BEG airport status
Vučić: Otvaramo „Lađevce“, Izdržavaćemo aerodrom sredstvima iz vojnog budžeta "Hoćemo da stvorimo uslove kako bismo mogli da ne gubimo novac"

Vučić: Otvaramo „Lađevce“, Izdržavaćemo aerodrom sredstvima iz vojnog budžeta

Prilikom jučerašnjeg obraćanja medijima, predsednik Aleksandar Vučić govorio je i o planiranom otvaranju Aerodroma „Lađevci“, kao i o uslovima koje je neophodno prethodno ispuniti, prenosi Tanjug.

Kako je objasnio, iako problema ima mnogo, o otvaranju „Lađevaca“ aktivno se razmišlja:

– Otvoriću ovaj aerodrom u Lađevcima, ali imamo mnogo problema. Mnogo problema, zato što moramo prvo da vidimo kako i na koji način će da funkcioniše aerodrom u Nišu. Nismo mi prevelika zemlja da bismo mogli da platimo izdržavanje svih i zaposlne ljude.

Pošto svi ovde misle da je to samo kako ćemo da izgradimo, to je najmanji problem, dati i 10 i 20 i 30 miliona evra. Nije to problem. Ali kako ćemo da plaćamo sve troškove Aerodroma i kako ćemo da obezbedimo da ne gubimo više od 10 miliona evra godišnje? Ili pet miliona evra godišnje? –

Aerodrom delimično vojni / Foto: Aerodrom Morava

Prema njegovim rečima, u toku je izrada biznis modela koji će izbalansirati buduće troškove, te minimalizovati šanse za gubitak novca:

– Mi pravimo biznis kejs koji možemo da uradimo i završićemo to. To nije pitanje tehnike, to je pitanje posla i to je pitanje onoga kako možemo posao da napravimo da zarađujemo novac ili da ne gubimo preveliki novac. Nije nam problem da gubimo, evo mi ćemo da gubimo na Lađevcima, gubićemo i dva miliona evra, i daće to država Srbija, ali nemojte da gubimo više. Zato hoćemo da stvorimo uslove kako bismo mogli da ne gubimo taj novac.

To nam je važno i zbog Zlatibora i zbog Kopaonika i zbog Tare, zbog čitave zapadne Srbije i turizma, ali za to morate da izgradite i puteve. Mnogo uslova tu ima i zato nije moguće lako sve postići. Mi želimo da nešto preuzmemo na sebe, da to bude delimično vojni, da bismo mi to mogli da izdržavamo, da održavamo, da to radimo iz vojnog, odbrambenog budžeta. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

Ahahah pa Ponikve su tu za Zlatibor i Taru a ne Ladjevci

Odgovori
Vl

Ovoliko nedoslednosti i netačnih informacija nisam video od onomad kad su tvrdili da je Niš neuspešan, a Beograd nesposoban.

Biznis model za Moravu postoji od 2010, samo ga treba dopuniti i ažurirati. Posao od tri dana.

Za ostale gluposti nemam sad vremena da ih obrazlažem.

Dj

Ponikve su ciao.

Me

Što će ovdje biti uhljeblivanja.

Il

Odlična ideja trebalo bi napraviti civilnu avio kompaniju koja je u vlasnistvu vojske po ugledu na juzno americke zemlje tamo je to sasvim lepo funkcionisalo. Vojni piloti kada docekaju penziju iz Orlova i Migova pravac za komande Boinga. SMATSA je takodje previse civilna iako ima dosta tamo vojnih penzionera ali trebalo bi i aktivna vojna lica ukljuciti u civilnu kontrolu letenja. Brazilu je na primer super bilo sa vojnom kontrolom letenja pitajte GOL. I kakve su to gluposti da se u vazdusnom prostoru domovine nase Srbije visina izrazava u metrima a brzina u cvorovima na sta to lici? :-D

Odgovori
Sa

Bilo super? Imaš čitavu Wikipedia stranicu o tome koliko je super koja uključuje i neke avione koji su put završili van aerodroma. Prevaziđen koncept. Gde se vojska spoji sa civilstvom tu sreće nema.

Jo

Prosta logika me tera da pitam:
Kako će ovaj aerodrom da bude profitabilan , a da se nema ,, otimanja˝ sa Nišom I Beogradom za robu i putnike?

Odgovori
BB

Neću da branim ni da kudim koncept već samo da napomenem da postoje najmanje dva pitanja kod ovakvih projekata:
– da li se to isplati?
– da li nam to treba?

I ako je na prvo pitanje odgovor Ne a na drugo Da, onda se traže modaliteti da se napravi održivost…

Jo

@BB- Daće Bog da se Vaš zadnji pasus ostvari.

Dr

Što bi rekao moj komšija Đole Piroćanac: al će se naletimo. Nit manje zemlje, niti toliko aerodroma. Ponikve, Ladjevci, Cenej, Krusevac…koji je sledeci. Ne racunam NT i KV. Ali dobro mozda nisam u pravu.

Odgovori
Ac

Rekao bih da si promasio portal!

lo

Kako kazu braca Kinezi, kolika je ta srbija kad voz putuje 9 sati.

Ig

Sta kaze covek „otvoricu“. Kad ce neko da mu kaze da ova zemlja i svi mi ovde nismo njegovo privatno vlasnistvo?

Odgovori
mi

U pravu si 100%.
Sve će on.

BS

Ovo su ciste obmane i neistine da ne kazem neku tezu rec. Ako bi ovaj aerodrom proradio u punom obimu kao civilno vojni, Beograd moze da se pozdravi sa minimum 20% putnika. To vam mogu reci iz licnog iskustva gde bukvalno vozim skoro svake nedelje zadnjih dva meseca rodjake na Nikolu Teslu, cas kuma, pa kumu za Francusku, sestru sa decom za Ameriku lete preko Ciriha ako se dobro secam, tetka dolazi iz Nemacke, drugar dolazi iz Holandije sad za neki dan i gledam tablice po parkingu. Uvek vidim po neki auto iz Vrnjacke Banje, Cacka, Kraljeva, Krusevca, Novog Pazara, Kragujevca. Kome normalnom u Beogradu je interes da bar 50% ovih putnika leti sa Ladjevaca?! Zna se, nikom. O cemu onda ovaj gospodin govori i koga folira, zna se da Ladjevci ne mogu biti rentabilan aerodrom ovako kako stoje stvari, ali vrlo moguce u kratkom vremenskom intervalu bi bio. Na kraju krajeva drzava treba da kaze da joj to nije interes zbog Beograda i da se to zavrsi, a ne lagati prosti i neuki narod i spustati po jedan avion pred svake izbore na Ladjevce. Kaze nije problem da se urade gradjevinski radovi, pa prijatelju uradite ih recite radimo za civilni aerodrom, a neka ga urade bar zbog vojske, treba im bar jos jedan hangar koji je porusen, to niko ne pominje. Da ne moraju da iznose nocni start, kao 1941. godine i neka poprave pistu da ne leti vojska sa onog krpeza. Da oni misle nesto ozbiljno o drzavi i RV-u oni bi bar iskoristili ovo oko civilnog i sredili vojsci aerodrom kako treba, a na kraju neka kazu ne moze civilni i nikom nista, vojsci je zavrsen posao i imaju normalnu i uredjenu bazu, ali njih to nije briga. Treba reci jos i to, da uvek, ali bas uvek kada je neka skakljiva situacija racuna se na tu jedinicu, daje se uzbuna i leti se, a imaju uslove skoro kao njihovi preci 1914. godine. Drzava je nekome majka, a nekom maceha.

Odgovori
Be

@Svima ovde

Da, baš će tako biti kao što pišete ovde na forumu.

„Morava“ će preuzeti deo putnika od ANTa i Konstantina velikog. To svi znamo! Čeka se preuzimanje ANTa od Vincia i onda se kreće u realizaciju.
Mozda neće biti 100% profitabilno ali po izjavama se vidi da mu ne smeta minus od 2 miliona.

Upravo o tome sam jednom pisao: Niški aerodrom još dugo neće dostići milion putnika upravo zbog toga što će ovi otvoriti blagovremeno Ladjevce koji će preuzeti putnike srednje Srbije!

Odgovori
Zu

Prvo treba aerodrom da se spremi tehnički. Nemaju vazduhoplovno osoblje, nemaju mnogo toga od infrastrukture i aerodromske opreme, prirucnike i procedure i naravno nemaju ni menadzerski kadar koji sve to moze da pripremi. A to ne moze da se radi iz ministarstva ili „volonterski“ sa aerodroma BEG, koliko god da neko to zeli ili naredi. Nadjite prvo makar 2 sposobna coveka, vazduhoplovce, profesionalce, koji ce to znati da urade. Ali nemojte da ih birate na osnovu tetkine ili kumicine preporuke, nego na osnovu rezulata, inace nista necete uraditi. Za godinu dana aerodrom moze da dobije sertifikat i krene sa general aviation. Za 2 godine najkasnije i sa redovnim saobracajem (WZZ,EZY i RYR).

Odgovori
Mi

Ovi izgleda uleću polako u kampanju za prevremene izbore.Taman se ponadam da stvari idu malo bolje za RV i PVO , odmah me demantuju.Mislim da je bilo kakav komentar na ovo što je rekao suvišan.

Odgovori
De

Postovani,

Jest da nisam expert za vazduhoplovstvo ali eto da kazem koju rijec i za ovo. Pre svega super ideja. I od mene ima samo pohvalu.
Ako se napravi razuman biznis plan, siguran sam da ce i ovaj aerodrom imati svetlu buducnost za nekoliko godina.
Pre svega uposlit ce se narod, olaksat ce se komunikacija mjesnog stanovnistva sa ostatkom svijeta. Racunajte da cio Sandzak, i Sumadija ce leteti sa tog aerodroma. A plus turisti koji zele zimovati i letovati na okolnim turistickim centrima. Nakraj krajeva, to ce biti javno dobro, a kad je u pitanju javno dobro onda se matematika ostavlja na stranu. Po mome mislenju, ako se uradi dobar biznis plan, ovaj aerodrom moze biti bolji cak i od Niskog. Ali zivi bili pa vidjeli. Tako je i Njemacka, i Italija i Francuska i sve zapadne zemlje, nekad su igradile i vojne i civilne aerodrome, evo ih sad super funkcionisu. Na svakoj livadi pored malo veceg grada imaju aerodrom. Zasto nebi to uradila i Srbija. Bosna ima 4 medjunarodna aerodroma, Makedonija ima 2, zasto Srbija nebi izgradila i 3 aerodrom? Ne vidim nikakav razlog, zasto nebi?
Imate moju licnu podrsku, bez obzira na matematiku.

Pozdrav

Odgovori
Yr

Ma naravno da je ideja dobra, ovde ljudi (pouceni iskustvom) uglavnom strahuju od nacina na koji ce se to realizovati. Bojim se da ce da uvuku tamo lokalne partijske magarce i da isisavaju lovu bez mnogo rezultata a racun na kraju da ispostave vec ojadjenoj i opljackanoj vojsci. Strateski uopste nije lose imati tamo aerodrom. Ima tu turistickog potencijala, gastarbajtera pa mozda cak I putnici is BIH i severne CG, treba zavrsiti koridor 11 sve do CG pa ga plus povezati da koridorom 10 tako da veza ide preko Kraljeva i Kragujevca, mozda cak i krak prema Krusevcu. Sve je to lepo i sve bi to moglo od ove zemlje da napravi lepo mesto za zivot ali se ja bojim da ljudi koji vode ovu zemlju nemaju takve snove i vizije i da njihova imaginacija doseze taman negde do izbora i novog mandata, nazalost.

Al

Hvala Denize na Vašoj ličnoj podršci.

Jo

Denize, slažem se sa vašim komentarom. Lokacija ovog aerodroma je odlična. Ne samo za Šumadiju i Sandžak, nego i za Zapadnu Srbiju. Iz Užica i Valjeva je daleko do Niša. I za Beograd je ovaj aerodrom bolja alternativa nego Niš. Kada se završi autoput Beograd – Čačak, biće na 1.5 sat vožnje od Beograda.

Go

Slažem se da bi u ovaj aerodrom trebalo ulagati, ali se plašim da je za to potrebno mnogo više truda od povremenenih konferencija za štampu, ofrlje nabacanih fraza i gluposti i „otvoriću ja ovaj aerodrom…“.

Pri tom, jadna vojska nema goriva da leti, avioni padaju kad se vrate sa remonta (iz kojeg god razloga, ne želim da špekulišem), a piloti ginu sve češće (mnogo veći procenat poginulih prilikom katapultiranja nego pre). A, sad će, navodno, da se razvoj aerodroma finansira iz vojnog budžeta? Totalna nebuloza.

Odgovori
Ig

Tako je. Umesto sto u starudiju guraju displeje i dzojstike i kao razvijaju vodjena sredstva, da podignu kvalitet remonta, sigurno postoje varijante za bolji kvalitet delova u danasnje vreme i da kupe ljudima nova katapult sedista ili bar originalne piropatrone da ne lome kicme vise i ne ginu uzalud.

da

Gospodo, u svetu se trenutno desava nesto jako interesantno. A to je zadnja faza omasovljavanja vozila sa vertikalnim poletanjem. Ukucajte na google VTOL aircraft. Trenutno i dalje nije finansijski sasvim povoljno za obicnog coveka ali vrlo brzo ce biti.
U prevodu to znaci da ce biti velikih tumbanja u avioindustriji za 10-20 godina.
Tamo gde se danas vozi auto ili autobus ici ce se vazduhom. Sve kratke i regionalne linije ce ici od gradica do gradica.
Samo ce prekookeanski letovi ostati ovakvi kakvi su, sa velikih habova a za ostalo cemo videti.
U svetlu toga, nije mi tesko da zamislim da i ovakvi aerodromi sa razvojem tehnike postanu profitabilni.
Uostalom stvarno je nevidjena besmislica tolike ljude maltretirati da voze do BG aerodroma.

Odgovori
BB

E pa vidiš, između A380 i VTOL letjelica, postoji nešto što se može koristiti odmah, tj. avio taxi, mali avioni 4 do 6 mjesta sa dometom za 3 sata do max 1000km (ne mislim na jet). A za takve letove bi bilo dobro da ima što više manjih aerodroma sa carinskim pregledom.
To već postoji…

da

Naravno. Ma ima resenja uvek gde ima zelje.
Ali to maltretiranje naroda da se vozi do BGDa je van svake pameti

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj