BEG airport status
LYBE 2311:30 Z 290°03KT 1500 R12/1600N R30/1400U BR BKN004 OVC010 01/00 Q1001 R12/2///95 NOSIG=
Erbas helikopters u 2017. godini isporučio 409 helikoptera, Naručeno 350 letelica Primljene 54 narudžbine za helikoptere familije Super Puma, 19 za H175 ali i 9 H145M koje je naručila Srbija / Foto: Foto: Foto: Eurocopter

Erbas helikopters u 2017. godini isporučio 409 helikoptera, Naručeno 350 letelica

Kompanija Erbas Helikopters isporučila je 409 helikoptera i primila narudžbine za ukupno 350 letelica u 2017. godini, saopšteno je iz Erbasa.

Kako navode, primljene su 54 narudžbine za helikoptere familije Super Puma i 19 za H175, čime je potvrđeno da su ta dva tipa najprodavaniji unutar njihovih tržišnih segmenata:

– Narudžbine uključuju i 168 lakih jednomotornih helikoptera, kao i 105 light-twin H135/H145. Krajem godine ukupni broj rezervisanih narudžbina koje tek treba isporučiti iznosio je 692 helikoptera. –

Infografik: Airbus

Prethodne godine ostvaren je veliki napredak u pogledu novih proizvoda kao što je H160, prvi u H generaciji, čija se tri prototipa trenutno nalaze u test fazi, a njihova sertifikacija očekuje u 2019. godini, objašnjavaju iz Erbasa i dodaju:

Osposobljavanje HForce oružanog sistema takođe je uspešno izvedeno na tipu H145M, pri čemu će se benefiti od poboljšanja tih kapaciteta videti do kraja 2018. godine.

Godinu je obeležilo i lansiranje ACH-a (Airbus Corporate Helicopters) putem kojeg kompanija kroz svoj asortiman helikoptera nudi visoko-kvalitetni dizajn i specifikacije privatnim i poslovnim korisnicima.

Na međunarodnom nivou, kompanija je isporučila svoj 400. helikopter UH-72 Lakota američkoj vojsci i dogovorila isporuku za svoj prvi „final assembly“ Kini od 2019. godine. –

Kao jedna od mušterija Erbas helikoptersa je i Srbija sa devet naručenih letelica za ratno vazduhoplovstvo i policiju.

Infografik: Airbus

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

M

Ako nisi već upoznat… a verujem da jesi…, potraži na netu Operacija Čapljina izvedena 1992. Tu su se Mi8 pokazali kao sasvim dobri helikopteri za spasavanje u zoni ratnih dejstava. Mozda nisu okretni kao neki moderniji helikopteri, ali su za taj novac ipak najbolja kupovina. Zbog toga i opstaju tako dugo uz razne modifikacije. Dobra je i Puma ali novci su ipak novci… a mi nismo Norveška.

Odgovori
K

@Miki,
Verovatno si u pravu. Pozdrav

B

Ako mi8 valja amerikancima, zašto nama da ne valja… a okretnost zavisi i od pilota, par puta sam se naježio kada vidim koliko može biti „okretan“.

K

Ostaje nada da će se ovoga puta naručiti najbolja verzija mi-17v5, sa digitalnim instrumentima I zaštitom.

N

Nije sve u novcu, ako uzmeš da npr. resurs glavnog reduktora oko 1000h a resurs puminog oko 3500-4000h, pa npr resurs lopatica puminog rotora jedno deset do dvadeset puta veći, onda je ipak isplativija puma na duže staze.

S

Nažalost daleko si od istine… u operaciji kod Čapljine jesu korišćeni helikopteri mi-8 i mislim da tad postignut rekord u nosovosti…Ostalo je zasluga posada tj pilota i oficira iz logistike. Njihov nivo obučenosti i trenaže neće biti postignut sigurno za vreme naših života. Naravno utocala je i neobučenost neprijatelja i faktor ratne sreće…

n

a sta bi sa mi 17 zar ne bi trebalo jos nekoliko ove godine da stigne

Odgovori
Ž

Немамо још увек инфо да је потписан уговор.

M

Vucic danas rece da ce pregovori oko nabavke jos 6 Mi-17 biti zavrseni do kraja godine, tako da ove godine nece stici.

M

ваљда ће некада, у скоријој будућности, искоћити и тај податак/прича, како је Србија наручила тих 9 комада Х-145М…!???

осећам да ту има нека интересантна сторија…. ;)

Odgovori
K

Uh,koliko bi bilo lepo videti barem 12 „Super puma“ u srpskom ratnom vazduhoplovstvu…

Odgovori
K

Tesko, pored MI-17(novije verzije) da im Super Puma bude konkurencija? Uzmes jednostavno cena i efikasnost su na strani Mil-a( nosivost vojnika tereta,naoruzanja i u Mi17 moze da se prevoze manja vozila jer ima rampu na zadnjem delu …….itd)

K

Jasno mi je, ali je činjenica da su hitriji, lakši za manevrisanje I transport pešadije, realno, mi-17 je toliko trom I nezgrapan, da bi vojnike I zalihe morao da ostavlja kilometrima od mesta gde je to potrebno. Pritom, svestan sam potrebe za unificiranjem I logističkom noćnom morom koju bi u VS izazvali, na stranu činjenica da sam veliki rusofil I neko ko voli rusku vojnu tehniku.

K

To sam kilometrima mislim u ratnim uslovima, naravno.

n

kada dolaze prvi helikopteri za srpsko vazduhoplovstvo

Odgovori
Ž

Najverovatnije u prvoj polovini 2019.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Apsolutno ste u pravu. Osim kod Emiratesa, Qatara, Singaporea i Turkisha.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Hahahaha, hvala na komplimentima, istinski mi laskaju. No, ipak malo pretjerujete, ni izbliza nije na nivou visokoškolskih udženika. Ne bojte se, uprave naših kompanija čitaju moje članke redovno. Ali nemate straha da će ovo uporabiti. Neće. Iz dva razloga, jer "tko će se sa time zaj*bavati" i za to treba imati i nešto elementarnog znanja.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

Letio sam sa Emiratesom prije par tjedana za Shanghai. Istinski nevjerojatna kompanija, dvije klase iznad ostalih. Lufthansa, KLM, Air France, čak i Cathay Pacific se mogu sakriti. Ni do koljena im nisu. Letio sam i sa Qatarom isto više nego fasciniran. I da, sve je uračunato i puno toga više nego kod ostalih. Slažem se…

23. Jan 2019.Pogledaj

Dejo BL na: Nova linija: Od aprila moguć let Banjaluka-Moskva, vode se pregovori sa jednom „privatnom kompanijom“ iz Rusije

Pa ima let za Njemacku, od marta ce biti i drugi. Druga stvar ne pita se samo aerodroma Banja Luka gdje oni zele da imaju liniju, vec avio prevoznik o tome odlucuje, a uz pristanak i dobijanje slota i sa druge strane tj krajnje destinacije.

23. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako kompanije mogu uprihoditi na dodatnim uslugama?

I da u Maksiku sam 1-3.2. u Maxico Cityu 4-7.2. u Yucatanu 8-9.2. u Mexico Cityu Pa Vas molim par savjeta za: - atrakcije u Mexico Cityu i okolici - atrakcije u Yucatanu - gdje se smjestiti u Yucatanu, hito sam izbjeci Cancun, možda Playa del Carmen ili neko drugo mjesto koje ima dobre plaže…

23. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend