BEG airport status
Cezar Sančez Lopez o trendovima u avio-industriji: Državni budžeti za vojne sektore drastično smanjeni; Potencijalno jačanje tržišta na istoku "Neophodna veća kooperacija evropskih zemalja u cilju intenzivnijeg izvoza" / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Cezar Sančez Lopez o trendovima u avio-industriji: Državni budžeti za vojne sektore drastično smanjeni; Potencijalno jačanje tržišta na istoku

Potpredsednik Erbas Grupe za jugoistočnu Evropu i Izrael Cezar Sančez Lopez održao je danas na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu predavanje o razvoju avio-industrije i trendovima u periodu od Hladnog rata do danas.

Tim povodom Lopez je govorio kako o nekadašnjem, tako i o trenutnom stanju avio-industrije, pre svega na području Evrope, i naglasio da njen dalji razvoj koče ograničeni resursi, a da je u cilju intenzivnijeg izvoza letelica neophodna veća integracija i kooperacija među evropskim državama.
 

Šta predstoji vojnom sektoru? / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

On je takođe naglasio da je tražnja za vojnim resursima u cilju obnavljanja i razvoja vojnog sektora na nacionalnom nivou značajno opala. Prema njegovim rečima, budžeti za finansiranje vojnog sektora vremenom su drastično smanjeni i države više nisu u mogućnosti da finansiraju rastuće troškove i zahteve.

Lopez je deo svog predavanja posvetio i civilnom vazduhoplovstvu. Kao jedan od pozitivnih primera u toj oblasti, ali i indikator ka potencijalnom jačanju civilnog tržišta na istoku, on je naveo kinesko tržište gde je Erbas ukupno prodaje oko 40% svojih letelica. U tom kontekstu on je razmatrao i budući razvoj avio-industrije i ponudio nekoliko mogućih scenarija.

Budućnost avio-industrije – tri potencijalna scenarija / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Kako je za Tango Six nakon predavanja objasnila profesorka na Saobraćajnom fakultetu dr Olja Čokorilo, ono je bilo prvo u nizu dogovorenih, a inicijalna ideja jeste veća interakcija industrije i akademije:

– Cezar se odazvao na poziv da studentima koji su u civilnom sektoru, odnosno komercijalnom vazdušnom saobraćaju, održi predavanje koje bi bilo sveobuhvatno – i komercijalni deo i vojna industrija.

Danas su na predavanju bili studenti Saobraćajnog fakulteta osnovnih studija treće i četvrte godine, master i doktorskih studija. Imali su priliku da na različitim nivoima svog obrazovanja čuju nešto o Erbasu i budućem razvoju vazdušnog saobraćaja, posebno u Evropi. –

Jedno u nizu predavanja / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Prema njenim rečima, načelne dogovore ona je sa Lopezom sklopila na ovogodišnjem SEAS-u, a u planu je i nastavak saradnje:

– Zahvaljujući Tango Six-u omogućena nam je prva konekcija i prepoznat je značaj takve jedne ličnosti za naš sistem.

Mi smo za sada dogovorili ovo prvo predavanje, nismo još definisali dalje korake, ali ideja je da s vremena na vreme kada se pojave neke značajne stvari i u Srbiji i u avio-industriji generalno da se on pridruži ovde našem timu i da nam da iz prve ruke ono što je važno za buduće inženjere. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

Bravo Olja. Buducnost Saobracajnog fakulteta…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj