BEG airport status
Održan Dan promocije paraglajdinga na Aerodromu Divci, Prisustvovalo više od 200 ljudi Na skup došlo 15 paraglajderista iz šest klubova iz Srbije / Foto: Aeroklub Valjevo

Održan Dan promocije paraglajdinga na Aerodromu Divci, Prisustvovalo više od 200 ljudi

Dan promocije paraglajdinga u organizaciji Aerokluba Valjevo po prvi put je 22. jula održan na Aerodromu Divci.

Kako za Tango Six kažu iz tog Aerokluba, događaj je, prema inicijalnom planu, počeo u 11 časova sa vremenskim uslovima koji pogoduju predviđenim aktivnostima:

– Na skup je došlo 15 paraglajderista iz šest klubova iz Srbije, naoružanih opremom i dobrom voljom za letenjem. Plan je bio da paraglajderisti poleću sa piste uz pomoć vitla. Letenje paraglajderom sa vitlom se najviše upražnjava u ravničarskim krajevima, zato je vitlo u Divce stiglo iz Novog Sada. Naši paraglajderisti lete uglavnom sa okolnih brda i planina. Iz tog razloga sa nama su bili vrhunski parglajderisti među kojima su bile i dve devojke.

Na žalost, zbog bočnog vetra u odnosu na pistu, nije bilo puno prostora za letenje. Napravljena su četiri leta. Nije poleteo ni paramotor. Odluka organizatora letenja paraglajding škole No. 1 je bila da se zbog bezbednosti ne podižu paraglajderi u kasnijim satima jer se vetar pojačavao. Održana je bezbednost skupa što je za nas kao organizatore bilo najbitnije. –

Sletanje na „Divce“ / Foto: Aeroklub Valjevo

Prema njihovim rečima, Danu promocije koji je organizovan u saradnji sa Paraglajding školom No. 1 prisustvovalo je između 200 i 300 ljudi. Među prisutnima se pored profesionalaca našao i veliki broj laika i zaljubljenika u vazduhoplovne sportove.

– Sa nama su bili prijatelji vazduhoplovstva među kojima je bio i doajen srpskog vazduhoplovstva Miroslav Mika Isaković, predsednik jedriličarske komisije pri Vazduhoplovnom Savezu Srbije, koji je otvorio skup i podsetio na vreme kada je na Aerodrom Divce 1944. godine prvi put sleteo Josip Broz Tito. Probudio je i sećanje na Kup Maršala Tita koji se održavao u Divcima i bio najveći Vazduhoplovni kup bivše Jugoslavije. – objašnjavaju iz Aerokluba Valjevo.

Aeroklub želi da školuje buduće takmičare i instruktore paraglajdinga / Foto: Aeroklub Valjevo

O paraglajdingu, letenju i sardanji Aerokluba Valjevo i Paraglajding škole No. 1 govorio je instruktor i vlasnik paraglajding škole No. 1 Vojislav Ivanović, dok je predsednica Aerokluba Valjevo Olivera Knežević tu priliku iskoristila da istakne želju članova da podrže ovu granu sporta i da školuju buduće takmičare i instruktore paraglajdinga, kažu iz tog Aerokluba i dodaju:

– Na skupu je govorio i devedesetogodišnji pilot Jat-a Bogoljub Višnjić Boća, čovek koji je prvi leteo za Peking i Sidnej i doleteo sa boingom 747 iz Meksika za 12 sati i 34 minuta bez sletanja. Govorio je o svom prvom padobranskom skoku na Divce 1973. godine.

Propagirali smo najmlađi vazduhoplovni sport, a zapravo najveću podršku dobili od ljudi koji su leteli kada paraglajding nije ni postojao kao sport na našim terenima. To je zapravo ono veliko srce vazduhoplovne porodice. –

Pored paraglajdinga, za decu još jedna poslastica / Foto: Aeroklub Valjevo

Kako kažu, ono što je posebno obeležilo taj dan bilo je izbacivanje bombona iz aviona za najmlađe sugrađane, kao i kuvanje gulaša u kojem su učestvovali gotovo svi prisutni.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Željko Tucaković na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Leopardi 2a8 su promašaj za Hrvatsku, tenk je težak preko 73 tone, skoro 90% više od m84, a košta 29 miliona evra. Dali su svoje odlične tenkove a platili nove tenkove koliko dobre borbene helikoptere. Sad me baš interesuje da li ima mostova koji mogu da ih istrpe, ili će morati i mostove da menjaju...…

10. Apr 2025.Pogledaj

Leopold na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Svi o tenkovima, na AERO portalu.... C c c c Ja bih dao levu ruku za "maketu" tih dimenzija u dnevnoj sobi. I ne mora biti Rafale, iskreno, neki Su-27 ili derivat ili F-15X ili matori Harijer bi bili podjednako OK :D

10. Apr 2025.Pogledaj

Miloš77 na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Srbofil Mislim da je ogromna vecina modernih tenkova i borbenih oklopnih vozila u zadnje 1-2 godine unistenia ne zato sto je probijen oklop bilo gde, nego zato sto je FPV dron #1 nasao tenk, i #2 paralizovao ga tako sto mu je razvalio gusenjice, ili neki spoljni sistem.. Onda se okno otvara, i posada izvlaci…

10. Apr 2025.Pogledaj

NixPix na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Miloše. FPV dronovi su prvih dana upotrebe u Ukrajini letjeli do 15km daleko, a sada jedva 1km. Danas su operateri na prvoj crti zajedno sa pješacima, prije godinu dana upravljali su 2-3 km daleko iza leđa svojih pješaka. Dominacija fpv dronova je prošlo svršeno vrijeme, uz razvoj aktivne hardkill i softkill obrane sve će imati…

10. Apr 2025.Pogledaj

Marko na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš777 Zato postoji aktivna zaštita na Leo2 A8, i Rusi nedavno predstavili sličnu zaštitu od projektila i dronova za svoje tenkove. Dronovi su trenutno efektivni, ali isto su bili i dvokrilci u 1.s.r., pitanje vremena dok se masovno ne uvede zastita od njih.

10. Apr 2025.Pogledaj