Kompanija Erbas Helikopters isporučila je 409 helikoptera i primila narudžbine za ukupno 350 letelica u 2017. godini, saopšteno je iz Erbasa.
Kako navode, primljene su 54 narudžbine za helikoptere familije Super Puma i 19 za H175, čime je potvrđeno da su ta dva tipa najprodavaniji unutar njihovih tržišnih segmenata:
– Narudžbine uključuju i 168 lakih jednomotornih helikoptera, kao i 105 light-twin H135/H145. Krajem godine ukupni broj rezervisanih narudžbina koje tek treba isporučiti iznosio je 692 helikoptera. –
Prethodne godine ostvaren je veliki napredak u pogledu novih proizvoda kao što je H160, prvi u H generaciji, čija se tri prototipa trenutno nalaze u test fazi, a njihova sertifikacija očekuje u 2019. godini, objašnjavaju iz Erbasa i dodaju:
– Osposobljavanje HForce oružanog sistema takođe je uspešno izvedeno na tipu H145M, pri čemu će se benefiti od poboljšanja tih kapaciteta videti do kraja 2018. godine.
Godinu je obeležilo i lansiranje ACH-a (Airbus Corporate Helicopters) putem kojeg kompanija kroz svoj asortiman helikoptera nudi visoko-kvalitetni dizajn i specifikacije privatnim i poslovnim korisnicima.
Na međunarodnom nivou, kompanija je isporučila svoj 400. helikopter UH-72 Lakota američkoj vojsci i dogovorila isporuku za svoj prvi „final assembly“ Kini od 2019. godine. –
Kao jedna od mušterija Erbas helikoptersa je i Srbija sa devet naručenih letelica za ratno vazduhoplovstvo i policiju.
nikola
kada dolaze prvi helikopteri za srpsko vazduhoplovstvo
Živojin Banković
Najverovatnije u prvoj polovini 2019.
Kovač
Uh,koliko bi bilo lepo videti barem 12 „Super puma“ u srpskom ratnom vazduhoplovstvu…
Kubanac
Tesko, pored MI-17(novije verzije) da im Super Puma bude konkurencija? Uzmes jednostavno cena i efikasnost su na strani Mil-a( nosivost vojnika tereta,naoruzanja i u Mi17 moze da se prevoze manja vozila jer ima rampu na zadnjem delu …….itd)
Kovač
Jasno mi je, ali je činjenica da su hitriji, lakši za manevrisanje I transport pešadije, realno, mi-17 je toliko trom I nezgrapan, da bi vojnike I zalihe morao da ostavlja kilometrima od mesta gde je to potrebno. Pritom, svestan sam potrebe za unificiranjem I logističkom noćnom morom koju bi u VS izazvali, na stranu činjenica da sam veliki rusofil I neko ko voli rusku vojnu tehniku.
Kovač
To sam kilometrima mislim u ratnim uslovima, naravno.
Mrgud
ваљда ће некада, у скоријој будућности, искоћити и тај податак/прича, како је Србија наручила тих 9 комада Х-145М…!???
осећам да ту има нека интересантна сторија…. ;)
nikola
a sta bi sa mi 17 zar ne bi trebalo jos nekoliko ove godine da stigne
Živojin Banković
Немамо још увек инфо да је потписан уговор.
MadPal
Vucic danas rece da ce pregovori oko nabavke jos 6 Mi-17 biti zavrseni do kraja godine, tako da ove godine nece stici.
Miki
Ako nisi već upoznat… a verujem da jesi…, potraži na netu Operacija Čapljina izvedena 1992. Tu su se Mi8 pokazali kao sasvim dobri helikopteri za spasavanje u zoni ratnih dejstava. Mozda nisu okretni kao neki moderniji helikopteri, ali su za taj novac ipak najbolja kupovina. Zbog toga i opstaju tako dugo uz razne modifikacije. Dobra je i Puma ali novci su ipak novci… a mi nismo Norveška.
Kovač
@Miki,
Verovatno si u pravu. Pozdrav
BB
Ako mi8 valja amerikancima, zašto nama da ne valja… a okretnost zavisi i od pilota, par puta sam se naježio kada vidim koliko može biti „okretan“.
Kovač
Ostaje nada da će se ovoga puta naručiti najbolja verzija mi-17v5, sa digitalnim instrumentima I zaštitom.
Niko
Nije sve u novcu, ako uzmeš da npr. resurs glavnog reduktora oko 1000h a resurs puminog oko 3500-4000h, pa npr resurs lopatica puminog rotora jedno deset do dvadeset puta veći, onda je ipak isplativija puma na duže staze.
Shone
Nažalost daleko si od istine… u operaciji kod Čapljine jesu korišćeni helikopteri mi-8 i mislim da tad postignut rekord u nosovosti…Ostalo je zasluga posada tj pilota i oficira iz logistike. Njihov nivo obučenosti i trenaže neće biti postignut sigurno za vreme naših života. Naravno utocala je i neobučenost neprijatelja i faktor ratne sreće…