poleteo je u 7.59 časova po našem lokalnom vremenu i u Beograd bi trebalo da sleti u 12.06. 

Er Srbija čini sve da svede potencijalne neprijatnosti po goste na najmanju moguću meru.

Bezbednost naših gostiju i članova posade su najvažniji prioritet za Er Srbiju.“

Da je u pitanju rutinska diverzija prvi je javio lokalni medij.

Hajmo vatra, hajmo klikovi**

Iako je kritika klasičnih medija u kontekstu pokrivanja usko-stručnih tema kolegijalno neadekvatna, suštinski besmislena i na kraju ekvivalentna pucanju u već mrtvog zeca, sinoć se dogodila, da li noćnom smenom ili nečim drugim izazvana, serija besmislenih izveštavanja koja postavlja novi standard ne strukovnog, već elementarnog besmisla.

Pojedini mediji su preneli da je došlo do „požara“, da se „ništa nije videlo od dima“ ali i činjenicu da se kompletan avion „zapalio“. Većina ovih objava od jutros nije sklonjena. Takođe, mediji su u prvim izveštajima pretpostavljali da Kipar ima samo jedan aerodrom i da to mora da je Larnaka.

Zabunu (abolirajmo klasične medije jer uprkos greškama u 90% slučajeva rade korektan posao u odnosu na tržišno/političke uslove u kojima rade) je unelo citiranje prvog i jedinog izvora informacije, formalno nepostojeće, državne novinske agencije Tanjug. Nečiji rođaci/mama/tata su u kapacitetu očevidaca nazvali Tanjug, Tanjug je to objavio bez ikakve provere i noćne smene medija ostadoše u nemilosti početne informacije.

Dima nije bilo, posledično požara nije bilo a zapaljeni Goran Bregović vaskrsao je par sati i obavio svoju neglamuroznu dužnost transporta ljudi i robe nazad za Srbiju. Er Srbiji ostaje frustracija nemogućnosti uticaja na nekad slavnu medijsku gromadu a Goranu Bregoviću zauvek u Internet indeksirana činjenica da je goreo.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Raspalio covek po gitari i doveo masu do usijanja, sto je za rezultat imalo…dim. Malo sale. Odlican tekst.

Odgovori
L

Divno li je imati Oetra i T6 portal.
ASL prosto zapanjuje sa anemičnim i konzervativnim PR aktivnostima. Samo kad sagledate koje kanale komunikacije (ne)koriste, shvatite da je to i dalje jedna balkanska kompanija. Imas bombradovanje naslovima o incidentu i ti se oglasis samo kratkom konstatacijom, bez objasnjenja, razjasnjenja, topline, malo osmjeha itd itd.

Odgovori
M

Jedino što ne mogu da oprostim klasičnim medijima u izveštavanjima o vazduhoplovstvu je površnost i nedostatak želje za istraživanjem i učenjem. A te dve stvari ne mogu oprostiti zato što živimo u eri Interneta gde nam je more informacija o nekoj nama slabo poznatoj temi dostupno u roku od par minuta. Bukvalno o kojoj god temi za par minuta mogu da se informišem uz adekvantno predznanje o selekciji pravih i pouzdanih izvora. Ali ne neko prima para i zabole ga.

Odgovori
J

Među slušalaštvom jedne alternativne radijske produkcije rasprostranjeno je tzv. pravilo Gorana Bregovića, a koje glasi otprilike ovako: ako Bregi gori kuća, pali i ti svoju – biće od toga nekih para. Ako bismo se time rukovodili, možemo se nadati da bi Air Srbija mogla iz ovog „paljenja“ izvući kakav finansijski dobitak.

Odgovori
B

Briljantan i oštrouman tekst, hvala!

Odgovori
B

Pa kakvo je čudo da „Brega“ zapali atmosferu i izađe neoštećen? 😀

Odgovori
B

…tako i ja cesto citam „Mladic skocio sa mosta“ ili slicno. Svaki put kratko pomislim da je to mozda Ratko Mladic.

Odgovori
R

Zaboraviste T6 na tu gomilu „strucnjaka“ ;)

Odgovori
A

Smotao Goran …

Odgovori
А

Две ствари су крајње несувисле:
1. Називање авиона по живим људима
2. Називање својих путника гостима

А о медијима не треба трошити речи. Хоће ли одговарати ако нечији родитељ доживи срчани удар и умре од последица јер је његово дете у том авиону?

Odgovori
S

Nazivanje putnika gostima je imalo smisla u početku, kada je Air Serbia za ručak u ekonomskoj klasi servirala kuvano jelo sa metalnim escajgom, kada se na ulazu gledao boarding pass svakom putniku u fazonu kao da je letilica jedan veliki premium lounge za sve putnike…

To se moglo i progutati, a otkako je gostima krenula naplata vode, sendviča, izbora sedišta, prtljaga, check-in šaltera – retorika sa „gostima“ dovedena je do krajnjeg besmisla.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: [ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote

Opet su pojedinci zaluđeni sa f16 počeli da ga dižu u nebesa i da pljuju Mig 29... Budite realni, ispadate smešni... Baš me zanima kako bi prošao F16 u borbi protiv 29-ke bez pomoći Avaksa i ostalih oruđa kojima raspolažu bogate zemlje. Normalno, podrazumeva se ista generacija i isti broj aviona. Isto važi i za…

16. Oct 2018.Pogledaj

Ivan na: [EKSKLUZIVNO] Trade Air kupio još jedan A320

Pa mogu reci da se slazem sa strukom. Hrvatska geografski nije kompaktna kao primjerice Slovenija ili Madjarska, tako da je cak i autom potrebno iz primjerice Osijeka do Splita nekakvih 5 sati, i to ako se vozi vecinu vremena preko ogranicenja. Rijeka i Zagreb su blizi, no s obzirom da se od Zagreba pokusava napraviti…

15. Oct 2018.Pogledaj

Aleksandar na: Novi detalji ugovora sa Erbasom: „Moma Stanojlović“ servisni centar regije za Gazele, uskoro konkurs za zanavljanje kadra

Konkurs je bio raspisan 16.oktobra 2017.godine.U januaru 2018 su bili stručni testovi,a u martu psihološki testovi.Istog meseca su bili razgovori sa konkursnom komisijom i otpočele su bezbednosne provere koje su trajale par meseci.Jula 2018.su tražili da hitno uradimo lekarske preglede mi koji smo prošli sve testove.Posle lekarskih više ni traga ni glasa od Mome ni…

15. Oct 2018.Pogledaj

TB na: [ANALIZA] Kako je Irak obnovio svoje vojno vazduhoplovne snage: Od pepela do ozbiljne borbene avijacije

Imao sam prilike da budem u bazi Al Taji blizu Bagdada i da vidim tu sarolikost i odnos prema njima. Prvo, naglasio bih da je novac presudni faktor... Uostalom, pogledajte sami - https://tradingeconomics.com/iraq/military-expenditure U Taji-ju su su bile uglavnom helikopterske jedinice. Gazele skoro i da nisu letele i nivo odrzavanja im je-jad i beda. Inace,…

15. Oct 2018.Pogledaj

PPC na: SAD donirale Hrvatskoj dva višenamenska helikoptera UH-60M “Black Hawk“

BDP Austrije 478 MLRD $ a Hrvatske 61 MLRD $. Ako komšije žele finansijski da unište sopstvenu zemlju, ko sam ja da se protivim.

15. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend