BEG airport status
Gulf Air i Etihad krenuli sa suradnjom Plan je da suradnja pomogne kompanijama da prevladaju ogromne financijske probleme u koje su ušli / Foto: Gulf Air

Gulf Air i Etihad krenuli sa suradnjom

Bliskoistočni Etihad i Gulf Air potpisali su suradnju (trenutno MoU) sa nadom da ova suradnja pomogne kompanijama da prevladaju ogromne financijske probleme u koje su ušli.

Suradnja je to indikativnija što su obije kompanije u vrlo lošem financijskom stanju, ali i okruženi vrlo jakim kompanijama. U prvom redu to su Emirates i Qatar koji imaju nevjerojatnu ekspanziju, flote sa preko 200 aviona, te su preuzeli ogroman dio prometa između Europe, i Azije, Australije, te Afrike. No, tu je i Saudia koja je vrlo utjecajna u regiji (184 aviona), Oman Air (53 aviona, 23 naručena) i Egyptair (51 aviona, 33 naručena), te LCC flyDubai, Air Arabia, i fynas. Ogroman dio potencijalnih putnika preuzimaju turski Turkish i Pegasus, ali i indijski IndiGo, SpiceJet, kao i posrnule Air India i Jet, koje iako su u lošem stanju još uvijek imaju vrlo mnogo linija i preuzimaju mnogo putnika na Bliskom Istoku. Uz to ekspanziju je najavio Kuwait (na 27 aviona naručili su 28 novih), Royal Jordanian, Middle East (20 aviona, 15 naručenih), Iraqi Airways (32 aviona, 30 naručenih), a posebno Iran Air i ostale iranske kompanije najavile su enormnu ekspanziju sa 400 naručenih aviona, koju ekspanziju su prekinule nove sankcije SAD-a.

Etihad je u dvije godine objavio 3,4 milijarde EUR gubitka, abnormalan gubitak koji ne bi mogle podnijeti ni najveće globalne mega-kompanije, povukao se iz akvizicija u Air Berlinu, Alitaliji, Darwinu, prodao dio udjela u Virgin Australiji, te redefinira svoje odnose sa Jetom, Air Serbiom i Air Seychellesom (koji su svi u restrukturaciji). Kompanija reže linije, frekvencije, flotu, broj zaposlenih, te mijenja nivo usluge i kreće sa point-to-point strategijom.

Gulf Air također ima velike gubitke, ogromnu narudžbu aviona (40 naručenih aviona na trenutnoj floti od 33 zrakoplova), odustao je od naručenih A220, iz uporabe će izbaciti A330-200 po dolasku adekvatnog broja 787-9, tj. prije planiranog izbacivanja, te pokušava postaviti strategiju koja bi kompaniju dovela bliže pozitivi. Najnoviji potez Gulfa je sale and leaseback sporazum s SMBC za šest od ukupno 12 naručenih A320neo (jedan je već u uporabi). Kompaniju vodi Krešimir Kučko, bivši CEO Croatie Airlines.

Sporazum predviđa code-share na letovima između hubova kompanija Abu Dhabia i Bahrain Internationala (zajedno imaju 7 dnevnih letova na ovoj liniji), ali i na brojnim linijama obije kompanije iz njihovih hubova prema trećim destinacijama, no surađivat će i na cargu, operacijskim sustavima, održavanju, školovanju kadrova, frequent flyer programu.

Etihad u regiji leti samo za Beograd gdje ima 7 letova tjedno, a što se u top sezoni povećava na 11, te udio od 49% u Air Serbiji i vrlo širok code-share sa srpskom nacionalnom kompanijom. Gulf ne leti u regiji iako je najavio mogućnost letova za Sarajevo.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Alen Šćuric Analitičar nill@nill.com

Komentari

Al

„Sale and leaseback“ – tu je Kucko vec iskusan…..

Odgovori
Al

O da!!!!

da

Kucko se lepo uvalio… Sigurno nije loša plata. :-)

Al

O da nije!!!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Taraba na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Mislim da je RH napravila dobar posao. Kupila je Rafale starosti kao 80% francuske flote, podigla infrastrukturu te do kraja 2026 postiže FOC. S obzirom na sigurnosne okolnosti u EU članicama je osigurana sredstva za ulaganje u obranu i ne samo naoružanja već i proizvodnih programa. ponuda Dassaultu da investira u RH je obostrani interes…

31. Mar 2025.Pogledaj

Aleksandar Ignjatović na: [INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

Hvala Tango Sixu na divnom tekstu i divnoj reportaži. Gospodinu Milanoviću želim puno uspeha, zaslužio je i on i naša Šumadija. Nekada je Kragujevac imao dva aerodroma, a onda nakon 2sv.rata vremenom ostao je bez oba. A danas ideja i preduzetništvo je dovelo do ovog aerodroma sa odličnom perspektivom za tz. MALU AVIJACIJU, svaka čast…

31. Mar 2025.Pogledaj

KG na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Koliko malicioznih komentara na hrvatske Rafale koji su tu i lete iznad Hrvatske. Nisu u dolasku i ne planira se nadogradnja nečega što se ne zna hoće li ikada i stići. Nadogradnja na standard F4.1 je krenula lani u veljači i to je nešto normalno jer se F4.2 očekuje 2030. a F5 2035. Dakle nadogradnje…

31. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

Evropa je ustvari jako podeljena u svakom pogledu i zbog toga jačanje i stabilnost ide sporo i teško. Mislim da se to zaboravilo nekako pod američkim NATO kišobranom, ali takodje i generalno, to jest ne vojno. Nadam se da će mudre glave i mir prevladati promenama koje slede.

30. Mar 2025.Pogledaj